quote:connector schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:56:
[...]
Heeeey relaxed!! Dit is echt precies wat ik bedoel!!!![]()
Dit topic stond al bij mij favorieten, maar deze foto van het scherm staat er dan nog niet zolang op, want ik heb deze foto nog nooit gezien. Ik zal even de foto's plaatsen.
Ik ben benieuwd wat voor beugels e.d. je hebt gebruikt voor het bevestigingssysteem.?
Heb je ook een foto van het bevestigings, nog niet ingebouwd.
Ja dit is een mogelijkheid voor mijn Fiat Punto! Als je dit systeem nu compleet wil afschermen zou je boven op het schermpje een afdekplaatje kunnen zetten, zodat het systeem compleet onzichtbaar wordt.
Trouwens hulde aan Eric_HWI! Erg strak gemaakt.
After all is said and done, there is more said than done - Canon EOS 350D
Reg. datum: 16 mei 2004
Reg. datum: 16 mei 2004
quote:connector schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:51:
1. Simpele steun bovenop dashboard
2. Complete middenconsole vervangen en zelf een nieuwe maken
3. In-Dash systeem kopen en hierin Lilliput scherm wegwerken, meer info op http://www.digitalww.com/VGA_Lilliput-to-Indash_HowTo.html
Alleen bovenstaande mogelijkheden zijn niet voor mij geschikt, omdat:
1. Ik wil mijn scherm graag uit kunnen nemen of weg werken zodat hij niet zichtbaar meer is, dit vanwege inbraakgevoeligheid natuurlijk.
Dit scherm zou je demonteerbaar kunnen maken, alleen ik ben bang dat wanneer je de ronde vga kabel iets te vaak in en uit elkaar haalt, dat de pootje op den duur krom zullen zijn.
2. Geen optie, omdat ik mijn auto graag ooit weer een keer wil verkopen en geen dan niet met een zelf gemaakt dashboard wil zitten.
3. In-Dash systeem kost 100 dollar, maar vervolgens moet je dit hele scherm uit elkaar halen en tientallen draden gaan solderen. Dit is vragen om problemen denk ik en bij problemen ben je garantie ook kwijt.
Optie 3 leek mij wel erg interresant. Ik vroeg me af of iemand dat een keer had geprobeerd. en of ie wat ervaringen op het net kan zetten (met wat pics erbij!!!).
Ik vraag me alleen hoe diefstal gevoelig dat In-Dash systeem is. Is dat niet erg makkelijk eruit te halen door criminelen?
Een tft scherm met afneembaar front lijkt mij ideaal !!!! Het bestaat alleen nog niet voorzover ik weet.
Enorme trap 
Ik ben zelf nu ook bezig om mijn console om te bouwen naar een indash variant. We hebben een aantal dingen verplaatst en dat ging prima .. Nu ben ik bezig met de afwerking maar dat wil totaal niet lukken. Ik plamuur alles met spuitplamuur en dat barst naar verloop van tijd. Met welk materiaal hebben jullie de laatste lagen gemaakt?
Ik ben zelf nu ook bezig om mijn console om te bouwen naar een indash variant. We hebben een aantal dingen verplaatst en dat ging prima .. Nu ben ik bezig met de afwerking maar dat wil totaal niet lukken. Ik plamuur alles met spuitplamuur en dat barst naar verloop van tijd. Met welk materiaal hebben jullie de laatste lagen gemaakt?
KICK!quote:Wimo. schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:14:
Enorme trap
Ik zit er ook aan te denken om zo'n 7" lilliput in me middenconsole/dashboard in te bouwen, maar ik vraag me dus ook af wat voor materiaal jullie ervoor gebruiken om dat dat allemaal zo mooi aan elkaar vast te krijgen, zoals Erik_HWI het heeft gedaan...
Erik_HWI heeft gewoon eerst in grove lijnen plek gemaakt met een zaag/dremel voor het TFTtje (en dvdrom). Daarna de casing van de tft en dvd op de plek gehangen met wat bevestigingsmaterialen (ducttape).
Vervolgens moet je de voorkant gaan flushfitten. Erik_HWI heeft de overgangen afgeplakt met schilderstape en vervolgens met polyesterhars en vezel (verkrijgbaar bij gamma, waarschijnlijk van Alabastine) de overgangen verhard. Daarna is het een kwestie van schuren en met fijnplamuur afwerken. Spuitplamuur kun je evt gebruiken als je nog kleine (0,1-1mm) putjes overhoud.
Voila je schermpje zit netjes weg gewerkt. Verwacht echter niet dat als je dit voor het eerst doet dat je het op een zaterdagmiddag red
Vervolgens moet je de voorkant gaan flushfitten. Erik_HWI heeft de overgangen afgeplakt met schilderstape en vervolgens met polyesterhars en vezel (verkrijgbaar bij gamma, waarschijnlijk van Alabastine) de overgangen verhard. Daarna is het een kwestie van schuren en met fijnplamuur afwerken. Spuitplamuur kun je evt gebruiken als je nog kleine (0,1-1mm) putjes overhoud.
Voila je schermpje zit netjes weg gewerkt. Verwacht echter niet dat als je dit voor het eerst doet dat je het op een zaterdagmiddag red
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Reg. datum: 17 december 2004
Reg. datum: 17 december 2004
De beschrijving van C.44 klopt inderdaad helemaal. Ik heb het scherm inmiddels trouwens weer uitgebouwd en verder naar benden verplaatst: De kijkhoek bleek in de praktijk niet goed en omdat het scher nu verder gekanteld is levert dat een veel prettiger beeld op. Tip van de dag is dus om er zeker voor te zorgen dat je vooraf de kijkhoek goed controleert. De lilliput schermpjes hebben, zeker naar boven, namelijk een zeer kleine sweetspot.
* C.44 blij is 
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Ik zal in het weekend wel een how to + foto's maken ...
Dat zou helemaal nice zijn!quote:Wimo. schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:15:
Ik zal in het weekend wel een how to + foto's maken ...
Game-Freak wijzigde dit bericht 09-12-2005 12:59 (188%)
quote:connector schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:10:
Zijn er nog meer tweakers zoals Breeze die ook daadwerkelijk het scherm ingebouwd hebben?
Ik heb een Lilliput scherm ingebouwd in een Double DIN unit in m'n Golf 5, de radio heb ik verplaatst naar het dashboard kastje.
Passen:

Primer:

Gespoten:

Het scherm zit er nu een maand of 2 in (had daarvoor een beugel met daarop het scherm) e ben er zeer tevreden mee. Ik heb helaas nog geen foto's van het scherm in het dashboard.
Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl
Hier staat nog een goede link naar een how to
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=69705
Zo heb ik het ongeveer ook gedaan ..
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=69705
Zo heb ik het ongeveer ook gedaan ..