[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw TopicJa heeft iemand al contact hierover gehad (ik weet dat de mods hier niet zo blij mee waren en dus de discussie "verplaatst" is.)...quote:
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
quote:Dennis schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:30:
Voor de personen die zéér weinig ruimte hebben: http://www.myelectronics.nl/contents/en-us/d196.html

¤ 375,00
Gelukkig niet zo duur.
Waarom MicroITX, die Mini-ITX bordjes zijn toch ook goed? Wel ietsje groter, maar je houd veel meer geld over, daar kan je dus weer wat meer mee investeren in dingen die je noodzakelijkers zijnquote:Cyber Spy schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:22:
[...]
[afbeelding]
¤ 375,00
Gelukkig niet zo duur.
quote:Megamind schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:04:
[...]
Op een P166 krijg je niet eens W2k of XP en dan heb je ook geen USB2.0 (wel normale USB) maar ik denk dat je dan alleen maar een hoop gescheld krijgt met je navigatie omdat ie er een kwartier over doet hoe je het snelst naar je supermarkt komt
Waarom moet ik USB 2.0 hebben?
Waarom Win2k of XP?
Ik doe 't gewoon met 98, destinator draait daar volgens mij ook prima op hoor, heb nog niet echt een nav progsel gezien dat alleen maar op XP of 2k draait...
Verder moet 32mb 166 prima zijn voor alleen een nav progsel, hoeft grafisch niet volledig 3d te zijn, als 't maar aangeeft waar ik naar toe moet gaan en dat via audio fixt
sept '08 Boarden @ Landgraaf | sept. '08 Antwerpen | dec. '08 Chillen @ Berlijn | febr. '09 boarden @ Oostenrijk | maa/apr. '09 Boarden @ Val Thorens
Bachelor of Communication! Nu student aan Universiteit Antwerpen
Reg. datum: 11 januari 2000
Tom Tom navigator is hier ideaal voor, maar voor versie 3.0 zie ik alleen de go/palm/pda versies ? Kun je tomtom navigator wel op een laptop/pc draaien ?
Mijne mag ik namelijk opnieuw gaan installeren,
kan bestand ? niet vinden nog voor het windows laad scherm
mijn eerste intel! e4400 Asus P5B-E onder de voeten
Reg. datum: 20 februari 2004
Auto met de pc erin slaapt buiten en heb ook al ijs van de vooruit mogen krabben.
Normaliter doen extreme overclockers de pc haast 'invriezen'.
Webdeveloping... -counts to 10- Sigh...
En anders een windows install is snel gedaan hé... Install motherboard monitor en kijk ff vanaf hoe warm je pc start. Bij 0°C is het dus geen probleem met een WEstern DIgital HD !
http://www.meedio.be
Ik wil deze gaan gebruiken icm met een 7" Touchscreen en alles gaan inbouwen daarna in mijn Touran (ik zoek nog naar een leuke plaats voor het display, ik hoop deze te kennen inbouwen in de opbergruimte bovenop het dashboard). Ik denk dat ik bijna alles heb (GPS muis uit een IA, een voeding voor in de wagen, een FM Modulator) om alles te gaan inbouwen in de wagen, maar loop toch nog tegen enkele probleempjes aan :
- Standaard schakelt de portable namelijk naar de display van de portable zelf, terwijl deze eigenlijk volledig zou moeten uit staan heel de tijd.
- Verder heb ik ongetwijfeld nog wat soldeerwerk aan de portable zoals ik reeds hoger in dit topic zag om de power- en standbyknop ergens bij de hand te hebben in de auto. En ik denk er verder aan om het hele display (misschien lost dit bovenstaande puntje op ?) en eventueel het keyboard en muis te verlengen zodat ik deze als backupkeyboardje kan gebruiken.
- Nog een probleempje is eigenlijk de keuze van de GPS software. Ik heb er namelijk al enkele geprobeerd waaronder Destinator3 (goede interface icm het touchscreen, maar slechte routeberekening) en Alturion (zeer goede POI's built-in, goede, correcte routeberekening, maar de interface laat te wensen over op pc). Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is met alturion om de interface welke op PocketPC wordt gebruikt te gebruiken op de PC ? Op pocketPC toont deze namelijk veel meer informatie on-screen (snelheid, een on-screen keyboard, de straat waar je op rijdt en de afstand tot de volgende wijziging in richting, de totale resterende afstand, ...)
- Qua shell voor het OS heb ik ook wel nog wat mijn twijfels, maar het CarPC Theme voor Talisman Desktop ziet er wel handig uit icm een touchscreen.
Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F
Reg. datum: 03 mei 2000
quote:MaXX99 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:01:
[list]
• Standaard schakelt de portable namelijk naar de display van de portable zelf, terwijl deze eigenlijk volledig zou moeten uit staan heel de tijd.
In de bios kun je (iig bij mijn IBM Thinkpad) in de bios instellen welk beeldscherm primair is: LCD, CRT of BOTH.
quote:• Verder heb ik ongetwijfeld nog wat soldeerwerk aan de portable zoals ik reeds hoger in dit topic zag om de power- en standbyknop ergens bij de hand te hebben in de auto. En ik denk er verder aan om het hele display (misschien lost dit bovenstaande puntje op ?) en eventueel het keyboard en muis te verlengen zodat ik deze als backupkeyboardje kan gebruiken.
Muis en keyboard verlengen van laptop lukt je niet, superkleine k*tplugjes. Gewoon via een splitter aansluiten op de PS2 poort van je laptop. Powerknop kun je (zoals ik gedaan heb) verlengen, indien je handig bent met de soldeerbout (is namelijk een enorm gepriegel, als je er uberhaupt al bij kan zonder je hele laptop te slopen)
Betere optie is om gebruik te maken van Wake-on-ring, als je bios dat ondersteunt. Een "ring-emulator" is vrij eenvoudig te maken, ik heb her en der al wel schema's ervan langs zien komen.
Ik ga Destinator gebruiken. Een "pda-port" van alturion op de PC draaien heb ik nooit gezien, dus dat zou ik ook niet weten.quote:
• Nog een probleempje is eigenlijk de keuze van de GPS software. Ik heb er namelijk al enkele geprobeerd waaronder Destinator3 (goede interface icm het touchscreen, maar slechte routeberekening) en Alturion (zeer goede POI's built-in, goede, correcte routeberekening, maar de interface laat te wensen over op pc). Nu vroeg ik me af of het niet mogelijk is met alturion om de interface welke op PocketPC wordt gebruikt te gebruiken op de PC ? Op pocketPC toont deze namelijk veel meer informatie on-screen (snelheid, een on-screen keyboard, de straat waar je op rijdt en de afstand tot de volgende wijziging in richting, de totale resterende afstand, ...)
• Qua shell voor het OS heb ik ook wel nog wat mijn twijfels, maar het CarPC Theme voor Talisman Desktop ziet er wel handig uit icm een touchscreen.
[/list]
Kan er iemand me eventueel adviseren over hoe het nu verder moet ?
Macbook 2,4 GHz Core 2 Duo - 4GB - 160GB
Het gaat om deze omvormer
http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=7215

ff testen

Ook heb ik mijn keyboard binnen gekregen. Die heb ik gekocht bij myelectronics.nl. Deze past precies in mijn handschoenenvakje.
Foto's

Ik ga de binnenkant van mijn handschoenenvakje bekleden met een soort schuimrubber, zodat het keyboard niet beschadigd als ik hem er steeds in en uit haal. Ook de radio ga ik een stuk verplaatsen, omdat ik er nu geen cd meer in of uit kan doen
Nu is het nog wachten op de FM Modulator zodat ik alles een beetje kan gaan afronden. Ik ben tot nu toe in ieder geval heel tevreden.
Leuk toetsenbord idd.
Zit daar zoveel verschil in dan, een FM modulator of versterker? Als dat goed hoorbaar is, ga ik natuurlijk een versterker halen voor mijn boxen. Ik heb nu al best veel geld uitgegeven aan alles, dus wil ik ook dat alles goed werkt en klinkt.quote:macmouse schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:40:
ziet er allemaal goed uit, jammer alleen dat je dit met een FM dinges afrond. Alles perfect, en dat dan weer net niet.
Leuk toetsenbord idd.
Heb je geen line-in op je radio ?
Anders zou ik toch mischien opzoek gaan naar een nieuwe (2ehands) radio met line-in. Dan ben je gewoon klaar.
(Ik heb zelf voor me pioneer een line-in gemaak, weet niet of dat met jou radio ook kan?
Reg. datum: 26 november 2004
Veel van jullie hebben er windows xp op staan maar dan moet je vrij lang wachten voor je PC opgestart is en moet je hem per aflsuiten en dan sta je al weer 5 mins op je parkeervakje voor je met alles klaar bent.. Of hebben jullie hem aangepast ? Of weet je anders OS (except DOS) dat gewoon direct uit mag zonder afsluiten ?
En hoe zetten jullie hem aan ? De POWER-ON knop verlengd ?
Ik zoek een mooi TFT schermpje (5" of meer) wat liefst in een DIN-unit zit maar wil ook weer niet mijn autoradio eruit hebben ergens anders geen plek of diefstal gevoelig
Er zijn van pioneer tuner-units met ingebouewd TFT touchscreen maar die zijn denk ik niet op windows PC aan te sluiten en slechts voor bediening radio zelf ?
En ja nog een vraagje
USBquote:jbn schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:52:
En ja nog een vraagje: Hoe heeft een los touch screen scherm een aansluiting naar de pc voor bediening gewoon PS/2 die je moet programmeren ?
Reg. datum: 25 februari 2004
kan iemand mij helpen aan dat bedrijfs alvast bedankt
quote:jbn schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:52:
Vraagje mbt het carputer idee :
Veel van jullie hebben er windows xp op staan maar dan moet je vrij lang wachten voor je PC opgestart is en moet je hem per aflsuiten en dan sta je al weer 5 mins op je parkeervakje voor je met alles klaar bent.. Of hebben jullie hem aangepast ? Of weet je anders OS (except DOS) dat gewoon direct uit mag zonder afsluiten ?
Mijn pc is opgestart in ongeveer 20 seconden dus dat valt nog mee, en afsluiten doet hij 5 tot 10 seconden over. Ik heb er nu gewoon een standaard install van Windows XP op staan.
De behuizing staat onder de bestuurders stoel met de aan/uit knop aan de voorkant, dus ik kan hem zonder moeite aan zetten of een dvd wisselen. Ik heb wel alles zo weggezet dat je van buitenaf niets van de pc zelf kan zien. Dit om te voorkomen dat mensen jaloers worden en mijn pc willen lenen.quote:En hoe zetten jullie hem aan ? De POWER-ON knop verlengd ?
quote:The-devil schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:36:
wij zijn druk bezig met met complete systemen een auto te bouwen meerdere zelfs zal binnekort een foto page komen maar nu zijn wij opzoek naar de lilliput importeur van de benelux / nederland wij willen geen 7" pakken maar gaan werken met 8" schermpjes
kan iemand mij helpen aan dat bedrijfs alvast bedankt
Leestekens willen wel eens helpen bij het verduidelijken van een tekst.
Wat je nu zegt is dat je met complete systemen een auto aan het maken bent.
Maar je bedoeld waarschijnlijk dat je meerdere systemen in 1 auto gaat maken.
Ik zal eens kijken of ik die 8 inch schermpjes kan vinden.
quote:
Yeah.. klinkt goed, maar worden die dingen ook nog betaalbaar?
Bericht 999 ^_^
\\\\\\\\\o//////////
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last