Het probleem ligt denk ik niet bij je voeding, maar bij je drivers als ik die BSOD's en gevallen zo bekijk. De - waarden van een voeding zijn vele malen minder belangrijk dan de + waarden van een voeding. Die voltages op de - zijn wel zo laag, dat ze niet eens kunnen kloppen en ik houd het bij een leesfout voor wat dat betreft.quote:Roflmao schreef op 04 oktober 2004 @ 16:40:
Hoi tweakerts
Ik heb een vraagje me voeding.
Ik heb onlangs me voeding vervangen, die was doorgebrand doordat de fan ervan te lang is stilgestaan (pas te laat erachtergekomen) het was een no-name 350 watt ding.
Hoe ik het heb ontdekt? Me pc ging zomaar zonder reden opstarten op de gekste momenten, en toen ik de kast had opengemaakt raakte ik de atx connector aan, die was zo heet geworden, dat ik me hand letterlijk eraan heb verbrand. Goed, ik heb gekeken op de ATX connector kabel van de voeding, en 4 van die dingen op de connector waren zwart geworden, eentje was zelfs gesmolten!
Naja, op naar de winkel, een Q-tec 350 watt gekocht, gooi hem in me pc, ok geen spontane resets meer... Maar, soms bij Ford Racing 2 of bij Doom 3, loopt ie OF vast OF ik krijg een BSOD, ik weet ook dat er een BSOD FAQ is, maar de grap is dat er niet steeds een dezelfde komt, maar steeds verschillende BSOD's, en dat maakt het niet makkelijker erop.
Tot nu toe:
BSOD alleen met stopfout (geen naam).
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
De grap is dat er soms een BSOD komt als ik op een bepaalde toets druk (bijv. op escape bij doom3 om te saven), of als ik een race wil stoppen bij Ford-Racing2... En het gebeurt soms, niet altijd... Bij counter-strike bijv. loopt me pc niet vast en krijg ik NOOIT een BSOD, CS is dus gewoon speelbaar...
Het lijkt erop dat het bij extreem zware belasting het gebeurt? Want bij normaal muziek, internet of filmpjes BSOD ie met deze voeding NOOIT.
Dit vind ik dus echt raar, want bij me oude voeding deed ie dat niet(totdat die stukging he
)
3dMark2001 doet ie gewoon zonder problemen (9000 marks overigens als je dat wilt weten)
Voltages van me nieuwe voeding:
[[url=[http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/R7QZK6F8F832/picserver.jpeg]afbeelding[/url]]
Let niet op die fanspeeds, me fans draaien te traag en daardoor kan de sensor niks detecteren (bekend bug bij asrock mobo's)...
Nou ik zie dat die min-lijnen niet echt goed zijn, maar ik hoor verschillende verhalen d'rover, is het nou wel of niet schadelijk voor me pc?
Moet ik nou wel of niet me voeding omruilen? (kan ik nog doen, maar is ver, dus liever niet voor niks omruilen).
Iemand een idee?
Specs:
Q-Tec 350 watt voeding
Asrock K7VT2
256 MB DDR
Geforce 4 TI4200 (overgeklokt naar 300/500)
AMD XP1800+ (overgeklokt naar 1666 mhz, 2000+ speed dus) (fsb is dus 145 nu).
CD-brander/Cd speler/80 gb maxtor hd.
BTW vroeger met ouwe voeding NOOIT problemen gehad met spelletjes ivm overklok... Me kast staat ook nu open.
De voeding is voor jou systeem dus niet schadelijk en al helemaal niet de boosdoener.