Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
pookieguy schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:49:
Specs:

AMD 64 3000+ s939
MSI K8N NEO2 Plat. (800 Mhz nForce3 - ATX - S939)
XFX 6800LE 128 mb
Creative soundblaster live 5.1
1x 60 gig HD
3 apparaten op usb
usb muis
usb keyboard

doeleinden:
gamen + overclocken

wat voor een voeding heb ik hiervoor nodig, ik dacht zelf aan een voeding met 18A of meer op de 12V lijn

deze bijv.
ATX - 400 Watt PSU - Be Quiet Blackline 1.3 2 Fans
+3,3V: 28A
+5V: 40A
+12V: 20A
-5V: 0,8A
-12V: 1,0A
+5Vsb: 2,5A

Uitbreiding:
Harde schijf
Je hebt in ieder geval 350 Watt met een sterke 12 V lijn van een A-merk voeding nodig, zeker als je fors wilt overclocken is dat wel fijn. Welk merk en type je daarvoor neemt, is een keuze die je zelf moet maken. Met behulp van de gegevens op de productsites, de topicstart, jou wensen en mijn eisen moet je daar wel uit kunnen komen.
quote:
Outl@w schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:56:
Nog ff een vraagje, ik heb bepaald dat ik een A-merk voeding nodig heb van zo'n 350-400 watt. Alleen ik heb nog een oud ECS-K7S5A moederbord (1vd eersten)

Moet ik nog rekening houden met de aansluitingen van die voedingen? Die verschillende ATX versies etc?
Handigste is dat je meteen een voeding aanschaft met een 20 pins ATX-connector of als je op de toekomst voorbereid wilt zijn, een 24 pins ATX connector + verloopje 24 --> 20 pins. Verder hoef je nergens naar te kijken wat de voeding aangaat.

Eraser wijzigde dit bericht 17-01-2005 15:33 (44%)

Reg. datum: 06 december 2004

Kan iemand mij vertellen welke videokaart meer stroom slurpt? Mijn standaard no-name 300 Watt moet het namelijke gaan trekken.

Specs nu:
300 Watt FSB-group voeding uit een Fujitsu Siemens compu
P4 3,2 Ghz, 1 MB L2 Cache, 800 Mhz FSB)
nVidia GeForce FX5500 256 MB
1024 Mb DDR
mobo: GA-8I848PM (AGP 4x/8x)
1x DVD-speler
1x DVD-brander
1x HD 200 Gb

Voltlijnen
+12V in bios: 12,063

Wil upgraden naar:
- 9800 Pro of
- 6600 (niet de GT dus!)

YmmiT wijzigde dit bericht 17-01-2005 17:13 (7%)

laurenskuipers.nl

Ik denk niet dat dat zoveel uitmaakt, wat stroom gebruik betreft, dus zal ik voor de 9800pro gaan.

Maar als je nog een voeding nodig hebt---> Ik ga weer naar een shuttle toe, dus mijn tagan480watt moet de deur uit.
Reg. datum: 06 december 2004

quote:
Laukui schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:13:
Ik denk niet dat dat zoveel uitmaakt, wat stroom gebruik betreft, dus zal ik voor de 9800pro gaan.

Maar als je nog een voeding nodig hebt---> Ik ga weer naar een shuttle toe, dus mijn tagan480watt moet de deur uit.
En wat moet dat kosten :)

laurenskuipers.nl

quote:

Ik denk niet dat we dat hier moeten bespreken :) (dan worden sommige mensen boos :P)

mail me maar even op laukui@home.nl als je wilt :)
06-08-2005
Reg. datum: 21 december 2001

Laat maar!

Rekkie wijzigde dit bericht 17-01-2005 20:32 (94%)

_-_-_

Who, me?
Reg. datum: 27 september 2003

Zoals veel andere hier, wil ook ik een op een A8N-SLI Deluxe gebaseerd systeem in elkaar gaan zetten.

Ik ben nog niet helemaal uit wat ik er allemaal in ga stoppen, een paar dingen heb ik al (optische drives, harde schijf, 2e videokaart). Ook ga ik niet alles in 1 keer kopen, maar koop ik af en toe iets nieuws voor mijn pc (nieuwe harde schijf e.d.)
Systeem
Mobo : A8N-SLI Deluxe
Geheugen : Denk 1024 mb
Processor : Ik denk een amd Athlon 64 3500 +
Optische drives : DVD-station + CD-Brander
Videokaart : GeForce 6600 128MB (PCI-e) (welke weet ik nog niet, gewoon de goedkoopste denk ik) en ik heb nog een GeForce 2 (PCI), die ik er ook in wil zetten (extra monitor)
Harde schijf: Ik heb nu een ata Maxtor Diamont 80 GB

Doeleinden
Ik wil dit systeem voor heel veel dingen gebruiken: film bewerken, gamen, beeld bewerken, compilen, 's nacht laten downloaden, enz...

Overclocken
Ik ben nog niet direct van plan op te gaan voeren (zonde als ik nieuwe zooi kapot maak) maar over een jaar of twee wil ik dit systeem wel wat gaan overklocken.

Nou was ik van plan een Q-tec (PSU 550W Dual Fan PFC) voeding te kopen, maar het asus moederbord heeft een aantal eisen, en ik weet niet precies of deze voeding hieraan voldoet. Deze eisen zijn:

24 EATX connector (hier zijn convertors voor, maar waar zijn die te koop, wij hebben alleen een stomme handy-man hier in de buurt, hmm, net aan het kijken, heb hem gevonden bij cool-prices, waar ik denk ik ook de meeste onderdelen ga bestellen)
4 pin ATX + 12 connector (ander start hij niet op staat er in de handleiding)
Een EZ plug (voor als ik SLI ga gebruiken, wat ik op ten duur wil gaan doen (wanneer er geld voor een tweede video-kaart is :9)

Kan ik voor dit systeem de Q-tec voeding gebruiken? Of kan ik toch beter een andere kopen (de Q-tec is zo lekker goedkoop en ook stabiel (review over de 400W gelezen, neem aan dat het niet erg zal verschillen in stabiliteit)

XXfrankieXX wijzigde dit bericht 17-01-2005 20:48 (5%)
Reden: Convertor gevonden :)

Reg. datum: 30 september 2003

Ik heb een
Intel P4 2,0 Ghz
Intel D845GBV mobo
MSI Radeon 9800 pro
1 WD 40 Gig schijf
1 Maxtor 60 gig schijf
Lite on cd-rw
dvd speler
en natuurlijk de standaar floppy drive

Met een chieftec 340 watt voeding, is dit voldoende?

Tonvandenhurk wijzigde dit bericht 17-01-2005 21:12 (22%)

Music is my life

quote:
XXfrankieXX schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:44:
Zoals veel andere hier, wil ook ik een op een A8N-SLI Deluxe gebaseerd systeem in elkaar gaan zetten.

Ik ben nog niet helemaal uit wat ik er allemaal in ga stoppen, een paar dingen heb ik al (optische drives, harde schijf, 2e videokaart). Ook ga ik niet alles in 1 keer kopen, maar koop ik af en toe iets nieuws voor mijn pc (nieuwe harde schijf e.d.)
Systeem
Mobo : A8N-SLI Deluxe
Geheugen : Denk 1024 mb
Processor : Ik denk een amd Athlon 64 3500 +
Optische drives : DVD-station + CD-Brander
Videokaart : GeForce 6600 128MB (PCI-e) (welke weet ik nog niet, gewoon de goedkoopste denk ik) en ik heb nog een GeForce 2 (PCI), die ik er ook in wil zetten (extra monitor)
Harde schijf: Ik heb nu een ata Maxtor Diamont 80 GB

Doeleinden
Ik wil dit systeem voor heel veel dingen gebruiken: film bewerken, gamen, beeld bewerken, compilen, 's nacht laten downloaden, enz...

Overclocken
Ik ben nog niet direct van plan op te gaan voeren (zonde als ik nieuwe zooi kapot maak) maar over een jaar of twee wil ik dit systeem wel wat gaan overklocken.

Nou was ik van plan een Q-tec (PSU 550W Dual Fan PFC) voeding te kopen, maar het asus moederbord heeft een aantal eisen, en ik weet niet precies of deze voeding hieraan voldoet. Deze eisen zijn:

24 EATX connector (hier zijn convertors voor, maar waar zijn die te koop, wij hebben alleen een stomme handy-man hier in de buurt, hmm, net aan het kijken, heb hem gevonden bij cool-prices, waar ik denk ik ook de meeste onderdelen ga bestellen)
4 pin ATX + 12 connector (ander start hij niet op staat er in de handleiding)
Een EZ plug (voor als ik SLI ga gebruiken, wat ik op ten duur wil gaan doen (wanneer er geld voor een tweede video-kaart is :9)

Kan ik voor dit systeem de Q-tec voeding gebruiken? Of kan ik toch beter een andere kopen (de Q-tec is zo lekker goedkoop en ook stabiel (review over de 400W gelezen, neem aan dat het niet erg zal verschillen in stabiliteit)
Begin alsjeblieft niet aan Q-tec, neem dat van mij aan. Ze behoren tot de B-merken en met recht.

Voordat ik het merk helemaal de grond in boor, zal ik je vertellen dat je met een A-merk 350 Watter of meer wel uit de voeten kunt. Houd het dus alsjeblieft bij een A-merk (zie topicstart voor een lijst), daar heb je zelf later profijt van.

quote:
Tonvandenhurk schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:11:
Ik heb een
Intel P4 2,0 Ghz
Intel D845GBV mobo
MSI Radeon 9800 pro
1 WD 40 Gig schijf
1 Maxtor 60 gig schijf
Lite on cd-rw
dvd speler
en natuurlijk de standaar floppy drive

Met een chieftec 340 watt voeding, is dit voldoende?
Zorg eens dat je post voldoet aan de eisen die in de topicstart zijn gesteld. Neem een voorbeeld aan degene boven je.
Reg. datum: 17 januari 2003

Ik kan iedereen de voedingen van Highpowersupply aanraden. Deze worden hier vooral onder de naam Chieftec verkocht (te herkennen aan type nummer HPC-420-xxx)
Mijn 420W versie heeft de volgende specs:

Output Voltage Load Range MAX Regulation Ripple Peak-to-Peak Max.
1. +5V 40.0A +5% ~ -5% 50 mV
2. +12V 18.0A +5% ~ -5% 120 mV
3. -5V 0.8A +10% ~ -10% 100 mV
4. -12V 0.3A +10% ~ -10% 120 mV
5. +5VSB 2.0A +5% ~ -5% 50 mV
6. +3.3V 30.0A +5% ~ -5% 50 mV

Reg. datum: 31 augustus 2001

Welke voeding nodig?

Lian-Li PCV1100B Case incl 2x 12cm casefans
ASUS SLI deluxe
AMD 64 3500+ winchester met Zalman Cu koeler 9cm
2x 512MB Corsair 3200XL
2x XFX 6800GT + 2x Arctic silencer 5
Soundblaster Audigy 2ZS player
2x WD Raptor 74GB (raid0) in silenmaxx HD silencer
2x SeagateB 7200.8 250GB (raid1)
Nec Dual layer DVD brander
ASUS DVD speler
Floppy drive(you can't live with them and can't live without them.
IIyama 17" 431S Silver
Logitech DInovio desktop
Maxtor external harddisk 300 GB
En no wat randapparatuur zoals:
All in one printer copier/digitale fotocamera/usb stick/
Planning voor een glasplaat met lampies en bliepjes en blopjes (je snapt t wel).

Activiteiten:
Gaming, Fotobewerking, videobewerking, Opslag, internet enz enz.

Overclocken:
Misschien heel simpel kijken hoeveel sneller de 3500+ kan lopen.
Dit natuurlijk wel met cas2 timing anders laat ik hem staan.
Ook even kijken of de 6800GT kaarten iets sneller kunnen lopen met de silencers erop.

Toekomst:
Voor de rest moet dit systeem moet wel zo'n 2 jaar mee kunnen maar voor uitbreding misschien:
1 GB intern geheugen erbij
4 seagate disks raid5 ipv 2 stuks in raid0 (hang een beetje af van de diskspace die nodig is)
Als het systeem te langzaam word dan nieuwe videokaarten en cpu erin.

Voor de voeding ben ik een beetje aan het twijfelen tussen:
Tagan 480watt
Antec Neopower 480watt
Silentmaxx 450watt semi-fanless

De voeding moet voldoen aan:
Hij moet zeer stil zijn (hierbij twijfel ik aan de tagan)
Hij moet passen in de Lian-Li kast (hierbij twijfel ik aan de antec, 12cm fan of ie past)
Hij moet voldoende stroom leveren (hierbij twijfel ik aan de silentmaxx)
Hij moet voldoende kabels hebben om alles aan te sluiten (sli, 6 harddrives, 24pin connector)
Hij moet niet teveel warmte in de kast brengen (niet echt van belang maar wel handig)
Heb ook nog even naar de 350watt antec phantom gekeken maar die is nog lang niet leverbaar.

Budget:
Het budget maakt niet erg uit maar ik wil gewoon geen teleurstelling hebben qua eisen.

Voltages:
Sorry maar hier ben ik niet zo in thuis.
Ook heb ik het systeem nog niet opgebouwd dus heb ook nog niets kunnen meten.

Misschien iemand die het een uidaging vindt om mij te helpen met dit probleem.
Zijn er misschien nog andere merken die beter zijn of misschien dichter in de buurt van m'n eisen komen.

Music is my life

quote:
vicco101 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:51:
Welke voeding nodig?

Lian-Li PCV1100B Case incl 2x 12cm casefans
ASUS SLI deluxe
AMD 64 3500+ winchester met Zalman Cu koeler 9cm
2x 512MB Corsair 3200XL
2x XFX 6800GT + 2x Arctic silencer 5
Soundblaster Audigy 2ZS player
2x WD Raptor 74GB (raid0) in silenmaxx HD silencer
2x SeagateB 7200.8 250GB (raid1)
Nec Dual layer DVD brander
ASUS DVD speler
Floppy drive(you can't live with them and can't live without them.
IIyama 17" 431S Silver
Logitech DInovio desktop
Maxtor external harddisk 300 GB
En no wat randapparatuur zoals:
All in one printer copier/digitale fotocamera/usb stick/
Planning voor een glasplaat met lampies en bliepjes en blopjes (je snapt t wel).

Activiteiten:
Gaming, Fotobewerking, videobewerking, Opslag, internet enz enz.

Overclocken:
Misschien heel simpel kijken hoeveel sneller de 3500+ kan lopen.
Dit natuurlijk wel met cas2 timing anders laat ik hem staan.
Ook even kijken of de 6800GT kaarten iets sneller kunnen lopen met de silencers erop.

Toekomst:
Voor de rest moet dit systeem moet wel zo'n 2 jaar mee kunnen maar voor uitbreding misschien:
1 GB intern geheugen erbij
4 seagate disks raid5 ipv 2 stuks in raid0 (hang een beetje af van de diskspace die nodig is)
Als het systeem te langzaam word dan nieuwe videokaarten en cpu erin.

Voor de voeding ben ik een beetje aan het twijfelen tussen:
Tagan 480watt
Antec Neopower 480watt
Silentmaxx 450watt semi-fanless

De voeding moet voldoen aan:
Hij moet zeer stil zijn (hierbij twijfel ik aan de tagan)
Hij moet passen in de Lian-Li kast (hierbij twijfel ik aan de antec, 12cm fan of ie past)
Hij moet voldoende stroom leveren (hierbij twijfel ik aan de silentmaxx)
Hij moet voldoende kabels hebben om alles aan te sluiten (sli, 6 harddrives, 24pin connector)
Hij moet niet teveel warmte in de kast brengen (niet echt van belang maar wel handig)
Heb ook nog even naar de 350watt antec phantom gekeken maar die is nog lang niet leverbaar.

Budget:
Het budget maakt niet erg uit maar ik wil gewoon geen teleurstelling hebben qua eisen.

Voltages:
Sorry maar hier ben ik niet zo in thuis.
Ook heb ik het systeem nog niet opgebouwd dus heb ook nog niets kunnen meten.

Misschien iemand die het een uidaging vindt om mij te helpen met dit probleem.
Zijn er misschien nog andere merken die beter zijn of misschien dichter in de buurt van m'n eisen komen.
Voor het systeem zoals je hem eerst voor ogen hebt, is 400 Watt of meer voldoende hoor. Voor de uitbreiding moet je denken aan zo'n 20-30 Watt meer. Ik zou de Tagan niet kiezen, niet zo zeer om zijn geluidsproductie, maar meer om zijn vrij zwakke warmte afvoer / hoge warmte ontwikkeling. Waarom zou de Antec niet passen met zijn 12 cm fan? Hij voldoet aan de standaard ATX maten, dus dat past net zo goed als de andere voedingen. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de NeoPower. Hij is stil, hij heeft verwijderbare kabels (handig voor de flow en dergelijke) en erg stabiel voor jou systeem.
Reg. datum: 31 augustus 2001

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik ga hem vanmiddag meteen bestellen.

like.no.other
Reg. datum: 14 oktober 2004

Ik ben een pc aan het samstellen, nu kom ik (als laatste) uit op de voeding:

Ik heb de Coolermaster RS-450-ACLY Realpower (450W) in gedachten voor dit systeem:

specs:
proc: Pentium 4 3,4 Ghz (775)
mobo: ASUS P5AD2-E premium
geheugen: 2x PC5400 DDR2 512mb (corsair)
graka: ATI x800XT (asus)
DVD-speler en brander
1 harde schijf (maxtor diamondMax 10 200gb SATA)
TV-tuner
5.1 geluidskaart (creative soundblaster digital)
Zalman 7000B AlCu
zalman VF700-AlCu
Fan controler
ongeveer 2 a 3 losse fans

doeleinden:
AutoCAD, gamen, office, eigenlijk gewoon hoofdpc :D

overclocken:
ja, 3Dkaart (voorlopig) nog niet, processor wel (naar 4ghz hoop ik)

upgraden:
Ja, moet eigenlijk wel 3 a 4 jaar meegaan. Maar in dit systeem zal ik waarschijnlijk 1 of 2 harde schijven erbij doen.
Music is my life

quote:
spk2go schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:08:
Ik ben een pc aan het samstellen, nu kom ik (als laatste) uit op de voeding:

Ik heb de Coolermaster RS-450-ACLY Realpower (450W) in gedachten voor dit systeem:

specs:
proc: Pentium 4 3,4 Ghz (775)
mobo: ASUS P5AD2-E premium
geheugen: 2x PC5400 DDR2 512mb (corsair)
graka: ATI x800XT (asus)
DVD-speler en brander
1 harde schijf (maxtor diamondMax 10 200gb SATA)
TV-tuner
5.1 geluidskaart (creative soundblaster digital)
Zalman 7000B AlCu
zalman VF700-AlCu
Fan controler
ongeveer 2 a 3 losse fans

doeleinden:
AutoCAD, gamen, office, eigenlijk gewoon hoofdpc :D

overclocken:
ja, 3Dkaart (voorlopig) nog niet, processor wel (naar 4ghz hoop ik)

upgraden:
Ja, moet eigenlijk wel 3 a 4 jaar meegaan. Maar in dit systeem zal ik waarschijnlijk 1 of 2 harde schijven erbij doen.
Je hebt met het oog op de toekomst en je overclock-plannen een A-merk voeding met een capaciteit van ongeveer 380 Watt en een sterke 12 V nodig. Met behulp van vergelijkingen, die je zelf kunt doen met de productsites, tussen voedingen, mijn eisen en jou wensen en budget, moet je zelf kunnen bepalen welke voeding je gaat kopen.
Reg. datum: 19 maart 2004

Systeem
AMD athlon tb 1466 mhz
1 coolermaster cpu fan, 1 casefan met blauw ledje
512 mb oem sdram
msi k7t turbo
powercolor geforce 2 gts pro
wd800bb / hds722580 (2x 80 gig hdd) niet in raid oid..
1 liteon dvd 16x, + aopen 52x24x52 speed brander
en natuurlijk een floppy ;)
sweex toetsenbordje ps2 / mx500 usb muis
rtl8139 100mbit kaartje
sblive 5.1
lexmark printer en natuurlijk standaard boxen (maar die krijgen voeding van buitenaf maar ik vermeld ze toch maar)

Doeleinden
Gewoon standaard desktop, af en toe een dvd to avi of avi to svcd etc..
Staat wel soms hele nachten aan ivm downloaden.

Overclocken
Me 1333 draait op 1466 mhz

Voltages
http://mtlife.dyndns.org/voltages.JPG

Ik heb nu een qtec 300 watt voeding, maar aangezien mn harde schijven doodgaan en ze hier op got zeggen dat het door maybe door mn voeding komt wil ik dat wel proberen.. Of is mijn huidige voeding genoeg?

Music is my life

quote:
mtlife schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:15:
Systeem
AMD athlon tb 1466 mhz
1 coolermaster cpu fan, 1 casefan met blauw ledje
512 mb oem sdram
msi k7t turbo
powercolor geforce 2 gts pro
wd800bb / hds722580 (2x 80 gig hdd) niet in raid oid..
1 liteon dvd 16x, + aopen 52x24x52 speed brander
en natuurlijk een floppy ;)
sweex toetsenbordje ps2 / mx500 usb muis
rtl8139 100mbit kaartje
sblive 5.1
lexmark printer en natuurlijk standaard boxen (maar die krijgen voeding van buitenaf maar ik vermeld ze toch maar)

Doeleinden
Gewoon standaard desktop, af en toe een dvd to avi of avi to svcd etc..
Staat wel soms hele nachten aan ivm downloaden.

Overclocken
Me 1333 draait op 1466 mhz

Voltages
[afbeelding]

Ik heb nu een qtec 300 watt voeding, maar aangezien mn harde schijven doodgaan en ze hier op got zeggen dat het door maybe door mn voeding komt wil ik dat wel proberen.. Of is mijn huidige voeding genoeg?
Als ik die voltages mag geloven is er met je voeding niets mis hoor. Bovendien is 300 Watt niet bepaald onmogelijk voor dat systeem. Nou is Q-tec niet bepaald het merk voeding dat voor kwaliteit staat, maar de voltages vertellen nou ook weer niet het tegendeel. Ik zou het probleem ergens anders gaan zoeken. Je zou de voltages nog kunnen controleren met een multimeter om zeker te zijn dat ze goed zijn.
Reg. datum: 17 januari 2005

hoi ik heb een amd athlon64 3400+ beteld bij paradigit met 2x 512 ram, geforce 6800gt en 160 gig harde schijf en een dvd speler en een dvd brander.
allemaal aangesloten op een 300 watt voeding. zij al tegen de verkoper is dat niet te weinig, zij hij nee hoor als je er maar geen extra dingen later inbouwd bv een hardeschijf erbij.
maar hij zij er ook bij, hij word toch eerst getest na de asemblage.
dit is hem http://www.paradigit.nl/pdf/10004492v.htm ze hebben hem ook in een 350 variant dat is dit http://www.paradigit.nl/pdf/10005071v.htm ze hebben ook de 400 watt versie maar heb ik geen link van.

laat ff waten wat jullie aanraden.

aub

carlo

Music is my life

quote:
hellboundforsod schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:20:
hoi ik heb een amd athlon64 3400+ beteld bij paradigit met 2x 512 ram, geforce 6800gt en 160 gig harde schijf en een dvd speler en een dvd brander.
allemaal aangesloten op een 300 watt voeding. zij al tegen de verkoper is dat niet te weinig, zij hij nee hoor als je er maar geen extra dingen later inbouwd bv een hardeschijf erbij.
maar hij zij er ook bij, hij word toch eerst getest na de asemblage.
dit is hem http://www.paradigit.nl/pdf/10004492v.htm ze hebben hem ook in een 350 variant dat is dit http://www.paradigit.nl/pdf/10005071v.htm ze hebben ook de 400 watt versie maar heb ik geen link van.

laat ff waten wat jullie aanraden.

aub

carlo
Eigenlijk had je de rest van je systeemspecs ook moeten vermelden, net als waarvoor je hem gebruikt. Maar goed, in dit geval kan ik ook wel even zonder. Het zijn FSP/AOpen voedingen en die zijn over het algemeen prima en best taai. Ik vermoed dat hij jou systeem wel gaat trekken, maar je zult echt niet veel overhouden. Een uitbreiding zit er echt niet in hoor. Ik gebruik als leidraad voor een 64 bit systeem met snelle zuipkaart meestal 330-350 Watt als de rest van het systeem standaard is. In dit geval adviseer ik jou hetzelfde. Geef een paar Euro meer voor de 350 Watter en je zit een stuk veiliger.
Reg. datum: 03 januari 2001

P4 Northwood
MSI 648
cdrom speler
Bay cooler 2 * 90MM
1 * 80MM cooler
3 * WD HD's (2 * 120Gb en 1 * 160GB, allemaal zelfde serie)
TNT 2 Ultra

Deze PC draait zonder monitor, de videokaart zit er alleen in mochten er problemen of als hij geinstalleerd moet worden.

1. is de huidige 300W voeding voldoende hiervoor?
2. gebruikt de TNT 2 Ultra stroom als hij geen beeldoutput heeft?

Music is my life

quote:
Kaap schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:22:
P4 Northwood
MSI 648
cdrom speler
Bay cooler 2 * 90MM
1 * 80MM cooler
3 * WD HD's (2 * 120Gb en 1 * 160GB, allemaal zelfde serie)
TNT 2 Ultra

Deze PC draait zonder monitor, de videokaart zit er alleen in mochten er problemen of als hij geinstalleerd moet worden.

1. is de huidige 300W voeding voldoende hiervoor?
2. gebruikt de TNT 2 Ultra stroom als hij geen beeldoutput heeft?
Ja, die kaart gebruikt wel wat sap. Ik kan uit je omschrijving opmaken dat je hem gebruikt als server. De volgende keer moet je er even voor zorgen dat je post voldoet aan de eisen gesteld in de topicstart. Vermeld trouwens eerst het exacte merk en type van je voeding. Het is zo erg lastig zeggen of het werkt. Als je toch een nieuwe post moet doen, zorg dan dat je post meteen voldoet aan de eisen. Alleen P4 Northwood is natuurlijk niet voldoende. Ik moet het precies weten.
Lekker belangrijk allemaal
Reg. datum: 07 september 2000

Systeem

Asus A7N9X Deluxe
AMD Athlon XP 2700+
Hercules Radeon 9800Pro
2x Maxtor 120GB Hdd (kans dat er 1 a 2 hdd's bij komen)
1GB Ram
Sat TV kaart
1x 120mm koeler, 2x 80mm
1x DVD brander, 1x DVD-ROM

Er hangt aan:
1x TFT (17"), DVI
1x CRT (19"), VGA
1x geluidset met eigen versterker, SPDIF aangesloten
1x USB Muis, ps/2 toetsenbord
1x Logitech forcefeedback stuur
1x BT dongle
1x Cardreader
1x Asus A716

Doeleinden
Gamen, downloaden, office, devven

Overclocken
Op het moment niet, misschien dat het wel gaat gebeuren

Voltages
Geen idee =)

Ik heb mijn oog laten vallen op de Silentmaxx Semi-Fanless 450, volgens een aantal reviews (oa tweakers) doet ie goed zijn werk. Ook op 80% belasting zit ie nog binnen de marges.
Maar ik kan hier op het forum weinig ervaringen vinden, of het een goede voeding is, kwa levensduur e.d.
Nu heb ik een enermax voeding, maar die gaat naar mijn 2de pc.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders | Me specs

Music is my life

quote:
nhimf schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:24:
Systeem

Asus A7N9X Deluxe
AMD Athlon XP 2700+
Hercules Radeon 9800Pro
2x Maxtor 120GB Hdd (kans dat er 1 a 2 hdd's bij komen)
1GB Ram
Sat TV kaart
1x 120mm koeler, 2x 80mm
1x DVD brander, 1x DVD-ROM

Er hangt aan:
1x TFT (17"), DVI
1x CRT (19"), VGA
1x geluidset met eigen versterker, SPDIF aangesloten
1x USB Muis, ps/2 toetsenbord
1x Logitech forcefeedback stuur
1x BT dongle
1x Cardreader
1x Asus A716

Doeleinden
Gamen, downloaden, office, devven

Overclocken
Op het moment niet, misschien dat het wel gaat gebeuren

Voltages
Geen idee =)

Ik heb mijn oog laten vallen op de Silentmaxx Semi-Fanless 450, volgens een aantal reviews (oa tweakers) doet ie goed zijn werk. Ook op 80% belasting zit ie nog binnen de marges.
Maar ik kan hier op het forum weinig ervaringen vinden, of het een goede voeding is, kwa levensduur e.d.
Nu heb ik een enermax voeding, maar die gaat naar mijn 2de pc.
Ik kan je alleen helpen wat betreft capaciteit en daarbij kan ik alleen maar zeggen dat je zo'n 350-380 Watt van een A-merk voeding nodig hebt, afhankelijk van de omvang van je uitbreidingen/plannen. Ik heb van meer mensen gehoord dat de voeding prima is gezien kwaliteit en geluid natuurlijk, dus ik denk dat het wel goed zit.
Heb je het tegen mij?
Reg. datum: 15 januari 2005

Systeem:
MSI K8N Neo2 Platinum (Nforce 3 Ultra)
AMD Athlon 64-bit 3500+ S939 512KB Boxed
MSI Nvidia Geforce 6800 GT (256 MB)
Corsair TWINX1024-3200PT 2x512MB 400MHZ
Maxtor DiamondMax 9, 120GB 7200rpm ATA 8MB Cache 6Y120PO
1 Cooler in de kast (Emax Wizard III ex PSU Silver)
1x DVD brander
1x DVD-ROM

Verder:
1x CRT (19"), VGA
1x USB Muis, USB toetsenbord
1x Logitech webcam (niet constant aangesloten)
1x Canon Printer (niet altijd aan)
1x Epson Scanner (ook niet altijd aan)

Doeleinden:
Gamen, internetten, etc

Overclocken:
Op het moment niet, maar als ik daar wat meer van af weet misschien wel. Tegen die tijd hang ik er wel een goede voeding in.

Nu heb ik hier een Sweex 450 Watt liggen, nu is de vraag trekt hij dit?
Ik weet dat het geen 'super' voeding is, maar is het mogelijk om met die voeding redelijk stabiel te kunnen draaien en gamen.

N-Freak wijzigde dit bericht 19-01-2005 17:03 (9%)

Music is my life

quote:
N-Freak schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:26:
Systeem:
MSI K8N Neo2 Platinum (Nforce 3 Ultra)
AMD Athlon 64-bit 3500+ S939 512KB Boxed
MSI Nvidia Geforce 6800 GT (256 MB)
Corsair TWINX1024-3200PT 2x512MB 400MHZ
Maxtor DiamondMax 9, 120GB 7200rpm ATA 8MB Cache 6Y120PO
1 Cooler in de kast (Emax Wizard III ex PSU Silver)
1x DVD brander
1x DVD-ROM

Verder:
1x CRT (19"), VGA
1x USB Muis, USB toetsenbord
1x Logitech webcam (niet constant aangesloten)
1x Canon Printer (niet altijd aan)
1x Epson Scanner (ook niet altijd aan)

Doeleinden:
Gamen, internetten, etc

Overclocken:
Op het moment niet, maar als ik daar wat meer van af weet misschien wel. Tegen die tijd hang ik er wel een goede voeding in.

Nu heb ik hier een Sweex 450 Watt liggen, nu is de vraag trekt hij dit?
Ik weet dat het geen 'super' voeding is, maar is het mogelijk om met die voeding redelijk stabiel te kunnen draaien en gamen.
Je weet dat de effectieve capaciteit van de voeding wat lager ligt? Ik raad je een A-merk voeding aan met een capaciteit van ongeveer 330-350 Watt. Aangezien je die Q-tec hebt liggen, zou ik het gewoon proberen. Als het niet wil lukken, heb je pech gehad en is een andere voeding wel nodig. :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: