Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 maart 2003

Ik heb een vraag over Akasa voedingen.

Akasa staat bovenaan niet in de lijst van A-Merk voedingen, moet ik nu aannemen dat Akasa geen goede PSU`s levert?

Bij deze review zijn ze er wel over te spreken maar ze reviewen vrijwel alleen het uiterlijk.

RapidAngel wijzigde dit bericht 27-12-2004 11:06 (5%)

Reg. datum: 31 juli 2004

Ik heb het volgende systeem:

Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 3000+ (333fsb @ 2,2ghz)
2x 512 ddr400
Geforce 6800 GT (@400/1000)
Maxtor 9 Series SATA 120 GB

Verder heb ik in mijn systeem:

3 Fans
DVD-brander
DVD-rom
Floppydrive

Dit alles wordt nu getrokken door een 360 Watt voeding van Chieftec. Nu wil ik echter een PCTV-kaart in mijn systeem gaan plaatsen. Zou deze voeding dat nog trekken? Met mijn huidige setup doet de voeding het heel goed. Zuipt een PCTV-kaart veel stroom en zal het merkbaar zijn als ik bijvoorbeeld een Tagan 480 Watt of een Enermax 475 Watt in mijn systeem zet?

Reg. datum: 25 december 2004

quote:
@Dutchy
Test het eens met een andere videokaart of andere geheugen en memtest.
Heb je trouwens je FSB en Geheugen synchroon staan, op dezelfde mhz?
300Watt voeding zegt mij: totaal niks, graag ff een merk + modelnr (staat meestal op de sticker ervan), voltagelijnen zien er wel ok uit.
Ikzelf denk dat het niet echt aan voeding ligt, maar slechte installatie van het spel/windows of spyware, virussen. Check ook even of je DMA aan hebt staan en je geheugen wel dual channel loopt.

Ik heb memtest al een keer gedaan, geen fouten (ik zocht mijn probleem eerst al bij het geheugen).
Als het goed is lopen de FSB en het geheugen op dezelfde snelheid... in het bios staat 200 bij het geheugen, dat klopt dacht ik. De processor is gelockt dus aan die snelheid kan ik niks veranderen.
de voeding is van Maxpower, geen a-merk dus, typenummer zie ik niet staan.
spyware/virussen heb ik niet, mijn geheugen loopt dual channel en wat DMA is weet ik niet, dat zal ik eens opzoeken.

PS ik ga nu eens mijn 2e harde schijf eruit halen zodat er minder stroom nodig is... (makkelijker dan testen met een andere videokaart, dat doe ik later als ik tijd heb)

Dutchy_ wijzigde dit bericht 27-12-2004 12:47 (8%)

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

@ Archimond

Ik ben tot nu toe altijd degene geweest die mensen helpt in dit topic c.q. de startpost bijhoudt en dat wil ik liever zo houden ook. Ik waardeer je inzet en hulp, maar erg efficiënt werkt dit niet.

Als ik nu wil helpen moet ik eerst alles doorlezen en waarderen op 'is de vraag nu beantwoord of niet?'. Bovendien beantwoord je vragen die ik al heb beantwoord. Inefficiënt dus, laten we daar eerlijk over zijn.

Ik heb het even druk gehad de afgelopen drie dagen, maar dat neemt niet weg dat ik iedere dag wel even tijd heb om hier te helpen. Gisteren had ik dit ook wel kunnen doen, maar alles liep zo door elkaar dat ik er teveel tijd aan moest besteden om alles weer op orde te krijgen.

quote:
Catch22 schreef op maandag 27 december 2004 @ 05:34:
ik heb

AMD 1000 mhz (Tbird)
Maxtor 80 GB HD
Hitachi Desktar 160 GB HD
512MB Ram

en er hangt een voeding van 230 watt (8a @ 12v en 22a @ 5v) maar de pc draait bout, kan het door de voeding komen ?

het is een target :r
Zorg eens dat je post voldoet aan de eisen die gesteld zijn in de startpost. Dit werkt namelijk voor geen ene meter.
quote:
RapidAngel schreef op maandag 27 december 2004 @ 11:05:
Ik heb een vraag over Akasa voedingen.

Akasa staat bovenaan niet in de lijst van A-Merk voedingen, moet ik nu aannemen dat Akasa geen goede PSU`s levert?

Bij deze review zijn ze er wel over te spreken maar ze reviewen vrijwel alleen het uiterlijk.
Ja, ik zie het. Ik zal vanavond eens kijken of ze bij de A-merken horen. Het merk ken ik wel, maar ik durf zo niet te zeggen of het zo is.
quote:
Epz schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:01:
Ik heb het volgende systeem:

Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 3000+ (333fsb @ 2,2ghz)
2x 512 ddr400
Geforce 6800 GT (@400/1000)
Maxtor 9 Series SATA 120 GB

Verder heb ik in mijn systeem:

3 Fans
DVD-brander
DVD-rom
Floppydrive

Dit alles wordt nu getrokken door een 360 Watt voeding van Chieftec. Nu wil ik echter een PCTV-kaart in mijn systeem gaan plaatsen. Zou deze voeding dat nog trekken? Met mijn huidige setup doet de voeding het heel goed. Zuipt een PCTV-kaart veel stroom en zal het merkbaar zijn als ik bijvoorbeeld een Tagan 480 Watt of een Enermax 475 Watt in mijn systeem zet?
Nee hoor, geen enkel probleem. Die TV-kaart slurpt niet dusdanig meer dat je Chieftec het niet meer aan kan. Je kunt nog wel eventjes door met deze voeding.
Reg. datum: 26 december 2004

Ik heb mijn voltages bekeken met speedfan en dit is het resultaat:

VCOREA: 1,66V
VINR0: 1.66V
+3,3V: 3.31V
+5V: 4.87V
+12V: 11.86V
-12V: -11.72V
-5V: -4.70

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Music is my life

quote:
G4stah schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:21:
Ik heb mijn voltages bekeken met speedfan en dit is het resultaat:

VCOREA: 1,66V
VINR0: 1.66V
+3,3V: 3.31V
+5V: 4.87V
+12V: 11.86V
-12V: -11.72V
-5V: -4.70

Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Die voltages zijn best goed hoor, als ze tenminste te vertrouwen zijn. Als je een goede multimeter hebt, kun je het beter daarmee proberen.

Hoe dan ook, je kunt hier nog wel enigzins mee gaan overclocken hoor. Als het niet meer verder wil, kun je altijd nog overwegen een andere voeding te proberen.
Reg. datum: 26 december 2004

ok bedankt voor je informatie _/-\o_

MJ KING OF POP
Reg. datum: 20 augustus 2002

Ik heb vandaag de Cooler Master 350 watt teruggebracht en een Tagan 480 watt gehaald, ik moet zeggen dat dit echt een TOP ding is, heel mooi afgewerkt zeer stil.

Pc doet nu:

P4 3.4@3.8 1.725 V
en de videokaart trek de 350 voor de core nu wel.

De voltage lijnen zijn zeer stabiel.

Echt een aanrader dus!

| GA-965P-DQ6 TE KOOP!! | - | Intel Core 2 Duo E6300@ 2,744 Ghz | - | 2x 1024 MB DDR2 784 | - | XFX 7800GT Extreme 485-1300

LPG ftw
Reg. datum: 30 november 2001

Systeem
AMD Tbird 1 GHz
512MB Ram
GF4MX4000
80GB Maxtor Diamondmax 9 8mb
160GB Hitachi Deskstar 2 Mb
200GB WD 8Mb

Doeleinden
24/7 File- en downloadserver

Overclocken
Niet Oc'ed, het is immers een server

Voltages
Voltages zitten stressed rond de 11.80 en 4.80

Koffie?
Ja, Lekker

Music is my life

quote:
Catch22 schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:28:
Systeem
AMD Tbird 1 GHz
512MB Ram
GF4MX4000
80GB Maxtor Diamondmax 9 8mb
160GB Hitachi Deskstar 2 Mb
200GB WD 8Mb

Doeleinden
24/7 File- en downloadserver

Overclocken
Niet Oc'ed, het is immers een server

Voltages
Voltages zitten stressed rond de 11.80 en 4.80
Dat zijn prima voltages, maar welke voeding heb je eraan hangen? Ik schat een 300 Watter? Wat is nu je vraag? Of is dit een mededeling?
quote:
Eraser schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:56:
Ja, ik zie het. Ik zal vanavond eens kijken of ze bij de A-merken horen. Het merk ken ik wel, maar ik durf zo niet te zeggen of het zo is.
Zou je ook CWT eens in overweging willen nemen?

Cellograficus met rode cap

Ik zie bij al die voedingen allerlei codes en gedoe, onder andere dat ATX dat wel de standaard lijkt te zijn, en daardoor durf ik het met "een A-merk van zoveel watt" niet zo goed maar meteen eentje erin te zetten. Vandaar deze vraag:

Ik wil een Huntkey 400 watt (Huntkey LW-6400H ATX 400 Watt) kopen, die volgens een review van iemand hier op GoT erg goed is. Nou staan er allemaal mooi codes bij (LW-6400H ATX), betekenen die nog iets belangrijks, of betekent dat alleen maar dat de fabrikant een leuke code bedacht? Mijn huidige systeem waar ik hem in wil zetten:

AMD Athlon XP 2500+ (333fsb SO-a)
2x 512mb RAM
2x 80gb western digital
Geforce 4 ti4800se 128mb
mobo Asus a7v8x-x so-a ddr333/400
dvd rom 16x 48x ide lg
Creative soundblaster audigy 2
floppy drive
kast ventilator 80x80mm 12volt
alcatel speed touch usb modem
wacom pennetje
usb scanner

Is die Huntkey 400 watt hiervoor inderdaad goed?

En ik heb gehoord dat een geforce 6800 een zwaardere voeding moet hebben, is dat zo? Ik wil namelijk binnenkort uitbreiden en dan moet die geforce er wel nog gewoon bij kunnen in plaats van de huidige videokaart.

Ik wil niet overklokken, ik wil wel gamen, 3d modellen en vooral ook mijn pc 's nachts een hele nacht op volle kracht kunnen laten renderen, wat dus gerust 20 uur achter elkaar 100% CPU load betekent.

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

Music is my life

quote:
Exigence schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:12:
[...]

Zou je ook CWT eens in overweging willen nemen?
Ah, ik zie dat CWT er niet bij staat, die had er sowieso al bij gemoeten. Ik heb eens gekeken naar de Akasa voedingen, maar ik reken ze niet bij de A-merken en wel om het feit dat ze bij de rest van hun producten ook niet als bijzonder A-merk worden gezien. Bovendien heb ik totaal geen ervaring met de Akasa voedingen en is de (overigens positieve) review die jij aangaf de enige in zijn soort. Als laatste kom ik met de reden dat ze (nog) niet vermeld staan in de Pricewatch.

Als iemand hier trouwens hard op tegen is, hoor ik het wel hé? :)

quote:
Oogst schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:51:
Ik zie bij al die voedingen allerlei codes en gedoe, onder andere dat ATX dat wel de standaard lijkt te zijn, en daardoor durf ik het met "een A-merk van zoveel watt" niet zo goed maar meteen eentje erin te zetten. Vandaar deze vraag:

Ik wil een Huntkey 400 watt (Huntkey LW-6400H ATX 400 Watt) kopen, die volgens een review van iemand hier op GoT erg goed is. Nou staan er allemaal mooi codes bij (LW-6400H ATX), betekenen die nog iets belangrijks, of betekent dat alleen maar dat de fabrikant een leuke code bedacht? Mijn huidige systeem waar ik hem in wil zetten:

AMD Athlon XP 2500+ (333fsb SO-a)
2x 512mb RAM
2x 80gb western digital
Geforce 4 ti4800se 128mb
mobo Asus a7v8x-x so-a ddr333/400
dvd rom 16x 48x ide lg
Creative soundblaster audigy 2
floppy drive
kast ventilator 80x80mm 12volt
alcatel speed touch usb modem
wacom pennetje
usb scanner

Is die Huntkey 400 watt hiervoor inderdaad goed?

En ik heb gehoord dat een geforce 6800 een zwaardere voeding moet hebben, is dat zo? Ik wil namelijk binnenkort uitbreiden en dan moet die geforce er wel nog gewoon bij kunnen in plaats van de huidige videokaart.

Ik wil niet overklokken, ik wil wel gamen, 3d modellen en vooral ook mijn pc 's nachts een hele nacht op volle kracht kunnen laten renderen, wat dus gerust 20 uur achter elkaar 100% CPU load betekent.
Dat heet geen code, maar een type. Ieder merk heeft hier zo haar manieren voor. In feite zijn alle specificatie's erg belangrijk, dus het is gewoon een kwestie van goed kijken op de productsites en kijken naar het technische aspect van de voeding.

400 Watt in combinatie met die Huntkey is in ieder geval genoeg voor jou systeem, ook als je deze gaat upgraden met de GeForce. Je zult zelfs daarna nog wat speling overhouden.

Eraser wijzigde dit bericht 27-12-2004 23:01 (3%)

Reg. datum: 08 april 2004

test

Ik heb een probleem bij het opstarten van mijn pc na het installeren van mijn TAGAN 480 watt en asus x800xt, na een halve seconde geactieerd te zijn valt hij weer uit. alle aansluitinge zitten goed en het zou gewoon moeten werken. iemand enig idee?

Kort en simpel:

Ik heb een enigszins gedateerde Aopen HQ08 met standaard 300watt voeding.

Erin zit nu:
asus a7n8x deluxe rev2
xp 2800+
2x 512ddr
radeon 9700
pioneer a06
pioneer dvr-106
WD 80gb hdd
WD 200gb hdd

En d'r hangt nog wat los spul aan de usb poorten.

Ik wil er graag een of twee harde schijven bijzetten, maar heb een donkerbruin vermoeden dat mijn voeding dat niet gaat trekken. Ik zou dan de s-ata poorten van mijn moederbord willen gebruiken voor die hdd's. Magoed, trekt de voeding dat? Zo niet, is de voeding van die HQ08 makkelijk te vervangen? (Anders ga ik ook op zoek naar een compleet nieuwe kast)

En daarbij een zijdelingse vraag, is er een mogelijkheid om een beeld te krijgen van het aantal watt dat de voeding nu doorgeeft aan de verschillende stukken hardware?

(kvoel me net een n00bje met zo'n vraag, magoed mijn voeding heeft altijd goed gewerkt dus op dit vlak nooit hoeven te pielen ;) :D)

Alvast bedankt.

Not so tweaker guy.
Reg. datum: 14 maart 2003

Als een voeding twee 12v rails heeft, is het totale vermogen dat over de rails kan beperkt door de "sterkste" rail of kunnen voedingen het maximum over beide rails beschikbaar stellen?

EDIT: (sommige voedingen hebben het vermogen gebasseerd op de zwaarste rail, anderen op beide rails, is de eerste soort een fout?). Na wat nadere bestudering ben ik erachter gekomen dat weining psu's de twee 12v rails volledig kunnen belasten, slechtste scenerio is dat je maar ongeveer een rail volledig kunt belasten. Behalve als je nog wat toe te voegen hebt mag je deze vraag negeren. (ik dacht meer van voedingen te weten, dan ik wist)

madman2003687 wijzigde dit bericht 28-12-2004 19:55 (64%)

Ik wil wel eens wat benches zien van de retail S3/VIA Delta Chrome F1 Pole als die er is :)

ik wil graag een kast(je) samenstellen volgens onderstaande gegevens:

Athlon 3500+
Asus A8V SLI De Luxe
WD Raptor 73 GB (WD740GD)
6800GT
2x 512 DDR400 (onbekend welke)
DVD-speler
DVD-brander

ik wil graag als kast de ASUS H600B waar standaard de 350W voeding bij zit.

Doeleinden zijn gewoon gamen (maar ook HalfLife2 ed), internetten en tekstverwerken. Heel soms audio- en videobewerken

350W is niet zo heel veel, en ik wil natuurlijk wel een stabiel systeempje. Is dit wel genoeg?

Later wil ik met dit mobo natuurlijk naar 2x 6800GT's en ook een >250Gb schijf aan hangen, dan zal ik wel aan een grotere voeding gaan (maar nu wil ik graag die standaard voeding behouden). Dat zie ik later wel, maar misschien toch wel handig om nu al te weten welke voeding ik dan nodig heb. Bedankt.

mithras wijzigde dit bericht 28-12-2004 18:02 (31%)

Portfolio | Your ecological footprint looks even bigger in melting snow

Music is my life

quote:
ZondaXL schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:54:
Ik heb een probleem bij het opstarten van mijn pc na het installeren van mijn TAGAN 480 watt en asus x800xt, na een halve seconde geactieerd te zijn valt hij weer uit. alle aansluitinge zitten goed en het zou gewoon moeten werken. iemand enig idee?
Zorg eens dat je post voldoet aan de eisen, gesteld in de topicstart. Gebruik voortaan ook je edit knop.
quote:
UnderFlow schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:01:
Kort en simpel:

Ik heb een enigszins gedateerde Aopen HQ08 met standaard 300watt voeding.

Erin zit nu:
asus a7n8x deluxe rev2
xp 2800+
2x 512ddr
radeon 9700
pioneer a06
pioneer dvr-106
WD 80gb hdd
WD 200gb hdd

En d'r hangt nog wat los spul aan de usb poorten.

Ik wil er graag een of twee harde schijven bijzetten, maar heb een donkerbruin vermoeden dat mijn voeding dat niet gaat trekken. Ik zou dan de s-ata poorten van mijn moederbord willen gebruiken voor die hdd's. Magoed, trekt de voeding dat? Zo niet, is de voeding van die HQ08 makkelijk te vervangen? (Anders ga ik ook op zoek naar een compleet nieuwe kast)

En daarbij een zijdelingse vraag, is er een mogelijkheid om een beeld te krijgen van het aantal watt dat de voeding nu doorgeeft aan de verschillende stukken hardware?

(kvoel me net een n00bje met zo'n vraag, magoed mijn voeding heeft altijd goed gewerkt dus op dit vlak nooit hoeven te pielen ;) :D)

Alvast bedankt.
n00bje of niet, ook jij moet zorgen dat je post voldoet aan de eisen die in de startpost gesteld zijn. Ik mis de voltages, je doeleinden en last but not least, de USB-apparatuur. En d'r hangt nog wat los spul aan de usb poorten. is natuurlijk waardeloos.
quote:
madman2003 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:17:
Als een voeding twee 12v rails heeft, is het totale vermogen dat over de rails kan beperkt door de "sterkste" rail of kunnen voedingen het maximum over beide rails beschikbaar stellen?

EDIT: (sommige voedingen hebben het vermogen gebasseerd op de zwaarste rail, anderen op beide rails, is de eerste soort een fout?)
[Edit] Oeps, deze vraag wilde ik nog even controleren. Zal ik zo meteen na het eten doen. :)
quote:
Mithras86 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:49:
ik wil graag een kast(je) samenstellen volgens onderstaande gegevens:

Athlon 3500+
Asus A8V SLI De Luxe
WD Raptor 73 GB (WD740GD)
6800GT
2x 512 DDR400 (onbekend welke)
DVD-speler
DVD-brander

ik wil graag als kast de ASUS H600B waar standaard de 350W voeding bij zit.

Doeleinden zijn gewoon gamen (maar ook HalfLife2 ed), internetten en tekstverwerken. Heel soms audio- en videobewerken

350W is niet zo heel veel, en ik wil natuurlijk wel een stabiel systeempje. Is dit wel genoeg?

Later wil ik met dit mobo natuurlijk naar 2x 6800GT's en ook een >250Gb schijf aan hangen, dan zal ik wel aan een grotere voeding gaan (maar nu wil ik graag die standaard voeding behouden). Dat zie ik later wel, maar misschien toch wel handig om nu al te weten welke voeding ik dan nodig heb. Bedankt.
Je kunt met de standaard AOpen voeding wel uit de voeten met je huidige systeem. Voor de upgrade extra schijf en videokaart zul je richting de 380-400 Watt moeten gaan.

Eraser wijzigde dit bericht 28-12-2004 18:08 (3%)

LPG ftw
Reg. datum: 30 november 2001

quote:
Eraser schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:35:
Dat zijn prima voltages, maar welke voeding heb je eraan hangen? Ik schat een 300 Watter? Wat is nu je vraag? Of is dit een mededeling?
een Target 230 Watt. Maar die heb ik er uit gehaald. Want er kwam een raar geluid als de voedingsstekker bewoog

Koffie?
Ja, Lekker

Reg. datum: 29 december 2004

Ik ben van plan om binnekort een nieuw systeem te kopen, en ben van plan om de 'Antec Sonata' kast te gebruiken. In deze kast zit een Antec Truepower 380W. Nu wilde ik graag weten of deze voeding genoeg was voor het volgende systeem:

Systeem
AMD64 3500+ Winchester s939
nForce4 mobo (weet nog niet welke ivm slechte verkrijgbaarheid)
Zalman CNPS7700-Cu
X800XT PCI-E
Zalman VF700-AlCu
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
Logitech X-620 speakers
Hitachi Deskstar 7K250, 250GB (7200rpm, SATA, 8MB)
512MB x 2 (1024MB) PC5400 DDR2, CL4 (Corsair TWIN2X1024-5400C4)
DVD-Rom
DVD-Brander
diskettedrive

Doeleinden
Audio/Video, Games, Internet. Eigenlijk van alles en nog wat.

Overclocken
Ben ik niet van plan om te doen.

Bij voorbaat dank!

Althwen wijzigde dit bericht 29-12-2004 01:28 (10%)

quote:
Eraser schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:07:

[...]
n00bje of niet, ook jij moet zorgen dat je post voldoet aan de eisen die in de startpost gesteld zijn. Ik mis de voltages, je doeleinden en last but not least, de USB-apparatuur. En d'r hangt nog wat los spul aan de usb poorten. is natuurlijk waardeloos.

Waarom verwachtte ik eigenlijk al zo'n reactie... anyway.

Voltages zal ik straks thuis eens checken. Heb geen gekke dingen met mijn pc gedaan dus dat zal allemaal vrij standaard zijn.

gebruik is tja uhm standaard... wordt wel veel van de harde schijf gebruik gemaakt bij het downloaden van usenet (met name bij het combineren van de multiparts), tijdens het repareren van bestanden met par files en bij het uitpakken. Verder is het regulier gebruik. Gamen doe ik er sporadisch mee. Tis hoofdzakelijk internetten, irc'en, dvd-tje bakken en het ding staat de hele dag te downloaden.

die usb apparaten zijn een logitech mx500 en een sitecom cardreader. En heel soms zit mijn flash2advance aangesloten. Verder hangt er niks aan. :)

Maar los van de voltages zou je al in kunnen schatten of mijn machine het trekt? Nogmaals ik heb zo'n vermoeden van niet, maar als er mensen zijn die een vergelijkbare configuratie hebben waar 3 of 4 hdd's inhangen icm met de rest en het werkt zonder problemen, dan kan ik de stap zeker wagen :)

Reg. datum: 30 december 2002

Systeem
Intern:

Intel PIV 2.8 Ghz (northwood)
Asus p4p800-e deluxe
Twinmos 2x 512 MB Ddr 400
Sapphire Radeon 9800 Pro
Medion Tv kaart
3com netwerkkaart
Maxtor 120 Gb Ata133 hd
Maxtor 160 Gb Sata hd
Lg cd-brander
Lg dvd-brander
Pioneer dvd-rom
Usb Card reader (7 in 1)
Diskette drive

Fans:
2x ledfan coolermaster
1x zalman cpu cooler

En het laatste toegevoegt Zalman Multi fan controller

Randapparatuur:

USB:
Logitech Ultrax Toetsenbord
Logitech Ultrax Muis
Logitech Trackman Wheel
Logitech Quickcam Express

Doeleinden
Ik gebruik hem als workstation voor gamen, muziek, webdesignen en de algemene dingen.

Overclocken
Neen

Voltages
Kan ik helaas niet geven omdat het wsl niet goed zit....

Ik heb afgelopen weekend in mijn pc een zalman multi fan controller toegevoegd, toen kwam er een beetje een brandende lucht/smeltend plastic lucht uit mijn pc. Verder ronkt de voeding een beetje en is dus vrij irritant. Tevens ruik je als je achter de pc iets moet aansluiten een vreemde geur uit de voeding.

Ik vraag me af: Trekt mijn voeding dit systeem?

"Zorg eens dat je post voldoet aan de eisen, gesteld in de topicstart. Gebruik voortaan ook je edit knop." (weet niet hoe ik hier moet quoten)

Ik had al een post gemaakt die voldeed aan de eisen, gesteld in de topicstart.
Daaruit heb ik mijn keus laten vallen op een tagen 480. Dat was mijn probleem dus niet meer.

Er zitten blijkbaar 3 12V aansluitingen aan de tagan 480 vast. en ik had de verkeerde kabel
op de 12V ingang geprikt. Daarom viel hij na een halve seconde weer weg.

Toen ik de goede 12V erin prikte deed hij het gewoon, maar in sisoft meet ik nu dat het voltage
11.25 is.

- is dit slecht?
- hebben deze 2 dingen met elkaar te maken? dus dat ik eerst aan het kutten was met de verkeerde 12V stekker.
- kan het überhaupt kwaad om de verkeerde 12V stekker erin te pluggen met deze Tagan?
omdat ie meteen weer uitging na die halve seconde.

alsvast bedankt en ik zal leren editten ;) (hoe kwoot ik?)

Mark It Zero!
Reg. datum: 08 november 2003

quote:
ZondaXL schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:02:
"Zorg eens dat je post voldoet aan de eisen, gesteld in de topicstart. Gebruik voortaan ook je edit knop." (weet niet hoe ik hier moet quoten)

Ik had al een post gemaakt die voldeed aan de eisen, gesteld in de topicstart.
Daaruit heb ik mijn keus laten vallen op een tagen 480. Dat was mijn probleem dus niet meer.

Er zitten blijkbaar 3 12V aansluitingen aan de tagan 480 vast. en ik had de verkeerde kabel
op de 12V ingang geprikt. Daarom viel hij na een halve seconde weer weg.

Toen ik de goede 12V erin prikte deed hij het gewoon, maar in sisoft meet ik nu dat het voltage
11.25 is.

- is dit slecht?
- hebben deze 2 dingen met elkaar te maken? dus dat ik eerst aan het kutten was met de verkeerde 12V stekker.
- kan het überhaupt kwaad om de verkeerde 12V stekker erin te pluggen met deze Tagan?
omdat ie meteen weer uitging na die halve seconde.

Zoals je ook in de topicstart kunt lezen is de uitlezing via je mobo vaak brak, dus het kan best dat die 11,25 niet klopt.
Beste manier is er een multimeter aan te hangen, dan weet je het zeker (zelfs goedkope multimeters geven een betere uitlezing dan het gemiddelde moederbord

quote:
alsvast bedankt en ik zal leren editten ;) (hoe kwoot ik?)
met het quote knopje: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif (of deze: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif als je met de oude layout werkt ;))

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: