Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

quote:
yash schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:58:
Gefeliciteerd tipexx, gister avond nog laat op gehaald is het niet ;) Wat voor meubel ga je halen??
Ga niets halen, wordt gebracht :) Wordt gemaakt op dit moment als het goed is, nothing fancy voor de rest maar wordt een wat breder meubel, huidige is nogal hoog en steekt boven de bank uit, is niet echt mooi gezicht.

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Walter.PPK schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:32:
Op het HT forum kun je regelmatig goeie 2ehands deals doen voor Sony en barco CRT pj's Het grootste voordeel(imho) is nog niet genoemd en dat is het uitblijven van het barndoor effect. Ik vind, zeker nu ik een crt pj heb, dat je door een kippengaas naar een film zit e kijken. Ok als je genoeg afstand neemt enzo valt het wel mee maar een crt geeft 1 volledig plaatje en dat maakt het realistisch.
Voor dvd kun je voor 1000 - 1500 een barco 800 nemen welke 1024x768 kan weergeven. Wil je graag HD materiaal bekijken dan moet je kijken naar een barco 808 en deze varieeren tussen de 2500 - 3500. De prijs hangt af van de staat van de buizen. Een crt is wel wat softer als een lcd/dlp dus wil je extra scherpe HD projectie kun je beter voor een HD lcd/dlp pj gaan. Maar de kleuren en vooral de contrastdynamiek zijn superieur bij een crt.
Ik wil niet beweren dat digitale projectoren beter zijn dan CRTs, maar als je het grootste voordeel van CRTs vindt dat je geen screendoor (geen barndoor, dat zijn kleppen die aan theater lampen zitten) hebben, dan moet je toch echt eens een moderne LCD of DLP zien. Om je een voorbeeld te geven: mijn LCD projector, de ae500, heeft gewoon geen screendoor. Zelfs niet als je 10cm van het scherm staat.

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Jag schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:39:
[...]
Ik wil niet beweren dat digitale projectoren beter zijn dan CRTs, maar als je het grootste voordeel van CRTs vindt dat je geen screendoor (geen barndoor, dat zijn kleppen die aan theater lampen zitten) hebben, dan moet je toch echt eens een moderne LCD of DLP zien. Om je een voorbeeld te geven: mijn LCD projector, de ae500, heeft gewoon geen screendoor. Zelfs niet als je 10cm van het scherm staat.

Dat zeggen ze wellus he 10 cm van het scherm af staan :D Maar is het niet dat als je zo dicht voor het scherm staat dat jij het geprojecteerde plaatje tegenhoud en dus voor je niets ziet en op zij moet kijken :P?

edit:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=86.30 Daar kan je zien voor 2de handse beamers/projecters/tv's enz

yash wijzigde dit bericht 21-01-2005 18:50 (8%)

[ help me (A) ]

Reg. datum: 21 maart 2000

quote:
tipex schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:10:
[...]

Aaah okee dat is duidelijk dan :) Heb zelf inderdaad mijn desktop volstaan met powerstrip shortcuts om de passende resolutie te kunnen kiezen. Is even kutten voordat je alle convergenties naar je zin hebt staan maar dan heb je ook wat :) Wil die allemaal nog wel een keertje met macro's via me afstandsbediening regelen maar voorlopig nog geen zin in. De refresh rate match ik wel op een meervoud van de bron anders zien de pans er toch wat minder uit, dan schokt het.

Klopt wat betreft refreshrates, maar zelf speel ik pal ook op 24fps af, dus een omgekeerde pal speedup zeg maar, dan komen de pans weer precies goed uit :)

quote:
Dxue schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:29:
[...]

sorry dat ik nu nog hierover begin, maar ik ben nu voor het eerst op dit forumpje :) en ik moet zeggen fantastisch. 1 vraagje ben jij niet toevallig ook diegene die zijn hele verbouwing in de PLAY heeft staan? (nieuw blad voor multimedia en zo).

Yep, dat was ik

quote:
Walter.PPK schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:32:
Voor dvd kun je voor 1000 - 1500 een barco 800 nemen welke 1024x768 kan weergeven. Wil je graag HD materiaal bekijken dan moet je kijken naar een barco 808 en deze varieeren tussen de 2500 - 3500. De prijs hangt af van de staat van de buizen. Een crt is wel wat softer als een lcd/dlp dus wil je extra scherpe HD projectie kun je beter voor een HD lcd/dlp pj gaan. Maar de kleuren en vooral de contrastdynamiek zijn superieur bij een crt.

Een 800 kan ook al HD 720p aan (anders dan staat aangegeven), maar inderdaad zoals je zelf al aangeeft is een moderne lcd/dlp gewoon een stuk scherper met HD materiaal. Vergeleken met dezelfde prijsklassen dan.

Beide technieken hebben hun voor en nadelen als je het mij vraagt. Qua beeldkwaliteit is de crt altijd in het voordeel geweest en een dikke 9" is naar mijn weten ook beter dan welke lcd/dlp dan ook, maar de lcd/dlp's worden gewoon steeds beter en goedkoper dat je _relatief_ steeds meer geld moet investeren om het voordeel uit crt te halen. Of laat ik het duidelijker zeggen, 5 jaar terug had je voor 1000 - 1500 een barco 80x en voor datzelfde bedrag een gare lcd. Nu heb je nog steeds voor 1000 - 1500 een barco 80x maar een lcd voor dat geld is inmiddels een stuk verbeterd. Die verhouding verandert in het voordeel van de lcd. Wat voor een X bedrag beter is moet je gewoon zelf lekker bekijken :). De crt techniek is beter, maar voor een X bedrag hoeft dat dus niet.

Zwucht..
Reg. datum: 08 juli 2001

quote:
tipex schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:41:
Upgraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaade is binnen :) Heb nog niet me nieuwe meubel dus staat nog even tijdelijk maar wilde toch even posten *happy*

[afbeelding]
Moooi spul _/-\o_ , Dat daaronder is een RB-1095? :P

"whiiiiiii"

Reg. datum: 27 januari 2000

Mijn nieuwste aanwinst (was weer ff een tijdje geleden dat ik nieuw geluid kreeg):

http://www.van-weert.com/~jag/Meuk/Vs1100.jpg

Dat is de nieuwe amp voor mijn soon-to-be-built DIY LFE sub. Had een flinke amp nodig, omdat ik een driver met nogal hoge Q in een kleine behuizing doe met Linkwitz Transform. Deze amp levert 2x300Watt in 8 Ohm continu (dubbele spreekspoel), dus dat gaat goed komen.

Specs:
2x 475Watt in 4 Ohm*
2x 300Watt in 8 Ohm*
Dempingsfactor: 1000
Beveiliging: short circuit, DC, clip limiting en nog meer
Gewicht: 20kg

* = 20 Hz - 20 Khz, 0.1% THD + N, both channels driven

Reg. datum: 30 september 2004

quote:
derrian schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:49:
In het achterhoofd houdend dat ik een student ben en dus redelijk gelimiteerd qua financieen.
Welke subwoofer zou je kiezen, in mijn geval?

Klipsch KSW10 (328,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5163

Klipsch KSW12 (498,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5164

Dit in combinatie met het setje dat ik op de eerste pagina van deel 15 gepost heb.

(wil dus weten of die 170e een zo grote meerwaarde heeft qua muziekgenot)
Die JBL die ze daar hebben is trouwens ook niet duur, heb je die al wel eens beluisterd? Schijnt ook vrij goed te zijn.

Reg. datum: 28 november 2001

Hmmm, eens langs gaan dan maar ;)

(over een maandje, daar ik druk sparende ben)

quote:
Klubbheads schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 19:52:
Moooi spul _/-\o_ , Dat daaronder is een RB-1095? :P
Helemaal goed :)

Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
tipex schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:41:
Upgraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaade is binnen :) Heb nog niet me nieuwe meubel dus staat nog even tijdelijk maar wilde toch even posten *happy*

[afbeelding]

GOTkolere zeg _/-\o_

Bij dat soort dingen sta ik altijd te kwijlen bij RAF ;)

fun...anyone?

Totdat je het ding aan je vriendin laat zien....en als ik heel eerlijk mag zijn is het ook mijn smaak niet echt, maar de prestaties die daartegen over staan zullen wel voor zich spreken :)

jorg

quote:
kippekop schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:30:
Totdat je het ding aan je vriendin laat zien....en als ik heel eerlijk mag zijn is het ook mijn smaak niet echt, maar de prestaties die daartegen over staan zullen wel voor zich spreken :)
M'n vrouw vind het mooi hoor :)

Mijn vriendin vindt zelfs de nieuwe harman kardon (ontworpen door een voor de man met vrouw zo het lijkt) serie niet mooi...ik moest zelfs oppassen bij het kopen van mijn yamaha receiver...dus koester haar maar goed ;)

jorg

Spaart...
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
tipex schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:47:
[...]

M'n vrouw vind het mooi hoor :)
En terecht, wat een prachtig strak ontwerp blijft het :9 .

...voor een HTS-upgrade

Reg. datum: 21 juni 2002

Ohja, zolang er niet teveel kabels blootliggen maakt het niet zo uit toch voor vrouwen? :)

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Lag laatst een hele dikke scart kabel midden door de woonkamer, me vrouw zag het niet eens ghehehehe erg handig met mijn hobby :) Ik koester mijn waifie wel :)

Mountainbike t3h pwn

Piccie van Pioneer VSX-D812 en Marantz DV7010:

http://img149.exs.cx/img149/7703/00002754tf.jpg

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

die pioneer is wel goeie shit, die afstandbediening daarvan is helemaal relaxed!
maar had je ze niet liever in dezelfde kleur gehad???

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

quote:
Dupje schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:53:
Ohja, zolang er niet teveel kabels blootliggen maakt het niet zo uit toch voor vrouwen? :)

Duurdere apparatuut moet een soort sex-appeal hebben voor vrouwen. Dat maakt het overhalen al een stuk makkelijker :) .

Vandeweek nog iemand die met z'n vrouw ging kijken voor een nieuwe set, of een NAD set, maar bij binnenkomst (zonder luisteren) zag de Naim er wel mooi uit. Die is alleen wel iets prijziger. Raden waar ze uiteindelijk mee naar huis gingen :) .

Luidsprekers is echter wel een kritiekere factor. Die moeten niet te lomp zijn, liefst aande muur kunnen, en zoniet, dan moet er wat op kunnen staan :) .

Music Addicted

Reg. datum: 02 december 2000

http://www.xs4all.nl/~melt/300D/lekkergefoccused.jpg

DIt staat bij ons in de woonkamer(ouders :P, kwoon thuis atm), is net nieuw en klikt goed :).

Vond het wel mooi bij het sex appeal praatje hier passen, geluid zal niet alles zijn maar het ziet er blits uit ;-). Die TV is ook B&o trouwens maar zapt gods colere traag, lijkt wel een aristona ofzo man.

Pims wijzigde dit bericht 22-01-2005 20:09 (52%)

Een kapotte Ti500.

Mountainbike t3h pwn

quote:
hilbren schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:26:
die pioneer is wel goeie shit, die afstandbediening daarvan is helemaal relaxed!
maar had je ze niet liever in dezelfde kleur gehad???

Ja, hij doet het best goed als pre-amp, en idd , die remote is echt superrelaxed. Die zal ik gaan missen als hij weg gaat :o

Mijn Parasound en DVD speler zijn zwart, maar mijn TV is ook zilver...dus ach, who cares :P

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
Pims schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:00:
[afbeelding]

DIt staat bij ons in de woonkamer(ouders :P, kwoon thuis atm), is net nieuw en klikt goed :).

Vond het wel mooi bij het sex appeal praatje hier passen, geluid zal niet alles zijn maar het ziet er blits uit ;-)
Wat is het? :P
Reg. datum: 27 april 2004

quote:
Pims schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:00:
[afbeelding]

Vond het wel mooi bij het sex appeal praatje hier passen, geluid zal niet alles zijn maar het ziet er blits uit ;-)
Prachtig spul B&O :9~ Jullie wonen zeker niet toevallig aan het noord aa? Daar staat ook een huis waar je via het "parkje" direct in de woonkamer kijkt met dezelfde set ;)

If all else fails, read the instructions.

Reg. datum: 02 december 2000

Nee, Gelderland ergens ;)

Pims wijzigde dit bericht 22-01-2005 20:12 (80%)

Een kapotte Ti500.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: