Dat had ik dus met een vriend van me ook, hij zit 300-400 mtr bij centrale vandaan (dat maakt uit bij adsl dacht ikquote:Yamy_Daffy schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:03:
Ik heb de overstap gemaakt van Demon 8Mbit naar Casema 6Mbit (voorlopig 6Mbit).
Merk nu geen verschil in max snelheid terwijl er toch 2Mbit verschil in zit.
Dus ben benieuwd naar de 10 Mbit.
Vandaag ben ik aangesloten en na wat uurtjes bezig te zijn geweest met aansluiten router wegwerken kabel en diverse andere dingen heb ik vandaag alleen al 10 GB gedownload via Casema :d
In principe moet je dan je adsl opzeggen, en minimaal 2 weken van te voren dat je adsl afloopt Casema aanvragen.quote:dp_jaxx schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:34:
iemand enig idee hoe lang het duurt als ik van BBNED ADSL overstap naar casema CABLE?
Of heb je dan niet te maken met tijd die er tussen moet zitten maar is het gewoon een tijd dubbele abbonementskosten (opzegtermijn)
Je zal een overlap hebben van abonnementen. Casema heb je meestal binnen 1 a 2 weken na aanvraag. Opzeg termijn van ADSL is meestal een maand als het na je jaar contract is.quote:dp_jaxx schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:34:
iemand enig idee hoe lang het duurt als ik van BBNED ADSL overstap naar casema CABLE?
Of heb je dan niet te maken met tijd die er tussen moet zitten maar is het gewoon een tijd dubbele abbonementskosten (opzegtermijn)
Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7900GT
quote:dp_jaxx schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:34:
ADSL staat compleet los van kabelinternet. Er zit net zoveel tijd tussen als je zelf wilt. Het is geen kwestie van overstappen namelijk. ADSL gaat over je telefoonlijn, kabelinternet over de TV kabel. Het maakt Casema niets uit of je naast kabelinternet al dan niet een ADSL abonnement hebt.
Gewoon een kwestie van Casema aanvragen dus en even uitkienen wanneer je Demon abonnement zal eindigen in verband met je opzegtermijn van 1 maand (mits je je jaar al hebt uitgezeten).
98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both
Klopt ik heb nu ook een overlap van 2 weken adsl en kabel.
Verschrikkelijk hoor die 2x 800 KB
Verschrikkelijk hoor die 2x 800 KB
Reg. datum: 24 januari 2000
Reg. datum: 24 januari 2000
Hm ik heb hier wel Casema thuis maar geen van hun digitale diensten is leverbaar. Alleen analoge TV/radio. Geen internet..
Maar eerlijk gezegd vind ik die 10mbit niet zo schrikbarend interessant. Ik download niet zo gek veel, upload wel idioot veel. De upload is circa 1mbit dus eigenlijk verschilt het niet zo veel van een normaal 8/1 adsl abbo. Het wordt imho pas leuk als het 10mbit fullduplex word zoals bij 't Zweedse BBB.
Maar eerlijk gezegd vind ik die 10mbit niet zo schrikbarend interessant. Ik download niet zo gek veel, upload wel idioot veel. De upload is circa 1mbit dus eigenlijk verschilt het niet zo veel van een normaal 8/1 adsl abbo. Het wordt imho pas leuk als het 10mbit fullduplex word zoals bij 't Zweedse BBB.
Waar blijven onze ADSL providertjes nou met hun verhogingen? 
Ik herinner me nog iets uit een film: ,,but captain, we can't go any faster!"
Joots wijzigde dit bericht 31-12-2004 17:36 (41%)
ik denk dat KPN snel met een reactie komt... ze zullen het denk ik gelijk trekken, waarbij ik zelf zie dat de gemiddelde Lite editions van 1000 of 15000 naar de 2Mbit zullen gaan.
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
KPN-ADSL kan nog wel een verdubbeling aan, dat is dan weer het voordeel van hopeloos achterlopenquote:Joots schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:32:
Datafeest wijzigde dit bericht 31-12-2004 17:38 (3%)
Als iedereen op een hoopje naast de KPN-Centrale gaat wonen wel jaquote:DataBeest schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:38:
[...]
KPN-ADSL kan nog wel een verdubbeling aan, dat is dan weer het voordeel van hopeloos achterlopen
quote:Joots schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:32:
Maar je hebt wel gelijk : Het moet goedkoper en sneller en dan is er een probleem straks denk ik zo
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
Ik denk zelf dat kabelinternet nu gewoon een flinke voorsprong gaat nemen en ook gaat houden.
Ook al gaat adsl nu over op adsl2 wat is daar de max van? 15-16 Mbit?
Denk dat ze met de kabel hoger kunnen en dan ook zullen gaan.
Reg. datum: 29 januari 2004
Reg. datum: 29 januari 2004
Directeur van Casema heeft al aangegeven dat ze nu al capaciteit hebben om tot 70 Mbit te gaan. Worden nog leuke tijden tussen de kabel en ADSL-boeren.quote:Yamy_Daffy schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:30:
Ik denk zelf dat kabelinternet nu gewoon een flinke voorsprong gaat nemen en ook gaat houden.
Als ze echt door kunnen gaan tot 70 Mbit dan loopt adsl2 nu al achter terwijl het nog niet ingevoerd is.
Dus dan gaat adsl het flink zwaar krijgen.
Dus dan gaat adsl het flink zwaar krijgen.
Reg. datum: 06 september 2004
Reg. datum: 06 september 2004
quote:Joots schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:32:
Dubbele ADSL-line met load balancer: 16mbit
Leuk, zo een sarcastisch berichtje, moet het nog wel ff kloppen
ik heb hier zelf ook casema mega abbo nu nog 6.1 maar haal gewoon de volle snelheid 762.5 en harder wil ie niet kan ook niet op dat abbo zelfs op usenet gaat ie voluit
asus a7v 266e amd xp 2000+ 1024 ddr kingston dragon orb 3 7200 rpm bovenste stuk eraf gehaald voor de herrie ati radeon 8500 le 250/250 adsl 8mb down 1024 up speedlinq
Riiight; dus jij hebt wel het dubbele aan geld over om toch ADSL te behoudenquote:DesertStorm schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:35:
[...]
Dubbele ADSL-line met load balancer: 16mbit
Leuk, zo een sarcastisch berichtje, moet het nog wel ff kloppen
Reg. datum: 26 mei 2003
Reg. datum: 26 mei 2003
iemand die hier inmiddels al geupgrade is ??
k kan echt niet wachten
k kan echt niet wachten
Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)
quote:sjorremans schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:51:
iemand die hier inmiddels al geupgrade is ??
k kan echt niet wachten
Inderdaad, zou het ook wel prettig vinden, maar met 760 Kb niet te klagen op usenetserver.
Maar meer is altijd leuker natuurlijk.
Reg. datum: 08 september 2003
Reg. datum: 08 september 2003
Klein vraagje:
Als de upload wordt vrij gegeven, wat is de maximale upload die je kan krijgen met de Motorola SB5100..?
Als de upload wordt vrij gegeven, wat is de maximale upload die je kan krijgen met de Motorola SB5100..?
Maximaal 10 Mbit met EuroDOCSIS 1.1 (huidige platform) en maximaal 30 Mbit met EuroDOCSIS 2.0 (daar zit Casema nog niet op, maar ze kunnen het zonder problemen veranderen, aangezien de CMTS daar gewoon compatible mee is, alleen de mensen met de SB4200 modems moeten dan een nieuw modem krijgen).quote:dCY schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:04:
Klein vraagje:
ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA
Flauwekul allemaal, al die forse snelheidsverhogingen waar op dit moment maar een handjevol heavy users op zit te wachten. Laat ze eerst de prijzen maar eens omlaag doen, dan zien we wel verder.
Mvg, Polar
quote:Polar Monk schreef op zondag 09 januari 2005 @ 08:07:
Flauwekul allemaal, al die forse snelheidsverhogingen waar op dit moment maar een handjevol heavy users op zit te wachten. Laat ze eerst de prijzen maar eens omlaag doen, dan zien we wel verder.
Het is ook nooit goed he? Ik vindt de prijs/snelheids verhouding van Casema nog altijd beter dan die van KPN.
Bij Casema betaal je 50 euro voor 4000 Kbit download en 770 Kbit upload, terwijl je bij KPN ruim 80 euro betaalt voor 4480 Kbit download en 704 Kbit upload (dat komt met de overhead eraf op een lagere snelheid uit dan je bij Casema haalt) dus we hebben helemaal niets te klagen..
ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA
Je kan ook makkelijk je abbonement laten downgraden. Heb je toch nog wat snelheid maar flink goedkoper.quote:Polar Monk schreef op zondag 09 januari 2005 @ 08:07:
Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
Dit topic is gesloten.