Be Cool, Be Roel || Specs
[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Nieuw TopicGeen idee wanneer die komt, wss als de dual core cpu's op de markt komen (2de helft 2005) omdat E0 dual core ondersteunt.
Even iets anders:
nieuws: Snapshot Asus A8N-E Premium nForce 4-moederbordquote:Op X86-secret verscheen een bericht omtrent de VIA K8T890-chipset als rechtstreekse concurrent van nVidia's nForce 4 en de eerste twee moederborden die van deze technologieën gebruikmaken. De Abit AX8 is uitgerust met een Socket 939, waarmij hij ondersteuning biedt voor de Athlon 64- en Athlon 64-FX-processors. Verder is dit bord uitgerust met vier geheugenbanken voor DDR400-geheugen in een dual-channelconfiguratie. De southbridge is afkomstig van bij VIA en voorziet in SATA-verbindingen, Gigabit Ethernet en FireWire. De Asus A8N-E Premium is dan weer uitgerust met nForce 4-technologie die eveneens voorziet in Gigabit Ethernet, maar ook WiFi-ondersteuning, FireWire en SATA RAID mogelijk maakt. Dit bord zal vanaf eind oktober beschikbaar zijn en ongeveer 150 tot 200 euro kosten. Over de AX8 zijn nog geen verdere details bekend.
http://www.x86-secret.com/index.php?option=newsd&nid=790
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Er is een nieuwsbericht over de Nforce4 geplaats op de FP. Asus gaat er een mobo mee uitbrengen die waarschijnlijk eind oktober te koop zal zijn voor 150/200 euro. Heel interessant bordje. Wil over een paar maandjes me pc gaan upgraden. Zit te denken aan een 3500+ s939, Asus A8N-E, 2x512ddr400 dual channel en een nieuwe videokaart.
Hoe lang moet ik nog wachten.
Dit kan wel eens mijn volgende bord wordenquote:grizzlybeer schreef op 30 september 2004 @ 16:04:
Wat een gaaf bord. Deze ga ik zeker kopen:
[afbeelding]
Geduld is een schone deugdquote:clmann schreef op 30 september 2004 @ 16:23:
zo'n bord zit ik nou net op te wachten, maar tegelijker tijd wil ik ook een nieuwe videokaart van geforce 6800 GT, maar daar is alleen de AGP versie van .
Hoe lang moet ik nog wachten.
Reg. datum: 24 juli 2000
Nee hoor, je oude voeding werkt gewoon met dit bord.quote:E-jey schreef op 30 september 2004 @ 16:55:
Ik vind het alleen wel jammer dat er geen soundstorm op zit. Je kan natuurlijk ook gewoon een anderen geluidskaart kopen. Valt me op dat er een anderen atx powerconnector op zit. Deze heeft 24 lijnen terwijl de oude er 20 heeft. Dat is best wel kut want nu moet je ook weer een nieuwe voeding kopen
Gebruik je de 4 buitenste gaatje niet dan ofzo? Hoe moet ik me dat dan voorstellen. Zijn die vier extra lijnen in plaats van de 12volt lijn?quote:grizzlybeer schreef op 30 september 2004 @ 18:06:
[...]
Nee hoor, je oude voeding werkt gewoon met dit bord.
Reg. datum: 24 juli 2000
Inderdaad, je gebruikt het laatste blokje van 4 niet (de ATX stekkers zijn open, oftewel ze hebben geen omhulsel). Het zijn gewoon meer lijnen van de spanning die ook al op andere lijnen aangeboden wordt (voor meer stroom). Waarschijnlijk worden deze stekkers op AMD platformen geintroduceerd omdat ze bij nieuwe Intel borden al gebruikelijk zijn.quote:E-jey schreef op 30 september 2004 @ 18:24:
[...]
Gebruik je de 4 buitenste gaatje niet dan ofzo? Hoe moet ik me dat dan voorstellen. Zijn die vier extra lijnen in plaats van de 12volt lijn?
Zie ik dit nu als eerst 3x 1PCX en dan 16x pcx, wel beter voor de luchtdoorvoer met die grote videokaarten.quote:grizzlybeer schreef op 30 september 2004 @ 16:04:
Wat een gaaf bord. Deze ga ik zeker kopen:
[afbeelding]
T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4
Tree - 56 Tauren Druid - Boulderfist
Het is compleet ...quote:MadDorito schreef op 30 september 2004 @ 21:26:
Je betaalt je scheel voor een moederbord wat over een half jaar pas compleet is... of zie ik het nou verkeerd?
Zou best kunnen. Ik zag een AMD 64 3200+ voor 234,- die ik wou halen bij Powerline. De volgende dag was die 279,- waarna ik een mailtje had gestuurd of dat klopte, toen kreeg ik terug gestuurd dat ie 255,- is geworden. Wel verhoogd dus.quote:The Source schreef op 29 september 2004 @ 20:33:
voor AMD64 komt er een prijsverhoging aan.
Web developer
Ja, want op alle AMD64 sockets past de zelfde koelet. Aangezien er niets veranderd is aan het socket past die er dus ook gewoon opquote:clmann schreef op 03 oktober 2004 @ 00:21:
Past de Zalman CNPS7000B-Cu cooler eigenlijk wel in die nieuwe ASUS nforce4 MOBO???
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
quote:Gugger schreef op 03 oktober 2004 @ 15:43:
Hij bedoelt denk ik eerder de ruimte om de socket heen...
inderdaad , als je die zalman cooler is best groot en als je die cooler installeerd dan raakt hij dat stalenrechthoek aan.

Reg. datum: 28 september 2004
200¤ voor een moederbord is m.i. niet te duur. Het valt me eigenlijk op dat de meeste moederbordjes tegenwoordig zo goedkoop zijn. Mijn vorige moederbord (Epox 8k7a+) was 439 ouderwetse keiharde Nederlandse guldens, mijn huidige moederbord (Gigabyte GA-K8NSNXP-939) kostte me 212¤ en ik heb er nog geen moment spijt van.quote:MadDorito schreef op 30 september 2004 @ 21:26:
Je betaalt je scheel voor een moederbord wat over een half jaar pas compleet is... of zie ik het nou verkeerd?
Falcon, this is Blue Raven, the goose has nested. Repeat, the goose has nested.
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Daar kun je wel van uit gaan. Hij is alleen nog niet aangekondigd dus het zal nog wel ff duren voordat hij uitkomt. Volgensmij ondersteund de VIA K8T890 wel AGP maar maakt de Abit AX8 daar geen gebruik van. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee, als ik me pc upgrade doe ik ook meteen allesquote:KeeZ schreef op 04 oktober 2004 @ 09:10:
Hmm jammer dat alles PCIXpress is; komt er ook een variant met AGP ondersteuning ?? Of ben ik nu genoodzaakt de boel te verkopen...
nieuws: Stroomverbuik Athlon 64 90nm en 130nm vergelekenquote:Uit de testresultaten blijkt duidelijk dat de gemeten verschillen groot genoeg zijn om te kunnen stellen dat het 90nm-proces een zekere winst oplevert wat betreft het stroomverbruik bij gelijke prestaties. Bovendien bleek uit enkele snelle temperatuurmetingen dat de 90nm-versie idle ongeveer 8° kouder was dan de 130nm-chip en onder belasting nog steeds 6° koeler bleef.
Be Cool, Be Roel || Specs
quote:KeeZ schreef op 04 oktober 2004 @ 09:10:
Hmm jammer dat alles PCIXpress is; komt er ook een variant met AGP ondersteuning ?? Of ben ik nu genoodzaakt de boel te verkopen...
Volgens de geruchten komen er 4 versies van de nForce moederborden uit
nF4 SLI - supports SATA 2, 2 x PCI-E, 1G HTT, Socket 939
nF4 Ultra - supports SATA 2, 1 x PCI-E, 1G HTT, Socket 939
nF4 - supports SATA, AGP 8x, 1G HTT, Socket 939
nF4 scaled edition - supports SATA, 800MHz HTT, Socket 754
Dit betekent voor mij exit Intel na jaren trouwe dienst
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.