Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 november 2001

quote:
_Jona_ schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:46:
[...]

Ik weet niet welke beter is, maar ik weet wel dat die KSW10 bij de Correct maar 249 Euro is. Dat scheelt wel even wat. Misschien dat dat de beslissing kan laten doorslaan.
Kijk, dat maakt de beslissing al iets makkelijker, maar ik ga binnenkort maar eens naar Correct, sowieso even kijken. (voor die tijd even sparen)

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
XanderH schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:42:
* XanderH meldt zich na 21 minuten achter mijn audiokastje gelegen te hebben in de poging 8 kabels in 4 connectors te krijgen zonder extra stekkertjes enzo... pf viel net bijna flauw achter die kast :X best irri om 2 kabels vast te houden en dan een schroefje aan te draaien...

Anyway, het resultaat:
[afbeelding]

Ik heb eventjes geen zin om de speakerkant ook weer aan te sluiten, dat doe ik denk ik morgen. Ik hoop nu dat het zo inderdaad evengoed klinkt als wanneer ik paar A+B gebruik, dan ben ik helemaal tevreden! :D

edit:

Oh, ik had hier nog de laatste post :X sorry :>
ga naar speaker en co en daar hebben ze van die goedkope bane pluggen van euro of 1 2 Heb ik zelf ook en werkt perfect! :D

[ help me (A) ]

quote:
yash schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:33:
[...]

ga naar speaker en co en daar hebben ze van die goedkope bane pluggen van euro of 1 2 Heb ik zelf ook en werkt perfect! :D

Mja, blijft het feit dat ik dan naar buiten moet gaan en iets moet kopen terwijl het nu ook zit... :P En mijn versterker hoef ik toch (bijna) nooit los te koppelen ofzo :)

Maar ik ga vandaag mijn speakers ook weer eens aansluiten en wat luistersessies houden, I'll keep you posted :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Succes met je luistersessies, ik ga mij vandaag eens verdiepen in school materie. Komende week tentamens, dus moet nu weer even de inhaalslag plegen ;)

Moolteepass
Reg. datum: 17 september 2001

quote:
JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:48:
3 kwart is misschien overdreven, maar ik persoonlijk denk dat 50% aardig in de buurt komt.
De Beolab 5 is best een mooi staaltje HiFi, en klinkt imo zeer goed. Het geluid wat eruit komt is zeker de prijs waard. Beolab 5 is niet zo maar een speaker.
Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
w00Dy schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:00:
[...]

De Beolab 5 is best een mooi staaltje HiFi, en klinkt imo zeer goed. Het geluid wat eruit komt is zeker de prijs waard. Beolab 5 is niet zo maar een speaker.
Tja, van wat ik van B&O heb gehoord, krijg je niet 100% waar voor je geld in termen van geluid. Echter, krijg je wel gewoon fatsoenlijk geluid en iets wat veel mensen mooi vinden. Mensen kopen ook peperdure schilderijen en standbeelden enzo, dus waarom geen extra geld uitgeven voor design :) Dat is hoe ik er over denk.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:34:
[...]

Tja, van wat ik van B&O heb gehoord, krijg je niet 100% waar voor je geld in termen van geluid. Echter, krijg je wel gewoon fatsoenlijk geluid en iets wat veel mensen mooi vinden. Mensen kopen ook peperdure schilderijen en standbeelden enzo, dus waarom geen extra geld uitgeven voor design :) Dat is hoe ik er over denk.

Ik weet niet welk type nr e.d. het is, maar ik zag laatst een setje kleine boxjes van B&O, 2 zilvere kubusjes, met 3 woofer units en een dome tweeter bovenop.

Ik stond echt met me mond open over de bass-response van die kleine dingen :|
Ik weet verder ook niet echt hoe B&O over het algemeen klinkt, maar dat vond ik wel opvallend.

PS ik weet idd zeker dat er geen sub bij stond :P

fun...anyone?

Mountainbike t3h pwn

Ja, maar kijk dan ook gelijk even naar de prijs ;) Hoe hoog was die ? :P En hoe hard ging het ? Want ik kan ook 3 5" drivertjes in een behuizing proppen, linkwitz transform erover en dan diep gaan, tis alleen de vraag hoe lang die dingen het uit houden als je een film gaat kijken op hoog volume :+

JT wijzigde dit bericht 23-01-2005 12:55 (62%)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:54:
Ja, maar kijk dan ook gelijk even naar de prijs ;) Hoe hoog was die ? :P En hoe hard ging het ? Want ik kan ook 3 5" drivertjes in een behuizing proppen, linkwitz transform erover en dan diep gaan, tis alleen de vraag hoe lang die dingen het uit houden als je een film gaat kijken op hoog volume :+

De prijs was zodanig hoog dat ik die direct vergeten ben (doe ik bewust bij dat soort bedragen :P ), en volgens mij gingen ze ook nog best hard.. maar de bas was dan wel onzuiver en overstuurd..

Hé, ik heb nooit beweerd dat ik het mooi vond klinken :+

fun...anyone?

Moolteepass
Reg. datum: 17 september 2001

Met die beolab 5 haal je wel een actieve monitor met roomcorrectie in huis. (Weliswaar alleen het laag, maar ga je anders corrigeren ;)). Alles gaat volautomatisch. Mercedes heeft ook een optie waar je veiligheidsgordel wordt aangeboden bij het instappen. Dat is ook niet nodig, maar het maakt het mercedes rijden compleet.

Ok, ik heb het geld niet. En het is duur maar dat mag wel vind ik. Je krijgt er ook iets voor terug. Zo'n setje Beolab 3's is :9~

Veel mensen denken bij B&O nog altijd aan cd spelers met glazen schuifdeuren en draaiende TV's. Maar het geluid is zeer te smaken vind ik.

w00Dy wijzigde dit bericht 23-01-2005 13:31 (15%)

Mountainbike t3h pwn

Dat is het geluid ook :) Alleen gaat er minder geld naar het geluid dan bij andere merken (maar nog steeds genoeg) en meer naar design, gebruiksgemak enz :)

Enneh, met de nieuwe HK 635 en 435 heeft elke speaker die je erop aansluit correctie, maar dan ook nog in het mid en hoog ;)

Sow, dat was een luistersessie.

Conclusie: biwiren (zoals ik het nu heb, 2 kabels op 1 aansluiting @ versterkerkant dus) maakt verschil uit in het geluid vergeleken met normaal aangesloten speakers, maar dit verschil is zeer klein, ik zou bijna zeggen dat het te verwaarlozen is...
Als ik 1 paar kabels op de A speakeruitgangen aansluit en een ander paar op de B speakeruitgangen is dit echter wél een wereld van verschil. De lage tonen zijn dan veel minder opdringend, minder opvallend aanwezig, maar ze klinken wel veel gedetailleerder en ruimtelijker. Het hoog lijkt ook wat scherper te worden. Eigenlijk hoor ik zowel bij het laag als het hoog een positieve vooruitgang, maar ook de combinatie: Alles lijkt veel beter bij elkaar aan te sluiten.

Alleen zo jammer dat ik het zo niet permanent aan kan sluiten zonder mijn surround te verliezen en dat ik geen pre-outs heb... :(

quote:
XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:19:

Conclusie: biwiren (zoals ik het nu heb, 2 kabels op 1 aansluiting @ versterkerkant dus) maakt verschil uit in het geluid vergeleken met normaal aangesloten speakers, maar dit verschil is zeer klein, ik zou bijna zeggen dat het te verwaarlozen is...
Als ik 1 paar kabels op de A speakeruitgangen aansluit en een ander paar op de B speakeruitgangen is dit echter wél een wereld van verschil. De lage tonen zijn dan veel minder opdringend, minder opvallend aanwezig, maar ze klinken wel veel gedetailleerder en ruimtelijker. Het hoog lijkt ook wat scherper te worden. Eigenlijk hoor ik zowel bij het laag als het hoog een positieve vooruitgang, maar ook de combinatie: Alles lijkt veel beter bij elkaar aan te sluiten.

Alleen zo jammer dat ik het zo niet permanent aan kan sluiten zonder mijn surround te verliezen en dat ik geen pre-outs heb... :(

moet ik dan binnekort ook maar eens gaan proberen, heb alleen geen extra kabels liggen, m'n fronts hebben wel aansluitmogelijkheden voor biwiren :)

Net ff getest, als ik b speakeruitgang inschakel op mijn versterker (yamaha rx450) blijven mijn rears gewoon werken
quote:
Sv3n schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:08:
[...]
Net ff getest, als ik b speakeruitgang inschakel op mijn versterker (yamaha rx450) blijven mijn rears gewoon werken
ruilen? :P

Reg. datum: 21 juni 2002

Op mijn versterker zit er een faseverschuiving tussen speaker a en b
Ook niet zo handig om te gaan biwiren zo :X

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Maar bij een gewone 2.0 setup, zou je het aanraden om de speakers bi-wired aan te sluiten?
Mijn vader heeft op zijn Denon (type even onbekend) een A en B speaker aansluiting, en kan bi-wired zijn Klipsch RF3 aansluiten. Is dat een vooruitgang?

(nu zit het gewoon met die ijzerenplaatjes tussen de 2 polen)

Mijn HT bestaat uit:

Versterker:
Cambride AZUR 540R AV Receiver

Speler:
Pioneer DV-575A

Beeld:
Sagem HD50 50 Inch DLP HD2 1280x720 (optoma int)

Geluid:
2x KEF Q5 (front)
1x KEF Q9 (center)
2x Infinity RS1 (rear)
Paradigm PDR-10 (subwoofer)

Plaatjes zijn nogal slecht
http://www.files4all.com/files4all/p1.JPG

http://www.files4all.com/files4all/p3.JPG

http://www.files4all.com/files4all/p2.JPG

wildweazel wijzigde dit bericht 23-01-2005 15:52 (9%)

Playing on: A64 X2 @4900+ | Ultra 6800| | DTS-Connect | Cambridge Azur 540R | Kef Q5 serie | 50Inch SAGEM HD50 1280x720 HDTV | PDR10 SUB| diNovo BT

Reg. datum: 21 juni 2002

Het beeld op die TV ziet er echt schitterend uit.
Is dat LCD of Plasma :?

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

quote:
derrian schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:46:
Maar bij een gewone 2.0 setup, zou je het aanraden om de speakers bi-wired aan te sluiten?
Mijn vader heeft op zijn Denon (type even onbekend) een A en B speaker aansluiting, en kan bi-wired zijn Klipsch RF3 aansluiten. Is dat een vooruitgang?

(nu zit het gewoon met die ijzerenplaatjes tussen de 2 polen)

Try :)

Hier was het een hele grote vooruitgang ineens... Had het zelf niet verwacht eigenlijk :o

One second could mean Second
Reg. datum: 30 september 2002

lijkt een projectie TV en fotshop?

Ultimora wijzigde dit bericht 23-01-2005 16:10 (44%)

quote:
Dupje schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:08:
Het beeld op die TV ziet er echt schitterend uit.
Is dat LCD of Plasma :?

Het is een RPTV (Rear Projection TV) en de techniek die erin zit is
DLP (Digital Light Processing)

De beeld kwaliteit is imo beter dan de meeste plasma's en hij is veel goedkoper
alleen wel wat minder plat.

Playing on: A64 X2 @4900+ | Ultra 6800| | DTS-Connect | Cambridge Azur 540R | Kef Q5 serie | 50Inch SAGEM HD50 1280x720 HDTV | PDR10 SUB| diNovo BT

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
wildweazel schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:12:
Het is een RPTV (Rear Projection TV) en de techniek die erin zit is
DLP (Digital Light Processing)

De beeld kwaliteit is imo beter dan de meeste plasma's en hij is veel goedkoper
alleen wel wat minder plat.
Het nadeel van die projectie-TV's is wel altijd dat je er recht voor moet zitten om dit beeld te krijgen. Ook moet er niet teveel licht op het scherm schijnen want dan is het contrast om te huilen. Hoe is dat bij jou?

Mountainbike t3h pwn

quote:
XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:19:

Blind getest ? O-)

Bij LCD projectie is dat heel erg ja!
Bij DLP is het een stuk minder, ga maar eens kijken bij de mediamarkt
neem dan wel even een bakje mee voor je kwijl &gt;:)

quote:

Wat blind getest?

Het verschil tussen gewoon aangesloten en biwiren hoef ik echt niet blind te testen hoor, dat is zo weinig dat ik je nu al garandeer dat ik het verschil er niet uithaal met een blinde test :)

Verschil tussen bi-wiren en "bi-ampen" is er wél heel duidelijk. Overigens, dit kan ik niet blind testen omdat ik kennelijk de enige hier in de buurt ben die het aangesloten krijgt 8)7 maar ik garandeer je echt dat hier verschil in zit hoor, dit is niet alleen hoorbaar maar ook nog eens voelbaar aan de trillingen van het bed enzo... en mijn vader heeft meegeluisterd (voor hem was het in principe wél een blinde test - hij wist niet dat er iets veranderd was) en merkte het ook vrijwel direct op...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: