Hoofdcategorieën
Topicacties

Wat zijn goede oordopjes? Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Hoedje schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:34:
[...]

Ik heb al aardig wat MD spelers gehad (zelf een site erover) en ik denk niet dat dat klopt. Of je moet een hele oude hebben. Maar maak is een foto!
offtopic:
heb jij mdcenter.nl opgericht? zo jah _/-\o_

zelf heb ik ook nog nooit gehoord van een minidisc met een andere aansluiting voor koptelefoon.

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB

quote:
Hoedje schreef op maandag 20 december 2004 @ 12:34:
[...]
Ik heb al aardig wat MD spelers gehad (zelf een site erover) en ik denk niet dat dat klopt. Of je moet een hele oude hebben. Maar maak is een foto!

Wat hij bedoelt volgens mij zijn de aansluitingen op de AB's van oudere MD's van Sony. Ik heb zelf ook nog een MZ-R30 en die heeft een eigen aansluiting, zie foto.

http://www.minidisc.org/r30_manual/Headphon.gif
* Zie aansluiting bij de pijl

Chilly_Willy wijzigde dit bericht 20-12-2004 15:39 (7%)

E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Snow sharks...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Chilly_Willy schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:28:
[...]

Wat hij bedoelt volgens mij zijn de aansluitingen op de AB's van oudere MD's van Sony. Ik heb zelf ook nog een MZ-R30 en die heeft een eigen aansluiting, zie foto.

[afbeelding]
* Zie aansluiting bij de pijl

Tja zover ga ik niet terug. De oudste die ik heb gehad, is een erna, de MZ-R50 (die heeft wel normale aansluiting). Maar dan kan je alsnog een gewone hoofdtelefoon aansluiten als je de AB niet gebruikt. (Het is wel een wonder dat die AB het dan nog doet (+8jr) _/-\o_ ; bij al m'n units heb ik binnen en of buiten de garantie last gehad van kabelbreuk).

quote:
metal14 schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:24:
offtopic:
heb jij mdcenter.nl opgericht? zo jah _/-\o_
Nee, dat is Marck alias Bushwoelie (misschien hier ook wel hier actief). Nee ik was van http://go.to/minidisc.

Hoedje wijzigde dit bericht 20-12-2004 15:45 (18%)

Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!

roydejong.nl

Heej vraagje,

Ben een beetje opzoek naar koss the plug oordopjes. Die kosten op de website 14.99 usd, dus ¤ 11.40 ofzo... maar als ik ze in nl wil kopen kosten ze minstes 20 a 30 euro... zelfs emp muziek zegt dat de inkooppijs boven de ¤15 kost...

mijn vraag is dan ook, is het goedkoper om ze te bestellen uit de states? nml:

Aanschaf van artikelen via internet uit landen buiten de Europese Unie (andere dan accijnsgoederen)

Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van ¤ 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming.

dus geen btw of invoerrechten..??
oke verzend kosten zijn $ 6 :) dus totaal 21 dollar. of te wel... ¤ 16... iemand die nog goede oordopjes nodig heeft voor weinig :) haal uw voordeel!

Q-bone wijzigde dit bericht 20-12-2004 16:25 (8%)

bla?

Reg. datum: 19 december 2004

quote:
Q-bone schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:07:
Ben een beetje opzoek naar koss the plug oordopjes. Die kosten op de website 14.99 usd, dus ¤ 11.40 ofzo... maar als ik ze in nl wil kopen kosten ze minstes 20 a 30 euro... zelfs emp muziek zegt dat de inkooppijs boven de ¤15 kost...
Maar welk type heb je het over, of zijn alle Koss dingen per definitie zo goed dat dat niet uit maakt :P?

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Snow sharks...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Jarnim schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:12:
[...]

Maar welk type heb je het over, of zijn alle Koss dingen per definitie zo goed dat dat niet uit maakt :P?
http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/files/graphics/$file/THEPLUG_lg.jpg

Hij heeft het gewoon over Koss the plug. Die komt maar in een smaak en die heet zo :P.

Cross your fingers and pray for winter.. I'll be there, painting the town your favorite colour!

Reg. datum: 23 augustus 2003

Ik ga toch iets hoger dan 100¤

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...;item=5739447955&rd=1

\o/

nog 88 beschikbaar, heb al een mailtje gestuurd met hoe het nou zit welke je krijgt, en of er een prijsverschil is tussen de ER4S en de ER4P

Een ER4P voor 160¤ is wel erg lekker:D

Edit

antwoord terug gehad

quote:
You can get either, and there is no difference in the price.

EDIT2

Gekocht, betaald via paypal. Ik ben blij, mn ouders vinden het overigens een stuk minder leuk (ben vandaag 13 jaar oud geworden \o/ )

kassaa wijzigde dit bericht 20-12-2004 21:42 (33%)

iPod junkie
Reg. datum: 10 augustus 2004

quote:
kassaa schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:40:

[...]

EDIT2

Gekocht, betaald via paypal. Ik ben blij, mn ouders vinden het overigens een stuk minder leuk (ben vandaag 13 jaar oud geworden \o/ )
Je ouders moesten zich schamen! :) Het doet mij juist deugd dat zo'n jong iemand (hoor mij nou: opa DutchVince) voor echte kwaliteit gaat!

Honda Civic Type-R

La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

quote:
DutchVince schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:57:
[...]

Je ouders moesten zich schamen! :) Het doet mij juist deugd dat zo'n jong iemand (hoor mij nou: opa DutchVince) voor echte kwaliteit gaat!

Ik had het als ouder echt niet goed gevonden, ervan uitgaande dat je het geld niet zelf bij elkaar hebt verdiend.

Ze zijn overigens wel erg gaaf :9~

Janusz wijzigde dit bericht 20-12-2004 22:10 (6%)

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

quote:
*knip*

[...]

EDIT2

Netjes, ben benieuwd of je er tevreden mee bent..
offtopic: jij ben zeker ook de kassaa van gamer.nl forum ? :P

Reg. datum: 29 januari 2001

ben dit weekend veel op reis geweest en mijn shures e2c hebben heel veel gebruik gehad. Werkt perfect in de trein en in de vliegtuig. 1 nadeeltje is dat ik mezelf kan horen lopen. Je hoort als het ware je voetstappen vanuit binnen als je begrijpt

Reg. datum: 09 mei 2000

Dat lopen is inderdaad wel wazig.. maar na een tijdje merk je het eigenlijk nauwelijks meer :)

Reg. datum: 23 augustus 2003

quote:
Januszjes schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:05:
[...]

Ik had het als ouder echt niet goed gevonden, ervan uitgaande dat je het geld niet zelf bij elkaar hebt verdiend.

Ik speel piano, heb een paar betaalde optredens gehad, betaald best lekker (150¤ voor een half uur spelen :9~ ) en Metalman14, ik ben van GNL :)

quote:
kassaa schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:26:
[...]

Ik speel piano, heb een paar betaalde optredens gehad, betaald best lekker (150¤ voor een half uur spelen :9~ ) en Metalman14, ik ben van GNL :)
offtopic:
helemaal vergeten.... gefeciliteerd :Y) en ik ben metallican op gamer.nl :)

Reg. datum: 15 mei 2002

quote:
Januszjes schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:05:
[...]

Ook niet als ie het wel zelf had verdiend. Bedenk maar eens hoe lang je op die leeftijd moet werken om dat bedrag bij elkaar te krijgen.

Daarbij vind ik het belachelijk om zoveel geld uit te geven aan een paar oordopjes. Om uiteindelijk toch alleen maar gehoorbeschadiging op te lopen:

http://www.hoorstichting.nl/index.php?nid=6

Doe hier de gehoortest: www.oorcheck.nl
T I Ë S T O ! ! !
Reg. datum: 27 augustus 2004

Da's erg kort door de bocht, AgentSmith. Met goede kwaliteit doppen die goed sealen is het namelijk niet nodig om je muziek op een hoog volume te draaien, omdat je geen last hebt van omgevingsgeluid. Het is dus wel degelijk een goede investering in een langdurig goed gehoor, want met cheapass dopjes draai je het volume vol open, om het omgevingsgeluid maar niet boven jouw muziek uit te laten komen. Over gehoorbeschadiging gesproken....

offtopic:

Ik vind het ook enorm veel geld, zeker voor een 13-jarige, maar als hij dat zelf verdiend heeft en het daar aan uit wil geven, moet hij dat vooral doen. Wij gaan jou ook niet vertellen waar jij jouw zuur verdiende geld aan uit moet geven. Vrienden van mij vinden het ook maar raar dat ik als student een mp3player van ¤ 450 heb met ¤ 50 kostende oordoppen. Maar als ik dat ervoor uit wil geven, doe ik dat.

quote:
AgentSmith schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 00:09:
[...]

Ook niet als ie het wel zelf had verdiend. Bedenk maar eens hoe lang je op die leeftijd moet werken om dat bedrag bij elkaar te krijgen.

Een half uur dus. ;)

Laptop | SE W850i \o/ | iRiver H340 | iAudio U2 | Sony EX71sl | Canon IXUS 400 | Oakley E-Wire 2.1 & Half Jacket

Reg. datum: 16 mei 2003

Ik heb vandaag de triple flanges van iDeal sound binnengekregen (1 week later maar!! _/-\o_ ) alleen zijn ze wat langer dan ik gedacht had. En klinken ze ook niet lekker :{
Ze klinken wat dof en wat weinig hoog. Ik had niet gedacht dat sleeves zo'n invloed kunnen hebben op je geluid. Ik dacht hoe beter de seal hoe beter het geluid...

http://oege.ie.hva.nl/~vries9l/dump/Shure_flange2.jpg

mischien ga ik nog de voorste flange eraf knippen want mischien komt het wel doordat de weg die het geluid moet afleggen te lang is?

quote:
HugsteR schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:12:
Ik heb vandaag de triple flanges van iDeal sound binnengekregen (1 week later maar!! _/-\o_ ) alleen zijn ze wat langer dan ik gedacht had. En klinken ze ook niet lekker :{
Ze klinken wat dof en wat weinig hoog. Ik had niet gedacht dat sleeves zo'n invloed kunnen hebben op je geluid. Ik dacht hoe beter de seal hoe beter het geluid...

[afbeelding]

mischien ga ik nog de voorste flange eraf knippen want mischien komt het wel doordat de weg die het geluid moet afleggen te lang is?
moet je deze oordopjes niet laten inspelen dan? :)

De dopjes heb ik al heeeeel wat maanden (bijna een jaar denk) heb alleen andere sleeves nu.
Mijn siliconen waren lam geworden, daarom bleven ze zitten in me oor, en me dopje eruit. Dat is dus wat minder.
Nu heb ik een maand de foamies gebruikt en die zijn top. Alleen die zijn dus nu keihard. Ik had dus wat anders nodig en heb daarom de triple flanges besteld om ze eens te proberen.

Ik klooi er nog even mee verder en misch koop ik een setje nieuwe siliconen nog dan.

Reg. datum: 14 juli 2001

quote:

[afbeelding]

De lengte van de flange's viel mij ook een beetje tegen toen 'k ze voor het eerst in het echt zag. Je kunt echter nog een heel stuk van de achterkant afknippen, waardoor alle flanges nog in je oor kunnen, maar de driver er niet zo uitsteekt :P, echt een belachelijlk gezicht overigens. Erg veel mensen op head-fi hebben het ook zo opgelost, al ben 'k daar nog niemand tegengekomen die de gehele voorste flange eraf heeft geknipt.
De bas verbeterde bij mij iets na het afknippen, ik neem aan dat dit komt door de kortere afstand tussen driver en trommelvlies.
Helaas gebruik ik deze sleeves niet echt vaak, in principe vind ik ze goed klinken door het iets betere hoog dan bij foamies, alleen de isolatie suckt nogal bij mij. Hierdoor zijn ze voor mij dan ook zinloos om on-the-road te gebruiken en thuis, waar het wel stil is, luister 'k liever naar een headset of speakers.

Edit; welke bedoel je eigenlijk met siliconen? Die doorzichtige, die Shure de Flex Sleeves noemt, of de zwarte 'Ultra Soft Flex Sleeves'? Anyway, ik gebruik alleen de small (en de doorzichtige helemaal niet), dus als je een andere maat hebt kunnen we evt. ruilen.

SolidD wijzigde dit bericht 21-12-2004 22:21 (9%)

Reg. datum: 14 december 2004

quote:

[afbeelding]

Ik lees dat jij je bestelling van iDeal sound dus al wel binnen hebt. Ik heb hem een dag eerder dan jij besteld (zie vorigie post) en heb nog niets ontvangen.

quote:
SolidD schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:10:
[...]
Anyway, ik gebruik alleen de small (en de doorzichtige helemaal niet), dus als je een andere maat hebt kunnen we evt. ruilen.

Ik ga even op headfi kijken of ik wat tegen kom over hoe ver hun geknipt hebben, tanx!

En ik heb alleen de medium doorzichtig gebruikt, de rest nog nooit dus zou heel graag je medium doorzichtig willen ruilen met je!! Jij zou dan de zwartje small's willen? geen punt!

mail me maar op hugo[punt]devries[aap]gmail[punt]com :)

En over de bestelling, ik heb het via airmail gedaan, het was een heel klein paketje en hij is volgens mij door de brievenbus geschoven. Dus dat is wat anders als een paketje waar je voor moet tekenen denk ik.

quote:
NrG_82 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:53:
Da's erg kort door de bocht, AgentSmith. Met goede kwaliteit doppen die goed sealen is het namelijk niet nodig om je muziek op een hoog volume te draaien, omdat je geen last hebt van omgevingsgeluid. Het is dus wel degelijk een goede investering in een langdurig goed gehoor, want met cheapass dopjes draai je het volume vol open, om het omgevingsgeluid maar niet boven jouw muziek uit te laten komen. Over gehoorbeschadiging gesproken....

Alsof tieners muziek knetterhard zetten om het omgevingsgeluid te overstemmen. Bij velen staat de muziek zo hard dat als de boel uren later uitgaat het omgevingsgeluid nog steeds onhoorbaar is. En ja dit klinkt grappig maar is wel de realiteit! Mijn gehoor is zeer goed volgens de online gehoortest, dat van vele kinderen jaren jonger dan ik al niet meer...

quote:
NrG_82 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 01:53:
Ik vind het ook enorm veel geld, zeker voor een 13-jarige, maar als hij dat zelf verdiend heeft en het daar aan uit wil geven, moet hij dat vooral doen. Wij gaan jou ook niet vertellen waar jij jouw zuur verdiende geld aan uit moet geven. Vrienden van mij vinden het ook maar raar dat ik als student een mp3player van ¤ 450 heb met ¤ 50 kostende oordoppen. Maar als ik dat ervoor uit wil geven, doe ik dat.
We hebben het over 130 euro voor oordopjes! Een dertienjarige mag heus wel gewezen worden op de manier waarop je verantwoordelijk met je geld omgaat. Jij mag mij inderdaad niet vertellen waar ik mijn zuurverdiende geld aan uitgeef, maar een ouder heeft wel degelijk dat recht (die plicht) naar zijn kinderen toe zolang die de volwassen leeftijd nog niet bereikt hebben. Dit zomaar goedkeuren als ouder vind ik niet de manier. Ik vind zowiezo dat alles tegenwoordig maar goedgekeurd wordt (nieuwsitem gisteren: kinderen bepalen steeds vaker de vakantiebestemming voor het gezin |:(). Ik zal wel een ouderwetse lul zijn uit 1979, denk ik dan... Maar ik doe niet mee aan die onzin. Ik heb een hele vrije opvoeding gehad, maar ik moest ook mijn grenzen kennen!
quote:
Iemand van 13 verdient i.i.g. geen 65 euro per uur, nog niet eens een tiende daarvan. Volgens de FNV verdient een 15-jarige 2,16 euro per uur. Voor die oordopjes moet een 13-jarige dus minstens 60 uur werken! Vat je 'm nu?!!

AgentSmith wijzigde dit bericht 22-12-2004 02:27 (3%)

T I Ë S T O ! ! !
Reg. datum: 27 augustus 2004

.......ZUCHT!!!!
quote:
AgentSmith schreef op woensdag 22 december 2004 @ 02:25:
[...]

Alsof tieners muziek knetterhard zetten om het omgevingsgeluid te overstemmen. Bij velen staat de muziek zo hard dat als de boel uren later uitgaat het omgevingsgeluid nog steeds onhoorbaar is. En ja dit klinkt grappig maar is wel de realiteit! Mijn gehoor is zeer goed volgens de online gehoortest, dat van vele kinderen jaren jonger dan ik al niet meer...

Alsof ALLE tieners hetzelfde zijn.. Dan heb jij dus óf nooit muziek geluisterd tussen je 10e en 20e levensjaar, óf je hebt je tienerjaren overgeslagen, omdat jij nog wel goed gehoor hebt. En alsof alle gehoorbeschadiging door oordoppen/koptelefoons komt. Reken maar dat een groot gedeelte wordt veroorzaakt door kroegen, disco's, clubs en party's. Maar verder ging dit topic niet over gehoorbeschadiging...

quote:

[...]

We hebben het over 130 euro voor oordopjes!
We hebben het over ¤ 160 euro, lees maar:
quote:
....
quote:
Een dertienjarige mag heus wel gewezen worden op de manier waarop je verantwoordelijk met je geld omgaat. Jij mag mij inderdaad niet vertellen waar ik mijn zuurverdiende geld aan uitgeef, maar een ouder heeft wel degelijk dat recht (die plicht) naar zijn kinderen toe zolang die de volwassen leeftijd nog niet bereikt hebben. Dit zomaar goedkeuren als ouder vind ik niet de manier.

Laat dat dan aan de ouders over.. Ze keuren het ook niet goed trouwens, schrijft hij zelf.

quote:
Ik vind zowiezo dat alles tegenwoordig maar goedgekeurd wordt (nieuwsitem gisteren: kinderen bepalen steeds vaker de vakantiebestemming voor het gezin |:(). Ik zal wel een ouderwetse lul zijn uit 1979, denk ik dan... Maar ik doe niet mee aan die onzin. Ik heb een hele vrije opvoeding gehad, maar ik moest ook mijn grenzen kennen!
Bla bla offtopic. Als huidige gemiddelde normen en waarden van de familie Jansen/De Vries/Whatever je niet aanstaan, ben je in het Wat zijn goede oordopjes? Deel 3 forum denk ik niet op de goede plek.
quote:

[...]

Iemand van 13 verdient i.i.g. geen 65 euro per uur, nog niet eens een tiende daarvan. Volgens de FNV verdient een 15-jarige 2,16 euro per uur. Voor die oordopjes moet een 13-jarige dus minstens 60 uur werken! Vat je 'm nu?!!
¤ 160 euro kosten die doppen, een half uur doet hij erover, zeg ik. Dat maakt ¤ 320 per uur. Rekenen is niet zo lastig als het lijkt. Maar als JIJ nou gewoon even leest, vat jij hem misschien ook:
quote:
kassaa schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:26:

Dus voor een half uur piano spelen + 10 euri had hij de doppen. Good for him zou ik zeggen, ik hoop dat hij er veel plezier van heeft. Kunnen we nu weer on-topic gaan discussiëren, over oordoppen that is.

Laptop | SE W850i \o/ | iRiver H340 | iAudio U2 | Sony EX71sl | Canon IXUS 400 | Oakley E-Wire 2.1 & Half Jacket

quote:
NrG_82 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 03:49:
Bla bla offtopic. Als huidige gemiddelde normen en waarden van de familie Jansen/De Vries/Whatever je niet aanstaan, ben je in het Wat zijn goede oordopjes? Deel 3 forum denk ik niet op de goede plek.

Wat de fam. Jansen uitspookt, moeten ze zelf weten, ik vind het niet verkeerd om een tegengeluid te geven in een topic over gehoorverpestende apparaten.

quote:
¤ 160 euro kosten die doppen, een half uur doet hij erover, zeg ik. Dat maakt ¤ 320 per uur. Rekenen is niet zo lastig als het lijkt. Maar als JIJ nou gewoon even leest, vat jij hem misschien ook:

Het eerste zinnige dat ik van je leest en waar je gelijk in hebt. Maar het blijft een hoop geld. Dus als jij me nou eens uitlegt waarin doppen van 160 euro nou zoveel beter in zijn dan doppen van 40 euro (en dan bedoel ik écht beter) dan kun je mij misschien overtuigen, praten we vanzelf ontopic en scheelt je dat het schrijven van hele lappen tekst vol irritaties.

quote:
Dus voor een half uur piano spelen + 10 euri had hij de doppen. Good for him zou ik zeggen, ik hoop dat hij er veel plezier van heeft. Kunnen we nu weer on-topic gaan discussiëren, over oordoppen that is.

Het gaat toch over oordoppen? ;)

Ik luister(de) overigens erg veel naar muziek. Ik ging vroeger zelfs af en toe naar een concert en heb wel een aantal stereo's versleten. Ging ook nog heel soms naar zo'n foute houseparty (ach ja, jaren '90). Echter, walkmans (zo heetten die dingen) vond ik altijd nutteloze apparaten en dat heeft mijn gehoor ongetwijfeld bespaard. Ik had er wel een, maar dat ding was ik snel zat.

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: