Hoofdcategorieën
Topicacties

oplaadbare batterijen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Nieuw Topic
Pray Hard
Reg. datum: 11 november 2004

ik wil ook wel bestellen is misschien een idee

Twinks collectie: Turalyon: Swiftwind NE 19 Druid Sunstrider: Crulon Orc Hunter 19 / Gromcrul 39 Tauren shaman Mains: Turalyon Crulon 70 Human Warrior / Redskin 70 Dwarf Priest

Zeg maar Meik...

quote:
EXX schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:09:
Ietwat offtopic:

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van no-name accu's voor je cam. Die zijn vaak 3 tot 4 keer zo goedkoop. Neem bv. een accu voor mijn KM A2. Een no-name 1500 mAh kost 21,50 euro, terwijl een orginele in de pricewatch bij de goedkoopste webwinkel 65 euro kost. Maar je hebt natuurlijk geen trek in een ontploffende accu (a-la Nokia mobiletjes met niet originele batterij).

Ik heb er inmiddels 2 voor mijn A1 en ze werken prima. Voor dat geld ga ik niet tobben en je hebt gewoon garantie. Ik heb die meneer er speciaal voor gemailed omdat ik een dure immitatie had (van Pixmania waar ik de cam had gekocht) en die kapte ermee na 2 maanden.
Nix explosies en gewoon de volle mep qua capaciteit.

A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster...

Reg. datum: 30 juli 2003

Over batterijen zijn al veel topics geweest.
Los van alle ervaringen en elkaar napraten komen de volgende merken goed uit de testen, in die volgorde, los van de prijs:
1-Sanyo
2-Panasonic
3-Sony

GP zit ergens boven in de middenmoot.........

Sympathieke Takkebos

en die van de kijkshop, Hape, schijnen het ook erg goed te doen

Olympus c-740 UZ, AMD athlon xp 2200+, Axper XP-K7S748 mainboard, HP 17"TFT, 80Gb+40Gb, 512Mb DDR, Club3D R9000pro

Reg. datum: 23 september 2003

Ik heb voor 29 euro indertijd de snellader (delta-v) (3 uur ofzo) incl 4 2300 mah hapé batterijen gekocht. Ik heb me vaak al verbaasd hoe lang die dingen mee blijven gaan in mijn A75.

1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.

Reg. datum: 06 februari 2002

Nu bij Gamma :

Duracell 1 uur lader met 4x 2300mah accus 44.95 euro
2 losse 2300mah accu's 6.69 euro

Sympathieke Takkebos

die batterijen zijn niet heel goedkoop. wel voor duracell maar aan merk hecht ik niet zo

Olympus c-740 UZ, AMD athlon xp 2200+, Axper XP-K7S748 mainboard, HP 17"TFT, 80Gb+40Gb, 512Mb DDR, Club3D R9000pro

Pray Hard
Reg. datum: 11 november 2004

check ook ff koopdigitaal (konijnenberg) die heeft nu aanbiedingen met lenmar accu's bv 10 2000mah voor 10 euro of 4 x 2300 voor 12 euro das best netjes!

Twinks collectie: Turalyon: Swiftwind NE 19 Druid Sunstrider: Crulon Orc Hunter 19 / Gromcrul 39 Tauren shaman Mains: Turalyon Crulon 70 Human Warrior / Redskin 70 Dwarf Priest

Kwaliteit = goud waard
Reg. datum: 11 juni 2004

Ik had toch wel genoeg van telkens die AA-batterijtjes op te laden en daarom ging ik op zoek naar iets 'zwaarder'. Eerst had ik een gesloten lood-acide batterij in gedachten van een 7Ah
maar na wat onderzoek bleek dat lood-acide batterijen niet bedoeld zijn om telkens volledig te gebruiken en opnieuw op te laden. Dan is mijn oog op het volgende gevallen en het is onderweg:

http://www.batteryspace.c...n=VIEWPROD&ProdID=919

Het is een totaal-oplossing voor allerlei draagbare electronische apparaten die op 3 - 12V DC werken. Het werkt op een stevige Li-ion batterij die 4Ah( 9V ) tot 12Ah ( 3V) levert. Er zit ook een
riemhouder bij en een auto- en een universele lader.
Als het toegekomen is, zal ik er mijn ervaringen over posten.

Samsung 193T powered
Reg. datum: 11 september 2001

quote:
knuppelhout schreef op maandag 10 januari 2005 @ 14:16:
[...]

niet normaal meer joh! 60 batterijen 2300 mah voor 73 dollar. ik wil er wel een stuk of 20 a 30, dus als we nou samen 4 pakken bestellen kunnen we misschien wel de verzendkosten gratis krijgen ...?
73 + 15 = 87 dollar /1.22 = 71,blabla euro... netjes toch die prijs ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Zeg maar Meik...

quote:
Hypo1337 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:35:
Het is een totaal-oplossing voor allerlei draagbare electronische apparaten die op 3 - 12V DC werken. Het werkt op een stevige Li-ion batterij die 4Ah( 9V ) tot 12Ah ( 3V) levert. Er zit ook een

Begrijp ik het goed dat je nu met een accu die met een draad aan je camera verbonden is gaat fotograferen? Dat lijkt je handiger dan af en toe je batterijen opladen?
Niet om het ding af te zeiken hoor, maar heb je zoveel electro-zut bij je dat het echt een probleem wordt?

Sympathieke Takkebos

misschien zit ie wel in een electrorolstoel en kwets je 'm nu heel erg! ;)

You'll thank me later.

quote:
mphilipp schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:30:
[...]

Begrijp ik het goed dat je nu met een accu die met een draad aan je camera verbonden is gaat fotograferen? Dat lijkt je handiger dan af en toe je batterijen opladen?
Niet om het ding af te zeiken hoor, maar heb je zoveel electro-zut bij je dat het echt een probleem wordt?

Tja, Belgen hè... :+ ;) (NOFI, sorry, inkoppertje).

quote:
Hypo1337 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:35:
Ik had toch wel genoeg van telkens die AA-batterijtjes op te laden en daarom ging ik op zoek naar iets 'zwaarder'. Eerst had ik een gesloten lood-acide batterij in gedachten van een 7Ah
maar na wat onderzoek bleek dat lood-acide batterijen niet bedoeld zijn om telkens volledig te gebruiken en opnieuw op te laden. Dan is mijn oog op het volgende gevallen en het is onderweg:

http://www.batteryspace.c...n=VIEWPROD&ProdID=919

Euhm... die accu moet dan toch ook opgeladen worden?
En de laadtijd? En waar ga je dat voor gebruiken.. Ik neem aan niet alleen voor je digitale camera (of je moet op poolexpeditie gaan en de komende paar maanden geen stopcontact tegenkomen)
Heb een keer bij de HEMA 4x 2100mAh NiMH batterijen gekoch (gewoon HEMA merk)t .. ik merk geen verschil met de GP's

Kwaliteit = goud waard
Reg. datum: 11 juni 2004

Eerst en vooral: ik ben inderdaad een Belg :P maar ik zit niet in een rolstoel.
Het is inderdaad de bedoeling die met een draad aan het te voeden apparaat aan te sluiten.
Ik zou deze batterij gebruiken als ik voor minimaal een dag wegga wanneer ik een fototoestel of een videocamera meeneem.

Zeg maar Meik...

quote:
Hypo1337 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:16:
Het is inderdaad de bedoeling die met een draad aan het te voeden apparaat aan te sluiten.
Ik zou deze batterij gebruiken als ik voor minimaal een dag wegga wanneer ik een fototoestel of een videocamera meeneem.

Wat voor een energieslurpend gevaarte heb je dan wel niet?
Mijn cam (Minolta A1) slikt speciale accu's en geen losse AA's, maar ik doe met zo'n 1500MaH makkelijk een dag (ik denk 250-300 knipjes), en anders heb ik een tweetal extra accu's bij me. Is die van jou zo snel leeg dan? Mij lijkt het meesleuren van zo'n ding veel irritanter dan een setje AA's. En dan heb ik het niet eens over de draad die aan mijn cam hangt. Ik denk dat ik er gauw genoeg van zal krijgen.

Ik ben ervan overtuigd dat je er goed over nagedacht zal hebben, maar het bevreemd mij een beetje dat je deze (in mijn ogen) drastische maatregel neemt.

Sympathieke Takkebos

hoe bewaren jullie je AA's op een fototrip? ik kan er wel een paar in mn tasje doen, maar niet echt genoeg en ik wil ze eigenlijk in een soort hoesjes doen. waar kan je die krijgen en wat kosten ze?

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
knuppelhout schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 07:32:
hoe bewaren jullie je AA's op een fototrip? ik kan er wel een paar in mn tasje doen, maar niet echt genoeg en ik wil ze eigenlijk in een soort hoesjes doen. waar kan je die krijgen en wat kosten ze?
Daar ben ik ook naar op zoek, op www.batteryspace.com hebben ze wel van die dingen (voor 4 stuks) maar eigenlijk zoek ik ze in nederland.

Sympathieke Takkebos

ik zag ze laatst ergens, maar dat was 5 euro voor een leren hoesje (voor mij is nylon ook wel prima hoor)

Reg. datum: 15 februari 2001

Bij de GP's zit zo'n stom plastic hoesje voor vier accu's.
Ik gooi ze meestal los in m'n fototas.

Gear: goeie computer + goed fototoestel + goeie synthesizers
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.

Getting things done
Reg. datum: 27 december 2001

quote:
knuppelhout schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 07:32:

Gewoon los in een (klein) vakje. Ze kunnen dan niet blijven slingeren.

Overgens heb ik noname batterijen van 2100 NiMH en Gp batterijen van 1800 NiMH, maar volgens mij doe ik langer met de 4 Gp batterijen dan met die 4 noname gevallen. Ook had ik meer problemen met de noname batterijen.

-

Sympathieke Takkebos

op een kort tripje kan je ze idd best los in een vakje gooien, maar op langere reis bestaat dan de kans dat ze sneller leeglopen doordat de polen contact maken, vandaar mn vraag.

misschien moet ik zelf wat gaan fixen (of mn moeder lief aankijken). ik denk aan een stukje elastiek dat om de cm is vastgestikt op een onderlaag ofzo

Getting things done
Reg. datum: 27 december 2001

quote:
knuppelhout schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:24:
op een kort tripje kan je ze idd best los in een vakje gooien, maar op langere reis bestaat dan de kans dat ze sneller leeglopen doordat de polen contact maken, vandaar mn vraag.
Mja, het vakje is zo klein dat ik de batterijen veilig rechtop en naast elkaar kan zetten. Zoang ik niet wild ga springen oid blijven ze wel zitten.

-

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Voor het bewaren van mijn batterijen gebruik ik het volgende doosje van Hama:

http://www.hama.de/bilder/00047/abs/00047130abs.jpg

Hier kun je de foto nogmaals zien, plus wat extra info! Heb het gekocht voor 3,99 oid, maar als ik ooit meer batterijen nodig heb, koop ik er zeker een paar bij! Ideaal, ze zwerven niet door je tas, blijven schoon en raken elkaar niet aan met de polen.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

You'll thank me later.

quote:
Hypo1337 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:16:

Mijn fototoestel (Canon S1) doet het wel meer dan één dag. En die 1GB schiet je ook niet even vol (nouja, het kan in 8 minuten gebeurd zijn als je gaat filmen).
En meestal heb ik wel een reservesetje bij me, maar dat weegt toch minder dan zo'n gevaarte. :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: