Hoofdcategorieën
Topicacties

10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 september 2004

quote:
Kozz schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:15:
[...]

Behalve dat de jaloezie van deze reactie afstraalt, is dat natuurlijk niet de enige reden voor een 10mbit hé.... :Y)
Sja, op school haal ik een 20mbit. Maar daar staat alleen de 8080 poort open, dus je hebt helemaal gelijk met je jaloezie :D :D Ik wil het ook :(

* DesertStorm download ondertussen verder met een "bitchin" 100kb/s :7

DesertStorm|IA wijzigde dit bericht 28-12-2004 23:47 (9%)

olijke schavuit
Reg. datum: 19 februari 2000

we krijgen het als het goed is hier 12 januari :)

ben erg benieuwd...
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
DesertStorm schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:45:
[...]

Sja, op school haal ik een 20mbit. Maar daar staat alleen de 8080 poort open, dus je hebt helemaal gelijk met je jaloezie :D :D Ik wil het ook :(

* DesertStorm download ondertussen verder met een "bitchin" 100kb/s :7
We hebben het hier niet over 'scholen' of 'bedrijven'.....
Bij jou thuis haal je deze snelheden met je 2.2mbit zeker niet. Opschepper...
Goed, wat mij betreft weer ontopic! ;)

Be water my friend

Hebben jullie veel last van flux als je bijvoorbeeld een game server 30 keer pinged vanuit dos?

Web developer

Arc Nature

Ik heb heel sterk het idee dat de flux bij Casema erger is dan bij bijvoorbeeld Demon (ADSL) waar ik zit. Continu replies van 17 ms (alleen niet naar een gameserver), maar via Casema varieert de pingtijd enorm. Ik heb hiermee niet helemaal je vraag beantwoord maar hopelijk wel een bijdrage geleverd :P

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Reg. datum: 28 december 2000

quote:
CraiDt schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:54:
Ik heb zelf een jaar of 5 casema ervaring, ik kan zeggen dat het een complete ramp was, qua snelheid, stabiliteit en support.
Echter het lijkt erop dat ze voor bepaalde delen van hun dekkings gebied goed bezig zijn. Afhankelijk in welke wijk in Den Haag je woont heb je een verbinding die er zeker mee doorkan, mocht je zoals ik in een wijk wonen waar dit nietzo is heb je de meest brakke verbinding mogelijk.
De casema verbinding bij mijn buren ligt er gemiddeld anderhalve dag per week uit en dit ligt niet aan de installatie daar aangezien ik die zelf heb aangelegt. Het pruts werk van de installatie aan huis goedmakend =_+
Een vriend van mij die in een andere wijk woont heeft echter een wereld verbinding met hetzelfde abonnement. Ik zou voor het aanvragen van een lijntje bij casema wat bij je buren rondvragen over het hoe en wat voor je in een hype rush meteen die 10mbit lijn neemt.
Misschien een rare vraag, maar waarom bellen je buren niet eens met Casema om het op te laten lossen??

Het lijkt me een beetje raar verhaal dat je verbinding er 1,5 dag per week uit ligt en dat je niet eens belt met Casema. Denk je dat lui de tijd hebben om 250.000 modems stuk voor stuk in de gaten te houden?

Vrijwel iedereen in mijn kennissen kring heeft Casema en niemand daarvan heeft een slechte verbinding en iedereen haalt precies de snelheid die de folder aan geeft (en zelfs een paar % meer)

Mocht je het niet meer weten, je kan Casema bellen op 0900-8896.

Dit haal ik in Delft met Casema Mega op ieder moment van de dag:
Download: 757.8 KByte/sec (=6062 kbps)
Upload: 91.2 KByte/sec (=730 kbps)

jhu wijzigde dit bericht 30-12-2004 02:06 (5%)
Reden: Speedtest.nl snelheid toegevoegd

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
Crusader schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:28:
Iemand meldde eerder dat ie beroerde snelheden haalde bij Usenetserver vandaan.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat Casema inderdaad een trage intercontinentale verbinding heeft, met name naar usenetserver.com?
Ik heb adsl van kpn en haal met één thread naar usenetserver gemiddeld 175Kbyte/sec, een vriend van me heeft casema en haalt met speedtest 380kbyte/sec en bij usenetserver met moeite 200kbyte/sec met 6 threads... Dus daar loopt het inderdaad wat minder soepel. Ik haal met 2 threads overigens 230kbyte/sec...

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Member of CoBS

Dan word het tijd dat KPN ook eens meegaat in een verhoging.
Betaal het meeste van alle internetabbos voor 4480/708
het lijkt wel of het systematisch tegengehouden word.
Overstappen kan ik ook niet voorlopig dus is geen optie:|

Amd X2 4400+ Asus A8n32 sli de luxe,OCZ 2 gig Gold GX pc4000,XFX GF7900GTX 2*74gig Raptor raid 0,Highpoint rocketraid 2310 raidcontroller,4*maxtor maxline 300gb raid 5

Arc Nature

KPN begint niet aan hogere snelheden dan die 4480 Mbit. Doen ze bewust niet, om allerlei gezeur te voorkomen. Dat heb ik tenminste begrepen van een KPN techneut.
Als je het mij vraagt, zullen ze op een gegeven moment wel moeten verhogen, anders prijzen ze zichzelf domweg uit de markt.

@JvS:
Ik haal met mijn Demon abo (op 4500 Mbit via BBned) wel de max uit mijn lijn (475 kB/s), maar daar heb ik wel 8 threads voor nodig. Een enkele thread komt bij mij niet zo hoog, 4 threads komt neer op gemiddeld 300 kB/s. Heel vreemd...

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

Reg. datum: 17 april 2004

quote:
LuNaTiC schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:51:
we krijgen het als het goed is hier 12 januari :)

ben erg benieuwd...
Hoe kom je erbij dat jij het precies 12 januari krijgt.

Neem aan dat het net als andere keren echt gewoon eind maart word, of heb jij een 'geheim' upgrade overzichtje gevonden.

Echt wel!
Reg. datum: 11 december 2004

quote:
Crusader schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:28:
Iemand meldde eerder dat ie beroerde snelheden haalde bij Usenetserver vandaan.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat Casema inderdaad een trage intercontinentale verbinding heeft, met name naar usenetserver.com?
In de 1e week van mijn aansluiting haalde ik maar 230 Kb op Usenetserver soms iets meer,
nu haal ik constant 760Kb wat ook direct de max ik voor mijn Casema Mega abo. Dus ik verw8 dat met de 10Mbit strax de snelheid nog wel omhoog kan. Mij is verteld door iemand van Casema dat uiterlijk 21 Maart iedereen de upgrade heeft, dus niet 31 maar 21 Maart.

Sleurink wijzigde dit bericht 30-12-2004 09:02 (10%)

NRG MC² 17pk 70cc

quote:
Dustydog schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:33:
[...]

Hoe kom je erbij dat jij het precies 12 januari krijgt.

Neem aan dat het net als andere keren echt gewoon eind maart word, of heb jij een 'geheim' upgrade overzichtje gevonden.
Ik denk dat de installateur dan langskomt :7

Honda Power roelt!

Echt wel!
Reg. datum: 11 december 2004

quote:
JvS schreef op donderdag 30 december 2004 @ 02:08:
[...]

Ik heb adsl van kpn en haal met één thread naar usenetserver gemiddeld 175Kbyte/sec, een vriend van me heeft casema en haalt met speedtest 380kbyte/sec en bij usenetserver met moeite 200kbyte/sec met 6 threads... Dus daar loopt het inderdaad wat minder soepel. Ik haal met 2 threads overigens 230kbyte/sec...
Ik test het momenteel en ik haal met 1 thread 400kb op usenetserver.

Reg. datum: 18 juli 2000

quote:
CraiDt schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:54:
Ik heb zelf een jaar of 5 casema ervaring, ik kan zeggen dat het een complete ramp was, qua snelheid, stabiliteit en support.
Echter het lijkt erop dat ze voor bepaalde delen van hun dekkings gebied goed bezig zijn. Afhankelijk in welke wijk in Den Haag je woont heb je een verbinding die er zeker mee doorkan, mocht je zoals ik in een wijk wonen waar dit nietzo is heb je de meest brakke verbinding mogelijk.
De casema verbinding bij mijn buren ligt er gemiddeld anderhalve dag per week uit en dit ligt niet aan de installatie daar aangezien ik die zelf heb aangelegt. Het pruts werk van de installatie aan huis goedmakend =_+
Een vriend van mij die in een andere wijk woont heeft echter een wereld verbinding met hetzelfde abonnement. Ik zou voor het aanvragen van een lijntje bij casema wat bij je buren rondvragen over het hoe en wat voor je in een hype rush meteen die 10mbit lijn neemt.
De kwaliteit van je internetverbinding is ook afhankelijk van de kwaliteit van het signaal. Het is heel goed mogelijk dat het signaal dat bij jouw buren binnenkomt gewoon slecht is (veel ruis, te laag of te hoog versterkt) of dat jouw eigen handy-work met hun installatie toch niet zo goed is en daardoor voor storing op de lijn zorgt.

Het makkelijkst is in mijn ervaring nog steeds om met Casema te bellen dat je een probleem hebt met je TV-signaal (en dat je de TV met een goede kabel direct op de hoofdaansluiting hebt getest), overigens kunnen helpdeskmedewerkers bij Casema ook het modem uitlezen en de signaalkwaliteit monitoren.

Een storingsmonteur komt dan je signaal meten en zal dan stappen ondernemen; als je dan aangeeft dat je ook problemen hebt met je internetverbinding zal hij ook in dat frequentiegebied kijken naar de signaalsterktes en signaal/ruis-verhouding.

Reg. datum: 22 mei 2000

Wat is ook al weer het IP adres van het info/configuratie-scherm van een motorola modem?

edit: gevonden: http://192.168.100.1/startup.html

Dijkhuis wijzigde dit bericht 30-12-2004 12:23 (24%)

olijke schavuit
Reg. datum: 19 februari 2000

quote:
Freezerator schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:02:
[...]

Ik denk dat de installateur dan langskomt :7
Als ie de rest van het topic met mijn replies had gelezen had hij dat ook inderdaad kunnen constateren ;)
quote:
Dijkhuis schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:52:
Wat is ook al weer het IP adres van het info/configuratie-scherm van een motorola modem?

edit: gevonden: http://192.168.100.1/startup.html
Is dat bij elke Mototrola modem het zelfde?

Ik heb zo'n zwarte Motorola modem.

Let's put a smile on that face...

Reg. datum: 18 juli 2004

quote:
KPN begint niet aan hogere snelheden dan die 4480 Mbit. Doen ze bewust niet, om allerlei gezeur te voorkomen. Dat heb ik tenminste begrepen van een KPN techneut.
Als je het mij vraagt, zullen ze op een gegeven moment wel moeten verhogen, anders prijzen ze zichzelf domweg uit de markt.
Bij KPN/Planet Internet gaan er aankomend jaar leuke dingen gebeuren, mag ik alleen niet vrijgeven. Ik kan je wel verzekeren dat jij het mis hebt kwa snelheids verhoging en je neemt niet alleen een KPN verbinding voor internet zodra de nieuwe dinesten komen ;)

-- .. ... .--- .- .-.-.-
Reg. datum: 01 augustus 2001

quote:
Baris Ka schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:26:
[...]

Is dat bij elke Mototrola modem het zelfde?

Ik heb zo'n zwarte Motorola modem.
ja, zelfs het menu is (nagenoeg) hetzelfde. Behalve resetten heb je er niks aan.
quote:
MaxBurn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:31:
[...]
ja, zelfs het menu is (nagenoeg) hetzelfde. Behalve resetten heb je er niks aan.
Idd, nu zie ik het. Heb nooit geweten dat mijn modempje zo'n configuratie menu had. Logboek kan trouwens wel handig zijn. :)

Let's put a smile on that face...

Reg. datum: 28 december 2000

Ook nog een leuke aanbieding nu bij Casema:

Contanten voor klanten!
Bent u tevreden over de snelheid van uw Casema Kabelbreed internetverbinding en onze service? Vertel het anderen! Want voor iedere nieuwe klant betalen we u ¤ 25 contant!

http://www.casema.nl/port...portal&_schema=PORTAL

Ik had al een aantal vrienden die Casema Mega gingen aanvragen, ik ga maar even regelen dat ik ze aanmeld en dat ze dat niet zelf doen :)

25 Euro per nieuw aangebrachte klant is best een leuk aanbod en altijd welkom in het nieuwe jaar..

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Reg. datum: 30 december 2004

quote:
Duncan McLoud schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:35:
[...]

Ik ben bang dat je niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken.. Ik ben de gelukkige bezitter van een kabelverbinding (casema :) ) En de snelheid is super stabiel. Sinds jaar en dag, zowel bij mijzelf als bij al mijn kennisen met kabel. (meer dan 10 man).

De enige bron van het bericht dat kabel instabiele snelheden oplevert lijkt me dan ook de fabeltjeskrant! Uiteraard houden ISP's rekening met de bezetting van hun netwerk!
Zit wel een kleine waarheid in, kheb kabel van chello gehad, en dat is echt niet aan te raden, errug onstabiel. kheb nu dan adsl en ben ik errug tevrede, geen probleme, stabiel en ik haal de aangegeven snelheden :)

Ik heb de overstap gemaakt van Demon 8Mbit naar Casema 6Mbit (voorlopig 6Mbit).

Merk nu geen verschil in max snelheid terwijl er toch 2Mbit verschil in zit.
Dus ben benieuwd naar de 10 Mbit.

Vandaag ben ik aangesloten en na wat uurtjes bezig te zijn geweest met aansluiten router wegwerken kabel en diverse andere dingen heb ik vandaag alleen al 10 GB gedownload via Casema :d

Reg. datum: 11 oktober 2002

Keb zelf even voor HP gewerkt.

De service mensen weten heus wel het verschil tussen Mb en MB.

Niet die mensen die al jaren thuiszitten, en gedwongen worden om te werken.....

niet alles en iedereen over 1 kam scheren....

Trouwens...personeel bij HP is niet direct altijd van HP, maar b.v. ingehuurd.

Tijd dat ze die bedrijven dan eens wat laten betalen qua scholing, ipv alleen maar te ontvangen (en jou laten wachten...)

Mr Wizzkid

Reg. datum: 17 juli 2002

iemand enig idee hoe lang het duurt als ik van BBNED ADSL overstap naar casema CABLE?

Of heb je dan niet te maken met tijd die er tussen moet zitten maar is het gewoon een tijd dubbele abbonementskosten (opzegtermijn)

dp_jaxx wijzigde dit bericht 30-12-2004 21:34 (3%)

Pentium 4 3.2 GHz / 1024 MB DDR / ASUS Radeon X800XT / SB L!VE 5.1 / Asus P5GD1 / WD 160GB / Windows XP Pro NL SP1 / 21" Flatscreen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: