Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

quote:
Jag schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:16:
Tony :P ? Jamo is een Japans merk, en Japanse merken maken vaak een heleboel verschillende spullen. Jamo maakt heel goedkoop spul, en hele dure en goede. De concert serie valt in de laatste categorie :).

Eh.....Jamo is toch echt Deens.......

Wel grappig om weer eens op hun site te kijken.....ik wist niet dat ze ook al met electronica bezig waren.....ziet er niet eens slecht uit.

http://www.jamospeakers.com/Files/Billeder/SpecialFeatures/41_med.jpg

Of dit:

http://www.jamospeakers.com/Files/Billeder/2f/Source/DVR50_2_med.jpg
quote:
The Jamo DVR 50 is the world's first DVD receiver with PAL/NTSC Progressive Scan and DivX. DivX allows you to play downloaded movies that have been burnt to a CD-Rom. And thanks to Progressive Scan, you can count on flicker-free pictures.

The digital amplifier technology in the DVR 50 has been developed in co-operation with the team
who designed the high-end TacT Millennium digital hi-fi amplifier.Naturally, this means the absolute
ultimate in sound quality - especially when it's mated to a matching loudspeaker system.

zimbab wijzigde dit bericht 18-01-2005 21:49 (63%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Reg. datum: 21 juni 2002

Normaal hou ik ni zo van het desing van marantz, maar hun huidige geïntegreerd spul mag er best zijn:

http://www.marantz.com/image/products/g_pm11s1_med.gif

http://www.marantz.com/image/products/g_sa11s1_med.gif

En die Tony, toevallig niets van bij de Italiaan? :+

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Reg. datum: 28 november 2001

Mwoah, er zal vast een Pizza di Tony bestaan >:)

En inderdaad, rather nice, dat nieuwe design van Marantz, maar vind mijn huidige SR7400 ook prima ;)

Hookipa wijzigde dit bericht 18-01-2005 21:49 (4%)

quote:
derrian schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:49:
Mwoah, er zal vast een Pizza di Tony bestaan >:)

En inderdaad, rather nice, dat nieuwe design van Marantz, maar vind mijn huidige SR7400 ook prima ;)

Mwah, dat ziet er mij te klassiek uit, vooral in Goudkleur.
Doet me denken aan Rovers :+

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Dupje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:45:
Normaal hou ik ni zo van het desing van marantz, maar hun huidige geïntegreerd spul mag er best zijn:

[afbeelding]

[afbeelding]

En die Tony, toevallig niets van bij de Italiaan? :+
Ik weet niet maar dit vind ik dus weer niet mooi he.. kan zo ook niet verklaren waarom maarjah, echt mooi strak spul vind ik arcam, en overig met strak design en weinig lichtjes etc

[ help me (A) ]

Reg. datum: 18 juli 2003

Hmmz, die SA11-S1 ziet er niet verkeerd uit nee. :9~ O+ 8) :*)
Dat schermpje vind ik ook wel wreed.

* Trasos kijkt naar z`n zwarte DV-6200 en belt ff de bank en komt tot de conclusie dat het voorlopig bij kijken zal blijven :/

quote:
yash schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:14:
[...]

Ik weet niet maar dit vind ik dus weer niet mooi he.. kan zo ook niet verklaren waarom maarjah, echt mooi strak spul vind ik arcam, en overig met strak design en weinig lichtjes etc
Tja, beter dan NAD ken ik eigenlijk niet :+

Back on Planet Telex

quote:
[...]

Ik kan het wel verklaren waarom je het niet mooi vindt.....het neigt een klein beetje naar de kitscherige kant. No offense aan iedereen die het wel mooi vind (ik persoonlijk vind het niet lelijk, maar ook niet super).

quote:
Dupje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:17:
[...]

Tja, beter dan NAD ken ik eigenlijk niet :+

Ik geef je 7 letters........:
P R I M A R E

Maar dat is mijn mening. Gelukkig valt over smaak niet te twisten.

zimbab wijzigde dit bericht 18-01-2005 22:21 (22%)

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
JC Ken schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:15:
EEk, zoveel zal ik nooit uitgeven aan jamo luidsprekers. Alle luidsprekers die ik van jamo die ik tot nu toe(meer dan 6 verschillende sierie's) heb ghoord, klonken allemaal super brak. Ik zou eerder naar Tony, B&W of Kef gaan.
Moet je even voor de gein kijken in wat voor speakers de Seas Excel serie zit. Onder de indruk ? Nou, die zitten dus ook in de Jamo Concert 8 :P

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

quote:
JT schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:23:
[...]

Moet je even voor de gein kijken in wat voor speakers de Seas Excel serie zit. Onder de indruk ? Nou, die zitten dus ook in de Jamo Concert 8 :P
http://www.nationalekinderkrant.nl/fotos/ask-rode-gele-kaart.jpg

Sorry hoor, maar hebben we nog niet genoeg gehoord welke drivers er in de Concert 8 zitten? ;)

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

quote:
[...]

Best grappig dat er een aantal Engelse reviewers zijn die vinden dat de Diva serie enigzins 'oud' oogt. Vind hetzelf wel meevallen doch :) .

Ik vind dat de nieuwe Marantzen er zeker aardig uitzien, maar het oogt lomp, heeft een beetje een retro trekje en probeert modern te blijven. Naar mijn idee is dat redelijk mislukt. Ik vind het er netwat te flashy uitzien. Die blauwe lampjes hadden ze van mij mogen laten. Dat maakt het net iets te opzichtig.

quote:
zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:20:
[...]

Ik kan het wel verklaren waarom je het niet mooi vindt.....het neigt een klein beetje naar de kitscherige kant. No offense aan iedereen die het wel mooi vind (ik persoonlijk vind het niet lelijk, maar ook niet super).

[...]

P R I M A R E

Het design van Primare is zeker mooier, maar qua prijs is het ook wel een pietsje aan de hogere kant :P . Bovendien kom je dan in Naim terrein :+ .
quote:
[...]

Ach, het is nog steeds geen kevlar of een Nautilus tweeter :+ .

Music Addicted

Back on Planet Telex

quote:
[...]

De units op zich zeggen natuurlijk geen zak. Het gaat om het ontwerp. In mijn (nu nog) scheve DIY kistjes zitten ook Scan Speak Revelators, maar om nu te zeggen dat die dan meekunnen met de kwaliteit van een Wilson Audio Sophia ofzo.....nou nee.
Maar uiteraard kunnen mensen er ook niet van uitgaan dat Jamo = slecht.

Maar om toch nog even wat tegengas te geven tegen jouw zevende-hemel-gevoel (ik heb me heeel lang ingehouden, maar doe het nu toch ff) hier een quote van een test:

quote:
Concert 8

The smaller Concert 8 has the same upper bass, medium, and top-end as its larger sibling. Open, uncoloured, and a bit too bright, especially as the speaker lacks the treble controls in its crossover. Spaced 50cm from the back wall there is a lot of punchy bass for this size of loudspeaker, with quite fine dynamics and scale, but in the end the sound misses a real foundation. This means that the speaker is not balanced correctly, the treble going too far, being not compensated for at lower frequencies.
And this, in my opinion, spoils the '8 completely. It may be technically an accomplished product, but musically it is inferior to, for instance, the Quad 77-10L (grab them while you can!). Maybe that a tube amplifier proves to be a better match, but in my opinion Jamo really should re-think the tonal balance of this model: there is clearly enough potential here to make a decent speaker of it.

Conclusions

The Concert 11 is a rather difficult loudspeaker that nevertheless, given enough care in finding matching ancillaries, can deliver the goods. At its best, its combination of a neutral and controlled sound with excellent build quality and perceived value, makes it worth its asking price.
I have more problems with the Concert 8. As a small speaker it sounds unbalanced, yet with stands its cost is rather high: 73% of its bigger brother. I'd say: forget about it.

Ik zelf heb ze ook wel eens gehoord lang geleden (en de "11" ook) en ik vond ze wel OK, maar echt heel warm kregen ze me niet.

quote:
Boekster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:30:

Het design van Primare is zeker mooier, maar qua prijs is het ook wel een pietsje aan de hogere kant :P . Bovendien kom je dan in Naim terrein :+ .
Hmmm ja.....dat is gevaarlijk terrein met jou in de buurt. :D Ik dacht dat je er even niet was! :P
quote:
Ach, het is nog steeds geen kevlar of een Nautilus tweeter :+ .
De Nautilus tweeter heeft een slechte naam....weet je dat nu nog niet? :P Dat gaat met de nieuwe serie dus veranderen. Niet zo verwonderlijk ook dat dat hét speerpunt is van de nieuwe serie.

zimbab wijzigde dit bericht 18-01-2005 22:43 (14%)

Naimoholic

quote:
zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:32:

[...]

Hmmm ja.....dat is gevaarlijk terrein met jou in de buurt. :D Ik dacht dat je er even niet was! :P

[...]
Niets mis met Priamre natuurlijk. Ik vind het een topmerk, daar zijn we het absoluut over eens :)
quote:
De Nautilus tweeter heeft een slechte naam....weet je dat nu nog niet? Dat gaat met de nieuwe serie dus veranderen. Niet zo verwonderlijk ook dat dat hét speerpunt is van de nieuwe serie.

Het is een moeilijke tweeter. Hij kan slecht tegen harde ruimtes en moet absoluut goed aansturing hebben. Hij is echter wel geroemd in een aantal studio's, wat dan wel weer heel frapant is. Ik vind het een heerlijke, eerlijke tweeter. Veel mensen vinden hem scherp. Veel mensen houden van een zijdezachte s-klank. Dat is een s-klank helaas niet :) .
Speerpunten zijn trouwens ook scherp :P .

Boekster wijzigde dit bericht 18-01-2005 22:41 (3%)

Music Addicted

Reg. datum: 28 november 2001

Ik zit te dubben.. Ik heb van de Leen Bakker een stel van die dvdrekjes, alleen wordt dat een beetje een dure hobby, steeds 20e per rekje.. (voor 50dvds).

Nu zag ik in de Kwantum krant het volgende:
http://www.kwantum.nl/sho...id=1351903&variant_id=

Maar volgens mij is de afstand tussen de leggers te groot, daar hij 180 hoog is en 5 leggers heeft. Dus +/- 35 cm afstand tussen de leggers..

Heeft iemand anders in deze "stijl" een andere oplossing?

Sound is no voodoo!

quote:
Boekster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:40:
Het is een moeilijke tweeter. Hij kan slecht tegen harde ruimtes en moet absoluut goed aansturing hebben. Hij is echter wel geroemd in een aantal studio's, wat dan wel weer heel frapant is. Ik vind het een heerlijke, eerlijke tweeter. Veel mensen vinden hem scherp. Veel mensen houden van een zijdezachte s-klank. Dat is een s-klank helaas niet :) .

Hebben we het nu over de Jamo Concert of over de B&W Nautilus.. want ik vermoet dat ze op het punt van scherpte een vage overeenkomst hebben :+ (geen serieuze vraag)

Ieder zijn eigen smaak gewoon :) Ik hoop toch niet dat we nu een pro/con "quote war" gaan krijgen over de Concerts...

voodooless wijzigde dit bericht 18-01-2005 22:54 (8%)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Back on Planet Telex

quote:
deepspace schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:51:
Ik hoop toch niet dat we nu een pro/con "quote war" gaan krijgen over de Concerts...

Nee hoor....we lopen elkaar gewoon een klein beetje te provoceren, maar volgens mij heeft iedereen wel in de gaten dat het met een knipoog is. Zal wel aan de tijd liggen ofzo (ik ben iig moe). Voor de rest ben ik het er uiteraard mee eens dat ieder zijn eigen smaak heeft.

Nog even over de Concerts op hifimakelaar.nl van 1050 de set......dat is de Limited Edition in pianolak te ere van het dertigjarig bestaan van Jamo en inclusief de (eveneens "L.E.") stands. Dus heel erg duur is het ook al weer niet.

zimbab wijzigde dit bericht 18-01-2005 23:00 (27%)

Mountainbike t3h pwn

quote:
zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:32:
[...]

De units op zich zeggen natuurlijk geen zak. Het gaat om het ontwerp. In mijn (nu nog) scheve DIY kistjes zitten ook Scan Speak Revelators, maar om nu te zeggen dat die dan meekunnen met de kwaliteit van een Wilson Audio Sophia ofzo.....nou nee.
Maar uiteraard kunnen mensen er ook niet van uitgaan dat Jamo = slecht.
Precies, ik bestrijd extreem met extreem :P
quote:

Maar om toch nog even wat tegengas te geven tegen jouw zevende-hemel-gevoel (ik heb me heeel lang ingehouden, maar doe het nu toch ff) hier een quote van een test:

[...]

Ik zelf heb ze ook wel eens gehoord lang geleden (en de "11" ook) en ik vond ze wel OK, maar echt heel warm kregen ze me niet.

Van mij mag je hoor :) Ik ken het stukje. Ze zijn inderdaad erg helder. DE oplossing: bi-ampen en de tweeter 2db zachter zetten :D En over die real foundation: absoluut niet eens. Toen ik ze voor de eerste keer horen viel m'n smoel bijna op de vloer van verbazing :P Om zelf wat tegengas te geven (voor de rest boeit het me niet hoor, ik luister wat ik zelf het lekkerste vind klinken :) )

Review.
quote:
The Concert 8s provide a remarkably smooth response down to below 40Hz. That response was measured with the subwoofer inactive, to ensure that I didn't fool myself

Irrespective of the software, the frequency response is impeccable. With a choir singing and organ playing, a bass drum being struck, a cannon firing or an orchestra playing, I had no difficulty in replicating the subjective feelings that I frequently experience when sitting in a concert hall at the Sydney Opera House

In short, the Jamo Concert series look impeccable and sound very impressive.
Review 2.
quote:
Despite their small size, the Concert 8s actually deliver quite decent in-room bass to below 40Hz.

Amidst a forest of floorstanders, the Concert 8s were a breath of fresh air - or at least showed a refreshing freedom from boxiness. While it's important to bear in mind that this pair of speakers costs as much as the average system price of the test group, there's no denying that they sound just as classy as they look. They may not have the deepest bass around, but they are unusually clean and agile, and they have impressive authority and drive. The midband has lovely tonality, albeit with some upper-mid projection and occasional 'pinched' voice coloration. The presence is a slightly dulled and the top a tad obvious, but these speakers are such a pleasure to listen to because the whole has such fine coherence, dynamic expression, grip and focus.
En dan heb ik het nog niet gehad over de vele goede reviews in vele tijdschriften. Maar goed, al die reviews laten de speaker niet anders klinken en ik ben er nog steeds verliefd op O+

JT wijzigde dit bericht 18-01-2005 23:01 (3%)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Sound is no voodoo!

quote:
zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:57:
Nee hoor....we lopen elkaar gewoon een klein beetje te provoceren, maar volgens mij heeft iedereen wel in de gaten dat het met een knipoog is. Zal wel aan de tijd liggen ofzo (ik ben iig moe). Voor de rest ben ik het er uiteraard mee eens dat ieder zijn eigen smaak heeft.
Dat weet ik ook wel hoor :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Mountainbike t3h pwn

quote:
zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:57:
[...]
Nog even over de Concerts op hifimakelaar.nl van 1050 de set......dat is de Limited Edition in pianolak te ere van het dertigjarig bestaan van Jamo en inclusief de (eveneens "L.E.") stands. Dus heel erg duur is het ook al weer niet.
Ik vind ze niet eens echt mooi. Mooiste vind ik beuken kast met grijs front of kersen met zwart. De andere 2 opties vind ik ook mooi, maar met pianolak niet. Maar idd, 1050 voor en LE is dan niet duur nee.

Naimoholic

quote:
JT schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:00:
[...]

Precies, ik bestrijd extreem met extreem :P

[...]

Van mij mag je hoor :) Ik ken het stukje. Ze zijn inderdaad erg helder. DE oplossing: bi-ampen en de tweeter 2db zachter zetten :D En over die real foundation: absoluut niet eens. Toen ik ze voor de eerste keer horen viel m'n smoel bijna op de vloer van verbazing :P Om zelf wat tegengas te geven (voor de rest boeit het me niet hoor, ik luister wat ik zelf het lekkerste vind klinken :) )

Review.

[...]

Review 2.

[...]

En dan heb ik het nog niet gehad over de vele goede reviews in vele tijdschriften. Maar goed, al die reviews laten de speaker niet anders klinken en ik ben er nog steeds verliefd op O+

Tegenwoordig zijn er veel kleine speakers die best eenaardig bakkie laag produceren, die van mij incluis. Ik heb ze een keer met een echte zware eindbak gehoord endan gaan ze serieus gekke dingen doen :D . Nog niet zo gek als de Totem Mani-2's die ik een tweetal keren heb gehoord op diezelfde versterker, maar dat mag ok wel, isobarik :) . Die dingen gaan echt ziek diep, tot 29Hz op -3dB :D . Dat voel je echt aan alle kanten, zwaar bizar.
Mijn luidsprekers kwamen ardig mee, maar iets in me zegt toch wel dat ik die, als ik een keer goed de ruimte heb, een keer thuis wil proberen naast mijn speakers. Ze klinken werkelijk fantastisch. Toen ze naast elkaar stonden vond ik die van mij prettiger in het midden en het hoog, maar die laagextensie is superbizar, en de ruimtelijkheid die ze geven is ook erg goed. Maargoed, eerst eens voor andere dingen kijken. Ik ga nu voor het rijbewijs en dan denk ik dat ik een paar andere stands koop :) .

Music Addicted

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:35:
[...]

Eh.....Jamo is toch echt Deens.......
Oeps, lekker stom, die fout heb ik al eerder gemaakt :+. Maar ja, maakt niet uit, redenering blijft staan. Iedereen associeert Jamo met hun goedkope spullen en zet ze daarom in het rijtje Sony, Eltax, Omniaudio, enz. Maar dat is onterecht.

The Denon man
Reg. datum: 27 februari 2004

quote:
Boekster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:30:
[...]
Best grappig dat er een aantal Engelse reviewers zijn die vinden dat de Diva serie enigzins 'oud' oogt. Vind hetzelf wel meevallen doch :) .
[...]

[...]
Wat denken jullie van Densen? Ook superstrak, zo goed als geen displays (muv cdspeler natuurlijk) en geen opzichtige lampjes. Klein van formaat, maar groots in geluid (zeker in combo met Master). Het vrij direkte geluid moet je wel liggen, maar de prijs is imho niet te hoog _/-\o_ Het is dat ik al een surround heb. Maybe in de toekomst komt de Densen erbij om de stereo aan te vullen (maar dat is echt in de toekomst: eerst de 7 speakers+LSkabels+meubel+stekkerdoos in juli/augustus. :Y)

Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam

Watermanager
Reg. datum: 13 november 2000

quote:
zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:20:
[...]

[...]

P R I M A R E

Juist wel, en dat maakt het nou net zo leuk.

Mooi zitten? Barcelona chair!

DIY
Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
Boekster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:40:
[...]

Niets mis met Priamre natuurlijk. Ik vind het een topmerk, daar zijn we het absoluut over eens :)

[...]

Altijd opvallend dat alles duur is behalve Naim, Naim is ook erg prijzig :). Elke speaker heeft last van akoestiek. Waar ik meer moeite mee heb is dat jij nu even zegt hoe een S-klank moet klinken ;).

De Jamo concert gebruikt speciale versies van de Seas Excel met een kleiner aandrijfsysteem... Dus lastig om ze te vergelijken met andere speakers waar standaard Excel inzit.

Zimbab: ik draai zelf ook met ScanSpeak Revelator units, misschien kan ik je helpen met het filter ...

Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving

Mountainbike t3h pwn

quote:
Taco schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:00:
[...]

Altijd opvallend dat alles duur is behalve Naim, Naim is ook erg prijzig :). Elke speaker heeft last van akoestiek. Waar ik meer moeite mee heb is dat jij nu even zegt hoe een S-klank moet klinken ;).
Idd, ik ben het er helemaal niet mee eens. Als ik "eens" hardop zeg dan irriteer ik me niet aan de s-klank en ook niet bij anderen. Dus dan zou dat imho ook niet zo moeten zijn bij speakers :)
quote:
De Jamo concert gebruikt speciale versies van de Seas Excel met een kleiner aandrijfsysteem... Dus lastig om ze te vergelijken met andere speakers waar standaard Excel inzit.
Hebbie een link naar deze drivers ? En evt een bron ? Want daar wil ik wel meer over lezen :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: