Athlon TB 1400@1522 Mhz (10.5 x 145) | Spire full copper | Asus A7M | 512 DDR | Elsa gladiac 920 GF3 |60 gb IBM 7200 RPM | 60 gb WD 7200 RPM | Sony HMD A400 19"+USB-hub | En de rest | my saight!
KPN begint met Digitale TV
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last
Reageer Nieuw Topicquote:Dinictus schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:11:
Hebben jullie er ook last van dat door dat hele digitenne gedoe je sbs6, net5 en national geographics stoort?
Lekkere zooi en van mijn kabelbedrijf krijg ik wel een dubbel afgeschermd kabeltje maar naar boven ligt ook nog 20 meter kabel volledig weggewerkt achter de plinten enzo.
Hardstikke leuk dat gezeik.
Je mag toch wel verwachten dat het pakket waar je voor betaald ook storingsvrij aangeboden wordt.
Ik heb nou ook een kleine week digitale tv van kpn. Ik heb/had ook problemen met het ontvangen van sommige kanalen. Sinds vandaag kan ik wel opeens alle kanalen kijken. Eerst had ik problemen met het ontvangen van BBC world & prime, cnn, National Geographics en Animal Planet. Alleen sinds vanavond kan ik opeens alle kanalen perfect bekijken zonder haperingen in het beeld of geluid. Heb sinds een paar dagen nergens aangezeten, dus hoe dat komt is mij een raadsel. Het duurt wel lang met het zappen naar een zender die slecht ontvangen word.
Mijn ouders hebben nog wel problemen met het ontvangen van verschillende zenders. Allemaal haperigen ed. Waar ze de antenne ook zetten in de woonkamer, alle zenders goed ontvangen lukt niet. Wel is het zo dat als ze de antenne verplaatsen ze opeens zenders goed ontvangen die ze eerst niet konden ontvangen.
Het scheelt iig wel een heel stuk als je de antenne hoog neerzet. Zo heb mijn antenne op een randje boven een raam staan en nu heb ik een ontvangstkwaliteit van 99% en een sterkte van 100%.
Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D
* DJTimo twijfelt nog tussen schotel en digitale tv van KPN...
www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop
quote:Glashelder schreef op maandag 04 oktober 2004 @ 18:17:
Standaard nadeel nummer 1: maar op 1 TV te gebruiken, of je moet bijbetalen.
Je mag per abonnement 3 single tuners hebben, kosten 39,95/stuk.
quote:DJTimo schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:25:
* DJTimo twijfelt nog tussen schotel en digitale tv van KPN...
Schotel zit je te hannessen met meerdere kaarten en meerdere abonnementen. Tevens is het niet zo huisvrouw vriendelijk als DigiTV van KPN. Als het sneeuwt kan je elk half uur het dak op om je schotel sneeuwvrij te maken. Bij slecht weer blokkerig beeld enz. Bij onweer slaat ook de boel op tilt zodat je constant zit te stekkeren. De schotel moet ook vrij zicht hebben naar de satelliet.
Het grote voordeel van DigiTV van KPN is bv ook dat je 2 regionale zenders erbij hebt. Echter Canal+ schijnt nog wat voeten in de aarde te hebben als je dat zou willen. De onderhandelingen zijn nog niet afgerond.
CybErvee wijzigde dit bericht 25-11-2004 12:39 (68%)
Ik google, jij goocheld, wij goochelen, ......
Ik denk dus dat ik even KPN ga bellen voor een andere Twin tuner, deze is volgens mij stuk.
Over het zappen heb ik hier verder geen problemen, net zo snel als met Kabel.
Enne Cybervee, waarom klooien met Canal+, je hebt toch al een gratis ketskanaal bij KPN
Vista Ultimate 64 bit, AMD64 X2 5400+ Black Edition@3.1ghz,, Zalman 9700 LED, Asus M3A,Sapphire 3850 512mb, 4GB Ram.
Stel, je wilt voor de volgende week een stuk of 6 programma's opnemen. kan dit ?
http://www.botter17.nl voor zin, onzin en veel mooie foto's !
CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e
quote:CybErvee schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:29:
Schotel zit je te hannessen met meerdere kaarten en meerdere abonnementen. Tevens is het niet zo huisvrouw vriendelijk als DigiTV van KPN. Als het sneeuwt kan je elk half uur het dak op om je schotel sneeuwvrij te maken. Bij slecht weer blokkerig beeld enz. Bij onweer slaat ook de boel op tilt zodat je constant zit te stekkeren. De schotel moet ook vrij zicht hebben naar de satelliet.
Het grote voordeel van DigiTV van KPN is bv ook dat je 2 regionale zenders erbij hebt. Echter Canal+ schijnt nog wat voeten in de aarde te hebben als je dat zou willen. De onderhandelingen zijn nog niet afgerond.
.
Meerdere kaarten en abbonementen? Als je canal digtaal neemt heb je voor 20euro/jaar al een aardig aantal zenders. De meeste decoders hebben plaats voor meerdere kaarten. Ik heb al meer dan tien jaar naar de schotel gekeken en nog NOOIT sneeuw van de schotel moeten halen, dat ding staat bijna vertikaal dus sneeuw kan er bijna niet op hangen. Bij onweer heb ik nog nooit moeten stekkeren. Het kan dan welk gebeuren dat de ontvangst wegvalt.
Maar de grote voordelen: veel meer zenders en veel betere kwaliteit dan digitenne/kpn digitaal
wortelsoft wijzigde dit bericht 28-11-2004 18:50 (5%)
quote:Wortelsoft schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:45:
[...]
Maar de grote voordelen: veel meer zenders en veel betere kwaliteit dan digitenne/kpn digitaal
En de nadelen: een grotere investering en een paar honderd onzinnige zenders extra. Dan ben je of 80% van je tijd aan het zappen of 80% van je tijd zit je naar de NL zenders te kijken. Die zenders kun je net zo goed bekijken via Digitenne.
En voor die investering die je moet doen voor een beetje schotel en decoder kun je makkelijk 3 jaar naar Digitenne kijken. En tegen die tijd is er wel weer wat nieuws of beters.
fulgore wijzigde dit bericht 28-11-2004 19:18 (24%)
Hallootjes Xbox360 GamerTag 'QuarterCask'
Op zich wel handig om te weten.quote:Klanten van Essent Kabelcom ontvangen vanaf januari 2005 het basispakket TV-zenders in digitale kwaliteit. Bovendien worden circa 15 digitale TV-zenders toegevoegd, waarmee het totaal op 45 komt. Naast digitale televisie krijgen alle klanten ook zo’n 30 populaire radiozenders digitaal.
Het huidige zenderpakket blijft óók analoog beschikbaar. Daardoor kunnen klanten dit als vanouds overal in huis ontvangen. Voor het vernieuwde pakket (digitaal + analoog) betalen klanten standaard 14,95 euro per maand.
Met de komst van het nieuwe standaardpakket wijzigt de samenstelling van het bestaande TV Home pakket. Klanten die vanaf januari kiezen voor een aanvullend abonnement op TV Home į 7,95 euro per maand, ontvangen nog eens bijna 50 digitale zenders extra, waaronder het Voetbalkanaal.
Als toonaangevende partij op het gebied van digitale radio en televisie, is Essent Kabelcom optimaal gepositioneerd om invulling te geven aan de toenemende eisen die klanten stellen aan de kwaliteit van het TV signaal.
Klanten die over willen stappen op de digitale kwaliteit hebben de keuze uit verschillende digitale ontvangers van Nokia, Panasonic, Philips en Samsung. De ontvangers zijn te koop via de betere radio- en televisiewinkels.
Ash nazg durbatulūk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulūk, agh burzum-ishi krimpatul
GOGO KPN!!!!
* gunhead stille hoop heeft dat UPC dit ook gaat doen
sig...
Twintuner btw wordt omgeruild, ding lijkt niet goed te werken, vandaag even die nieuwe uittesten.
Vista Ultimate 64 bit, AMD64 X2 5400+ Black Edition@3.1ghz,, Zalman 9700 LED, Asus M3A,Sapphire 3850 512mb, 4GB Ram.
Reg. datum: 15 januari 2001
Ik investeer liever in een schotelset dan dat ik dat digitenne neem. Bij mij staat beeldkwaliteit voorop en daar kan je niet over spreken bij digitenne.quote:fulgore schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:12:
[...]
En de nadelen: een grotere investering en een paar honderd onzinnige zenders extra. Dan ben je of 80% van je tijd aan het zappen of 80% van je tijd zit je naar de NL zenders te kijken. Die zenders kun je net zo goed bekijken via Digitenne.
En voor die investering die je moet doen voor een beetje schotel en decoder kun je makkelijk 3 jaar naar Digitenne kijken. En tegen die tijd is er wel weer wat nieuws of beters.
Worldcup 2006 Final: Argentina - Spain
quote:fulgore schreef op zondag 28 november 2004 @ 19:12:
[...]
Met het net zo goed bekijkken via digitenne ben ik niet eens. Schotel is DVD kwaliteit. Ik heb digitenne en kpn digitaal een paar keer bekeken bij de mediamarkt maar ik vind de kwaliteit erg matig. je ziet de mpeg compressie erg goed. Digitenne wordt pas echt interresant als de analoge zenders worden uitgeschakeld en er dus meer bandbreedte vrijkomt.
Nadelen heeft een schotel natuurlijk ook de hogere aanschafprijs en de schotel die moet je ook ergens laten
Met die zin bedoel ik dat je 80% van die zenders ook kan bekijken via Digitenne/KPN. Daar bedoelde ik de kwaliteit niet mee.quote:Wortelsoft schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:34:
[...]
Met het net zo goed bekijkken via digitenne ben ik niet eens.
Hallootjes Xbox360 GamerTag 'QuarterCask'
Ik hoop dat KPN snel wat aan die problemen doet anders heb ik de kat in de zak van 2004 gevonden, zal zo ook eens even een mooie mail naar ze toe sturen, misschien dat ze er wat aan gaan doen.
De beelden lopen hier regelmatig te schokken en veel blokjes in beeld, net zo als je een Avi niet goed kan afspelen.
Grrrrr...
Iemand ervaring met radio via KPN DTV? Kan ik de receiver direct aansluiten op een versterker zodat ik geen tuner meer nodig heb?
Kan ik met een single receiver TV kijken en radio luisteren tegelijk? (vraag me niet waarom ik dit wil, is gewoon wenselijk)...
Bij de twin tuner heb je aan beide kanten een rood en wit snoertje/stekkertje.
Volgens mij kan je niet afzonderlijk van elkaar luisteren en kijken omdat je overschakelt van Tv naar Radio op de tuners.
nee, daarvoor heb je een twin tuner nodig en dan twijfel ik nog of je radio en tv gelijkertijd kan gebruiken. (ik denk van wel, aangezien je ook wel eens radio wilt kunnen luisteren en met de video wat van TV op wilt nemen.)quote:simsi000 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:10:
...
Kan ik met een single receiver TV kijken en radio luisteren tegelijk? (vraag me niet waarom ik dit wil, is gewoon wenselijk)...
Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl
Ik heb een vervelend probleem. Ik heb alles aangesloten etc. de tv en vcr allebei via scart. Hier komt het probleem:
Als ik de video aanzet dan worden alle kleuren enorm fel en lelijk en ook is het geluid gelijk voluit. Het geluid kan ik dan niet meer met de tuner bijstellen maar dat moet dan plotseling via de afstandbediening van de tv.
Ik heb al geprobeerd om de rf-out instellingen bij te stellen mbv van de rf specificaties van de vcr. Het had echter geen effect.
Ook heb ik de handleiding van de vcr doorgelezen een ook die van de twin tuner.
Ik heb zelfs geprobeerd om een single tuner van iemand anders aan te sluiten om te proberen. Er gebeurde precies hetzelde.
Weet iemand misschien een oplossing want ik kom er niet uit.
quote:Ejay38 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:12:
Zeg mensen, ik heb digitale tv van kpn met een twin tuner.
Ik heb een vervelend probleem. Ik heb alles aangesloten etc. de tv en vcr allebei via scart. Hier komt het probleem:
Als ik de video aanzet dan worden alle kleuren enorm fel en lelijk en ook is het geluid gelijk voluit. Het geluid kan ik dan niet meer met de tuner bijstellen maar dat moet dan plotseling via de afstandbediening van de tv.
Ik heb al geprobeerd om de rf-out instellingen bij te stellen mbv van de rf specificaties van de vcr. Het had echter geen effect.
Ook heb ik de handleiding van de vcr doorgelezen een ook die van de twin tuner.
Ik heb zelfs geprobeerd om een single tuner van iemand anders aan te sluiten om te proberen. Er gebeurde precies hetzelde.
Dit komt omdat het beeld wat de tuner uitzend heel erg flets is, daarom moet je de tv bijstellen om het mooi te krijgen. Alleen het beeld van de vcr blijft wel goed, daarom lijkt dat opeens een stuk feller. De enigste optie is een tv zoeken waar je verschillende profielen kan maken met verschillende helderheid, contrast enzo.
Alleen lukt het jou wel om iets op te nemen wat je geprogrammeerd hebt? Ik krijg dat niet voor elkaar. Want als ik iets programmeer om op te nemen dan geeft de tuner aan dat hij opneemt. De vcr loopt ook gewoon, maar die neemt een zwart beeld op. De tuner zend dus helemaal geen signaal uit naar de vcr.
Maar dit is alleen als ik geen tv aan het kijken ben, dus als de tv uit staat
De enigste reden dat het hier nog in huis staat is dat ik anders alleen maar ned1,2 en 3 heb. Anders was het echt al lang het huis uit geweest.
Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D
Ik heb Digitale TV van de KPN sinds 3 dgn...
Het is een single-tuner waarvan de scart-aansluiting naar me TV gaat en de COAX aansluiting in me de PVR150 van me HTPC verdwijnt (mooie Antect ARIA case
Het is dus gewoon mogelijk om TV zender 1 te kijken terwijl ik de uitzendig van een zender 2 opneem op me HTPC.
Leuk systeem dat Digitale TV
Ik twijfel dus nog of ik het houd, ik heb mijn kabel abo nog niet opgezegd want ik wou het eerst uitproberen maar als de kwaliteit niet beter wordt hier denk ik dat ik het toch ga terugbrengen
AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty
quote:Ejay38 schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:12:
Zeg mensen, ik heb digitale tv van kpn met een twin tuner.
Dat komt omdat de tuner via de scart je vcr door gaat geven naar je TV.
Daardoor kan de tuner het geluid niet meer regelen en komt het beeld ineens via composiet ipv RGB naar je tv toe.(dat verklaard het verschil in brightness en contrast - en waardeloos beeld)
-of- het kom omdat je tv zelf overschakeld naar de scart ingang waar je video aanhangt (hangt even van de manier van aansluiten af).
Lijkt me logisch, je RF uitgang van je vcr of tuner heeft niets met de scart aansluitingen te maken.quote:Ik heb al geprobeerd om de rf-out instellingen bij te stellen mbv van de rf specificaties van de vcr. Het had echter geen effect.
quote:Ook heb ik de handleiding van de vcr doorgelezen een ook die van de twin tuner.
Mijn tip:
Heeft je vcr een 2e scart aansluiting? Sluit die dan eens op de tuner aan.
(vergeet dan niet bij opname deze aansluiting ook echt te kiezen).
Meestal stuurt een 2e scart aansluiting geen "aan" signaal mee, waardoor de tuner de vcr juist niet door gaat geven.
Dan zal je dus een extra scart van je vcr naar je TV moeten leggen om video te kijken.
Hoe je het ook aansluit, de volume knop op de ab van de tuner zal nooit het volume van je vcr bedienen.
Of aan je scart kabel - of je kiest de verkeerde ingang op je vcrquote:Behind_You schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:29:
[...]
..... Het ligt dus echt aan de tuner.
quote:Buzz_Lightyear schreef op donderdag 30 december 2004 @ 14:49:
...
Het is dus gewoon mogelijk om TV zender 1 te kijken terwijl ik de uitzendig van een zender 2 opneem op me HTPC.....
Da's knap! 2 verschillende zenders op de single tuner kan helemaal niet man!
Hoe selecteer je de zenders dan op je tuner? (lees: geef mij eens een heel gedetailleerd stappenplan hoe je dat bedient)
Volgens mij heb je gewoon nog stiekum kabel
Heb ik ook (maar wel wat minder vaak), is volgens KPN een ontvangst probleem door storingen van electrische apparaten (koelkast, magnetron....). Zou een kwestie zijn van een buitenantenne aanschaffen.quote:ErikH schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:18:...Ik heb gemiddeld 1 keer in de 10 minuten een klein hikje in het geluid, ik weet niet of meer mensen dit hebben maar ik vind het nu al vreselijk irritant worden....
remco_k wijzigde dit bericht 31-12-2004 14:06 (9%)
Het laatste nieuws van Montfoort vind je op de website van Radio Stad Montfoort: http://www.radiostadmontfoort.nl
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last