Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
KEFalicious..
Reg. datum: 06 december 2003

quote:
Reind schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:58:
D'r zitten alleen een paar beste beschadigingen op de lak van het ding, is ff kijken of dat te fixen is.
Die dingen zijn toch altijd gespoten? Dan kan je ze dus ook weer opnieuw overspuiten.. Is misschien wel het mooiste als je dat laat doen, tenzij je ervaring daarmee hebt. Vraag eens bij een autoschadeherstelbedrijf of ze die dingetjes kunnen spuiten voor je. Neem je bijvoorbeeld gewoon zwart ofzo dan is dat vast niet zo duur, en je speakers zijn als nieuw!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

StefanRaben.nl

Even een kort vraagje tussen door:

Ik heb mijn versterker (pioneer vsx-d512) digitaal op mijn pc aangesloten. En normaal bedien ik altijd het volume met de versterker en niet met de pc.
Maar nu heb ik de versterker verderop verplaatst en kan ik hem niet snel bedienen, want volume met afstandsbediening regelen sux.
Kan het kwaad om de versterker op -25 (dus vrij luid) te zetten en dan het volume met de pc regelen wat dus wel makkelijk kan, of is dit niet goed voor de versterker?

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

eerst verzwakken en dan versterken kan als je het als het om kwaliteit gaat beter niet doen, maar het gaat er naar mijn weten niet stuk van. (meer ruis)

btw ik heb dezelfde versterker, ik vind volume via afstandsbediening wel te doen... waar ligt het problleem bij jou eigenlijk??

hilbren wijzigde dit bericht 14-01-2005 18:32 (3%)

Chemie het leukste wat er is.
Reg. datum: 23 augustus 2002

Zou ik niet doen als je dan een keer op tuner drukt dan ploffen je oren van de herrie. Omdat je volume nog heel hard staat.

Ik loop meestal als een KIP met KOP rond.

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
hilbren schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:31:
eerst verzwakken en dan versterken kan als je het als het om kwaliteit gaat beter niet doen, maar het gaat er naar mijn weten niet stuk van. (meer ruis)

btw ik heb dezelfde versterker, ik vind volume via afstandsbediening wel te doen... waar ligt het problleem bij jou eigenlijk??
Een voorversterker versterkt niet :) (tenzij je hem echt helemaal max draait).

Wel ga je resolutie van je DAC verliezen. En je levert in op Signaal/ruis verhouding (elke dB die je verzwakt op je pc is een dB minder signal to noise ratio). Maar hoeft allebei niet echt een probleem te zijn, gewoon ff proberen. Stuk gaat het zoiezo niet.

Reg. datum: 28 november 2001

Of je speakers ploffen ;)

\/ It's me \/
Reg. datum: 21 januari 2001

quote:
Barry_Loef schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 19:55:
Zijn er eigenlijk ook vrouwlijke audiofielen?? Lijkt mij wel dé uitkomst voor de mensen hier :Y)
*fluiterdefluit*
Maar ik laat het Grrrrrene posten :)

\o/ Samenwonen roeleert \o/

quote:
Jaja, en waarom dan wel niet?

Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

In ieder geval oppassen dat je niet overstuurt vanuit je PC. Een overstuurt signaal extra versterken is niet handig :) . Gewoon met beleid, dan kan het absoluut geen kwaad.

Ik moet zeggen dat ik op dit soort momenten extra blij ben met m'n spullen met weinig gain. Ik kan van 7 uur tot 12 uur opdraaien totdat ik echt flink volume heb. Luidste dat ik ooit gedraaid heb is half 2, en dat is echt hard. Kan ik ook alleen als ik de voorversterker apart voedt, anders slibt ie dicht. Pestding :P .

Music Addicted

Ik bemerk hier toch een soort angst om de volumeknop open te draaien, dat is echt niet nodig :).
En vanuit je pc oversturen? Dat is zoiezo een onmogelijkheid (tenminste wel bij een Audigy): harder dan 0dBFS kan gewoon niet, dus clippen ook niet (nou ja, je kan wel door interpolatie iets vergelijkbaars krijgen, maar dat zit in de bron al). En de topicstarter stelt juist voor om het signaal van zijn pc te verzwakken :).

StefanRaben.nl

quote:
hilbren schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:31:

De versterker staat nu in een kastje wat ik niet vanaf mijn bureaustoel kan bedienen..
En de afstandsbediening heeft vind ik niet echt goed bereik en het harder/zachter zetten gaat erg traag en het knopje daarvoor is ook erg klein... verder niets op deze versterk aan te merken hoor ;)

Geluid komt van de soundstorm chipset, en in het mooie control panal kan ik precies goed zien wat de output is. Ik heb de wave op zo'n 80% staan en het master volume kan gewoon voluit en dan raakt hij ook niet overstuur dat kan je mooi zien want de balkjes mogen niet in het rood komen.

Maar ik stel de versterker gewoon op -50 af dat is al een mooi luistervolume waar ik nog wat speeling mee heb. Als het dan harder moet kom ik wel ff uit me stoel :P

Hier dan nog maar wat brakke (foon) pics, daar gaat het uiteindelijk om in dit topic:

http://speedfight.xs4all.nl/project/nieuwesetup1.jpg
http://speedfight.xs4all.nl/project/nieuwesetup2.jpg
http://speedfight.xs4all.nl/project/nieuwesetup3.jpg

2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250

Naimoholic

quote:
Jag schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:16:
Ik bemerk hier toch een soort angst om de volumeknop open te draaien, dat is echt niet nodig :).
En vanuit je pc oversturen? Dat is zoiezo een onmogelijkheid (tenminste wel bij een Audigy): harder dan 0dBFS kan gewoon niet, dus clippen ook niet (nou ja, je kan wel door interpolatie iets vergelijkbaars krijgen, maar dat zit in de bron al). En de topicstarter stelt juist voor om het signaal van zijn pc te verzwakken :).

Nouja, ik heb een tijdje met disman als bron gedraaid en die kon ik oversturen op maximaal volume. Misschien kan het inderdaad niet met de PC, dat is dan mooi. En als het gaat over een volumeregeling van de PC, dan kan hij dus zowel harder of zachter gaan. Verstandig is inderdaad om te zorgen dat die, als ie op z'n max staat, gewoon zo min mogelijk vervormt.

Met m'n versterker maak ik me daar niet druk om, maar ik zet em niet harder omdat het dan nu door de voorversterker gecomprimeerd wordt (te weinig bandbreedte) en als ik die los voedt kan ie tot ongeveer half 2 voordat ik zelf wel vind dat het hard genoeg staat. De versterker kan veel, daar vertrouw ik wel op :) .

Music Addicted

quote:
Speedfight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:22:
[...]

De versterker staat nu in een kastje wat ik niet vanaf mijn bureaustoel kan bedienen..
En de afstandsbediening heeft vind ik niet echt goed bereik en het harder/zachter zetten gaat erg traag en het knopje daarvoor is ook erg klein... verder niets op deze versterk aan te merken hoor ;)

Geluid komt van de soundstorm chipset, en in het mooie control panal kan ik precies goed zien wat de output is. Ik heb de wave op zo'n 80% staan en het master volume kan gewoon voluit en dan raakt hij ook niet overstuur dat kan je mooi zien want de balkjes mogen niet in het rood komen.

Maar ik stel de versterker gewoon op -50 af dat is al een mooi luistervolume waar ik nog wat speeling mee heb. Als het dan harder moet kom ik wel ff uit me stoel :P

Hier dan nog maar wat brakke (foon) pics, daar gaat het uiteindelijk om in dit topic:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

kan je niks aan je opstelling doen? je center zit op verkeerde plek en je rechter kanaal zit te ver naar rechts (of linker te dichtbij ;)) ... je tv moet er wel goed tussen staan

verder wel mooi setje!

quote:
Nouja, ik heb een tijdje met disman als bron gedraaid en die kon ik oversturen op maximaal volume. Misschien kan het inderdaad niet met de PC, dat is dan mooi. En als het gaat over een volumeregeling van de PC, dan kan hij dus zowel harder of zachter gaan. Verstandig is inderdaad om te zorgen dat die, als ie op z'n max staat, gewoon zo min mogelijk vervormt.
Het is overigens wel aangenomen dat de software zo ontworpen is dat 100% volume 0dB betekent (dus geen versterking, geen verzwakking). Maar als dat niet zo is, dan merk je dat snel genoeg :). Zoals met de pre amp functie van win amp, daar kan je digitaal mee gaan versterken. En dan gaat ie digitaal clippen, klinkt heel fraai :P (klinkt 10x erger dan analoog clippen).

Naimoholic

quote:
Jag schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:39:
[...]
Het is overigens wel aangenomen dat de software zo ontworpen is dat 100% volume 0dB betekent (dus geen versterking, geen verzwakking). Maar als dat niet zo is, dan merk je dat snel genoeg :). Zoals met de pre amp functie van win amp, daar kan je digitaal mee gaan versterken. En dan gaat ie digitaal clippen, klinkt heel fraai :P (klinkt 10x erger dan analoog clippen).

Hehe, ik geloof dat ik dat maar niet ga proberen :D .

Maar als de software inderdaad slim ontworpen is dan is dat het uitgangspunt, ook wel vanzelfsprekend :) . Helaas zijn niet alle ontwerpen slim :P .

Maargoed, daarom zou ik het liever later wat extra versterken door je eerste verserking zo onvervormd mogelijk te laten, dan weet je zeker dat het goed gaat :) .

Music Addicted

quote:
Speedfight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 18:15:
Even een kort vraagje tussen door:

Ik heb mijn versterker (pioneer vsx-d512) digitaal op mijn pc aangesloten. En normaal bedien ik altijd het volume met de versterker en niet met de pc.
Maar nu heb ik de versterker verderop verplaatst en kan ik hem niet snel bedienen, want volume met afstandsbediening regelen sux.
Kan het kwaad om de versterker op -25 (dus vrij luid) te zetten en dan het volume met de pc regelen wat dus wel makkelijk kan, of is dit niet goed voor de versterker?

Probeer het gewoon.... je merkt vanzelf wel of het goed klinkt. Ik weet niet of jouw volumeschaal vergelijkbaar is met de mijne (ik heb een Pioneer VSX-D711, volume loopt van -94dB tot 0dB)) en ik draai hem ook weleens zonder verzwakt ingangssignaal voorbij de -25dB hoor, heb weleens een paar uur op -15dB gedraaid (ik was op zolder bezig :X), mits je speakers neit gaan vervormen kan het niet echt kwaad.

quote:
Boekster schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:27:
[...]

... oversturen op maximaal volume? Als je een discman op een versterker wilt aansluiten moet je eigenlijk een line-out gebruiken en niet de gewone koptelefoonaansluiting, de volumeregeling zou op de line-out ook geen invloed meer mogen hebben aangezien dit gewoon een line-signaal is.
Als je je versterker aansluit op de koptelefoonuitgang kun je idd wel gaan oversturen, dit is dan ook niet echt gezond voor je versterker afaik... :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

StefanRaben.nl

quote:
spawnkamikaze schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:33:
[...]

kan je niks aan je opstelling doen? je center zit op verkeerde plek en je rechter kanaal zit te ver naar rechts (of linker te dichtbij ;)) ... je tv moet er wel goed tussen staan

verder wel mooi setje!

Ja dat hebben al meer mensen gezegt en hij lijkt op de foto zo dat je het beter anders kan opstellen. Maar het is gewoon niet mogelijk, ik 90% van de de tijd dat ik muziek luister voor de computer dus ik moet de speakers wel zo neer zetten, voor tv en pc zit ik dan wel allebei niet in het midden maar het is niet anders. Misschien dat de plattegrond het verduidelijkt, oja tv kijk ik vanaf mijn Fatboy zitzak maar die staat niet op de kaart ;)

http://www.xs4all.nl/~raben/kamerstefan.jpg

Reg. datum: 18 mei 2004

quote:
XanderH schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:19:
[...]

Probeer het gewoon.... je merkt vanzelf wel of het goed klinkt. Ik weet niet of jouw volumeschaal vergelijkbaar is met de mijne (ik heb een Pioneer VSX-D711, volume loopt van -94dB tot 0dB)) en ik draai hem ook weleens zonder verzwakt ingangssignaal voorbij de -25dB hoor, heb weleens een paar uur op -15dB gedraaid (ik was op zolder bezig :X), mits je speakers neit gaan vervormen kan het niet echt kwaad.

[...] :)
opzich moet je daar wel mee uitkijken. Ook al zijn je speakers zo goed en kunnen ze een hoog aantal watts aan: met een versterkertje van 2x30 watt heb je zo je speakers van 150w opgeblazen. Ook de middenmoot-versterkers kunnen dit niet altijd aan en gaan hele voltages door die speakers pompen
Reg. datum: 18 april 2004

quote:
Speedfight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:54:
[...]

Ja dat hebben al meer mensen gezegt en hij lijkt op de foto zo dat je het beter anders kan opstellen. Maar het is gewoon niet mogelijk, ik 90% van de de tijd dat ik muziek luister voor de computer dus ik moet de speakers wel zo neer zetten, voor tv en pc zit ik dan wel allebei niet in het midden maar het is niet anders. Misschien dat de plattegrond het verduidelijkt, oja tv kijk ik vanaf mijn Fatboy zitzak maar die staat niet op de kaart ;)

[afbeelding]
Nou weet ik altijd waar jij zit als je aan het gotten bent.

Naimoholic

quote:
XanderH schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:19:

[...]

... oversturen op maximaal volume? Als je een discman op een versterker wilt aansluiten moet je eigenlijk een line-out gebruiken en niet de gewone koptelefoonaansluiting, de volumeregeling zou op de line-out ook geen invloed meer mogen hebben aangezien dit gewoon een line-signaal is.
Als je je versterker aansluit op de koptelefoonuitgang kun je idd wel gaan oversturen, dit is dan ook niet echt gezond voor je versterker afaik... :)
Tja, als je geen lijnuitgang hebt dan houdt het al snel op :) . Het was ook maar een tussenoplossing, ik had de versterker eerder dan m'n CD-speler, simpelweg omdat de versterker op dat moment een uitgaand model was, en de nieuwe geen goede mogelijkheid tot upgraden heeft (ja, een nieuwe voor-eind-combinatie :P ).

Music Addicted

Time = Money
Reg. datum: 13 september 2004

Hey mensen vraagje,

Ben bezig met mijn eigen home theatere beetje bij beetje aan het kopen.

Nu heb ik me scherm bij beamerwinkel.nl gekocht. 213cmx114cm
Ik heb nu net een bod gedaan voor 230 euro en als het goed is accepteert ie het (hoop ik)

Het gaat om deze set: JBL SCS 178 Kersenkleur http://www.bestekeus.nl/s...Path/906/products_id/5012

Weet het is misschien geen krachtpatser maar hey...Ben geen groot verdiener en het is voor een kamer van 4 bij 3 meter groot :)

Maar ze zijn splinternieuw in doos volgens hem en ik kan ze te horen krijgen bij hem :)
Mooi is ook hij woont bij mij in de buurt dus wel makkelijk!

Kunnen jullie mij een oordeel geven hierover wat jullie ervan vinden?

Beginners setje voor mij :)

Receiver koop ik apart!!!

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
CHRONUS schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:01:
Het gaat om deze set: JBL SCS 178 Kersenkleur http://www.bestekeus.nl/s...Path/906/products_id/5012

Gatver, is die al gedaald tot 340¤?
Niet twijfelen, kopen!
In een vergelijkende test bij Belgische audioclub, kwam deze het tweede beste na B&W (die 2x zoveel kostte). En ik vond het ook, ik was bij die test. Verschil in kwaliteit tussen B&W en JBL was het verschil in prijs niet waard...

Zeer goed HomeCinemasetje!

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Time = Money
Reg. datum: 13 september 2004

quote:
TomSwinnen schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:20:
[...]

Gatver, is die al gedaald tot 340¤?
Niet twijfelen, kopen!
In een vergelijkende test bij Belgische audioclub, kwam deze het tweede beste na B&W (die 2x zoveel kostte). En ik vond het ook, ik was bij die test. Verschil in kwaliteit tussen B&W en JBL was het verschil in prijs niet waard...

Zeer goed HomeCinemasetje!

Ja maar ken hem voor 230 krijgen van die gast in doos lol!

Alleen beetje vaag op zijn foto zie ik maar 2 speakers staan 1 center speaker en 1 subwoofer maar mis die andere twee speakers lol!

http://www.marktplaats.nl...udei%253D210%2526js%253D1

Heb eerst gemaild of het hem was (dus de website) en of die andere 2 er ook bij zitten!
Wat heb ik anders aan een half systeem!

Dus dit systeempje is goed ?

CHRONUS wijzigde dit bericht 15-01-2005 02:23 (14%)

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

quote:
Guido schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 00:20:
[...]
opzich moet je daar wel mee uitkijken. Ook al zijn je speakers zo goed en kunnen ze een hoog aantal watts aan: met een versterkertje van 2x30 watt heb je zo je speakers van 150w opgeblazen. Ook de middenmoot-versterkers kunnen dit niet altijd aan en gaan hele voltages door die speakers pompen
Mwja, ik heb hem ook nog nooit echt langer dan 10 seconde boven de -15dB gehad, maar opzich... ik hou er af en toe van om op hoge volumes te draaien en ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Mijn versterker (Pioneer VSX-D711K) is volgens de specs 5x100W (knap met een opgenomen vermogen van 250W), mijn frontspeakers (Mission M35) kunnen als het goed is 150W aan. Opzich let ik eigenlijk niet zoveel op de vermogens, ik luister gewoon of het gaat vervormen... En theoretisch gezien kun je ook op lage volumes je speakers opblazen, dusja...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

quote:
CHRONUS schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 02:01:
Hey mensen vraagje,

Ben bezig met mijn eigen home theatere beetje bij beetje aan het kopen.

Nu heb ik me scherm bij beamerwinkel.nl gekocht. 213cmx114cm
Ik heb nu net een bod gedaan voor 230 euro en als het goed is accepteert ie het (hoop ik)

Weet het is misschien geen krachtpatser maar hey...Ben geen groot verdiener en het is voor een kamer van 4 bij 3 meter groot :)

Maar ze zijn splinternieuw in doos volgens hem en ik kan ze te horen krijgen bij hem :)
Mooi is ook hij woont bij mij in de buurt dus wel makkelijk!

Beginners setje voor mij :)

Receiver koop ik apart!!!

Ik heb die set ook gehoord, en het is een hele mooie :)
Ik had niet het idee dat ik naar 5 kleine luidsprekertjes aan het luisteren was.
En ik vind het wel een aardige krachtpatser hoor! zonodig gaat ie ook behoorlijk hard ;)

fun...anyone?

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: