Reg. datum: 11 januari 2004
[HOWTO] ps one lcd in pc
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 36 37 38 39 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 11 januari 2004
Reg. datum: 04 juni 2001
Dat kwak je ook overal neer.quote:Thrillseekah schreef op 04 oktober 2004 @ 16:48:
voor de gene die nog wel zo een schermpje willen maar er niet meer aan kunnen komen heb ik wel een alternatief.
Het is een 4 inch kleuren schermpje zie me sig voor de site waar wat pics staan.
Ik heb hem nou ook via de tv-out, zelf ff een kabel gemaakt maar nou blijft het beeld wit. wat kan ik hieraan doen??quote:mark10123 schreef op 04 oktober 2004 @ 08:01:
Maar even over het aansluiten. Mijn Tv-Out op mijn video kaart is gewoon een Tulip uitgang. En de AV ingang op het schermpje is een minijack ingang. Je zult dus zelf even een kabeltje in elkaar moeten fixen. Dat is het enige wat je moet doen. Nix in het scherm solderen!
Pimped ASUS G1: CPU: Intel Core Duo 2 T7600 2x2.33GHz, RAM: 2GB HDD: 160GB GPU: GeForceGO 7700 512MB. Kleur?? PAARS!! FOTO!!!
Reg. datum: 11 januari 2004
Klopt probeer iedereen te helpen en wil der ook wel beetje van afquote:
Reg. datum: 05 oktober 2004
De bedoeling was dat ik het scherm (na mod) in mijn auto zou plaatsen. Het scherm zou ik dan aansturen via een laptop (Dell Latidude 266 MHz) met Alturion route navigatie software. Omdat mijn laptop van het type non-Csync video-output is heb ik zelfs het aparte printje gemaakt om het Csync signaal uit het Hsync en Vsync signaal te genereren.
Ik heb diverse versies van Powerstrip op mijn laptop geinstalleerd gehad maar met geen enkele kon ik de optie “advanced timings” selecteren.
Het enige wat mijn PSOne scherm deed was opstarten met een wit scherm en de groene On Screen balkjes reageerden op de knopjes helderheid en volume.
Ik heb de hoop opgegeven want het heeft mij twee weekenden gekost, ik denk dat ik maar een PDA-tje ga kopen.
Als er nog geinteresseerden zijn, mijn PSOne scherm + printje kan voor een zacht prijsje weg (reageren via famier1@Hotmail.com) Er zit alleen geen 7.5 VDC adapter meer bij want die heb ik per ongeluk met de orginele doos bij het oud papier gezet en daarom is ook de bedrading van het powerplugje doorgeknipt.
Het is knap hoe sommigen van jullie het toch voor elkaar krijgen, ik ben jaloers op jullie. Voor mij was het (achteraf) meer de “Kick” om het werkend te krijgen dan dat ik het schermpje echt wilde hebben. Ik blijf in ieder geval jullie ontwikkelingen volgen.
Ik ben dus van plan (vandaag geen mogelijkheid gehad om langs het postkantoor te gaan
Uit een eerdere post van jou begrijp ik dat je met een Matrox Millenium aan het testen bent.
Het is lullig te roepen maar JPS gaf al aan dat zijn Millenium niet aan de praat te krijgen was... daardoor twijfel ik een b'tje aan de compatibiliteit van de Millenium-kaart in combo met deze mod. Heb je, bij toeval, niet de mogelijkheid om met een Mystique te testen?
Ik heb zelf een Mystique maar kan nog geen bevindingen posten bij gebrek aan schermpje enzo
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :) Metal's Farmpje | AutoFans | GarageTest
Aangezien ik een beetje ongeduldig ben,
Ik heb er al een vga kabel aanhangen maar als ik die op mijn 9600XT hang gebeurd er ook niks. En dan maakr het ook niet uit of ik hem op de vga of op de dvi aansluit. Dan blijft het beeld gewoon wit.
Pimped ASUS G1: CPU: Intel Core Duo 2 T7600 2x2.33GHz, RAM: 2GB HDD: 160GB GPU: GeForceGO 7700 512MB. Kleur?? PAARS!! FOTO!!!
Pay peanuts get monkeys !
quote:Dutch_guy schreef op 05 oktober 2004 @ 10:41:
Kan iemand mij vertellen of je de printplaat achter het scherm los kan maken en dan kan verlengen en ergens anders kan plaatsen ? Heb zelf nog niet zo een schermpje, maar dan weet ik of ik er 1 moet halen.
Het scherm hangt aan de print vast met een niet al te lange flexcable.
Die dingen kan je niet zomaar ff kopen of laten maken (tenzij je er 1000 wil ofzo).
Ik denk dat het printje max 2 cm van het scherm kan zitten.
quote:Denhomer schreef op 05 oktober 2004 @ 11:12:
[...]
Het scherm hangt aan de print vast met een niet al te lange flexcable.
Die dingen kan je niet zomaar ff kopen of laten maken (tenzij je er 1000 wil ofzo).
Ik denk dat het printje max 2 cm van het scherm kan zitten.
Thanks! Kan je die kabel wel loshalen ?
Wil het scherm namelijk in een dashboard plaatsen, waarbij de print dus achter het dashboard moet komen. Als die kabel los kan, dan hoef ik alleen daarvoor een gat te maken in het dashboard.
Pay peanuts get monkeys !
quote:Kamphuuzz schreef op 05 oktober 2004 @ 08:48:
nee, die mystic heb ik (nog) niet. ik ben wel aldoor op zoek naar 1. Die millenium heb ik al wel gevonden maar dat kan nog wel ff duren voordat ik die thuis gestuurd krijg.
Aangezien ik een beetje ongeduldig ben,wou ik het eerst es via de tv out proberen. Maar daar krijg ik helemaal geen beeld.
Ik heb er al een vga kabel aanhangen maar als ik die op mijn 9600XT hang gebeurd er ook niks. En dan maakr het ook niet uit of ik hem op de vga of op de dvi aansluit. Dan blijft het beeld gewoon wit.
Dat het beeld leeg blijft als je hem op je 9600 aansluit, vind ik ook niet zo gek... je moet tenslotte met Powerstrip de boel instellen (en ik denk dat je dat niet gedaan hebt op dat moment (?)).
Via TV-out zou het dus wel moeten werken, maar ook hier geldt dat je de instellingen met behulp van Powerstrip moet instellen (dat schermpje is tenslotte geen standaard VGA scherm).
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :) Metal's Farmpje | AutoFans | GarageTest
quote:Dutch_guy schreef op 05 oktober 2004 @ 11:31:
[...]
Thanks! Kan je die kabel wel loshalen ?
Wil het scherm namelijk in een dashboard plaatsen, waarbij de print dus achter het dashboard moet komen. Als die kabel los kan, dan hoef ik alleen daarvoor een gat te maken in het dashboard.
Ja, die kan zeker los, zit zo in een connector geklemd, ff rustig eruit halen en klaar
Kan iemand misschien mij even helpen?
Ik heb de always on mod gedaan, maar het scherm backlight springt niet aan als ik de adapter erin steek.
Ik heb een 330 ohm weerstand gebruikt van de voeding naar de dcc pin.
Maar als ik de stroom meet van de dcc naar ground krijg ik maar 3 V, terwijl dit 5 V zou moeten zijn ?
Denhomer wijzigde dit bericht 05-10-2004 11:49 (27%)
quote:MetalRush schreef op 05 oktober 2004 @ 11:44:
[...]
Dat het beeld leeg blijft als je hem op je 9600 aansluit, vind ik ook niet zo gek... je moet tenslotte met Powerstrip de boel instellen (en ik denk dat je dat niet gedaan hebt op dat moment (?)).
Via TV-out zou het dus wel moeten werken, maar ook hier geldt dat je de instellingen met behulp van Powerstrip moet instellen (dat schermpje is tenslotte geen standaard VGA scherm).
Ik heb het schermpje al esaan me 9600 gehad (via de dvi en zonder "gewone" monitor) en toen gaf het schermpje alleen maar strepen. ik had verwacht dat ie dat nou ook zou doen.
Zijn er met powerstrip misschien ook bepaalde waarden waarbij je ongeveer moet gaan zoeken? Ik had al screenshots gezien van anderen maar die waarden werkten niet bij mij. (wat er ook bij stond). Als er waarden zijn waar je ongeveer op moet proberen zou het het een stuk makkelijker zijn.
Want ik ben al uren met powerstrip bezig geweest maar het is net of het schermpje er totaal niet op reageert (flikkeren of knipperen).
Ongeveer de instellingen die ik hebquote:Kamphuuzz schreef op 05 oktober 2004 @ 12:05:
[...]
Ik heb het schermpje al esaan me 9600 gehad (via de dvi en zonder "gewone" monitor) en toen gaf het schermpje alleen maar strepen. ik had verwacht dat ie dat nou ook zou doen.
Zijn er met powerstrip misschien ook bepaalde waarden waarbij je ongeveer moet gaan zoeken? Ik had al screenshots gezien van anderen maar die waarden werkten niet bij mij. (wat er ook bij stond). Als er waarden zijn waar je ongeveer op moet proberen zou het het een stuk makkelijker zijn.
Want ik ben al uren met powerstrip bezig geweest maar het is net of het schermpje er totaal niet op reageert (flikkeren of knipperen).
How can one not love life?
quote:E-mail schreef op 05 oktober 2004 @ 20:37:
[...]
Ongeveer de instellingen die ik heb. Let er wel op dat je 24 bits kleuren gebruikt!
24bits??? kun je dat dan ook instellen?
Ik heb in powerstrip alleen de opties: 256 colours, HIColor 16bit of true color 32bit.
Waar haal jij dan die 24bit weg?
Kamphuuzz wijzigde dit bericht 05-10-2004 22:36 (20%)
Wel heb ik nu een afwijkende install; ik heb namelijk de voedings-'mod' nog niet en het schermpje hangt dus gewoon aan zijn (bijgeleverde) voeding.
Powerstrip 3.53 geïnstalleerd en de laatste Matrox (Mystique G220) drivers.
Nog totaal geen sjoege... nu denk ik dat dat komt omdat het schermpje geen 'signal on'-signaal krijgt... mijn 'geofferde' VGA-kabel heeft deze ook niet aan boord... ik denk dat ik maar even ga snolderen en een ander kabeltje hiervoor ga gebruiken.
@Kamphuuzz: ik denk dat dat het verschil is tussen de Millenium en de Mystique... (niet zeker tho...)
[EDIT:]
Ik heb nu een DCC lijn aangesloten (andere/loze ader gebruikt).
Ik heb nu wel de indruk dat ie 'aanspringt'; het scherm wordt 'donker' als er spanning op gezet wordt (in de 'uit-stand' is een lcd schermpje altijd groen/grijs).
Wat ik alleen niet begrijp is het onderstaande:

In Powerstrip zegt ie 16 kleuren (kan ik ook niet hoger instellen) en in de properties tab van Windows roept ie vrolijk 24bit (welke moet ik nou geloven?).
Ik heb de file van EUSS gebruikt om het schermpje te identificeren (en Windows heeft er nu ook geen problemen meer mee nadat ik de instellingen van Powerstrip heb aangepast. Voorheen riep ie na het booten dat de driver voor de graka voor een oudere versie van Windows was bedoeld en schakelde het scherm en kaart uit (ook niet meer zichtbaar in Powerstrip).
Ik weet niet zeker of dit komt door de gegevens die ik van EUSS heb gebruikt of door de nieuwe drivers van Matrox (die overigens nu ook QuickDesk heeft geïnstalleerd).
Het grappige tijdens het maken van de screenshot was dat Windows dus daadwerkelijk 2 desktops ziet (gewoon een <Prt Scr> gedaan op mijn desktop.. was toen zichtbaar na het plakken in PS).
Iemand nog heldere ideëen? (voornamelijk: hoe vertel ik Powerstrip dat ie 24bit kleur moet gebruiken
[/EDIT]
[EDIT2:]
* MetalRush doet een vreugde dansje (passend bij een resolutie van 720x576
Ik heb hem aan de praat!
Een tip voor degene die nog geen beeld hebben en het op dezelfde manier hebben aangesloten als yours truely: VGA kabel rechtstreeks op Matrox VGA aansluiting en snolderen op PSone schermpje. Voeding van Sony gebruikt (morgen rest van onderdelen halen voor spanningsmod).
Wat bij mij de oplossing was: Mijn VGA kabel had dus géén DCC ader aangesloten. Tja en je bent een tweaker of niet hé... dus omsnolderen die hap
Helaas maakte ik een calculatie-fout en sloot de verkeerde pin aan van mijn VGA stekker (die viespeuken hadden de DCC-pin ook maar uit de stekker gelaten
Ik controleerde de hele boel nog eens toen ik wederom geen signaal kreeg na mijn DCC omsnoldering. Toen zag ik dat die pin ontbrak
Niet getreurt... VGA-stekker is ook te modden... dus je boort een piepklein gaatje en rukt een pinnetje uit het stekkertje (wat ik toch over had van de andere kant van de kabel
Voila! Beeld!
(ik zal morgen wat pics tonen... nu eerst ff een paar uur plat
[/EDIT2]
[EDIT3:]
Wat ik nog vergeten ben te vertellen: ik heb nog wel een roll-back gedaan van de beldschermdriver (Copyright EUSS
Ik denk dat dat ook de reden was van mijn melding hier boven (16 kleuren i.p.v. 24 bit). Ik ga morgen ook proberen de EUSS-settings weer te installeren (nu ik er zeker van ben dat de boel het doet
[/EDIT3]
MetalRush wijzigde dit bericht 06-10-2004 03:06 (87%)
Reden: Aanvulling / edit / edit2 / edit3
@MetalRush
Welk filetje van EUSS heb je gebruikt? zou je daar een link van kunnen posten?
Maar als je de "always on" mod gebruikt hoef je toch geen gebruik te maken van de DCC? Dat begreep ik tenminste uit de verhaaltjes
Ik heb overigens gezien dat hij (bij mij) 16 bit kleur niet fijn vindt. 32 bit pikt ie wel, dus probeer daar eens mee.
De always-on mod kon ik nog niet aansluiten (bij gebrek aan onderdelen).
Daarom heb ik zolang de voeding van Sony zelf gebruikt.
Helaas kreeg mijn schermpje het 'signal-on' signaal niet binnen (duh, bij het ontbreken van die ader is dat niet zo gek...) dus dat heb ik verholpen
Ondersteund jouw 9600 wel C-sync? of sluit je het aan via de TV-out (danwel DVI) ?
Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB
quote:MetalRush schreef op 06 oktober 2004 @ 16:34:
euss in "[HOWTO] ps one lcd in pc" <-- dat filetje (onderaan in het bericht).
/edit
Ik kan nou in powerstrip de kleuren op 24bit zetten en das al een stapje vooruit.
Ik ga het schermpje nou proberen op mijn (vandaag binnengekomen) matrox millenium II.
Wie kan mij ff helpen: Is het beter om er kabel van de vga aansluiting naar het scherm te laten lopen of om een kabel op de vga kaart te solderen?
Ik heb de always on mod, dus de DCC is niet nodig.
Wie kan mij ff een handige tip geven?
Kamphuuzz wijzigde dit bericht 06-10-2004 22:09 (84%)
Ik heb gewoon een weerstand gesoldeerd van de pin van de adapter naar pin 10 (dcc pin). Ik heb ondertussen al 3 verschillende weerstanden geprobeerd 330 - 220 - 120, en als ik het voltage meet over de weerstand is dat in eerste geval 3.0, in tweede geval 3.5 en derde geval 4.5
Zou ik nog een kleinere weerstand moeten proberen ?
Verder: Probeer het eerst eens met een VGA stekker. Als je er zeker van bent dat ie het doet kun je nog altijd de boel 'vastsolderen' (hou uiteraard rekening met de mogelijkheid voor demontage).
@DenHomer: Waarom probeer je het niet met het DCC signaal? Dat werkt bij mij iig. Daarna zou je kunnen testen met een weerstand.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??
Bizar, want die INF driver doet niets anders als de refreshrate en resolutie beperken binnen een range die het display begrijpt (vandaar de regel: HKR,"MODES\720,576",Mode1,,"14.5-16.5,23-31,+,+"). Wellicht dat de driver van de videokaart terugschakeld naar 16 kleuren bij non-standaard resoluties oidquote:zonoskar schreef op 06 oktober 2004 @ 18:30:
Dat file-tje van Euss zorgde er bij mij juist voor dat ik in Powerstrip alleen 16 (geen bit) kleuren kon kiezen. Ik heb toen die monitor eruit gegooid, en toen kon ik in PS wel de benodigde kleuren kiezen.
In ieder geval, mocht je tegen het 16 kleuren probleem aanlopen: check eens of het probleem aanhoudt bij andere resoluties (en verwijder die door mij genoemde INF uit je Windows), ook als je er een normale monitor op hebt aangesloten.
Over het gedoe met DDC pinnen: dat dient er afaik alleen voor om het PSone beeldscherm in te schakelen. Als je geen spanning uit je DDC krijgt (oude kaart, afwijkende kabel etc) kun je natuurlijk ook de +5V pin gebruiken (ook niet iedere videokaart maakt daar gebruik van) of die pin op je LCD print doorverbinden via een weerstand op je PSone voeding (de zogenaamde always on mod) of via weerstand naar de +5V van je USB (zodat het scherm iig aan gaat als je PC ook aan is).
euss wijzigde dit bericht 09-10-2004 15:47 (17%)
quote:Kamphuuzz schreef op 09 oktober 2004 @ 15:27:
ik heb het schermpje gesoldeerd op mijn matrox millenium II volgens het schema in dit topic. Nou sluit ik de boel aan en oeik de pc aan. Nou gaat het schermpje gewoon aan (always on mod) maar nou krijg ik geen beeld. Het beeld blijft namelijk helemaal wit ook naar de instellingen in powerstrip.![]()
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??
Gooi Powerstrip eens helemaal uit (ook uit memory).
Als het goed is moet je dan wel beeld krijgen zij het dat het enorm verstoord is (het beeld 'rolt' als bij een ouwe tv die slecht afgesteld staat op zijn kanaal).
Ik vermoed namelijk dat je Powerstrip niet goed ingesteld hebt staan.
Ik zit zelf redelijk in de buurt van de instellingen die de TS ook gebruikt (maar nu gebruik ik ook een Matrox Mystique).
Ik wil je niet deprimeren, maar JPS had ook problemen om het schermpje i.c.m. een Millenium aan te sluiten... kan dus ook nog aan jouw graka liggen.
[EDIT:]
Voor wat eye-candy:
De rest (nog niet zoveel) is terug te vinden op mijn website:
Klikkerdeklik...
Nog te doen:
- Cd-stealths (ziet er zo natuurlijk niet uit... op mijn website staat de kast van mijn liefste (en dan bedoel ik mijn vrouw
- Uitzoeken wat ik op het PSone schermpje wil tonen. Ik zit nu te stoeien met Samurize en Sysmetrix. Wellicht dat het nog totaal iets anders wordt...
- Nieuwe mod (nog een verassing... moet nog proberen of mij dit gaat lukken).
[/EDIT]
MetalRush wijzigde dit bericht 09-10-2004 18:17 (27%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 36 37 38 39 last