Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Wow, deeltje 15 alweer, ga vooral zo door mensen, ik vind dit persoonlijk de leukste topics :)

Ik kon het jullie niet weerhouden, en ik ben er zo blij mee, maar hij doet het weer helemaal -met- alleen maar originele onderdelen die gebruikt zijn!

Eerst een close up van de radio balk met verlichting :)
http://img135.exs.cx/img135/7088/2216bcloseup8qn.th.jpg

Alleen hij is al een aantal jaren oud, dus hij heeft wel wat geleden ;(
Vooral als je naar de bovenrand kijkt, maar ik moet wel zeggen dat het met flitser erger lijkt dan
het in werkelijkheid is hoor ;)
http://img135.exs.cx/img135/7966/2216bdamage8kc.th.jpg

Hij is momenteel aangesloten op mijn PC, maar hoe dat ik hem ga plaatsen in mijn huidige set
weet ik nog niet .. nog even kijken, maar het geluid man :o wow

Specificaties van het model zijn als volgt:
(Dit is wat ik er allemaal over heb kunnen vinden over de afgelopen jaren)

Hij koste die tijd 240
Dit model is gemaakt in 1978 (haha, het apparaat is gewoon ouder dan ik, ben zelf uit '83)
Ze zijn gemaakt de periode 1977 tot 1979

Dimensies van het Apparaat
Breedte 17 1/4
Hoogte 5 1/2
Diepte 11 1/4
Gewicht 20.9

Eindtrappen (Versterker)
RMS per kaneel 16 Watt bij 8 Ohm en 20 Watt bij 4 Ohm
Totale harmonische vervorming (THD) 0.15%
Totale "bandbreedte" 20 Hz to 20 kHz bij 8 Ohm
40 Hz tot 20 kHz bij 4 Ohm (dit snap ik niet maar goed :? )

FM Radio
Gyro Tuning
RF Gevoeligheid 1.9 uV
300 Ohm aansluiting
75 Ohm aansluiting
75 Ohm coax conn.
Center Tuning Meter
Stereo Lamp
Mute Schakelaar

AM Tuner
Singaal sterkte meter / aanduiding
Externe ferriet antenne

Preamplifier
Bass / Treble draaiknoppen
Balans knop
Auxillary ingangen
Phono ingang
Tuner ingangskeuze AM / FM
2e Tape ingang
Tape monitor
Hoofdtelefoon aansluiting
Speaker selectie voor systeem 1,2 of allebei

Er zit in totaal een paar jaar werk in, maar dat is voornamelijk om onderdelen te zoeken, het monteren ervan ging sneller, maar hoeveel uur "werk" totaal, geen idee. Moet eerlijk zijn, ik heb het niet bijgehouden .. want soms als je bezig bent dan "verlies" je de tijd wel eens ;)

Ik heb er nu 2, deze staat nu uren prima te spelen, en ik denk dat ik die andere binnenkort
maar eens ga opknappen, alleen dan zal ik ook foto's maken van een soort "work in progress"
zeg maar, altijd leuk (tenzij jullie dat niet willen ;) )

Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

Starbuck wijzigde dit bericht 20-01-2005 15:52 (193%)

Time = Money
Reg. datum: 13 september 2004

Kan iemand mij vertellen of de Beamax 176x103 Hand. een goede projectiescherm is?

Sta op het punt hem te kopen alleen heb geen flauw idee of het wel goed is met een sanyo PLV-z1 beamer.

Iemand enig idee?

Wil niet veel betalen voor zo'n scherm maar 170cm breedte is aardig wat voor mijn kamertje alleen zit met scherpte enz..
Krijg ik hiermee mooi beeld erop? me kamer donker maken is geen punt!

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

-=PLACEBO=-
Reg. datum: 03 mei 2004

@derrian, je had wel even mogen stoffen :P

Mooie sets voor een mooi nieuw avontuur van dit topic

Dookie Fundamentalist

Vidi, Vici, Veni

Als je kamer donker genoeg is, zul je zelfs op de gestreken onderbroek van je oma nog een aardig beeld kunnen projecteren... ;)

www.carina-avensisclub.nl

Time = Money

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:13:
Als je kamer donker genoeg is, zul je zelfs op de gestreken onderbroek van je oma nog een aardig beeld kunnen projecteren... ;)

LOL joh :P hahaha

Mwah ok bestelt nu afwachten :D

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

Reg. datum: 28 november 2001

quote:
RoamoR schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 15:11:
@derrian, je had wel even mogen stoffen :P

Mooie sets voor een mooi nieuw avontuur van dit topic
I know, maar zit nu in mijn tentamenweek, dus weinig zin aan om te stoffen ;)

Hookipa wijzigde dit bericht 20-01-2005 15:22 (13%)

Reg. datum: 21 maart 2000

quote:
tipex schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:07:
Erg kewle kamer hoor, zo mag ik het graag zien :) W'rom draai je pal niet gewoon op een meervoud van 25hz? En Waarom de keuze van 1280x720 en niet 1.5 of 2x de resolutie van pal en ntsc?

Dat had ik in eerste instantie wel, maar dat was altijd een gekloot met resoluties switchen, refresh switchen, dan wordt er ook weer een ander geheugenblok op de projector aangesproken dus ook net andere settings (dat laatste is een kwestie van instellen natuurlijk, maar telkens was er op een of andere manier net een andere convergentie wat ik dan moet aanpassen (ook een kwestie van 15sec werk, maar op den duur wordt dat gewoon hinderlijk). 2x PAL trekt de projector ook net niet, 1,5x PAL wel, dus 1080x864, dan stuur je anamorphic uit wat onhandig is bij niet anamorphic materiaal (zoomplayer settings steeds handmatig aanpassen, gaat nu automagisch), tevens haal je met die resolutie niet de 72 of 75Hz, maar dan zit je op 50Hz, en dat kijkt weer minder fijn. Naja, het is wat lastig uitleggen en eigenlijk moet je het ook zelf ondervinden :) , maar 1 instelling voor al je materiaal is gewoon veel fijner. Wellicht kwalitatief mindere scaling, maar ik merk er tijdens het film kijken bijzonder weinig van :)

quote:
robbie1234 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:38:
Hmzz geen center..

Ik zelf ben er eergister achter gekomen dat het geluid zelf met een center die zwaar inferieur is aan de rest van mijn set toch echt veeeeel beter klinkt. Ik zit altijd, maar dan ook altijd in de sweet spot.

Dat is mooi, kun je nog makkelijk met anderen kijken :)
Maar bij mij klinkt zonder center gewoon beter, spraak komt uit het scherm, uit het midden, en niet ergens van onder het scherm, totaal niet in lijn met de rest. Komt gewoon door het grote beeld en de kijkafstand. Ooit komt er wel perfo doek, in een andere ruimte (tevens mixage studio), maar dat duurt nog wel even :P

Oe! Buttons :9
Reg. datum: 28 juni 2000

quote:
ShittyOldMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 01:58:
binnenkant van een crt, voor de freaks ;)
Freak meld zich :+ Mooie PJ is dat zeg! Heb je een Mike Parker (geloof ik dat het zo heet...) mod op je radeon voor die 5xbnc?

Adonias wijzigde dit bericht 20-01-2005 19:47 (14%)

dvdr lubber

Audio Nerd
Reg. datum: 01 september 2002

Vandaag een Spider Rack besteld :D Ben benieuwd!!!! :D

Sonus Faber | Arcam | Nordost | Velodyne

Bored
Reg. datum: 01 juni 2001

ShittyOldMan mooi je bed weggewerkt ! (dit moet ik niet laten zien hier, anders denken ze dadelijk nog dat ik 1 kamer in ga leveren en mijn bed ook onder het podium maak :D )

Heb je nog meer zitplaatsen naast je bureaustoel ? Of was dat het ....

quote:
Adonias schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:43:
[...]

Freak meld zich :+ Mooie PJ is dat zeg! Heb je een Mike Parker (geloof ik dat het zo heet...) mod op je radeon voor die 5xbnc?

Owja, wat betreft die BNC aansluiting, nee het is geen MP mod, het was eigenlijk een tijdelijke oplossing maar het werkt nog steeds prima. Ik heb losse dunne draden gebruikt (bijv. zoals door een vga kabellopen, maar dan wat dikker en steviger), en die rechtstreeks in de vga uitgang geprikt. De draden (rgbhv en bijbehorende grounds) gaan direct terug de pc in en gaan dan naar de achterkant van de 5 bnc connectors welke gewoon op zo'n leeg plaatje zijn gezet (5 gaten boren, past precies). Je ziet het alleen op de foto niet want het is net achter die dvi plug.

quote:
deepspace schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:08:
[...]

En: Wat is het voordeel t.o.v een VGA naar BNC kabel (zoals ik die voor mijn monitor gebruik)?

Het voordeel is dat het er stoer uitziet :7 Maar verder heb je dus de optie voor modificaties, de draden op andere punten op de kaart solderen om bepaalde filters over te slaan, en het is goedkoper dan een breakout cable met 5 bnc koppelingen (al zijn die kosten natuurlijk te verwaarlozen vergeleken met de rest). Maar ik had bij de projector dus een 5x BNC kabel van 8 meter en die wou ik gewoon direct op de PC aansluiten, voor het gevoel zeg maar :)

quote:
cyberjobe schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 12:40:
[...]

Ben je niet bang voor die loodzware zwaard van Damocles, genaamd Barco?
Als dat ding van die plafond afkomt, dan zien we je rouwbrief op deze forum? :X

Dat was in het begin wel even lastig ja, ik heb geen barco ophanging gebruikt omdat dat niet werkt op mijn plafond (niet van beton, maar houten balken die uit het midden liggen, dan komt de projector met een barco ophanging ook uit het midden, of je moet nog weer een andere constructie maken). Dit zijn U profielen welke ik op maat heb laten maken, maar het hangt nu al een behoorlijke tijd dus ik maak me geen zorgen meer :)

quote:
Rappie schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:23:
ShittyOldMan mooi je bed weggewerkt ! (dit moet ik niet laten zien hier, anders denken ze dadelijk nog dat ik 1 kamer in ga leveren en mijn bed ook onder het podium maak :D )

Heb je nog meer zitplaatsen naast je bureaustoel ? Of was dat het ....
Voor films gebruik ik zo'n relax stoel welke ik wat achterover kan klappen (bureaustoel is enkel voor m'n bureau). Ja er passen nog wel 2 stoelen naast, maar dan moet ik de fronts iets verplaatsen (die komen anders in beeld als je aan de zijkant zit). Maar dat is slechts één keer gebeurd op een verjaardag om wat kinderen kwijt te kunnen :P

ShittyOldMan wijzigde dit bericht 20-01-2005 20:29 (14%)

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Nou ja, nog een keer, veel mensen hebben het ws niet gezien: de nieuwe indelingen van m'n kamer :P

http://img8.exs.cx/img8/3086/ks3pw.gif

Rood = fronts
Groen = center
Geel = side rears
Blauw = center rears, tevens mijn Concerts en hoofdspeakers om muziek mee te luisteren.

Wat ik met de subs ga doen weet ik nog niet. Als de Concerts het near field niet zo geweldig doen met bas, dan zet ik ze misschien onder m'n bureau neer, omdat het fase probleem met plaatsen enzo volgens mij wat kritischer is met muziek dan met film. Maar dat ga ik tegen die tijd allemaal wel uitproberen :)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Reg. datum: 21 januari 2001

Offtopic, maar wellicht dat het een soort Pavlovreactie tot gevolg heeft. Is het niet mogelijk om een soort van "post hier foto`s en specs van je hifi-set" naast dit draadje te maken? Ik voel namelijk enige penisnijd hier tussen al dat HT-geweld. Of zijn alle stereo-tweakers teloor gegaan? Want ik zie opvallend weinig hifi tussen al deze, overigens fantastisch mooie, HT-sets.

"In the long run we are all dead" John Maynard Keynes

Mountainbike t3h pwn

quote:
Cannondale schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:44:
Offtopic, maar wellicht dat het een soort Pavlovreactie tot gevolg heeft. Is het niet mogelijk om een soort van "post hier foto`s en specs van je hifi-set" naast dit draadje te maken? Ik voel namelijk enige penisnijd hier tussen al dat HT-geweld. Of zijn alle stereo-tweakers teloor gegaan? Want ik zie opvallend weinig hifi tussen al deze, overigens fantastisch mooie, HT-sets.
Ja, ik vind het zelf ook een goed idee om dat te doen voor stereosets, ook om de stereosets uit dit topic te houden :) Maar ik weet niet wat de modjes vinden.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

Je mag ook je stereoset wel posten dnek ik, tenminste, die van mij heeft er ook een keer gestaan :) . Of dat echt mag, dat moet je maar even aan de HT'ers overlaten :) .

Music Addicted

Stereosets is geen probleem hoor, komen wel vaker langs. Dit topic moet je ook gewoon zien als een audio/video show en pats topic, meer niet :P, en stereo past daar natuurlijk prima in (ja je hoeft niet je nieuwe ipod te showen ofzo, maar ik denk dat het verder wel duidelijk is :) )

Reg. datum: 28 november 2001

Mits het wel een leuke stereoset is en geen setje wat je in de keuken neer zou zetten ;)

Toch jammer. Ik begrijp wel dat het mag, zo nu en dan zie ik weleens een verdwaalde stereoset inderdaad. Maar het is toch een gemis vind ik. Er zijn immers ook losse topics over (ik roep maar wat): logitech X.1 speakers, kwaliteit van av/receivers, home theatre pc`s etc. Nu is het meer zo van; "post je auto" en je post er je motor in (qua wielen klopt de vergelijking min of meer). Maar ik zal me erbij neer moeten leggen, the big fish eten nog altijd de little ones :)

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

Niemand houdt je tegen om er een te openen hoor :) . Ik zal er ook wel in posten, als je dat gerust stelt ;) .

Music Addicted

Daar zit misschien wat in, maar ik weet niet of de modjes daar net zo enthousiast over zijn als wij. Mocht het lukken, dan moet ik maar eens wat pics gaan schieten van m`n stereo-setje ;)

quote:
Cannondale schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:07:
Toch jammer. Ik begrijp wel dat het mag, zo nu en dan zie ik weleens een verdwaalde stereoset inderdaad. Maar het is toch een gemis vind ik. Er zijn immers ook losse topics over (ik roep maar wat): logitech X.1 speakers, kwaliteit van av/receivers, home theatre pc`s etc. Nu is het meer zo van; "post je auto" en je post er je motor in (qua wielen klopt de vergelijking min of meer). Maar ik zal me erbij neer moeten leggen, the big fish eten nog altijd de little ones :)
Die andere topics zijn geen opsomtopics, maar discussie- en vragentopics, dan is het handig om de pc speakers van de dvd spelers te scheiden. Maar dit is gewoon een 'plaatjes post topic' van homecinema danwel audiosets. Dergelijke opsomtopics horen eigenlijk al niet thuis hier (maar in de HK), maar dit is natuurlijk sterk a/v gerelateerd (zowel onderwerp als vaste bezoekers) zodat het gewoon hier staat. Maar laten we voor het gebruikte aantal speakers nu niet een apart topic openen, dan kun je voor andere criteria ook wel aparte topics openen (ht's met/zonder groot beeld, of bep. prijsklassen, etc). Dat schiet niet echt op, is al eerder gedaan, en om dezelfde reden gesloten :) (Het grote stereo setup topic (pics!))

Reg. datum: 18 april 2004

Klein vraagje:

Wat is het kwaliteits verschil tussen een CRT projector en een LCD projector?

Time = Money

quote:
JT schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:27:
Nou ja, nog een keer, veel mensen hebben het ws niet gezien: de nieuwe indelingen van m'n kamer :P

Rood = fronts
Groen = center
Geel = side rears
Blauw = center rears, tevens mijn Concerts en hoofdspeakers om muziek mee te luisteren.

Wat ik met de subs ga doen weet ik nog niet. Als de Concerts het near field niet zo geweldig doen met bas, dan zet ik ze misschien onder m'n bureau neer, omdat het fase probleem met plaatsen enzo volgens mij wat kritischer is met muziek dan met film. Maar dat ga ik tegen die tijd allemaal wel uitproberen :)

hahaha ben je er al uit :P

Mega veel combi's ;)

Zoals het nu staat op je tekening is een goeie optie.

Time = Money

quote:
quincy2you schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:21:
Klein vraagje:

Wat is het kwaliteits verschil tussen een CRT projector en een LCD projector?

LCD staat voor hogere kwaliteit dan CRT dacht ik. Zeg maar Nieuwe vorm van CRT

Net als monitoren.

Mountainbike t3h pwn

quote:
CHRONUS schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:23:
[...]

LCD staat voor hogere kwaliteit dan CRT dacht ik. Zeg maar Nieuwe vorm van CRT

Net als monitoren.
NOFI, maar ga eerst is zoeken ofzo wat het beide inhoud :+

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: