Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 8

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 17 18 19 20 last

Nieuw Topic
Staa(r)t drooG

Ik heb 2 amd socket 754 cpus gekregen, ik heb echter nog geen bord om ze te testen maar wil wel graag weten welke het zijn, en hoeveel cache etc erin zit.

op cpu1 staat;
ADA3000AEP4AP
CAA0C 0346MPM
41M0915L31359
Deze heeft een bruine chip

op cpu2 staat;
ADA3000AEP4AP
CAAMC 0348MPM
4164865L30052
Deze heeft een groene chip.

Ook staat er op bijde made in 2001, dus het zal geen spetterend nieuwe zijn maar dat maakt niet uit.

Ik kon helaas geen info hierover vinden, wie kan mij verder helpen?

Gieltje wijzigde dit bericht 14-01-2005 21:52 (12%)

<leeg>

VVT-i

Ik heb gelezen dat VIA een K8T890 mobo heeft uitgebracht, met dual CPU support, maar weten jullie of deze ook werkelijk nog uitkomen voor dual's? Net als VIA's K8T800 chipset.

Mol Schuddebeurs | Castrol | BP | It's more than just oil. It's liquid engineering.

« '-_-' »
Reg. datum: 06 maart 2001

quote: gieltje2
op cpu1 staat;
ADA3000AEP4AP
CAA0C 0346MPM
41M0915L31359
Deze heeft een bruine chip

op cpu2 staat;
ADA3000AEP4AP
CAAMC 0348MPM
4164865L30052
Deze heeft een groene chip.

ADA = AMD Athlon 64 Desktop
3000 = 3000+ (Performance Rating)
A = 754 pin Lidded OμPGA (Package Type)
E = 1.50V (Operating Voltage)
P = 70°C (Case Temperature)
4 = 512KB (L2 Cache Size)
AP = Socket 754, Rev C0, Model 4 up to 1 processor (Part Definition)

Dit zijn beide 512KB ClawHammer cores, met een die oppervlak van 193mm2. 0346 en 0348 geven het jaar en de week van productie aan, dus respectievelijk week 46 en 48 van 2003. MPM is de stepping, meer daarover kan je wellicht in DOC vinden.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Voorheen Legion
Reg. datum: 06 oktober 2000

Ik word gek! 8)7

Hoelang nog voor de San Diego het levenslicht ziet?
Ik wil graag upgraden, maar dan wel graag met een San Diego.

Het gaat niet om de grootte van de meloenen, maar om de smaak...

Reg. datum: 24 november 2003

Op de AMD Processor Roadmap in de TS staat dat er een opvolger komt van de 64 serie.
Genaamd de San Diego en Venice.. Had nl eerder es gelezen dat ze het vermogen (Watt)
terug wouden brengen van deze cpu's. Klopt dat? En kan iemand mij uitleggen wat de San
Diego en de Venice verder met zich meebrengen? Ook weer nieuwe snellere cpu's? of zijn
ze gebaseerd op de huidige bestaande cpu's?

Hoop dat iemand deze vragen voor mij kan beantwoorden :) Heb het topic verder niet bijgehouden..hoop niet dat ik nu domme vragen stel 8)7 :P

voor pretested processoren, mail me:-)

quote:
BvK P4 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:31:En kan iemand mij uitleggen wat de San
Diego en de Venice verder met zich meebrengen?
Ik weet niet veel van de ontwikkeling van de cores van AMD64 processoren, maar ik ga er wel vanuit dat de nieuwe die binnenkort komen in ieder geval zullen beschikken over SSE3.

Be Cool, Be Roel || Specs

Good moaning
Reg. datum: 26 januari 2002

San Diego & Venice = E0 core revisie
quote:
De E-core zal echter verschillende tweaks bevatten die hem qua features en prestaties aantrekkelijker maken. Zo ondersteunt hij multi-core configuraties, SSE3 (exclusief de instructies specifiek voor HyperThreading), verbeterde prefetching, twee extra write-combining buffers en een iets slimmere geheugencontroller. Bovendien zal hij hoger geklokt kunnen worden omdat AMD twee extra lagen interconnects van het 90nm-procédé inzet, die het in eerste instantie onbenut laat in het kader van een soepele overgang.
nieuws: Informatie over AMD K8-core revisie E

I was pissing your coffee

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
M@rijn schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:39:
Ik heb gelezen dat VIA een K8T890 mobo heeft uitgebracht, met dual CPU support, maar weten jullie of deze ook werkelijk nog uitkomen voor dual's? Net als VIA's K8T800 chipset.
K8T890 chipset is al maanden geleden gepaperlaunched, echter lukt het VIA nog niet om een fatsoenlijk MP exemplaar af te leveren. Nu is het afgelopen week weer uitgesteld en staat het voor Februari geplanned. VIA Is erg laat met PCI-Express en zal een low-end speler worden op de markt, net zoals SiS.... in 2005 zullen voornamelijk ATI en nVidia de populair chipsets op de markt zetten. Als je op zoek bent naar een dual Opteron mainboard met PCI-E zou ik wachten op de nForce 4 Pro.

Good moaning

Abit heeft een bord met de K8T890 geloof ik, maar daar kan maar 1 cpu op als ik me niet vergis.

Reg. datum: 31 maart 2000

Als ik nu een Athlon 64 s939 3000+ koop kan ik dan inmiddels 4gb (unbufferd non-ecc) (4x1gb) geheugen adresseren?
De oude cores konden namelijk alleen 4gb ecc geheugen aan. En double sided geheugen was ook lastig (ik heb nog 3 modules liggen).

Ik wil namelijk een vmware test tuin opzetten waar ik 8 virtuale machine's in kan draaien.

Good moaning

Ik denk dat je daarvoor best wacht op de E0 revisie, die zou nl een betere memory controller hebben.
quote:
silentsnow schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 02:44:
Er staan enkele foutjes in de TS mbt de Revisie/CPUID's. Volgend AMD documentatie corresponderen de CPUID's met de revisies als volgt:

[tabel]

De laatste regel (DH8-D0) staat nog niet officieel in de documentatie.

De waarden in de CPUID betekenen het volgende:

[tabel]

De aanduiding "F-F-0" bij rev D0 in de TopicStart is dan ook niet geheel correct. Wellicht is "F-1F-0" beter aangezien je de "1" afkomstig van de "Extended Model" waarde anders vergeet.

Bron: http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/25759.pdf

[edit]
Zo staat het in de documentatie:
[afbeelding]

Je hebt gelijk:

http://users.adelphia.net/~dlrogersfamily/PageA64_.jpg

Hacku wijzigde dit bericht 16-01-2005 20:50 (133%)

VVT-i

quote:
The Source schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:12:
[...]

K8T890 chipset is al maanden geleden gepaperlaunched, echter lukt het VIA nog niet om een fatsoenlijk MP exemplaar af te leveren. Nu is het afgelopen week weer uitgesteld en staat het voor Februari geplanned. VIA Is erg laat met PCI-Express en zal een low-end speler worden op de markt, net zoals SiS.... in 2005 zullen voornamelijk ATI en nVidia de populair chipsets op de markt zetten. Als je op zoek bent naar een dual Opteron mainboard met PCI-E zou ik wachten op de nForce 4 Pro.
Intressant, zolang de linux support er ook is ben ik zeer tevreden. Hoor goede verhalen over de NForce4

Mol Schuddebeurs | Castrol | BP | It's more than just oil. It's liquid engineering.

« '-_-' »

quote:
HermeS schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:33:
Als ik nu een Athlon 64 s939 3000+ koop kan ik dan inmiddels 4gb (unbufferd non-ecc) (4x1gb) geheugen adresseren?
De oude cores konden namelijk alleen 4gb ecc geheugen aan. En double sided geheugen was ook lastig (ik heb nog 3 modules liggen).

Ik wil namelijk een vmware test tuin opzetten waar ik 8 virtuale machine's in kan draaien.
De Socket 939 Athlon64 kan vier unbuffered DIMMs adresseren mits je een dual-channel opstelling gebruikt. Let er op dat je alleen 1GB modules kan gebruiken met 32Mx8 chips.
De relevante Socket 939 Athlon64 documentatie (zie pagina 16).

The trade of the tools

Reg. datum: 31 maart 2000

Ik heb even gekeken op de modules en daar staat op 2banks 512m (64x8).
Maar ik kom dat niet tegen in amd's tabel?

Nou heb ik op dit moment al een systeem van 2gb (geen vrije banken meer) dus het zou zonde zijn als ik een nieuw systeem koop en het gaat niet werken (cpu is nog snelzat, gaat eigenlijk puur om memory en disk io).

The Inq heeft weer eens wat te vertellen.
quote:

AMD holds off on DDR-2 support

No way, no how, no why, not now

By Charlie Demerjian: maandag 17 januari 2005, 10:19

AMD HAS BEEN RUMOURED to be coming out with DDR2 in Q2, and documents floating around the i915/925 launch said as much. AMD basically said 'we could do it now, but why', and followed it up with numbers proving that it made little sense until DDR2-667 hit.
Well, as they say about the best laid plans, it isn't going to happen this year. AMD backpedalled on DDR2 support, and will hold off until Socket 1207 hits in 2006. One person at CES was quoted as saying 'no way, no how', and that is about all there is to say.

AMD could do it with S939 CPUs - the pins are there, but I can see it causing a lot of confusion. One of the drawbacks of the internal memory controller is that you can't change it out. AMD has to have support for DDR2 on all the S939 CPUs or it will find itself in a support nightmare. How do you tell Joe Average how to decode the CPU serial numbers? In fact, how do you explain to him that while it fits in the socket, it won't work with the new mobo?

While I think it is the right thing for AMD to do from their point of view, I am a little disappointed. I would like to see what a DDR2-800 and PCIe S939 board can do. Ah well, you win some and lose others. µ
http://www.theinquirer.net/?article=20749

Be Cool, Be Roel || Specs

Reg. datum: 13 april 2002

heb de order voor een fx55 geannuleerd omdat de levertijd voor de tweede keer werd verlengd. nu met 2 tot 3 weken.

ik wacht wel op de nieuwe core voordat ik m aanschaf want hier heb ik geen trek in.

Tva wijzigde dit bericht 17-01-2005 18:45 (5%)

Good moaning

quote:

Dat was al langer bekend dat AMD pas in 2006 met DDR2 komt.
DDR2 is op dit moment duur, en amper sneller dan het huidig DDR.
Voor AMD wordt DDR2 pas interessant vanaf 667MHz.

quote:
Tva schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:40:
heb de order voor een fx55 geannuleerd omdat de levertijd voor de tweede keer werd verlengd. nu met 2 tot 3 weken.

ik wacht wel op de nieuwe core voordat ik m aanschaf want hier heb ik geen trek in.
FX55 wordt ook erg warm (TDP rond de 100W), dus je doet er goed aan de nieuwe core af te wachten ;)

Hacku wijzigde dit bericht 17-01-2005 19:03 (35%)

Good moaning

quote:
silentsnow schreef op maandag 17 januari 2005 @ 01:18:
[...]

De Socket 939 Athlon64 kan vier unbuffered DIMMs adresseren mits je een dual-channel opstelling gebruikt. Let er op dat je alleen 1GB modules kan gebruiken met 32Mx8 chips.
De relevante Socket 939 Athlon64 documentatie (zie pagina 16).

Idd, maar met de E0 revisie wordt het alsmaar beter:

quote:

ONE MORE BIT ABOUT AMD and memory to expand on yesterday's DDR2 story. One of the biggest updates to the E0 step Athlon64s that will be announced soon is the memory controller.

The new parts support double sided DIMMs in all slots at DDR-400. Previously you had to drop to DDR-333 or take your chances. Now it should just work. It will probably also be faster, but I have yet to see numbers.

For those out of the loop, E0 will also bring massive power savings due to the IBM strained silicon process along with SSE3. If AMD ever gets around to announcing them, they will be a very good thing.
http://www.theinquirer.net/?article=20780

« '-_-' »

quote:
HermeS schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:49:
Ik heb even gekeken op de modules en daar staat op 2banks 512m (64x8).
Maar ik kom dat niet tegen in amd's tabel?

Nou heb ik op dit moment al een systeem van 2gb (geen vrije banken meer) dus het zou zonde zijn als ik een nieuw systeem koop en het gaat niet werken (cpu is nog snelzat, gaat eigenlijk puur om memory en disk io).
Ik durf op dit punt niets met zekerheid te zeggen. Zoals nu wel duidelijk is, krijgt de rev E0 core een verbeterde geheugencontroller, dus ik zou nog even wachten en/of AMD mailen :)

The trade of the tools

Good moaning

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1106131951.png

nieuws: VIA's roadmap onthult details nieuwe serverchipset

Mooi? Want die AMD 8000 is al een hele tijd out-dated.

Ek een sterke Jerke !!!

Als ik 't zo allemaal volg zie ik nog steeds niks van een agp/PCI-E(niet pci-x dus) mobo combinatie.

Is er volgens jullie nog kans op zo'n bord.
Ik wil eigenlijk wel upgraden maar om mijn radeon 9500 al weg te doen.

Verkopen zou een optie zijn maar daar koop ik dan geen gelijke voor.

gp500 wijzigde dit bericht 20-01-2005 22:09 (6%)

T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
Update van AMD chipset zit er op korte termijn aan te komen. Dat VIA server chipset is pas in Q3 op de markt... zoals altijd met VIA... roadmaps zijn te optimistisch

Reg. datum: 24 november 2003

quote:
BvK P4 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:31:
Op de AMD Processor Roadmap in de TS staat dat er een opvolger komt van de 64 serie.
Genaamd de San Diego en Venice.. Had nl eerder es gelezen dat ze het vermogen (Watt)
terug wouden brengen van deze cpu's. Klopt dat? En kan iemand mij uitleggen wat de San
Diego en de Venice verder met zich meebrengen? Ook weer nieuwe snellere cpu's? of zijn
ze gebaseerd op de huidige bestaande cpu's?

Hoop dat iemand deze vragen voor mij kan beantwoorden :) Heb het topic verder niet bijgehouden..hoop niet dat ik nu domme vragen stel 8)7 :P

Heb antwoord gevonden op mn vragen. De San Diego is de opvolger van de FX serie, voor mij dus niet interessant. Maar de Venice is de opvolger van de 64serie.

Vernieuwingen voor de Venice tov 64serie zijn:
- SSE3 instructies zoals gezegd door anderen
- verbruikt tot 24% minder. Dus de FX serie en 4000+ ed gaan van 89Watt naar 67Watt. Ook komen er weer snellere modellen.

Hier links waar ik het heb gevonden:
-http://www.computerbase.de/news/hardware/prozessoren/amd/2005/januar/athlon_64_e0_
speichercontroller/
- http://www.computerbase.d...er/athlon_64_e0-stepping/

voor pretested processoren, mail me:-)

LANparty hulp gezocht Heerlen

quote:
gp500 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:18:
Als ik 't zo allemaal volg zie ik nog steeds niks van een agp/PCI-x mobo combinatie.

Is er volgens jullie nog kans op zo'n bord.
Ik wil eigenlijk wel upgraden maar om mijn radeon 9500 al weg te doen.

Verkopen zou een optie zijn maar daar koop ik dan geen gelijke voor.
Niet PCI-X maar PCI-E dat halen heelveel mensen door elkaar.

AMD Athlon 64 3500+/1GB DDR3500 Level 2 Mushkin/ATI Radeon 200 128MB/2x S-ATA 250GB MaxtorMaxLine Plus II/Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro/

Hey,

ik heb een AMD 64 3200+ processor en een Aopen AK86-L moederbord.

Dat moederbord heeft een FSB van 800 mhz, maar in de bios staat hij op 200 en ik krijg hem niet gewijzigd... iemand enig idee hoe of waarom?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 17 18 19 20 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: