Hoofdcategorieën
Topicacties

oplaadbare batterijen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 juni 2003

hoi,
Ik heb al gezocht maar aangezien er veel nieuwe batterijen zijn....
Ik heb gister een Canon powershot S1 gekocht.
ik maak heel erg veel foto's
welke batterijen gebruiken jullie?
in de consumenten gids stond de ansmann 2400 PHOTO als beste gestest.
maar ja de consumenten gids zit er ook vaak naast.

graag hoor ik jullie reacties.

Reg. datum: 07 januari 2005

Ik heb in het verleden verschillende fabrikaten accu's gebruikt en ben 2 jaar geleden in verband met een digitale camera bij accu's van GP uitgekomen. Die kunnen wat mij betreft niet meer stuk. Zowel letterlijk als figuurlijk. Heb daarbij ook een GP smart lader aangeschaft. Zijn de accu's (1800 mAh) binnen een uur weer geladen. Voor mij alleen maar GP accu's. Al die andere merken kon je al snel veroudering constateren. Heb ik hier niet. Wel NiMH gebruiken. Cadmium mag ook niet meer van de overheid ivm het milieu.

You'll thank me later.

Heb ook een S1.
Twee sets batterijen: 2350mAh en 2300 mAh. De ene van Hama, de andere weet ik niet.
Ze gaan in ieder geval lang mee, that is: je kan er veel foto's mee maken.

Niet-oplaadbare batterijen hoef je niet te proberen. Die zuigt ie in één keer leeg.
(Laatst kocht ik even "nieuwe" bij een bezinestation: Dingen erin, camera aan... camera uit, batterijen leeg).

Overigens past deze vraag misschien beter in het S1 topic, maargoed....
(Of is er anders geen "Het grote batterijen topic" ? :) )
EXtended eXchange
Reg. datum: 01 juni 2001

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Pray Hard
Reg. datum: 11 november 2004

gewoon de goedkoopste met een zo hoog mah getal eventuele speedlader erbij en inderdaad altijd nimh kopen nicd is achterhaald! let wel op dat je eventuele oude lader ook nimh kan laden.

Twinks collectie: Turalyon: Swiftwind NE 19 Druid Sunstrider: Crulon Orc Hunter 19 / Gromcrul 39 Tauren shaman Mains: Turalyon Crulon 70 Human Warrior / Redskin 70 Dwarf Priest

Zeg maar Meik...

Ik heb een stelletje Lenmar 2300mAH NiMH AA batterijen voor in mijn flitser. Tot nu toe doen ze het perfect: korte recycletijd (van de flits) en langer doorflitsen als het boekje beweerde. Ik heb er volgens mij 275 keer mee geflitst en dat is niet slecht.

Wat ik me overigens afvraag is wat er nu waar is van het verhaal dat snelladers slecht zijn voor je accu's. Ik heb een normale lader en dat duurt dan een uurtje of 16. Niet erg, want ik heb een dubbele set en die flitser schiet ik niet in één dag leeg. Maar ik hoor iedereen over snelladers en ben benieuwd naar de ervaringen en het waarheidsgehalte van de claim.

A fool with a tool is still a fool, it just makes disaster faster...

Reg. datum: 04 januari 2004

@ mantamania: waarom nou gewoon de goedkoopste? Gp is niet duur, maar wel goede accu's die altijd weer lekker vol zitten. Goedkope dingen hebben vaak na verloop van tijd minder capaciteit.

Je koopt toch ook niet altijd de goedkoopste cam omdat er ook foto's uit komen.

Maar veel mAh is wel makkelijk, ik zou minimaal 1800mAh nemen.

Pinin wijzigde dit bericht 07-01-2005 09:41 (5%)

NiMH batterijen zijn gewoon goed. Ik heb ze van GP en die zijn binnen een half uur opgeladen. Wat ook handig is om een stekkertje te kopen zodat je ze ook op kan laden in je auto (mocht je die hebben)

Pray Hard

@tomdeleeuw
in principe als het een nimh batterij is zijn ze allemaal zo goed als gelijk. Dus dan doet het merk er niet toe. De hoeveelheid mah wel uiteraard.
GP heb ik zelf ook en die zijn ook niet echt duur maar als ik goedkopere zie koop ik die ;)

Een camera is iets heel anders als batterijen dat kan je niet vergelijken natuurlijk

MantaMania wijzigde dit bericht 07-01-2005 13:20 (66%)
Reden: heb m'n mooie vergelijking weg gehaald wat te hoog niveau ;)

Twinks collectie: Turalyon: Swiftwind NE 19 Druid Sunstrider: Crulon Orc Hunter 19 / Gromcrul 39 Tauren shaman Mains: Turalyon Crulon 70 Human Warrior / Redskin 70 Dwarf Priest

Reg. datum: 05 november 2000

Ik hoop dat je zelf begrijpt waar je laatste drie regels over gaan en waar het mee te maken heeft :X :X :X

En ja, in dit soort gevallen kun je prima op de consumentenbond afgaan, zij hebben de batterijen getest en dat objectief in een tabel gezet. Ik denk niet dat daar iets van de eigen ervaringen tegenop kan.

Zolang de boordelingscriteria objectief zijn (meetbaar) zit je goed bij de consumentenbond. Ik zou ze nooit laten beslissen over mijn nieuwe digitale camera...

Usque ad Finem

quote:
Zou je voortaan de post eerst eens door willen lezen voordat je "verstuur bericht" klikt, ik moet nu het bericht 4x lezen voordat ik ongeveer begrijp wat je bedoeld :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

Reg. datum: 15 februari 2001

De GP's en Sanyo's zijn ontzettend goed. Neem een setje van minimaal 2100mAh, zodat je de nieuwste generatie NiMH-cellen hebt.

De GP Powerbank laders zijn ontzettend duur, er zijn genoeg goedkopere alternatieven te vinden.

Gear: goeie computer + goed fototoestel + goeie synthesizers
Je wou m'n auto lenen? Hou hem maar.

Eens een STER altijd een STER

De snellader van de HEMA is heel goed uit de consumenten test gekomen.
En hij kost maar 19,95.

PC zooi | Mijn lenovo V200 ( T8300 ) 12,1" | Mail me --> willow.tien@gmail.com

Pray Hard

@arjandijk en beavis
ik heb inderdaad nogal eens last van te gehaast tikken en inderdaad niet nalezen.
Na aanpassing zou het beter moeten zijn.

Die laatste 3 regels waren mij wel duidelijk ik vond het een leuke vergelijking maar ik heb hem maar verwijderd.

Last quoth the raven...
Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:17:
De snellader van de HEMA is heel goed uit de consumenten test gekomen.
En hij kost maar 19,95.
Jep, ik heb hem laatst aangeschaft voor de PowerShot A95 van m'n ouders, inclusief een setje Duracell 2300mAh NiMH's. Ben zeer tevreden over beide aankopen. Ik meen overigens dat Duracell in feite door GP geproduceerd wordt, maar van GP hadden ze bij de V&D geen accu's met hogere capaciteit dan 1800mAh. Geen idee of ze wel bestaan.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

SCSI in vogelhuisje

Ik heb zelf goede ervaringen met batterijen van www.batteryspace.com zeker voor die prijs

24X 2300mAh AA voor zo'n 25,- euro

En toen ik ze een aantal maanden geleden bestelde was er een actie en waren de verzendkosten gratis.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Pray Hard

dat is bizar dat kan toch haast niet kloppen? zo goedkoop.
hmmmm misschien toch ook maar even daar bestellen

Ja dat is zeker geen geld, ik heb voor 8 batterijen bijna 20 euro betaald.
Pray Hard

volgens mij is alleen de shipping fee 15 dollar beetje teveel he!
of je moet met meerdere bestellen

Reg. datum: 12 februari 2004

quote:
Chief.NET schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:26:
Heb ook een S1.
Twee sets batterijen: 2350mAh en 2300 mAh. De ene van Hama, de andere weet ik niet.
Ze gaan in ieder geval lang mee, that is: je kan er veel foto's mee maken.

Niet-oplaadbare batterijen hoef je niet te proberen. Die zuigt ie in één keer leeg.
(Laatst kocht ik even "nieuwe" bij een bezinestation: Dingen erin, camera aan... camera uit, batterijen leeg).

Overigens past deze vraag misschien beter in het S1 topic, maargoed....
(Of is er anders geen "Het grote batterijen topic" ? :) )
zijn ze niet leeg, je camera wil ze niet meer. Stop ze maar in je afstandsbediening gaan ze nog een jaartje mee...

war is peace, freedom is slavery, ignorance is strength

Sympathieke Takkebos

best een ideetje om met een paar mensen een IA'tje te doen, vinden jullie niet? heb helaas geen creditcard, maar wil best meehelpen indien nodig.

Olympus c-740 UZ, AMD athlon xp 2200+, Axper XP-K7S748 mainboard, HP 17"TFT, 80Gb+40Gb, 512Mb DDR, Club3D R9000pro

Sympathieke Takkebos

quote:
60 Pcs of AA 2300mAh High Capacity NiMH Rechargeable Batteries--New!

Regular Price $190.00

Sale Price $72.95
niet normaal meer joh! 60 batterijen 2300 mah voor 73 dollar. ik wil er wel een stuk of 20 a 30, dus als we nou samen 4 pakken bestellen kunnen we misschien wel de verzendkosten gratis krijgen ...?

Olympus c-740 UZ, AMD athlon xp 2200+, Axper XP-K7S748 mainboard, HP 17"TFT, 80Gb+40Gb, 512Mb DDR, Club3D R9000pro

You'll thank me later.

quote:
spatje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:59:
[...]

zijn ze niet leeg, je camera wil ze niet meer. Stop ze maar in je afstandsbediening gaan ze nog een jaartje mee...

Ja, dat klopt. Maar hij trekt er wel behoorlijk wat uit. De eerste set batterijen die ik erin deed (ding net gekocht en wilde 'm uittesten, dus op de hoek even batterijen gekocht).
Die zijn in een paar uur "leeg".
Waar dat ding het nou precies op basseert, is wel vaag. Niet-oplaadbare batterijen hebben ook nog een redelijk capaciteit, spanning is alleen hoger.
EXtended eXchange
Reg. datum: 01 juni 2001

Ietwat offtopic:

Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van no-name accu's voor je cam. Die zijn vaak 3 tot 4 keer zo goedkoop. Neem bv. een accu voor mijn KM A2. Een no-name 1500 mAh kost 21,50 euro, terwijl een orginele in de pricewatch bij de goedkoopste webwinkel 65 euro kost. Maar je hebt natuurlijk geen trek in een ontploffende accu (a-la Nokia mobiletjes met niet originele batterij).

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Dus.
Reg. datum: 14 juni 2003

Hangt echt af van wat je treft.

Ik had 2 accu's voor mijn Minolta G400 gekocht bij meneer X op eBay en tegelijkertijd 2 accu's bij meneer Y op eBay. Die van meneer X, daar was 1 DOA van en 1tje kapte er na 3 maanden mee, en had vergeleken met die van meneer Y uberhaupt minder capaciteit (hoewel ze hetzelfde mAh adverteerden).

De twee accu's van meneer Y werken nog in volle glorie. Alle accu's waren even goedkoop/duur.

Stereotomy wijzigde dit bericht 10-01-2005 19:27 (8%)

Alors.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: