Music Addicted
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Nieuw Topicquote:JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:00:
[...]
Ja, hij doet het best goed als pre-amp, en idd , die remote is echt superrelaxed. Die zal ik gaan missen als hij weg gaat![]()
Mijn Parasound en DVD speler zijn zwart, maar mijn TV is ook zilver...dus ach, who cares
Hehe.. zou je het ff willen laten weten als je m weg doet?
Als...
fun...anyone?
Natuurlijk ben ik sindsdien ook besmet geraakt met het HT-virus en ben ik anders gaan luisteren naar muziek en filmgeluid.
Ik heb op zich best een aardige setup staan naar mijn smaak op dit moment. De enige twee grote nadelen die ik zie is dat ik geen fatsoenlijke surround receiver heb en als gevolg geen fatsoenlijke rears en center. Ook is de plaatsing in een hoek van de kamer niet ideaal, daarom was ik er als de kippen bij toen duidelijk werd dat er een andere (ruimere, rechthoekige) kamer in mijn studentenhuis vrijkomt. Dat is dus binnenkort al een hele verbetering. Ook heb ik reeds een Harman/Kardon AVR-130 receiver besteld en komen er Kef Q35 fronts aan.
Mijn setup nu:
TV: Sony KV-21FQ10B (moderne 4:3 TV waar ik tevreden mee ben)
DVD: Thomson DTH213 (simpel ding, ooit gratis bij een dvd van Spiderman 2)
Versterker: Kenwood KA-2050R
Speakers: Sony SS-MF400H
Meubel: Iets van Leenbakker
Overzicht met flits

Overzicht zonder flits ivm sfeerverlichting achter het meubel

Close-up van dvd-speler en versterker

Zuilen met stofkapding

En zonder

Nu krijg ik straks de AVR-130 binnen en de specificatie vermeldt 8 ohm, niet meer en niet minder. De nieuwe (tweedehands voor wehnahg) fronts die eraan komen, Kef Q35, hebben een impedantie van 6 ohm, zo vermelden de specs. Is het dan wel verstandig/handig om de speakers rechtsstreeks aan de receiver te pluggen, is het kantje boord werk, of kan ik beter mijn huidige stereo versterker er tussen klussen?
quote:
Nou, ik kan er niets van maken zo, maargoed
Wat voor afstandsbediening zit er bij dan? Zit zo'n XXD3074 bij geloof ik?quote:JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:00:
idd , die remote is echt superrelaxed. Die zal ik gaan missen als hij weg gaat![]()

Zit in dezelfde afstandsbediening-range als mijn DVD-speler ab

Maar toch... als ik zo naar jouw D814 afstandsbediening kijk, lijkt mij mijn oude trouwe afstandsbediening van mijn D711 eigenlijk veel logischer qua indeling?
Ik heb een XXD3042:

En ik ben idd ook heel tevreden met mijn pioneer afstandsbediening, maar als ik zo naar die van jou kijk... hm, nee, lijkt me niet prettiger eigenlijk
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Beovision 5/ 2x beolab 5/ Beosound 9000 / 2xBeolab 8000
Pims wijzigde dit bericht 22-01-2005 20:50 (14%)
Een kapotte Ti500.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you...
Dat weet je als je B&O koopt. Maar het is wel allemaal top design en afwerking. En het zal je nog tegenvallen hoe duur het is om apparatuur met dergelijke afwerking te produceren. Om een voorbeeld te geven: Een goeie behuizing voor een stevige eindversterker ligt tussen de 200 en 500 euro. Dat is meer dan de gemiddelde audio-koper voor z'n 5.1 receiver uitgeeft.quote:baldbelow schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:26:
Beospul, driekwart van het prijskaartje gaat op aan het feit dat er Bang & Olufsen op staat...
quote:triple_A schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:28:
[...]
offtopic:
Hehe.. zou je het ff willen laten weten als je m weg doet?![]()
Als...
Hij gaat zeker een keer weg
Maar eerst:
1.) Nieuwe surroundset, is van de week zeker of ik die krijg
2.) Auto
En daarna ga ik verder kijken wat ik wil doen
Daarom zou ik het zelf ook nooit kopen. Maar ik heb er heel veel begrip voor dat er mensen die zoveel geld uitgeven aan design. Niet mijn stijl, maar het is idd goed afgewerkt en je krijgt in ieder geval fatsoenlijk geluid. Niet voor de prijs, maar imho zeker 10x beter dan Bose.quote:baldbelow schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:26:
Beospul, driekwart van het prijskaartje gaat op aan het feit dat er Bang & Olufsen op staat...
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
Alleen een beetje jammer dat als ik mijn B speakerpaar aanzet mijn rears niets meer doen aangezien die "eindblokken" gedeeld zijn... dus geen surround als ik mijn fronts biwire
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
quote:baldbelow schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:26:
hmm, beospul heeft wel wat, mijn oom en tante hebben alles van b&o, tv's (3 keer!?!), zo'n 'reciever' met schuif deur glas, speciale 'radiobuis' (een apart aansluitpunt) voor in de studeer, telefoons enz.
Het werkt allemaal erg goed, de tv's kunnen zelfs op hun sokkel draaien, zitten ingebouwde dvd speler in, die je bijvoorbeeld op meerdere tv's kan bekijken enz enz... Het heeft wel wat...
quote:JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:25:
Erm, volgens mij is speakerpaar b toch echt gewoon hetzelfde als je fronteindblokken, alleen nu heb je het parallel aangesloten en in essentie dus ge-bi-wiredPsychoakoestiek
Dan snap ik dus even niet waarom mijn rears uitgeschakeld worden als ik speakerpaar B gebruik.
Overigens zou ik het heel fijn vinden als het klopt wat je zegt hoor, dat zou betekenen dat de vooruitgang die ik nu hoorde (en ja ik ben redelijk objectief in dit soort dingen, en ik luisterde niet alleen... overigens voelde de bas ook gecontroleerder, dus het was nieteens alleen mijn gehoor)... dan zou ik gewoon 2 kabeltjes op 1 uitgang zetten en ik ben klaar... maar volgens mij was het toch echt niet zo...
Ik word trouwens uit mijn boekje helemaal niet wijzer, maar omdat alle andere (surround)kanalen uitgeschakeld worden ging ik er even vanuit dat A en B niet parralel stonden. Overigens zitten er tussen de 711 en de 811 (die het meest op jouw 814 lijkt, lijkt me) ook nog verschillen in... hm en ik zie net dat de 811 preouts heeft, damn, waarom heb ik destijds niet wat meer geld bijgelegd...
Xander wijzigde dit bericht 22-01-2005 22:50 (20%)
Ik weet niet welke beter is, maar ik weet wel dat die KSW10 bij de Correct maar 249 Euro is. Dat scheelt wel even wat. Misschien dat dat de beslissing kan laten doorslaan.quote:derrian schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:49:
In het achterhoofd houdend dat ik een student ben en dus redelijk gelimiteerd qua financieen.
Welke subwoofer zou je kiezen, in mijn geval?
Klipsch KSW10 (328,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5163
Klipsch KSW12 (498,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5164
Dit in combinatie met het setje dat ik op de eerste pagina van deel 15 gepost heb.
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,01 GHz WC | 4 GB PC8500 SLI-Ready OCZ | GigaByte P35-DS4 | WD Raptor 10K 75G | Asus EN8800GT 512 MB| Dell 2405FPW 24" TFT | Lenovo Thinkpad T61
quote:XanderH schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:38:
[...]
Dan snap ik dus even niet waarom mijn rears uitgeschakeld worden als ik speakerpaar B gebruik.
Overigens zou ik het heel fijn vinden als het klopt wat je zegt hoor, dat zou betekenen dat de vooruitgang die ik nu hoorde (en ja ik ben redelijk objectief in dit soort dingen, en ik luisterde niet alleen... overigens voelde de bas ook gecontroleerder, dus het was nieteens alleen mijn gehoor)... dan zou ik gewoon 2 kabeltjes op 1 uitgang zetten en ik ben klaar... maar volgens mij was het toch echt niet zo...
Dat die rearspeakers uitgingen was echt zo ? Dacht dat dat uit het boekje kwam, is ff testen op m'n 812 dan
Edit: als ik a+b aanzet, kan ik geen surround modes aanzetten. Maar dat wil niet zeggen dat je rear eindtrappen worden gebruikt...de eerste receiver die dit kon was de RX-V1400 of 1500 van Yamaha voor zover ik weet...
JT wijzigde dit bericht 22-01-2005 22:52 (14%)
quote:JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:49:
[...]
Dat die rearspeakers uitgingen was echt zo ? Dacht dat dat uit het boekje kwam, is ff testen op m'n 812 dan
Nou, het is meer zo dat als ik een mode kies waarbij de rearkanalen weer iets te doen zouden krijgen mijn B speakerpaar uitvliegt... maar ik krijg er iig niet tegelijkertijd geluid uit.
Hm, ik dacht dat je een 814 had... 812 dan, ook goed
quote:JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:49:
Maar dat wil niet zeggen dat je rear eindtrappen worden gebruikt...de eerste receiver die dit kon was de RX-V1400 of 1500 van Yamaha voor zover ik weet...
Hm, hier ging ik even vanuit omdat de rears dus niets meer deden in A+B.
Maargoed, al is dit niet zo, ik kan het iig niet zo aansluiten dus aangezien er geen geluid uit die B uitgangen en uit mijn rears tegelijkertijd komt
Maar ik zou het eerlijk gezegd fantastisch vinden als deze uitgangen idd parralel stonden, dan zou ik met biwiring hetzelfde effect krijgen als ik net bereikte
Denk alleen dat als ik 2 kabels op 1 uitgang wil gaan krijgen dat ik toch bananenstekkertjes moet gaan gebruiken... 2 kabels in die normale klemmetjes gaat niet passen denk ik
Xander wijzigde dit bericht 22-01-2005 22:54 (47%)
quote:JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:54:
Ik zie dan nog maar 1 optie: maak je reareindtrappen los in dat ding, dan weet je het
Ik behoud mijn garantie liever nog eventjes...
Ik ga morgen eens spelen met het verschil tussen 2 kabels op de A uitgangen of 1 kabel op A en 1 kabel op B... kijk daarna wel verder
quote:JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:56:
Moet je ff blind doen met iemand. 6x biwiren, 2x "bi-ampen" en zien of je die 2 keer er tussenuit kan halenAnders heb je nog steeds last van psychoakoestiek
Ja, dat ga ik sowieso doen... is ook vrij makkelijk als ik toch bananenstekkertjes moet gaan gebruiken (al haat ik die krengen eigenlijk
Overigens, het verschil tussen gewoon met 1 kabel aangesloten en wat ik net had met A+B en 2 kabels was echt zéér groot, dat is echt geen psychoakoestiek. Als het verschil tussen biwiren en "bi-ampen" zo klein is dat ik me moet gaan afvragen of het geen psychoakoestiek is ga ik gewoon lekker biwiren, denk dat dat verschil in dat geval echt minimaal is
Anyway, het resultaat:
Ik heb eventjes geen zin om de speakerkant ook weer aan te sluiten, dat doe ik denk ik morgen. Ik hoop nu dat het zo inderdaad evengoed klinkt als wanneer ik paar A+B gebruik, dan ben ik helemaal tevreden!
Oh, ik had hier nog de laatste post
Xander wijzigde dit bericht 22-01-2005 23:42 (7%)
quote:XanderH schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:42:
* XanderH meldt zich na 21 minuten achter mijn audiokastje gelegen te hebben in de poging 8 kabels in 4 connectors te krijgen zonder extra stekkertjes enzo... pf viel net bijna flauw achter die kastbest irri om 2 kabels vast te houden en dan een schroefje aan te draaien...
Anyway, het resultaat:
[afbeelding]
Ik heb eventjes geen zin om de speakerkant ook weer aan te sluiten, dat doe ik denk ik morgen. Ik hoop nu dat het zo inderdaad evengoed klinkt als wanneer ik paar A+B gebruik, dan ben ik helemaal tevreden!
edit:
Oh, ik had hier nog de laatste postsorry
Zijn die speaker-terminals nou zo klein of zijn jouw kabels zo dik (4mm ofzo)???
Overigens merk ik met mn missions op mijn Yamaha een duidelijk verschil tussen biwiren of niet. Dit verschil is overigens ook nog positief in mijn ogen (/oren)
Ik gebruik gevlochten cat5 kabel als speaker kabel.
\_Specs_/ [b]
Handig he banaanpluggenquote:XanderH schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:42:
* XanderH meldt zich na 21 minuten achter mijn audiokastje gelegen te hebben in de poging 8 kabels in 4 connectors te krijgen zonder extra stekkertjes enzo... pf viel net bijna flauw achter die kastbest irri om 2 kabels vast te houden en dan een schroefje aan te draaien...
Anyway, het resultaat:
[afbeelding]
edit:
Oh, ik had hier nog de laatste postsorry
Kabels zijn 6mm²quote:ZiegoM schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:57:
[...]
Zijn die speaker-terminals nou zo klein of zijn jouw kabels zo dik (4mm ofzo)???
quote:
Overigens merk ik met mn missions op mijn Yamaha een duidelijk verschil tussen biwiren of niet. Dit verschil is overigens ook nog positief in mijn ogen (/oren)
Ik gebruik gevlochten cat5 kabel als speaker kabel.
Hoop dat dat met mijn missions ook zo is op mijn pioneer
quote:
Ja, iets met zaterdagavond, geen bananenpluggen hebben en niet stil kunnen zitten
Overigens is dit in theorie ook beter, omdat een banenenplugje in principe alleen in het midden contact maakt omdat hij niet volledig ingeklemd wordt...
Mwa je moet het niet pushen, een oom van me heeft van die natilus boven met zo'n toetje boven op en die klinken echt niet beter in mijn oren ondanks dat de ruimte kleiner is, 3 kwart lijkt me echt overdreven.quote:baldbelow schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:26:
Pims wijzigde dit bericht 23-01-2005 00:55 (5%)
Een kapotte Ti500.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.