quote:misschien een beetje offtopic, maar is er een manier om de overheersende kleur van je beeldscherm te "berekenen" met wat software en daarmee een Ambilight voor je pc te maken? :]
Ja dat kan, je kunt het huidige "plaatje" wat nu op het beeld is, opgevragen doormiddel van de Windows Api.
Daarna van alle Pixels de R / G / B waarden optellen, en dan delen door het aantal pixels.
(misch. handiger om van elke 4 pixels de waardes te gebruiken.
Nikon: D3;
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8
Kan dus niet, omdat er meestal overlay geheugen gebruikt wordt, welk aanwezig is in het geheugen van je grafische kaart. Ik denk niet dat er een MS$ api is die je geheugen van een ander programma (laat staan overlay geheugen) laat accessen. Je zult al een eigen player moeten maken om leuke trucks uit te halenquote:ThunderNet schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:14:
Ja dat kan, je kunt het huidige "plaatje" wat nu op het beeld is, opgevragen doormiddel van de Windows Api.
Daarna van alle Pixels de R / G / B waarden optellen, en dan delen door het aantal pixels.
(misch. handiger om van elke 4 pixels de waardes te gebruiken.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
en overlay geheugen kun je ook uitlezen, hetzij wat lastiger is , maar het Kan wel (moet je even kijken over DirectX hier niet een paar leuke funties voor heeft)
5min. zoekwerk op msdn:
Ik weet niet of deze methode ook werkt met overlay's. Ik heb C# momenteel niet geinstalleerd staanquote:
Note: This documentation is preliminary and is subject to change.
This example demonstrates how to save a screen shot to a file.
The back buffer is retrieved and saved as a bitmap image.
In the following C# code example, device is assumed to be the rendering Device. This code is called after rendering is complete.
code:
1 2 3 4 5[C#] using Microsoft.DirectX.Direct3D; Surface backbuffer = device.GetBackBuffer(0, 0, BackBufferType.Mono); SurfaceLoader.Save("Screenshot.bmp", ImageFileFormat.Bmp, backbuffer); backbuffer.Dispose();
ThunderNet wijzigde dit bericht 03-01-2005 18:58 (61%)
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
Reg. datum: 26 juli 2000
quote:ThunderNet schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:14:
En hoe wou j dan dingen als bliksem oplossen zoals naftebakje aankaard?
Dat is al gebeurd. Met analoge techniek zoals ik het al eerder beschreef wordt er direct ingesprongen op wisselingen in het beeld. De led kleuren worden realtime aangepast (afhankelijk van de waarde van de condensators).
Het enige probleem is alleen als je een rustige fade wil hebben van de ene kleur naar de andere (scene wissel), zoals sommige mensen zeiden. Dat is natuurlijk ook mogelijk (eenvoudig zelfs, condensator waarde aanpassen), maar ik zie nog niet helemaal de logische beschrijving voor wanneer een snelle en wanneer een trage overgang plaats moet vinden. Dat zou ik met digitale techniek dus ook niet op kunnen lossen. Het enige wat ik kan verzinnen is dat je steeds een stuk of wat frames vooruit moeten kijken (vertraging in je beeld maken dus) om dan het huidige frame te vergelijken met komende frames en als er grote maar korte verschillen in zitten moet de ambilight snel veranderen en anders langzaam. Dat wordt zelfs met een microcontroller nog een tricky verhaal, zeker als je waarde hecht aan een lipsync film
Bij hoog contrast, snel de gemiddelde kleur van het gedeelte met hoog contrast, laten zien.
Anders rustig in elkaar overvloeien.
Met microcontroller is dat idd ook lastig... misch moet je gaan kijken naar 386EX ? (embedded 80386-er)
quote:Phuncz schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:55:
Ik blijf erbij, een klein LCDtje tegen de achterkant plakken in het beeld spiegelen is een simpele optieWil je het helemaal tof hebben, moet je 2 LCDtjes pakken en ze allebei de helft laten doen. Dan heb je het op een breedbeeld wel leuk. Tegenwoordig kan je al cheap 15" LCD's opscharrelen !
Maar dan ga je het principe van Ambilight helemaal tegenwerken; het is eigenlijk toch bedoeld om ervoor te zorgen dat de iris niet meer als een gek moet openen/sluiten. Ik denk als je het met gewoon een lcd doet zoals jij zegt, bij heftige scenes zoals bliksem enzo, dat dat erg belastend is voor je ogen.Met ambilight is dacht ik juist de bedoeling dat de omgeving dermate wordt belicht op bepaalde momenten dat het bv donker is, zodat je iris niet veel kleiner wordt. Het volgende moment waar er dan veel licht is is je iris al vrij groot open in tegenstelling tot gewone tv waar je iris steeds moet aanpassen aan de lichtsterkte van tv. (wazig verhaal magoed

SDFNYIRW
zouden ze wel dat flash filmpje aan moeten passen, ik verwacht nu nml een grote onweersbui in m'n woonkamer als ik zo'n ding koop
Enne, TS... Lukt het al een beetje? Wel zeer benieuwd naar het resultaat tot nu toe.
Er zijn mensen die beweren dat ambilight het merendeel van de tijd je beeld er niet duidelijker op maakt, de beste manier om je oog te kalmeren blijft nog steeds een stom nachtlampje dat de muur achter en/of rond je TV wat verlicht: gewoon niet in het pikdonker naar je scherm zitten turen dus.
Toen ik er zelf naar keek kreeg ik ook die indruk, je aandacht gaat snel van het beeld naar het licht, misschien daarom dat ze het enkel op die grote schermen gegooid hebben: als het beeld groter is en recht voor je zit is de kans kleiner dat je aandacht naar het licht gaat afwijken, en is het beeld waarschijnlijk ook overheersender op voorwaarde dat je er niet te ver van af zit.
Nonetheless vind ik het een leuk hebbeding, en er zelf een bouwen sja das altijd fijner dan je pleuro's eraan te gaan uitgeven. Het lijkt me echter het beste als je er zelf een redelijke graad van controle over hebt (lichtintensiteit, gevoeligheid, snelheid, ...), zal dat geen lelijke ingewikkelde IC worden dan?
Reg. datum: 14 januari 2001
- Een Windows PC (veel mensen hebben er al eentje bij de TV staan voor MCE)
- Een DirectShow filter dat de beeldinhoud voortdurend scant en volgens een bepaald algoritme 2 of 4 kleuren berekent
- Een interface naar buiten toe (D/A-converters via USB is mogelijk) die naar RGB LEDs wordt geleid.
- Met 12 D/A kanelen kun je 4 RGB LEDs aansturen
Dit is een goed te bouwen systeem met redelijke kosten. De vraag is alleen hoe je een mooie egale belichting krijgt met RGB LEDs.
Exirion wijzigde dit bericht 07-03-2005 12:57 (3%)
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Iets dergelijks ja, en misschien een spiegel/reflector zoals in autolampen wordt gebruikt?quote:JvS schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:57:
met leds achter melkglas misschien?
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
quote:Exirion schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:56:
Dit is een goed te bouwen systeem met redelijke kosten. De vraag is alleen hoe je een mooie egale belichting krijgt met RGB LEDs.
vervang LED's door CCFL's.
-nadeel, ze reageren niet zo snel als LED's
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury
HunterPro wijzigde dit bericht 14-11-2005 19:43 (22%)
it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!
Het echte probleem is de juister kleuren voor de lampjes (whatever dat gaan zijn), de destileren uit het beeld.
Groene achtergrond kleur bij een voetbalmatch bijvoorbeeld.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 49 50 51 52 last