Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
casemodder schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 12:05:
Ik heb hier het volgende systeem staan;

AMD Athlon 2400+
512 mb ddr 333 corsair 1module
leadtek gf 5600 128mb non ultra
80GB 7200 maxtor
nicje
tv kaartje
wat casemodrotzooi
1x cd brander
1x dvd brander
floppydrive
en wat casefans

Ik ben dus aan een nieuwe voeding toe, heb nu klote q-tec. (spontane reboots en vastlopers)

Ik wil met dit systeem wat gaan ocen (niet extreem) en er komt waarschijnlijk een nieuwe graka in (gf 5900ultra of 6600gt)
Zorg eens dat je post voldoet aan de eisen gesteld in de startpost. Hier kan ik weinig mee. Bijvoorbeeld wat casemodrotzooi is natuurlijk niets waard.
Reg. datum: 07 maart 2004

Ik zou graag willen weten wat voor voeding ik zou kunnen nemen, omdat mijn computer soms uit het niets reboot, en het een NoName 300watt is.

Ik zat zelf te denken aan een Zalman 400watt, maar vind ik wel aan de prijzige kant

Mijn systeem:

AMD Athlon 2700+
ASUS a7n8x-x
Twinmos 512mb 400mhz
PEAK Radeon 9800pro
Creative Soundblaster 5.1
Pinnacle TV Rave tvkaart
1 CCFL, 3 fans (incl cpu fan) en 1 led fan. 1 Laser Led en 3ledjes in 1 (weet de naam niet)
Maxtor 40gb

Ik ben ook van plan om te overclocken, maar niet extreem.

Ik hoop dat dit genoeg info is.

bvd

Giel wijzigde dit bericht 01-01-2005 20:56 (16%)

x2 3800+ // Asus 7800GT // Twinmos 2x512 // Asus A8N Sli Premium // OCZ ModStream 450watt // Viewsonic VP191S // en helaas een Z-5500 // Spec Page

Reg. datum: 04 oktober 2004

Momenteel heb ik een 330W Tagan voeding, geen probleem voor mijn huidig systeem, maar binnenkort wil ik het één en ander gaan upgraden. De vraag is of de voeding toereikend is voor het volgende systeem:

- Asus A8N SLI Deluxe (moederbord)
- AMD64 3500+ (processor)
- 2x512mb Corsair (geheugen)
- 160gb Maxtor (harde schijf)
- Creative Audigy 2 (geluidskaart)
- Nec 3500a DVD/RW (brander)
- Memorex 16x DVD speler
- Standaard 100Mbit netwerkkaart
- Geforce 6800GT (videokaart)
- Zalman processorkoeler
- 120mm casefan
- 90mm casefan
- Coolermaster Aerogate 2 Fancontroller
- 30cm CCFL

In principe is het niet de bedoeling dat ik ga overclocken. Wie weet experimenteer ik nog wel met het één en ander maar verder zal 'ie gewoon op stock speeds draaien. Mijzelf lijkt 330W wat aan de krappe kant, mocht ik een andere voeding nodig hebben is het niet een heel grote ramp omdat ik deze Tagan dan voor mijn straks oude systeem kan gebruiken die anders geen voeding heeft

Music is my life

quote:
Giel schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 20:53:
Ik zou graag willen weten wat voor voeding ik zou kunnen nemen, omdat mijn computer soms uit het niets reboot, en het een NoName 300watt is.

Ik zat zelf te denken aan een Zalman 400watt, maar vind ik wel aan de prijzige kant

Mijn systeem:

AMD Athlon 2700+
ASUS a7n8x-x
Twinmos 512mb 400mhz
PEAK Radeon 9800pro
Creative Soundblaster 5.1
Pinnacle TV Rave tvkaart
1 CCFL, 3 fans (incl cpu fan) en 1 led fan. 1 Laser Led en 3ledjes in 1 (weet de naam niet)
Maxtor 40gb

Ik ben ook van plan om te overclocken, maar niet extreem.

Ik hoop dat dit genoeg info is.

bvd
Ik ga er maar vanuit dat je gelijk hebt wat betreft je voeding. Je hebt voor dat systeem ongeveer 330-350 Watt nodig van een A-merk, zeker als je er een klein beetje mee over wilt gaan clocken.
quote:
eaalb schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 21:03:
Momenteel heb ik een 330W Tagan voeding, geen probleem voor mijn huidig systeem, maar binnenkort wil ik het één en ander gaan upgraden. De vraag is of de voeding toereikend is voor het volgende systeem:

- Asus A8N SLI Deluxe (moederbord)
- AMD64 3500+ (processor)
- 2x512mb Corsair (geheugen)
- 160gb Maxtor (harde schijf)
- Creative Audigy 2 (geluidskaart)
- Nec 3500a DVD/RW (brander)
- Memorex 16x DVD speler
- Standaard 100Mbit netwerkkaart
- Geforce 6800GT (videokaart)
- Zalman processorkoeler
- 120mm casefan
- 90mm casefan
- Coolermaster Aerogate 2 Fancontroller
- 30cm CCFL

In principe is het niet de bedoeling dat ik ga overclocken. Wie weet experimenteer ik nog wel met het één en ander maar verder zal 'ie gewoon op stock speeds draaien. Mijzelf lijkt 330W wat aan de krappe kant, mocht ik een andere voeding nodig hebben is het niet een heel grote ramp omdat ik deze Tagan dan voor mijn straks oude systeem kan gebruiken die anders geen voeding heeft
Het kan wel hoor, hoewel je niet veel ruimte over zult houden. Als je voor dat andere systeem toch een voeding moet kopen, is het wellicht handig deze Tagan daarvoor te gebruiken en een nieuwe voeding voor je eigen systeem te kopen. Zoek het dan meer richting de 350 Watt, dan heb je toch nog iets speling. :)
quote:
Eraser schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:03:
[...]
Zorg eens dat je post voldoet aan de eisen gesteld in de startpost. Hier kan ik weinig mee. Bijvoorbeeld wat casemodrotzooi is natuurlijk niets waard.
Sorry, ik bedoel hiermee 2 ccfletjes, 12 ledjes en 3 led fans niks bijzonders dus, dit systeem is een workstation (voor inet en regelmatig wat gamen zoals nfsu 2 en hl2). Verder wil ik een stabiele voeding waar ik wat mee kan overklokken (niet extreem bijv. 2400+ @ 2800+)

casemodder wijzigde dit bericht 01-01-2005 22:16 (6%)

Reg. datum: 01 januari 2005

Ik ben overmorgen van plan om dit pc'tje in elkaar te schroeven:

AMD 64 3500 +
MSI k8n neo2 platinum
kingston 512 mb geheugen
nu nog geforce 4 mx 440 later als ik weer geld heb geforce 6800 gt
Maxtor 160 GB s-ata HD
soundblaster live! 5.1
IBM toetsenbord en muis
IBM 17 inch flatpanel
IBM boxen
360 watt chieftec voeding

gaat m'n voeding dit trekken? En later met die geforce 6800 GT? Zo niet welke moet ik dan hebben? alvast bedankt.

Music is my life

quote:
casemodder schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:13:
[...]

Sorry, ik bedoel hiermee 2 ccfletjes, 12 ledjes en 3 led fans niks bijzonders dus, dit systeem is een workstation (voor inet en regelmatig wat gamen zoals nfsu 2 en hl2). Verder wil ik een stabiele voeding waar ik wat mee kan overklokken (niet extreem bijv. 2400+ @ 2800+)
Je moet dan een voeding hebben met een capaciteit van richting de 350 Watt, met 330 Watt als minimum. Elk A-merk voldoet hiervoor, dus met behulp van mijn eisen, jou wensen en de topicstart moet je er wel uit kunnen komen.
quote:
janvanwerkhoven schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:21:
Ik ben overmorgen van plan om dit pc'tje in elkaar te schroeven:

AMD 64 3500 +
MSI k8n neo2 platinum
kingston 512 mb geheugen
nu nog geforce 4 mx 440 later als ik weer geld heb geforce 6800 gt
Maxtor 160 GB s-ata HD
soundblaster live! 5.1
IBM toetsenbord en muis
IBM 17 inch flatpanel
IBM boxen
360 watt chieftec voeding

gaat m'n voeding dit trekken? En later met die geforce 6800 GT? Zo niet welke moet ik dan hebben? alvast bedankt.
Het is dat ik in een goede bui ben, anders had ik deze post bestempeld als 'voldoet niet aan de eisen, gesteld in de topicstart'. Jou voeding gaat dat systeem wel trekken, ook als je een 6800 GT erin gaat stoppen.
Reg. datum: 20 februari 2002

Mijn voeding (Aopen 300 Watt) is overleden, en nu zoek ik dus een andere.

Systeem
Amd Athlon 2700 XP
GigaByte Nforce 2 Mobo
2 x 256 MB DDR
1x Maxtor PATA
1x Maxtor SATA (met gewone molex connector)
Geforce 4 Ti 4200 64 MB
DVD Speler
DVD Rewriter
Creative Live! 128
Terratec TV Tuner kaart
5 USB Apparaten

Doeleinden
PC staat meestal iets van 15 uur per dag aan, soms iets meer of minder. Ik gebruik hem voor het alledaagse werk, plus nog wel eens een paar (simulator)spellen. Waarschijnlijk zal ik binnenkort nog een Sata schijf aanschaffen.

Overclocken
Systeem is niet overgeclocked, alhoewel ik aan het expirimenteren ben met de videokaart.

Voltages
Helaas geen mogenlijk meer toe gehad... :'(

Zelf zat ik te denken aan de Tagan TG380-U01 (380 Watt). Of kan ik beter de 420/480 versie nemen.

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Reg. datum: 18 april 2004

Is dit een beetje kwaliteit?
http://tweakshop.goldenelite.com/webshop/details/104
http://tweakshop.goldenelite.com/images/HuntKey%20HK400-16NP.jpg
Is deze fanless voeding beter of slechter dan die thermaltake die in de stille krachpatser zit?
Hij is met zijn 120 euro in ieder geval goedkoper dan die thermaltake 150 euro.
Ook 400 watt ipv 350 watt

Music is my life

quote:
Friebo schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:11:
Mijn voeding (Aopen 300 Watt) is overleden, en nu zoek ik dus een andere.

Systeem
Amd Athlon 2700 XP
GigaByte Nforce 2 Mobo
2 x 256 MB DDR
1x Maxtor PATA
1x Maxtor SATA (met gewone molex connector)
Geforce 4 Ti 4200 64 MB
DVD Speler
DVD Rewriter
Creative Live! 128
Terratec TV Tuner kaart
5 USB Apparaten

Doeleinden
PC staat meestal iets van 15 uur per dag aan, soms iets meer of minder. Ik gebruik hem voor het alledaagse werk, plus nog wel eens een paar (simulator)spellen. Waarschijnlijk zal ik binnenkort nog een Sata schijf aanschaffen.

Overclocken
Systeem is niet overgeclocked, alhoewel ik aan het expirimenteren ben met de videokaart.

Voltages
Helaas geen mogenlijk meer toe gehad... :'(

Zelf zat ik te denken aan de Tagan TG380-U01 (380 Watt). Of kan ik beter de 420/480 versie nemen.
Misschien is 380 (of nog meer) een beetje overdreven. Met een capaciteit van 350 Watt en een A-merk kom je er ook wel. Lager moet je niet gaat zitten en alles meer dan dit vermogen is beter (voor de toekomst). Welk merk en type je moet kiezen laat ik aan jou over. Gebruik mijn eisen, jou wensen en de topicstart.
quote:
quincy2you schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:25:
Is dit een beetje kwaliteit?
http://tweakshop.goldenelite.com/webshop/details/104
[afbeelding]
Is deze fanless voeding beter of slechter dan die thermaltake die in de stille krachpatser zit?
Hij is met zijn 120 euro in ieder geval goedkoper dan die thermaltake 150 euro.
Ook 400 watt ipv 350 watt
Huntkey behoort wel tot de A-merken gezien de voedingen. Aangezien hun andere series ook prima presteren, lijkt me het geen probleem. Ik heb echter geen ervaring met deze serie. Wellicht kun je reviews vinden op het internet, zodat je je keuze kunt onderbouwen.
Systeem
Chieftec dragon tower
chieftec 300 watt voeding. ik weet het het is te weinig of net aan.
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD 2800+ @ 2290 Met Asetek waterchill alleen op de cpu
512 PC3200 Kingston value ram in DC (dus 2x 256)
1 x 200 GB WD Sata 8MB Cache
1 x 120 GB Maxtor Pata 8MB Cache
Nvidia geforce FX 5900XT @ Stock
Creative Audigy 2 ZS
Medion TV kaartje
Coolermast Aerogate 2
CD-Writer MSI 52x
DVD ASUS

Extern
USB Razor Viper
USB Logitech MX1000 Laser
USB Logitech webcametje
USB Digitale Camera
USB Extern HDD doosje
Beeldkanon: Iiyama a201ht (visionmaster pro 501 geloof ik) 22"

Verder aan tweaks:

3 CCFL blauw
4 intake 8cm fan
2 outtake 12cm fans

Doeleinden
Overclock gamebak

Overclocken
ja hij is nu overgeclockt op 2290 met een fsb van 184 geloof ik maar hij komt niet verder omdat hij instabiel wordt en ik denk zelf dat het komt door de voeding en geheugen.
vcore is 1.73

En mijn vraag is dus welke nieuwe voeding zou ik nodig hebben.

Mijn wensen zouden zijn stabiel, stil en niet te overdreven dus geen 600 watt ofzo. Maar ik wil in de toekomst waarschijnlijk er een x800xt in doen dus ik heb zeker een andere nodig.

Alvast bedankt.

What we do in life echo`s in eternity

Music is my life

quote:
Quickkie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 08:58:
Systeem
Chieftec dragon tower
chieftec 300 watt voeding. ik weet het het is te weinig of net aan.
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD 2800+ @ 2290 Met Asetek waterchill alleen op de cpu
512 PC3200 Kingston value ram in DC (dus 2x 256)
1 x 200 GB WD Sata 8MB Cache
1 x 120 GB Maxtor Pata 8MB Cache
Nvidia geforce FX 5900XT @ Stock
Creative Audigy 2 ZS
Medion TV kaartje
Coolermast Aerogate 2
CD-Writer MSI 52x
DVD ASUS

Extern
USB Razor Viper
USB Logitech MX1000 Laser
USB Logitech webcametje
USB Digitale Camera
USB Extern HDD doosje
Beeldkanon: Iiyama a201ht (visionmaster pro 501 geloof ik) 22"

Verder aan tweaks:

3 CCFL blauw
4 intake 8cm fan
2 outtake 12cm fans

Doeleinden
Overclock gamebak

Overclocken
ja hij is nu overgeclockt op 2290 met een fsb van 184 geloof ik maar hij komt niet verder omdat hij instabiel wordt en ik denk zelf dat het komt door de voeding en geheugen.
vcore is 1.73

En mijn vraag is dus welke nieuwe voeding zou ik nodig hebben.

Mijn wensen zouden zijn stabiel, stil en niet te overdreven dus geen 600 watt ofzo. Maar ik wil in de toekomst waarschijnlijk er een x800xt in doen dus ik heb zeker een andere nodig.

Alvast bedankt.
Misschien was het handig geweest dat je de voltages even vermeld had, maar gezien het feit dat je voeding vrijwel zeker de remmende factor is, zie ik het dit keer maar even door de vingers. Je zult op zoek moeten gaan naar een A-merk voeding met een capaciteit van minimaal 350 Watt en een relatief sterke 12 V (dus hoog Ampèrage). Met mijn eisen, jou wensen en de topicstart moet je er wel uit kunnen komen. Succes ;)
quote:
Eraser schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:52:
[...]
Misschien was het handig geweest dat je de voltages even vermeld had, maar gezien het feit dat je voeding vrijwel zeker de remmende factor is, zie ik het dit keer maar even door de vingers. Je zult op zoek moeten gaan naar een A-merk voeding met een capaciteit van minimaal 350 Watt en een relatief sterke 12 V (dus hoog Ampèrage). Met mijn eisen, jou wensen en de topicstart moet je er wel uit kunnen komen. Succes ;)

Ja je heb gelijk zal het toch nog maar even voor je doen.

Core 0: 1.73
Core 1: 1.73
+3,3 : 3.39
+5.00 : 4.81
+12.00 : 11.73
-12.00 : -12.26
-5.00 : -5.14

Maar dat ik minimaal 350 zou nodig hebben dat weet ik ook wel het gaat mij meer om het merk. want daar ben ik helemaal niet in thuis.

Music is my life

quote:
Quickkie schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:23:
[...]

Maar dat ik minimaal 350 zou nodig hebben dat weet ik ook wel het gaat mij meer om het merk. want daar ben ik helemaal niet in thuis.
Reden te meer om je daar eens in te verdiepen. In de startpost staan de merken waaruit je kunt kiezen en van veel types zijn reviews te vinden (ook via Google). Met behulp daarvan moet je er zelf wel uit kunnen komen. Vergelijk gewoon een aantal potentiële voedingen met elkaar en kies degene die voor jou het beste is.
Reg. datum: 18 april 2004

quote:
Huntkey behoort wel tot de A-merken gezien de voedingen. Aangezien hun andere series ook prima presteren, lijkt me het geen probleem. Ik heb echter geen ervaring met deze serie. Wellicht kun je reviews vinden op het internet, zodat je je keuze kunt onderbouwen.

Ik heb namelijk ook verhalen gehoord dat Hutnkey juist geen A-merk is. Maar als jij het een vertrouwd merk vind dan wil ik de gok best wagen.

Alleen nog even over die Thermaltake. Die wordt immers gebuikt in de best-buy-guide dus zal ook wel beter zijn. Hij heeft ook speciale koperen heatpipes die dan naar buiten lopen.

http://www.thermaltake.com/images/power/menuicons/fanless.jpg

quincy2you wijzigde dit bericht 03-01-2005 19:16 (6%)

Music is my life

quote:
quincy2you schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:13:
[...]

Ik heb namelijk ook verhalen gehoord dat Hutnkey juist geen A-merk is. Maar als jij het een vertrouwd merk vind dan wil ik de gok best wagen.

Alleen nog even over die Thermaltake. Die wordt immers gebuikt in de best-buy-guide dus zal ook wel beter zijn. Hij heeft ook speciale koperen heatpipes die dan naar buiten lopen.

[afbeelding]
Ook met deze voeding heb ik geen ervaring om eerlijk te zijn. Aangezien Thermaltake sterke en vooral taaie voedingen heeft, lijkt me dit passief gekoelde type ook geen probleem. Een nadeel vind ik echter de ruimte die de extra koeling inneemt. Wat dat betreft heeft de Huntkey toch mijn voorkeur. Ik zal morgen nog eens kijken of Huntkey wel daadwerkelijk een A-merk is. Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat hij bij het lijstje met A-merken is gekomen. Toch is het vooralsnog een prima merk gezien de voedingen.
quote:
Eraser schreef op maandag 03 januari 2005 @ 13:25:
[...]
Reden te meer om je daar eens in te verdiepen. In de startpost staan de merken waaruit je kunt kiezen en van veel types zijn reviews te vinden (ook via Google). Met behulp daarvan moet je er zelf wel uit kunnen komen. Vergelijk gewoon een aantal potentiële voedingen met elkaar en kies degene die voor jou het beste is.
Je zegt ook een relatief sterke 12V dus veel Amp maar hoeveel is ongeveer min. waarvoor ik zou moeten gaan.

Music is my life

quote:
Quickkie schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 10:46:
[...]

Je zegt ook een relatief sterke 12V dus veel Amp maar hoeveel is ongeveer min. waarvoor ik zou moeten gaan.
Makkelijkste is om meerdere potentiële voedingen naast elkaar te zetten en deze qua 12 V vergelijken. Je moet in ieder geval zo rond de 16/17 Ampère uitkomen, dan heb je een lekkere sterke 12 V.
Can you handle QR?

Systeem
NZXT Nemesis Elite Miditower (zwart)
Asus A8V Deluxe, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
AMD Athlon 64 3500+ (Socket939, 2,2GHz, 512kb cache, Boxed)
2 x 512Mb PC3200 DDR400
Sapphire Radeon X800 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI, Vivo)
2 x 160Gb HDD (S-ATA, 7200rpm, 8Mb)
DVD-ROM speler 16x
Samsung TS-H552B 16x DVD brander

Doeleinden
Internetten, designen, af en toe een spelletje, muziek luisteren, mailen, programmeren, intensief downloaden, DivX films (de)coderen, video editen.

Overclocken
Zoals het er nu uit ziet ga ik proberen van die X800 pro een X800XT te maken met vivo support en miss als dat zin heeft / kan de AMD wat hoger laten snorren :).

De PC moet nog gebouwd worden zelfs nog maar besteld. Dus voltages en dergelijke zijn nog niet bekend...

Acolyte wijzigde dit bericht 04-01-2005 12:46 (3%)
Reden: hdd vergeten te vermelden

Met verkrachte eenden komen we er wel.

Reg. datum: 10 mei 2004

Review van de AOpen 350-12AHNF

Algemeen

AOpen/ fortron voedingen zijn relatief goedkoop en leveren ook werkelijk het vermogen wat er op de doos staat. De voeding weegt ruim 2 en een halve kilo, en was daarmee bijna drie keer zo zwaar als de noname 400watt voeding die ik er voor had. De afwerking ziet en voelt degelijk. De atx kabel is gemashed en is voor kleine kasten te lang. Net als de meeste andere kabels. De voeding heeft een 24 pins ATX stekker die nog niet door veel moederborden wordt gebruikt. Er zit gelukkig nog wel een 20 pins verloopstekkertje in de doos om moederborden aan te sluiten die geen 24 pins aansluiting hebben. Ook zijn er 2 S-ATA aansluitingen en 8 molexen beschikbaar.

Specs

Amperage
SpanningMinimum LoadNormal loadMaximum LoadOverbelastings beveiliging
3,3 volt0,5 A 11,0 A 22,0 A 75,0 A
5 volt1,0 A 10,5 A 21,0 A 56,0 A
12 volt 11,0 A 5,0 A 10,0 A 25,0 A
12 volt 21,0 A 7,5 A 15,0 A 30,0 A

Maximaal 25 Ampere (300watt) verdeelt over de 2 12 volt lijnen is erg netjes voor een 350Watt voeding. Hoe ze aan de 350 watt die er voor het model staat zijn gekomen is voor mij een raadsel. Het normale vermogen is volgends de tabel 238,8 watt en het maximale vermogen is 430 watt. Hierbij is rekening gehouden dat de 3,3 en de 5 volt samen niet meer dan 130 watt mogen leveren. Dat kan op papier een probleem vormen voor zwaar overclockte AMD systemen die de vcore van de 5 en of 3,3 volt af halen. Maar ik denk dat de belastbaarheid van de voeding (veel) hoger is dan de fabrikant aan geeft. (zie test resultaten)

De overbelastings beveiliging heeft zo te zie een ruime marge. Waarschijnlijk zal de voeding eerder instabiel worden of door oververhitting uit gaan dan dat de voeding deze waarden haalt.

Verder zit er een 12cm ledfan in de voeding waarvan het toerental instelbaar is doormiddel van de draaiknop op de achterkant. Die toerental regeling wordt ge negeerd als de voeding te warm wordt. De voeding voldoet al aan de ATX 12V 2.0 standaart wat inhoudt dat de voeding 2 gescheiden 12 volt lijnen heeft en een 24 pins moederbord aansluiting.

Test opstelling

AMD barton 2600 Mobile (2500Mhz @ 2 volt)
DFI Infinity
Club 3D Radeon 9800Pro 128MB @ XT (geleend)
Soundblaster Liveplayer Platinum
2x Corsair PC2700 LLPT 256MB (BH6 250Mhz @ 3,3 volt)

2x Maxtor 160Gb S-ATA (geleend)
1x Maxtor 80gig P-ATA
1x Plextor 8x4x32
1x AOpen 56speed cdspeler
1x Floppydrive
1x Zipdrive

3x Zalman 80mm fan op 12 volt

Normaal zit er een Passief gekoelde Ti4200 in en heb ik een casefan minder, de andere draait dan op 1700RPM (20DBa). De Zalman Fan die op de CPU cooler zit draait dan op 2000RPM en koelt de zelfde barton 2600 Mobile maar dan op 2300Mhz en 1,6 volt. In deze setup hoor ik het zoeken van m'n hardeschijf boven de fans en voeding uit.

Test resultaten

Spanningen
SpanningIdle (MBM5)Load (MBM5)Load gemeten met multimeter
3,3 volt 3,28 volt 3,20 volt 3,27 volt
5 volt 4,95 volt 4,89 volt 4,93 volt
12 volt 12,04 volt 11,98 volt 12,01 volt

Zo te zien heeft de voeding er totaal geen moeite mee. Sterker nog de voeding wordt niet eens warm genoeg om de fan sneller dan het minimum te laten draaien. Dat valt heel erg mee omdat bijvoorbeeld de processor al ongeveer 115 watt bij gebruikt. Het stresstesten is gedaan door een uur onafgebroken 3D mark 2003 te draaien met prime95 op de achtergrond. Vervolgen heb ik de minimale waarde uit mbm5 hier als load waarden genoteerd. De multimeter waarden zijn afkomstig van een vrije molex. Gemeten tijden het stressen. De idle waarden zij ook afkomstig van MBM5 alleen dan een halfuur na het stressen.

Conclusie

Voordelen:

+ Niet duur mender dan 60 euro.
+ Stil, ook bij zware belasting.
+ Veel vermogen (amperes per volt lijn) voor een 350 watt voeding.
+ Stabiele volt lijnen.
+ Voldoet aan ATX 12v 2.0 en kan dus met upgrades mee.

Nadelen:

- Kabels zijn te lang voor in een kleine kast.
- Maar 2 SATA aansluitingen.
- Inbouwen lukte niet: ik heb de voeding uiteindelijk maar vast gelijmd(kan ook aan kast liggen).

martijn_tje wijzigde dit bericht 06-01-2005 17:49 (203%)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

Music is my life

quote:
Acolyte schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 12:44:
Systeem
NZXT Nemesis Elite Miditower (zwart)
Asus A8V Deluxe, K8T800Pro (Sound, LAN, SATA-RAID, 1394)
AMD Athlon 64 3500+ (Socket939, 2,2GHz, 512kb cache, Boxed)
2 x 512Mb PC3200 DDR400
Sapphire Radeon X800 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI, Vivo)
2 x 160Gb HDD (S-ATA, 7200rpm, 8Mb)
DVD-ROM speler 16x
Samsung TS-H552B 16x DVD brander

Doeleinden
Internetten, designen, af en toe een spelletje, muziek luisteren, mailen, programmeren, intensief downloaden, DivX films (de)coderen, video editen.

Overclocken
Zoals het er nu uit ziet ga ik proberen van die X800 pro een X800XT te maken met vivo support en miss als dat zin heeft / kan de AMD wat hoger laten snorren :).

De PC moet nog gebouwd worden zelfs nog maar besteld. Dus voltages en dergelijke zijn nog niet bekend...
Je hebt een A-merk voeding met een capaciteit van minimaal 350 Watt nodig voor dat systeem. Met behulp van de reviews en links in de startpost, mijn eisen en jou wensen moet je er wel uit kunnen komen welke voeding daar dan het beste bij aansluit. :)
quote:
Eraser schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:30:
[...]
Makkelijkste is om meerdere potentiële voedingen naast elkaar te zetten en deze qua 12 V vergelijken. Je moet in ieder geval zo rond de 16/17 Ampère uitkomen, dan heb je een lekkere sterke 12 V.
THX ik gaat lekker effe zoeken dank voor al je hulp. _/-\o_

Reg. datum: 05 december 2004

Systeem
Moederbord: Asus P4P800-E
Processor: 3.0 GHz @ 3.6 GHz
Geheugen: Noname 1024 MB PC3200 DDRSDRAM
Videokaart: ATi Radeon 9800SE @ 413.3/367.62
Voeding: NoName 300 Watt

Doeleinden
Ik gebruik mn systeem vooral voor games.

Overclocken
Ja m'n systeem is overgeclockt. Processor was 3000 MHz, nu 3610 MHz. Ook heb ik mn videokaart overgeclockt.

Voltages
VCore: 1,49V
+12V: 11,98V
3.3V: 3.38V
Vcc: 5.04V

Dat zijn mn voltages als speedfan gelijk heeft.

Storage freak

Systeem
4x Maxtor DaimondMax 9+ 200gb 7200rpm PATA
2x Fujitsu MAM7765 40gb 15000rpm SCSI
AMD 64 3000+ 0.90 Winchester (stock speed)
Hercules Radeon 9800xt 256mb
Asus A8N Deluxe rev.1
Adaptec 29160
Promise 133TX2
Winfast TV 2000 XP
2*512 Geil pc4000 cas2
NEC 2500a
Asus dvd spelertje 16/48
Liang 12V pomp
2*Compaq server fans 1A @ 12V ps

Ik wil bij deze voeding ruimte houden voor tenminste nog 4 Sata schijven.

Doeleinden
Voornamelijk als game bak, maar tijdens lans al dataserver

Overclocken
Momenteel draaid alles op stock, maar zodra alle waterkoeling binnen is gaat het hele zaakje zeker omhoog!

Voltages
1.65V idle&stressed

Ik zit hierbij te twijfelen tussen een Coolermaster en tussen een Enermax voeding.

Enermax EG-1/460 spex:
+3,3V 32A
+ 5V 32A
+12V 32A

Coolermaster RS-1/450 spex:
+3,3V 28A
+5V 33A
+12V V1 17A
+12V V2 15A = 32A totaal

De winkel waar ik het plan te gaan kopen raad mij de Coolermaster aan.. zijn jullie het daar mee eens, argumentatie? En ik wil echt 1 van deze 2 voedingen, geen andere!

HET waterkoeling forum Full watercooled setup, cpu, gpu, psu, hd's

Music is my life

quote:
Dekay schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:22:
Systeem
Moederbord: Asus P4P800-E
Processor: 3.0 GHz @ 3.6 GHz
Geheugen: Noname 1024 MB PC3200 DDRSDRAM
Videokaart: ATi Radeon 9800SE @ 413.3/367.62
Voeding: NoName 300 Watt

Doeleinden
Ik gebruik mn systeem vooral voor games.

Overclocken
Ja m'n systeem is overgeclockt. Processor was 3000 MHz, nu 3610 MHz. Ook heb ik mn videokaart overgeclockt.

Voltages
VCore: 1,49V
+12V: 11,98V
3.3V: 3.38V
Vcc: 5.04V

Dat zijn mn voltages als speedfan gelijk heeft.
En wat is nou je vraag? Of wil je dit alleen even melden? Zijn trouwens nette waardes voor een No-name 300 Watter. :)
quote:
arnoman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 14:34:
Systeem
4x Maxtor DaimondMax 9+ 200gb 7200rpm PATA
2x Fujitsu MAM7765 40gb 15000rpm SCSI
AMD 64 3000+ 0.90 Winchester (stock speed)
Hercules Radeon 9800xt 256mb
Asus A8N Deluxe rev.1
Adaptec 29160
Promise 133TX2
Winfast TV 2000 XP
2*512 Geil pc4000 cas2
NEC 2500a
Asus dvd spelertje 16/48
Liang 12V pomp
2*Compaq server fans 1A @ 12V ps

Ik wil bij deze voeding ruimte houden voor tenminste nog 4 Sata schijven.

Doeleinden
Voornamelijk als game bak, maar tijdens lans al dataserver

Overclocken
Momenteel draaid alles op stock, maar zodra alle waterkoeling binnen is gaat het hele zaakje zeker omhoog!

Voltages
1.65V idle&stressed

Ik zit hierbij te twijfelen tussen een Coolermaster en tussen een Enermax voeding.

Enermax EG-1/460 spex:
+3,3V 32A
+ 5V 32A
+12V 32A

Coolermaster RS-1/450 spex:
+3,3V 28A
+5V 33A
+12V V1 17A
+12V V2 15A = 32A totaal

De winkel waar ik het plan te gaan kopen raad mij de Coolermaster aan.. zijn jullie het daar mee eens, argumentatie? En ik wil echt 1 van deze 2 voedingen, geen andere!
Ik vind het een moeilijke keuze. Qua capaciteit zijn beide voedingen toereikend genoeg, dat is het probleem niet. Probeer zelf je keuze te maken door reviews te lezen (topicstart, Google, enz) en de voeding te kiezen die het beste bij jou wensen aansluit. Kwalitatief gezien zijn ze beide even goed. :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: