Hoofdcategorieën
Topicacties

Routerhacking

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Backups al geregeld?

Mmm, misschien heb ik idd van het foute bestand de md5 getrokken...

Anyway, wat voor router had je dan ookalweer precies?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: 96x48 monochtome led-matrix as seen on GoT/EL!

quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:06:
Mmm, misschien heb ik idd van het foute bestand de md5 getrokken...

Anyway, wat voor router had je dan ookalweer precies?

Edimax 6104KP, dubbele usbaansluiting :)

Zojuist nagekeken, het is iig de goede. AMDtek based, zelfde layout, dus wat er nou mis is...

neographikal wijzigde dit bericht 13-01-2005 20:18 (15%)

Reg. datum: 01 november 2000

quote:
neographikal schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:12:
[...]

Edimax 6104KP, dubbele usbaansluiting :)
Ikke ook, die werkt dus totaal niet met dezelfde firmware, die firmware moet je ook totaal anders uit elkaar halen

quote:
maddog_rvo schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 20:14:
[...]

Ikke ook, die werkt dus totaal niet met dezelfde firmware, die firmware moet je ook totaal anders uit elkaar halen

Op zich moet de firmware van sprite dan toch gewoon te gebruiken zijn met wat aanpassingen in de .bin? (offsets e.d. van de verschillende blokken) en de bzip compressie?

hmm onze firmware heeft ook een wat vreemd versienummer, niks in de 2.75 ofzo, maar 1.96...

Ah maddog, ik zag je post in het forum op norocketscience, kan sprite een url naar je post daar in de startpost gooien voor de 6104KP?

neographikal wijzigde dit bericht 13-01-2005 22:25 (27%)

quote:
neographikal schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 21:46:
[...]

Op zich moet de firmware van sprite dan toch gewoon te gebruiken zijn met wat aanpassingen in de .bin? (offsets e.d. van de verschillende blokken) en de bzip compressie?

hmm onze firmware heeft ook een wat vreemd versienummer, niks in de 2.75 ofzo, maar 1.96...

Ah maddog, ik zag je post in het forum op norocketscience, kan sprite een url naar je post daar in de startpost gooien voor de 6104KP?

Tuurlijk mag dat , volgens mij had ik het hier ook nog ergens ingezet ;)

Voor degene die het willen weten, hier is een linkje naar het topic
http://www.norocketscience.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=31

overigens moet ik daar wel bij zeggen dat ik daarmee zelf een firmware gebouwd had (alleen het tmpimg.img bestand gemount, iets aangepast in de website) en daarna teruggezet op de router en nu werkt m`n router dus niet meer (hij start alleen de webinterface niet meer op) dus de build.bat moet nog wel door iemand nagekeken worden aangezien ik vermoed dat de fout daarin zit

maddog_rvo wijzigde dit bericht 13-01-2005 22:56 (4%)

Backups al geregeld?

Mmm, de eerste header van die firmware is anders. Ik heb het bestand aangepast:
clickie

De eerste 4 letters van de image zijn waarschijnlijk een indicatie voor het type router waar het oppast, vandaar dat jullie router mijn eerste image waarschijnlijk niet pakte: Op de LB000021 en de Edimax 6104K is die WB4K, in jullie firmware (voor de Edimax 6104KP dus) is het WBKP. Ik heb het dus even omge-hexedit. Het zou nu moeten werken, maar wederom: alles op eigen risico :)

md5: a6c2fe6a7449201404294bb42809d024

Sprite_tm wijzigde dit bericht 14-01-2005 01:25 (6%)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: 96x48 monochtome led-matrix as seen on GoT/EL!

quote:
Sprite_tm schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 23:17:
Mmm, de eerste header van die firmware is anders. Ik heb het bestand aangepast:
clickie

De eerste 4 letters van de image zijn waarschijnlijk een indicatie voor het type router waar het oppast, vandaar dat jullie router mijn eerste image waarschijnlijk niet pakte: Op de LB000021 is die WB4K, in jullie firmware is het WBKP. Ik heb het dus even omge-hexedit. Het zou nu moeten werken, maar wederom: alles op eigen risico :)

md5: a6c2fe6a7449201404294bb42809d024

Blokken zaten verders wel op de zelfde plaatsen in de firmware??

Sprite weet jij een manier om de hairydairymaid tool om de wrt54g router om te flashen via jtag om te bouwen tot een tool voor de Edimax? de wrt54g werkt op een broadcom processor en de mijne op de adm5120, ik snap echter te weinig van programmeren/hardware om die tool om te bouwen.

Sprite, je bent ge-wel-dig! Hij komt iig weer up, de thttpd server doet het en de switch ook :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ga nou maar eens slapen, morgen verder klooien :)

bedankt O+

neographikal wijzigde dit bericht 14-01-2005 00:37 (9%)

Acties: [view]

Door: Sprite_tm
Moderator EL/CM/TCA
Backups al geregeld?

maddog_rvo: Als ik dat had had ik dat hier gepost :) Ik ben zelf al eens een keer aan het kloten geweest met een JTAG programmer die ik hier nog had liggen icm. een bestaand jtag progje wat iig iets zou moeten detecteren, maar het blijft helaas stil op de lijnen... ik vermoed dus dat je wat meer moet doen dan alleen de draadjes aansluiten om het spul op jtag actief te krijgen.

Anyway, verder ga ik er atm niet mee prutsen; mijn JTAG programmer hangt ergens anders aan.

Neographical: Prima :) Ik zal het verschil meteen in de startpost dumpen.

Edit: @ mijn onderbuurman: Ja, dat kan :)

Sprite_tm wijzigde dit bericht 14-01-2005 02:07 (5%)

Master of the Edit-button

effe checken hoor.
ben geen elektronica expert, maar volgens de data is er voor de max233 5volt nodig. (plaatje ergens aan het begin van et topic)
nu kan je dus met de 7805 dat krijgen, door deze in de router te solderen zoals Sprite heeft gedaan. kan ik dan vanaf de uitgang van de 7805 gewoon een draadje naar de max233 doen? deze wil ik namelijk op een printje ofzo in de router monteren en dan een seriele connector in de router modden.

dus like this:
plaatje van sprite's howto voor USB
en dan van de rechtste pin een draad naar de max233

Mijn naam is Gasaansteker! De duistere heerser van de 21ste eeuw! Want ook Lucifer raakt verouderd....
[hr]McKaamos heeft nu ook een blogje

Ik moet ook eens even gaan zoeken hoe ik die max233 aan ga sluiten, ben nou eenmaal niet zo'n grote soldeerheld :)

Ik ga zo eens proberen uit te vinden hoe ik dingetjes moet crosscompilen enzo :)

http://uclibc.org/toolchains.html

Daar staat best wat handige informatie :) Nou nog even uit zien te vinden hoe ik dingen moet compilen en hoe het zit met al die vragen :)

@ sprite:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
# ifconfig
adm0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:61:64:6D:2D:30
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:885 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:4116 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:100
          RX bytes:104295 (101.8 KiB)  TX bytes:252297 (246.3 KiB)
          Interrupt:9

adm1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:61:64:6D:2D:31
          RX packets:0 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:4669 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:100
          RX bytes:0 (0.0 B)  TX bytes:342920 (334.8 KiB)
          Interrupt:9

br0       Link encap:Ethernet  HWaddr 00:61:64:6D:2D:30
          inet addr:10.0.0.151  Bcast:10.255.255.255  Mask:255.255.255.0
          RX packets:885 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:131 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:104295 (101.8 KiB)  TX bytes:13143 (12.8 KiB)

#

ik heb nu 2 interfaces, zijn dat de WANpoort en de overige 4 poorten, of :? :)
Die BR0 heeft trouwens wel het goede ipadres van mijn netwerk.

Zou het trouwens mogelijk zijn om php als cgi versie te compilen? thttpd zou het aan moeten kunnen afaik.

neographikal wijzigde dit bericht 14-01-2005 12:00 (92%)

Ik denk dat ik toch maar power ga aftappen van de USB van mijn PC.
dan kan ik 1 klein doosje met 2 stekkers bij de PC hangen, en kan ik er elke router aan hangen die ik wil.

De verwachting is namelijk dat ik dit vaker ga doen :P

Ik neem trouwens aan dat ik gewoon de 5v+ en 5v- pinnen direct kan aansluiten? of moet ik er nog speciaal condensatoren en/of weerstanden bij mikken?

Mijn naam is Gasaansteker! De duistere heerser van de 21ste eeuw! Want ook Lucifer raakt verouderd....

Reg. datum: 10 juli 2002

Als je die 5 volt alleen voor die max 233 wilt gebruiken kan je dat aftappen van je usb. Volgens de datasheet een kleine elco over de voedingspinnen van de max233 (1uF)

-------------8< -------------8< -------------8< -------------8< -------------8< -------------

Reg. datum: 09 december 2001

quote:
Hopeloosje schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:46:
Als je die 5 volt alleen voor die max 233 wilt gebruiken kan je dat aftappen van je usb. Volgens de datasheet een kleine elco over de voedingspinnen van de max233 (1uF)
Alleen de rest van het systeem werkt op 3v3 en soms ook 2.45v voor de core. Maar waarom soldeer je niet gewoon een 7805 erop? Dan heb je meteen een draadje minder ...

quote:
Sprite_tm schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 01:21:
maddog_rvo: Als ik dat had had ik dat hier gepost :) Ik ben zelf al eens een keer aan het kloten geweest met een JTAG programmer die ik hier nog had liggen icm. een bestaand jtag progje wat iig iets zou moeten detecteren, maar het blijft helaas stil op de lijnen... ik vermoed dus dat je wat meer moet doen dan alleen de draadjes aansluiten om het spul op jtag actief te krijgen.

Anyway, verder ga ik er atm niet mee prutsen; mijn JTAG programmer hangt ergens anders aan.

Neographical: Prima :) Ik zal het verschil meteen in de startpost dumpen.

Edit: @ mijn onderbuurman: Ja, dat kan :)
Er is zeker ook geen manier om de andere UART aan de gang te krijgen?

Sprite, ik ben nu aan het kloten met de toolchain van uclibc.org, maar daar staan alleen hun eigen kernels tussen. boeit dat verder nog?

(weet iemand waarom er zoveel replies van Peerwork uit het topic door hem zijn weggehaald?)

Damned, en zojuist knalde de compiler eruit bij het compilen van de toolchain.

Ik ga nu de voorgecompilde proberen, misschien dat iemand wat tips kan geven om het boeltje werkend te krijgen?

neographikal wijzigde dit bericht 14-01-2005 12:50 (57%)

quote:
Hopeloosje schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:46:

kut, laat ik nu net terug zijn van de elektroboer... geen 1uF gehaald want dat lees ik dus nu net... mayb dat ik dat ergens uit kan slopen... is meer ook goed? of is zoiets kritisch?

quote:
miniK0bo schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:13:
[...]

Alleen de rest van het systeem werkt op 3v3 en soms ook 2.45v voor de core. Maar waarom soldeer je niet gewoon een 7805 erop? Dan heb je meteen een draadje minder ...

Het gaat om een datakabeltje.
ik maak een klein doosje met aan 1 kant een USB en DB9 stekker voor mijn PC, zodat de Max233 gevoed word, en het signaal klaar is voor de seriele interface van de router.
ik ben dus afgestapt van het idee om de Max233 in de router te maken.

de 7805 bouw ik wel in de router om er USB in de maken.
ik mis alleen nog de oscilator (was niet op voorraad)

quote:
FireWurX schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:25:
[...]

kut, laat ik nu net terug zijn van de elektroboer... geen 1uF gehaald want dat lees ik dus nu net... mayb dat ik dat ergens uit kan slopen... is meer ook goed? of is zoiets kritisch?
Maakt niks uit. Ik laat ze meestal weg, gaat 95% van de keren goed.

Acties: [view]

Door: Sprite_tm
Moderator EL/CM/TCA
Backups al geregeld?

neographikal: ADM1 is de WAN interface, ADM0 is de switch en BR0 is een virtuele interface die aan een software switch hangt die die 2 aan elkaar knoopt zodat je alle 5 poorten als een switch kan gebruiken.

Verder: Je toolchain knalt eruit? Mmm, zou je me de config-opties die je gebruikt hebt, je makefile en de foutmelding eens kunnen mailen? Ik wil nog steeds een goed recept voor die toolchain in de startpost hebben staan.
De kernel die je bij de toolchain krijgt zijn verder alleen maar headers, bedoeld om de userspace programma's goed tegen de kernel aan te kunnen linken. Je kan de toolchain prima gebruiken om een eigen custom kernel te bakken.

FireWurx: Je kunt er ook wel een grotere elco overheen hangen, is verder niet kritiek, en zoals Darkshadow al opmerkte kan je ze ook gewoon weglaten.

quote:
Sprite_tm schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:30:
neographikal: ADM1 is de WAN interface, ADM0 is de switch en BR0 is een virtuele interface die aan een software switch hangt die die 2 aan elkaar knoopt zodat je alle 5 poorten als een switch kan gebruiken.

Verder: Je toolchain knalt eruit? Mmm, zou je me de config-opties die je gebruikt hebt, je makefile en de foutmelding eens kunnen mailen? Ik wil nog steeds een goed recept voor die toolchain in de startpost hebben staan.
De kernel die je bij de toolchain krijgt zijn verder alleen maar headers, bedoeld om de userspace programma's goed tegen de kernel aan te kunnen linken. Je kan de toolchain prima gebruiken om een eigen custom kernel te bakken.

FireWurx: Je kunt er ook wel een grotere elco overheen hangen, is verder niet kritiek, en zoals Darkshadow al opmerkte kan je ze ook gewoon weglaten.

hmm feitelijk wil ik graag weer 2 segmenten straks hebben zodat ik kan routen met traffic policies, welk bestand moet ik daarvoor aanpassen?

edit: laat maar, ik ga straks wel ff vissen in de switch. Dit wordt te helpdeskerig anders :)

Ik zal morgen even kijken naar die makebestanden, ik moet zo gaan werken.

neographikal wijzigde dit bericht 14-01-2005 15:05 (5%)

Reg. datum: 29 oktober 2002

quote:
neographikal schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:48:
[...]

hmm feitelijk wil ik graag weer 2 segmenten straks hebben zodat ik kan routen met traffic policies, welk bestand moet ik daarvoor aanpassen?

[...]
Kijk in /etc/init.d/rc$, daar bind ie de 2 aan elkaar...

Ik moet nog ff kijken of ik het gaan doen maar ik ga misschien eens kijken wat ik met m'n pas gekregen Cisco 2600 ga doen &gt;:)
Wel leuk want er zit 32 mb flash mem in :D

Nordrassil: Lvl7x: SquidWardy (resto shaman) Lvl 70: PeterPrik (rogue) / Deschain (warlock) / Dejager (BM funter) Lvl 6x: Squidknight (Blood DK)

quote:
crashoverride schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:38:
Ik moet nog ff kijken of ik het gaan doen maar ik ga misschien eens kijken wat ik met m'n pas gekregen Cisco 2600 ga doen &gt;:)
Wel leuk want er zit 32 mb flash mem in :D

dude daar zit een IOS in :X Daar kan je al ik weet niet hoeveel mee :Y)

Die zijn trouwens gewoon x86 based afaik. :)

neographikal wijzigde dit bericht 14-01-2005 15:44 (10%)

quote:
neographikal schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:44:
[...]
dude daar zit een IOS in :X Daar kan je al ik weet niet hoeveel mee :Y)

Die zijn trouwens gewoon x86 based afaik. :)
Met erase flash niet meer :P
Nee maar goed, ik heb CCNA gedaan dus weet redelijk wat ze wel en niet kunnen :)
Het leek me leuk om eens uit te vogelen wat ze nog meer kunnen :D
Als ik meer info heb post ik het hier uiteraard....

Nordrassil: Lvl7x: SquidWardy (resto shaman) Lvl 70: PeterPrik (rogue) / Deschain (warlock) / Dejager (BM funter) Lvl 6x: Squidknight (Blood DK)

quote:
crashoverride schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:52:
[...]

Met erase flash niet meer :P
Nee maar goed, ik heb CCNA gedaan dus weet redelijk wat ze wel en niet kunnen :)
Het leek me leuk om eens uit te vogelen wat ze nog meer kunnen :D
Als ik meer info heb post ik het hier uiteraard....
ik weet zo niet uit me hoofd wat er in die 2600 zit, maar ik _dacht_ een p3 733 met 128mb, maar dat moet je ff nazoeken.

Pagina: 1 2 3 4 ... 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: