Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
KEFalicious..
Reg. datum: 06 december 2003

quote:
Dark Master schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:42:
Oke die sony boxen zijn dus niet zo'n goed idee als ik jullie zo hoor :/ .

Nu heb ik op marktplaats ook nog de B&W DM 610i zien staan voor 150 euro....

Nu lees ik hier hele goede verhalen over B&W en ik heb deze speakers ook ooit eens gehoord en ze klinken echt goed....

Maar ik zit er mee dat deze 2de hands zijn zou dit een goede koop zijn.... ???

Ik zeg maar even dat ik een totale noob ben op audio gebied B) , maar ik zou er wel heel graag meer verstand van willen hebben.

Als jij de b&w's goed vindt klinken en ze zien er een beetje netjes uit dan is 150 euro een heel acceptabel bedrag voor zo'n stel luidsprekers. Voor de sony's vind ik 150 persoonlijk veel te veel..

Met een beetje zoeken kan je tweedehands veel meer waar voor je geld krijgen dan nieuw, zeker in een prijsklasse als dit.

Hou er overigens wel rekening mee dat de b&w's 4ohm luidsprekers zijn. Controleer eerst of je versterker dat aan kan, want dat is niet altijd het geval. 8ohm is een meer gangbare waarde.

Gemineye wijzigde dit bericht 26-11-2004 21:34 (14%)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Think out of the box

Ja ik zat idd ook nog aan IQ te denken. Porcupine Tree ken ik niet. Daar ga ik eens achteraan. Hmm Vanden Plas kan er ook nog tussen en Themars volta. Ok ik dwaal af. :Y) Ben wel eens benieuwd of er veel mensen symphonische/progresieve rock/metal luisteren. Hier in de buurt kun je ze op 1 hand tellen ieg.

Walter.PPK wijzigde dit bericht 26-11-2004 23:27 (29%)

Doet weer iets met vezels...
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
Dark Master schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:42:
Oke die sony boxen zijn dus niet zo'n goed idee als ik jullie zo hoor :/ .

Nu heb ik op marktplaats ook nog de B&W DM 610i zien staan voor 150 euro....

Nu lees ik hier hele goede verhalen over B&W en ik heb deze speakers ook ooit eens gehoord en ze klinken echt goed....

Maar ik zit er mee dat deze 2de hands zijn zou dit een goede koop zijn.... ???

Ik zeg maar even dat ik een totale noob ben op audio gebied B) , maar ik zou er wel heel graag meer verstand van willen hebben.
Ik heb net een 2-tal 604 S3's gekocht en een ASW 675 (moet nog worden geleverd), maar ik vind het een heerlijke serie speakers. Maar je moet vooral zelf gaan luisteren :) De 610i is al wat ouder, dus of de klank een beetje overeen komt? Geen idee.

Imitation is the sincerest form of flattery

Reg. datum: 14 oktober 2003

quote:
Gemineye schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:28:
[...]

Als jij de b&w's goed vindt klinken en ze zien er een beetje netjes uit dan is 150 euro een heel acceptabel bedrag voor zo'n stel luidsprekers. Voor de sony's vind ik 150 persoonlijk veel te veel..

Met een beetje zoeken kan je tweedehands veel meer waar voor je geld krijgen dan nieuw, zeker in een prijsklasse als dit.

Hou er overigens wel rekening mee dat de b&w's 4ohm luidsprekers zijn. Controleer eerst of je versterker dat aan kan, want dat is niet altijd het geval. 8ohm is een meer gangbare waarde.

Oke ik ga jullie advies opvolgen en eens even goed luisteren met mijn favoriete muziek...

Mijn sony versterker kan 6 Ohm leveren bij 2x60 watt ''rms''

Maar ik zie in de faq deze tekst staan: Samenvattend: Wanneer je slechts 2 luidsprekers op een stereo-versterker aansluit, hoef je niet te letten op de impedantie van deze luidsprekers. Wanneer je er meerdere aan wilt sluiten, moet je opletten dat de impedantie van deze luidsprekers hoog genoeg is.

Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA

Think out of the box

de nominale impedantie zal geen probleem vormen. Het gaat om de dippen en daarmee de laagste impedantie. Nominaal 4 ohm is vrij laag. Dan kan het zijn dat hij er onder duikt en dat vinden niet veel versterkers echt fijn. Ze kunnen het vaak wel maar als je het volume wat open wilt gooien slaan ze in de protect omdat er niet genoeg stroomreserve is.

Walter.PPK wijzigde dit bericht 26-11-2004 23:57 (3%)

Reg. datum: 14 oktober 2003

oooooooh.....

Oke dankjewel weer wat nieuws geleerd :) .

Maar dat is eigenlijk wel heel erg minder want ik draai muziek ook graag best wel met een stevig volume.....

Kijk ik draai het niet zooooo hard maar ik hou er wel van om hem eens een keer goed open te draaien!

Dark Master wijzigde dit bericht 27-11-2004 00:13 (65%)

Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA

X38 powered!
Reg. datum: 16 juli 1999

quote:
Trasos schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:35:
Die DVDs van Amazon zijn die eigenlijk nederlands ondertiteld? Ik snap wel dat je dan sowieso regio 2 dvds moet nemen, maar zitten op alle regio 2 dvds nederlandse subs, lijkt me sterk.

Denk jij dat ze voor elk land uit regio 2 een andere DVD persen?
Alle regio 2 DVD's zijn hetzelfde, inclusief de ondertiteling.

64 bit junkie.

o zeker niet domino..

je hebt ook R2 UK zonder NL subs of R2 Frans zonder NL sub... etc...etc

je hebt van dvds algemene releases maar ook aparte hoor..>

maar back ontopic ;)! mijn speakersetje haal ik morgen.. dan nog de receiver.. post fotows over tijdje wel :D

Reg. datum: 02 januari 2004

Kijk eens op Marktplaats.nl daar worden de laatste tijd veel B&W DM 305's aan geboden

Vidi, Vici, Veni

quote:
Lord Elrond schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 10:53:
Kijk eens op Marktplaats.nl daar worden de laatste tijd veel B&W DM 305's aan geboden
Moet je je dan niet gaan afvragen waarom?

www.carina-avensisclub.nl

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
MikeyMan schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:23:
[...]

Moet je je dan niet gaan afvragen waarom?
Nee, want dat is de laatste tijd en de speaker bestaat al veel langer.

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

©
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
B_FORCE schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:34:
[...]

idd aan die nieuwe cd moest ik ook heeeel erg wennen. Ik vind hem ook iets minde maar zo af en toe is hij wel lekker.

Awake, en Six Degrees vind ik echt super geweldig...
Je moet ook een sLiquid Tension Experiment luisteren das ook bizar.

En ehm jah, eerder dat ik op dat niveau speel dan ben ik idd al veel ouder (baard heb ik al :P)

hier toch fftjes mijn akoestische gitaar kon het niet laten

[afbeelding]

[afbeelding]

met officeele handtekeningen van het Rosenberg Trio, heb ook een plectrum (echte) van hun
Die gasten waardeer ik ook gigantisch veel, maar ook echt absoluut NIET na te spelen. Ziekeljke natuur talentjes.
Ze zijn wel cool, gewoon na optreden biertje met ze gedronken en uur gepraat over van alles.

maargoed nu weer on-topic :D 8)
Misschien een idee om een "post je gitaar-gear" topic te openen :D Dan mag ik ook mee doen, ben nu paar maandjes bezig :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Mountainbike t3h pwn

Hmmm...heel, heeeeeeeeeel misschien komt er ook nog een Rotel 5bak bij, Parasound om de fronts en center te bi-ampen en de Rotel voor de rest >:)

JT wijzigde dit bericht 27-11-2004 17:42 (3%)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

quote:
JT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:42:
Hmmm...heel, heeeeeeeeeel misschien komt er ook nog een Rotel 5bak bij, Parasound om de fronts en center te bi-ampen en de Rotel voor de rest >:)
Waarom de Parasound dan voor de fronts + center en de Rotel voor de rest, en niet een combinatie, zoals de Rotel voor het hoog van alle speakers en de Parasound voor het laag van alle speakers? (ik zeg nu zomaar wat, geen idee wat beter klinkt)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Mountainbike t3h pwn

Zit ik ook aan te denken, dat wordt dan ff experimenteren :)

quote:
JT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:45:
Zit ik ook aan te denken, dat wordt dan ff experimenteren :)

Jup idd, gewoon er eens goed voor gaan zitten...
Ik denk trouwens dat het voor 5.1 geluid in theorie het beste is om het hoog van alle speakers met dezelfde versterker aan te sturen, en hetzelfde bij het laag, om het geluid bij alle 5 je speakers zo veel mogelijk "op elkaar te laten lijken" zeg maar.
Btw, kun jij je center biampen? Heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd. :P

Mountainbike t3h pwn

quote:
XanderH schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:47:
[...]

Jup idd, gewoon er eens goed voor gaan zitten...
Ik denk trouwens dat het voor 5.1 geluid in theorie het beste is om het hoog van alle speakers met dezelfde versterker aan te sturen, en hetzelfde bij het laag, om het geluid bij alle 5 je speakers zo veel mogelijk "op elkaar te laten lijken" zeg maar.
Btw, kun jij je center biampen? Heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd. :P

Nou, daar heb je op zich ook gelijk in maar aan de andere kant zijn de front speakers het belangrijkst en wil ik daar misschien wel de beste kwaliteit uit krijgen. En hoeveel het verschil gaat zijn tussen de 2 opstellingen weet ik dus niet :)

En een center bi-ampen, waarom niet ? Ik ga waarschijnlijk toch zelfbouw maken omdat ik geen betaalbare center weet met Seas Excel units dus dan kan ik dat gewoon gelijk zo maken :)

quote:
JT schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:51:
[...]

Nou, daar heb je op zich ook gelijk in maar aan de andere kant zijn de front speakers het belangrijkst en wil ik daar misschien wel de beste kwaliteit uit krijgen. En hoeveel het verschil gaat zijn tussen de 2 opstellingen weet ik dus niet :)
Nope, dat weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen :)
quote:
En een center bi-ampen, waarom niet ? Ik ga waarschijnlijk toch zelfbouw maken omdat ik geen betaalbare center weet met Seas Excel units dus dan kan ik dat gewoon gelijk zo maken :)
Ahja, bij een DIY center kun je het zo maken als je wilt natuurlijk. :P Bedoelde eigenlijk dat ik nog nooit een fabrieks-center met aansluitingen voor bi-amping gezien heb...

Mountainbike t3h pwn

quote:
XanderH schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:56:
[...]

Nope, dat weet ik ook niet, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen :)
Eerst ff kijken wat ik eerder wil hebben :P
quote:

[...]

Ahja, bij een DIY center kun je het zo maken als je wilt natuurlijk. :P Bedoelde eigenlijk dat ik nog nooit een fabrieks-center met aansluitingen voor bi-amping gezien heb...

Zal er vast wel zijn :)

Edit: B&W LCR600 :P

JT wijzigde dit bericht 27-11-2004 18:01 (3%)

Reg. datum: 02 januari 2004

OFF TOPIC

Hee Mikeyman

Er is helemaal niks mis mee met deze luidsprekers ik heb ze zelf ook staan (B&W DM 305).
Zowel in een 2.0 als 5.1 setup staan ze flink hun mannetje en voorlopig doe ik ze niet weg :)

Lord Elrond wijzigde dit bericht 27-11-2004 20:42 (4%)

Gniffel gniffel

Vandaag kwam ik in de garage, en wat zag ik liggen. 3 stuks 15" woofers :p
Zijn van men pa, en ik mag gebruiken wat ik nodig heb voor een zelfbouwsubje. Ik denk dat ik de JB Systems gevalletjes ga laten voor wat ze zijn en de Fenton ga nemen. Iemand suggestie voor een leuk maar relatief compact kastontwerp, waar ik waarschijnlijk de XXL amp extern voor ge gebruiken ?

Pentax *Ist DS - 360FGZ - 18-55DA - Sigma 70-210

Reg. datum: 24 september 2003

Kan je voor zo'n beamer gewoon een laken of witte muur als projectiescherm gebruiken? Lever je dan niet kwaliteit in ofzo? :?

Got root?
Reg. datum: 14 maart 2004

Witte muur, laken, het KAN wel, maar idd, je levert in aan beeldkwaliteit... maar je overleefd het wel hoor =) zeker voor korte periode...

I so not did do that!

Cuore Sportivo

Even een kort vraagje, ik kan een Jamo SW60 sub kopen van iemand maar ik kan er nergens informatie over vinden..

Als ik ga googleén dan vind ik alleen maar de YST-SW60 van Yamaha.
En een topic waarin JT vermeld dat ie ergens op marktplaats stond :+

Wie kan me helpen.. ?

..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..

Think out of the box

Xander voor alles een eerste keer:

Mijn jamo concert center met bi-amp/wire aansluiting.
http://www.mijnhometheater.com/cms/uploads/center1.jpg

http://www.mijnhometheater.com/cms/uploads/center2.jpg

Overigens dezelfde serie als JT's speakers. Jaja helaas geen excel units :X

Walter.PPK wijzigde dit bericht 28-11-2004 13:50 (12%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: