Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 23 december 2002

Ik probeer een beetje een idee te krijgen wat ik minimaal kwijt ben voor een CarPC. 't Hoeft geen spectaculair ding te zijn, muziek, en misschien navigatie dan ben ik te vreden. Heb hier nog een p2 350 met voodookaart staan, ik denk dat dit gaat voldoen. Zelfs divx gaat ook nog redelijk, maar dat hoefd dus niet voor mij.

Dus:

PC - gratis (heb ik dus nog)
Omvormer schat ik op 80/90 euro
Touchscreen 150 euro (tegen de tijd dat ik het ga bouwen, je ziet het zal nog even duren. Overigens weet ik dat een touchscreen niet de goedkoopste oplossing is, maar een vloeibaar kristal aanrakingsscherm is wel een pré.)
GPS-tracker 60 euro
Dan ben ik er dus voor 300 euro, is dat reeel?

En rest mij nog een vraag. Is er voor een car pc een versterker nodig. Natuurlijk als je je auto wil worden uitgeslingerd door de geluidstsunami's, maar een redelijke autoradio met goede boxen gaat voor mij luidt genoeg. Maar kan een pc dit ook halen, zonder versterkers ofzo, of is dit toch echt noodzakelijk?

quote:
Thunderbolt schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:57:
[...]

En rest mij nog een vraag. Is er voor een car pc een versterker nodig. Natuurlijk als je je auto wil worden uitgeslingerd door de geluidstsunami's, maar een redelijke autoradio met goede boxen gaat voor mij luidt genoeg. Maar kan een pc dit ook halen, zonder versterkers ofzo, of is dit toch echt noodzakelijk?
Ik snap je vraag niet helemaal, je sluit je carpc toch gewoon aan op de line in van je autoradio?

HTPC kenner
Reg. datum: 24 januari 2004

[quote]Thunderbolt schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:57:
Ik probeer een beetje een idee te krijgen wat ik minimaal kwijt ben voor een CarPC. 't Hoeft geen spectaculair ding te zijn, muziek, en misschien navigatie dan ben ik te vreden. Heb hier nog een p2 350 met voodookaart staan, ik denk dat dit gaat voldoen. Zelfs divx gaat ook nog redelijk, maar dat hoefd dus niet voor mij.
quote]

http://www.markieshome.nl...p;file=viewtopic&t=65

Hier staat mijn carputer en die is redelijk goedkoop gemaakt dus :s

http://www.meedio.be

quote:
jessevl schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:20:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal, je sluit je carpc toch gewoon aan op de line in van je autoradio?
Maar stel dat je die nu niet hebt?

[quote]ScrewisS schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:28:
quote:
Thunderbolt schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:57:
quote]

http://www.markieshome.nl...p;file=viewtopic&t=65

Hier staat mijn carputer en die is redelijk goedkoop gemaakt dus :s
650 euro :X Maar wel mooi gemaakt verders :*) :)

Misschien is dit interessant voor jullie:
quote:
Intelligent Automotive / Car DC-DC ATX PC Power Supply

M1-ATX is an intelligent vehicle (car, boat, electric cart, etc) 12V DC-DC ATX PC power supply. Designed to provide power and to control the ON/OFF switch of a motherboard (PC) based on ignition status, M1-ATX is a wide input (6-24V) vehicle or car DC-DC ATX power supply capable of surviving tough car engine cranks (down to 5.7V) as well as transient over-voltage situations.

M1-ATX has 8 user selectable microcontroller driven timing modes, allowing you to choose up to 8 ignition/shutdown vehicle / car timing schemes. By removing all user-selectable jumpers, M1-ATX becomes a traditional PC PSU with no ignition control and it can be used in non-vehicle applications.

Even if your computer is totally OFF, a PC will still consume few hundered milliwatts, needed to monitor PC ON/OFF status. When the computer is in the suspend/sleep mode, it will consume even more power, because the RAM needs to be powered at all times. The power consumption in the suspend mode is few watts. No matter how big your car battery is, it will eventually drain your vehicle / car battery in a matter of days.

While in deep sleep mode, M1-ATX constantly monitors your car battery voltage levels, preventing deep discharge situations by automatically shutting down (using a shutdown controller) until battery levels reach safe levels again.

No more dead car batteries, no more computer resets during engine cranks, along with multiple timing schemes, small formfactor and very competitive price makes the M1-ATX the premier solution for dc-dc ATX vehicle / car power supply solutions.

M1-ATX comes equipped with ATX, HDD and Floppy cable harness, jumpers, faston connectors and 2 pin cables for motherboard ON/OFF switch. Just connect it to your 12V or 24V car / boat / RV battery and power up your PC.

M1-ATX is formfactor compatible with all Casetronics enclosures.

Do not try this PSU with Pentium 4s, works with all VIA mini-ITX boards and some low power Pentiums and AMDs, please check your motherboards specs and make sure that the CPU is not getting V(core) from the 12V rail, must be on the 5v rail. Stay away from motherboards that have 4 pin 12VATX connectors, that that is a good indication that the M/B is using 12V for V(core).

Smart Car Power Supply
- ATX, 6-24V wide input range
- Intelligent shutdown controller
- ON/OFF motherboard control
- Survives vehicle engine cranks
- Battery deep discharge prevention
- High efficiency, 90 watts output
- Works with 12V / 24V car batteries
- "Anti-Thump" Amplifier remote control
- Automotive fuse (mini-blade)
- Works with all VIA mini_ITX M/B
http://www.mini-box.com/s.nl/sc.8/category.13/it.A/id.356/.f
Reg. datum: 13 september 2001

Voel me wel vereerd dat ik voor Mod word aangezien :D

Feyenoord Rotterdam

offtopic:

@AEZscf
Ik wil nog steeds weten wat voor tattoo dat is in je icon :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!

Reg. datum: 11 januari 2005

He, ff een vraagje. Waar is die GPS-ontvanger voor die prijs tekoop?
(BU-303)
Tanks :)

Emeth

quote:
emeth schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 15:04:
He, ff een vraagje. Waar is die GPS-ontvanger voor die prijs tekoop?
(BU-303)
Tanks :)

http://stores.ebay.com/EC...llQQsotimedisplayZ2QQtZkm

68,90 EUR incl verzendkosten.

't is goedkoper om t via een andere valuta te doen:
http://cgi.ebay.com/ws/eB...;item=5745232443&rd=1

je zit dan op 62 eur ;)

Reg. datum: 22 juni 2001

Ik heb een vraagje over een lilliput schermpje. Ik ben bezig dit scherm in te bouwen in een indash behuizing van www.digitalww.com. Nu is tijdens het ombouwen een pootje van de IR ontvanger afgebroken.

Kan iemand me vertellen of ik hier een vervangende IR ontvanger voor kan krijgen en zo ja welke en waar? Ik zou hier zeer mee geholpen zijn.

I regret.... things i should have said

Heerlijk Helder

quote:
Trazer schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:41:
Ik heb een vraagje over een lilliput schermpje. Ik ben bezig dit scherm in te bouwen in een indash behuizing van www.digitalww.com. Nu is tijdens het ombouwen een pootje van de IR ontvanger afgebroken.

Kan iemand me vertellen of ik hier een vervangende IR ontvanger voor kan krijgen en zo ja welke en waar? Ik zou hier zeer mee geholpen zijn.

Je zou het eens kunnen vragen bij modguru, misschien dat hij je kan helpen.
Heb je het ook al gepost op mp3car.com? Wel klote man.

offtopic:
Dit is dus precies de reden, waarom ik er niet aan ben begonnen.

We Listen : Radiostreams luisteren

Reg. datum: 22 juni 2001

quote:
connector schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:04:
[...]

Je zou het eens kunnen vragen bij modguru, misschien dat hij je kan helpen.
Heb je het ook al gepost op mp3car.com? Wel klote man.

offtopic:
Dit is dus precies de reden, waarom ik er niet aan ben begonnen.
Inderdaad knap klote. Ik gebruikte de afstandbediening vrijwel nooit maar ja hem niet gebruiken of hem niet kunnen gebruiken dat is nogal een verschil vind ik. De rest van het ombouwen gaat/ging vrij goed. Zal modguru eens vragen en een post op mp3car.com is ook wel een goed idee.

I regret.... things i should have said

Heerlijk Helder

Kan iemand mij vertellen hoe die ronde vga aansluiting heet waar het schermpje mee aangesloten wordt heet? Ik wil namelijk eens kijken of er een verloopstekkertje te koop is of kijken of dit zelf te fabriceren is.

Ik wil namelijk mijn schermpje makkelijk en snel kunnen aansluiten en kunnen meenemen. Alleen deze aansluiting erg irritant en ik als dit een keer iets te hard en verkeerd aandrukt, je meteen met kromme pootjes zit.

We Listen : Radiostreams luisteren

Reg. datum: 01 september 2004

Hier een duidelijkere post; volgens mij is het een niet gangbare aansluiting die lilliput zelf heeft ontworpen. Er zitten niet enkel de RGB+gnd+h,vsync,... , maar ook de aansluitingen voor het touchscreen in die kabel

Portal to hell

Ik heb zelf nu ook me schermpje binnen en idd. die connector gaat ERG moeilijk. als je het snel vast en los wilt halen zou je de connectors (man/vrouwtje) kunnen vervangen door een Sub-d connector deze kunje voor een paar cent kopen bij elke electro-boer. en deze gaan wel makkelijk en kan je er ook niet verkeerd in drukken want dat past simpel weg niet. Wat wel dan een probleem is; is dat je de kabel moet door knippen en je grantie tot een einde komt.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
The Vaporizer schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:32:
Ik heb zelf nu ook me schermpje binnen en idd. die connector gaat ERG moeilijk. als je het snel vast en los wilt halen zou je de connectors (man/vrouwtje) kunnen vervangen door een Sub-d connector deze kunje voor een paar cent kopen bij elke electro-boer. en deze gaan wel makkelijk en kan je er ook niet verkeerd in drukken want dat past simpel weg niet. Wat wel dan een probleem is; is dat je de kabel moet door knippen en je grantie tot een einde komt.
je zou toch zelf een verloop-stekkertje kunnen maken ? maar dan heb je er inderdaad alweer 2 nodig..

Ik heb ook mn schermpje binnen, goedkoop dingetje maar werkt ok :) Maar ik heb nog besturing nodig hiervoor. Ik heb die touchpads gezien op mp3carforum maar die waren zonder controller en dat lijkt me niks. Ik heb nu gewoon een muis gesloopt en moet je aan de x en y as draaien :P Maar wat is ook makkelijk? Trackballs zijn niet zo goedkoop (en klein)

48k was toen meer dan genoeg.

quote:
Ik denk het niet. Ik vrees dat de specs van de voeding te slap zijn voor een normale P2/3/4 configuratie en puur alleen bedoeld is voor mini-itx specs.
Reg. datum: 15 augustus 2002

quote:
Sinclair schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:41:
[...]

Ik denk het niet. Ik vrees dat de specs van de voeding te slap zijn voor een normale P2/3/4 configuratie en puur alleen bedoeld is voor mini-itx specs.
Dus misschien niet interessant voor jou... Ik maak mijn CarPC op basis van een Via Epia MoBo en heb die voeding besteld. Het lijkt mij een praktische voeding. Ik wil geen systeem op basis van een normale p2/3/4, is me veel te lomp en vreet naar mijn idee teveel stroom. Ik vind de post van BarôZZa dus wel nuttig.

Reg. datum: 15 augustus 2002

quote:
Megamind schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:29:
Ik heb ook mn schermpje binnen, goedkoop dingetje maar werkt ok :) Maar ik heb nog besturing nodig hiervoor. Ik heb die touchpads gezien op mp3carforum maar die waren zonder controller en dat lijkt me niks. Ik heb nu gewoon een muis gesloopt en moet je aan de x en y as draaien :P Maar wat is ook makkelijk? Trackballs zijn niet zo goedkoop (en klein)

Er is op GoT ooit iemand geweest die een touchpad uit een laptop heeft gesloopt en die in zijn auto heeft gebouwd. Dat kun je natuurlijk ook nog doen... mits je ergens een oude laptop kan scoren voor weinig!

Edit: Ik ontdek net na wat zoekwerk dat die touchpad kant-en-klaar was en niet uit een laptop gesloopt. Nou zag ik ook meteen dat er op GoT veel mensen zijn die dit proberen, dan zijn er vast ook mensen waarbij het gelukt is!

Ik kwam dit nog wel tegen... héél betaalbaar en makkelijk te doen! http://www.voti.nl/winkel/catalog.html?S-Touchpad

Rum wijzigde dit bericht 21-01-2005 10:07 (22%)

48k was toen meer dan genoeg.

quote:
Rum schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:50:
[...]

Dus misschien niet interessant voor jou... Ik maak mijn CarPC op basis van een Via Epia MoBo en heb die voeding besteld. Het lijkt mij een praktische voeding. Ik wil geen systeem op basis van een normale p2/3/4, is me veel te lomp en vreet naar mijn idee teveel stroom. Ik vind de post van BarôZZa dus wel nuttig.

Maar voor minder heb je een complete mini-itx kast met ingebouwde 12v voeding en een externe 12v adapter.

http://www.morex.com.tw/2688.htm

Kost maar 80 euro......

memphis wijzigde dit bericht 21-01-2005 14:58 (6%)

Reg. datum: 13 september 2001

quote:
Rum schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:56:
[...]

Ik kwam dit nog wel tegen... héél betaalbaar en makkelijk te doen! http://www.voti.nl/winkel/catalog.html?S-Touchpad
Heb er net 2 besteld, wil dat wel eens zien voor dat geld. Laat het wel weten als ze er zijn.

Reg. datum: 07 juni 2002

Het is niet zo lastig om aan een computer systeem van 800mhz-1000mhz te komen voor onder de 200 euro. is het mogelijk om de voeding die daarin zit te vervangen voor een 12v voeding? of kan je dan beter met een omvormer van 12v -> 220v werken? lijkt mij dat dat veel meer van de accu vraagt.

Ok dat ziet er goed uit ja! Die ga ik ook maar eens bestellen.

Hij heeft gelukkig een standaard ps/2 aansluiting dus dat bespaard een hoop moeite..

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: