[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw TopicZelf kastje maken, ik heb 4mm dik mdf gebruikt, gelijmd, kost niks.quote:Megamind schreef op 30 september 2004 @ 13:36:
[...]
Hmm das een goed idee, ik heb mn behuizing weer teruggestuurd want die kan nergens... Die mini itx is zo klein die moet wel ergens passen.
So.. here goes !
Sommige foto's zijn wat wazig, excuses daarvoor
overzicht van het dashboard, met onder de radio (Sony cmd-cx850) en daarboven het scherm.

Hier een closeup van het scherm aan de onderkant zie je een deel van de bevestigingsbeugel

Hier het scherm naar beneden geklapt, klaar om ingeschoven te worden

En hier, volledig in het dashboard geschoven, er moet nog een afdek klepje voor gemaakt worden

Rechtsonder de Creative Audigy 2 NX die overigens fantastisch geluid produceerd!

Hier een overzichtsfoto van het hele spul achter de achterbank.
Links de laptop (duh:P) dan 2 4x100watt versterkers (sony xm504x en xm5040) ze zijn qua specs hetzelfde maar hebben een ander uiterlijk.
Aan de rechterkant het punt waar alle spanning samenkomt, met een ontstoorder en daarnaast een relais om de spanning naar de laptop, het scherm en de Audigy te schakelen.

Het dak met daarop van lnr de radio antenne, wifi antenne en de gpsmuis

En als laatste de subwoofer en de hoedenplank

Alles bij elkaar geeft dit 4.1 surround in de auto (nog geen center beschikbaar)
Zal binnenkort ook ff filmpjes posten die ik gemaakt heb
1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V
Reg. datum: 21 november 2003
Ben je alleen niet bang dat ze je wifi en/of GPS antenne/module van je auto afslopen of haal je die er elke x af?
Maar wel vet gangster zo'n schermpje in je car
robin e710 wijzigde dit bericht 04-10-2004 21:37 (85%)
Reden: troep
Je hoeft geen verklaring af te leggen, maar waarom reed je zo hard?
Reg. datum: 13 augustus 1999
Mooi hoor. Mooi inklapscherm op de goede hoogte.quote:BreeeZe schreef op 03 oktober 2004 @ 20:51:
Ik ben van het weekend weer flink aan de knutsel geweest en heb nu wat foto's van het resultaat.
j-w wijzigde dit bericht 04-10-2004 22:18 (78%)
quote:BreeeZe schreef op 03 oktober 2004 @ 20:51:
Ik ben van het weekend weer flink aan de knutsel geweest en heb nu wat foto's van het resultaat.
Heel leuk gedaan.
quote:
Als je daar je vinger op zet dan heb je direct 10 toetsen tegelijk ingedrukt. Lijkt me niet ideaal dat toetsenbord op zo'n klein schermpje.
Ah, met een scharnier. Heb je ook nog ervoor gezorgd dat die vrij stroef gaat? Want volgensmij als je flink je gaspedaal intrapt dat dan je schermpje naar voren/beneden klapt.quote:
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)
Lilliput is van plan om een "in dash" versie te maken en eind van het jaar te lanceren
Reg. datum: 05 oktober 2004
Ik heb heel van van het forum gelezen en wil wat vragen.
Ik heb een golf 4 met MFD en als ik het goed heb heeft die een 5,6 scherm.
Ik dacht ook om een computer te bouwen maar ik ben er niet uit.
Is er iemand die in de buurt van Rotterdam woont en er een comp in zijn auto heeft. (misschien kan ik het zien)
Of iemand die heel veel verstand heeft want ik dacht of het mogelijk was of het met elkaar kon worden verbonden en dat het via de toetsen van de mfd kon bedienen.
Iedereen alvast bedankt,
Reg. datum: 02 juni 2003
Alleen jammer dat hij geen VGA input + touchscreen heeftquote:BMRS schreef op 05 oktober 2004 @ 12:10:
Is dit misschien niet iets:
http://www.inkoopacties.net/ia/njcjgmt5
1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V
je haalt me de woorden uit de mond!quote:BreeeZe schreef op 05 oktober 2004 @ 12:19:
[...]
Alleen jammer dat hij geen VGA input + touchscreen heeft
[carputer] install in een nissan 100 NX
Xavyer wijzigde dit bericht 05-10-2004 13:16 (7%)
Ik zie er wel wat in.
Kan je niet gewoon je pc-voeding zo aanpassen, dat je geen omvormer voor de 220V meer nodig hebt ???
"640k tought to be enough for anybody."- Bill Gates, Microsoft Corp. (1981)
Als je deze en het vorige topic hebt doorgelezen had je kunnen weten dat er vele AT en ATX voedingen te vinden zijn voor 12v maar veelal toch kostbaar en/of moeilijk te vinden zijn.
Voor laptops is het iets anders, veel laptops vereisen 15+ volt en zijn net niet direct te voeden op 12v. Een 12v car-adapter of een 12/220 omvormer zal qua prijs en energieverbruik weinig uitmaken en kan die 220v ook handig zijn voor je scheerapparaat..
Reg. datum: 11 november 2003
quote:Sinclair schreef op 05 oktober 2004 @ 20:20:
Tuurlijk is het niet economisch om naar 220 te gaan en weer terug maar het is wel de makkelijkste oplossing.
Als je deze en het vorige topic hebt doorgelezen had je kunnen weten dat er vele AT en ATX voedingen te vinden zijn voor 12v maar veelal toch kostbaar en/of moeilijk te vinden zijn.
Voor laptops is het iets anders, veel laptops vereisen 15+ volt en zijn net niet direct te voeden op 12v. Een 12v car-adapter of een 12/220 omvormer zal qua prijs en energieverbruik weinig uitmaken en kan die 220v ook handig zijn voor je scheerapparaat..
Mag ik er nog een keer op wijzen dat een goede 12V ATX voeding niet zo duur hoeft te zijn:
http://home.zonnet.nl/a.flapper/atx.htm
Ook het rendement is natuurlijk veel hoger als je er niet eerst 220 V van gaat maken, zodat je je computer ook zonder lopende motor nog wel een tijdje kan gebruiken.
Reg. datum: 02 juni 2003
O ja, kquote:BreeeZe schreef op 05 oktober 2004 @ 12:19:
[...]
Alleen jammer dat hij geen VGA input + touchscreen heeft
quote:Sinclair schreef op 05 oktober 2004 @ 20:20:
En tweaken dan ? ...we zitten hier toch op GOT ?!quote:Maarten3000 schreef op 05 oktober 2004 @ 19:59:
Kan je niet gewoon je pc-voeding zo aanpassen, dat je geen omvormer voor de 220V meer nodig hebt ???
"640k tought to be enough for anybody."- Bill Gates, Microsoft Corp. (1981)
Er zijn wel wat schema's in de omloop hoe je een voeding kan fixen tot 12v input geloof ik maar deze waren niet eenvoudig te maken! Uit je accu komt nl geen wisselspanning terwijl deze voedingen hiervoor wel gemaakt zijn..quote:Maarten3000 schreef op 05 oktober 2004 @ 21:03:
[...]
[...]
En tweaken dan ? ...we zitten hier toch op GOT ?!
65¤ vind ik nogal, daar heb ik 2 omvormers voor.quote:aufl schreef op 05 oktober 2004 @ 20:28:
[...]
Mag ik er nog een keer op wijzen dat een goede 12V ATX voeding niet zo duur hoeft te zijn:
Ook het rendement is natuurlijk veel hoger als je er niet eerst 220 V van gaat maken, zodat je je computer ook zonder lopende motor nog wel een tijdje kan gebruiken.
Tja, maar als je weet dat er aan onderdelen al voor meer dan het dubbele inzit valt het misschien nog wel mee...quote:
Reg. datum: 05 oktober 2004
Ik weet het is weinig, maar aangevuld met 128 mb intern, zou dat niet genoeg zijn?
GRZ JORDY
Ik heb die dingen eens bekeken.. Maare technisch gezien net zo'n goede oplossing als een omvormer..quote:aufl schreef op 05 oktober 2004 @ 20:28:
[...]
Ik draai MobileNavigator laptop 1.4 Europa op een 'gewone' Pentium 233 MMX met 64 MB intern onder Win98, en dat werkt prima! (Fujitsu Stylistic LT, met 8,4" touchscreen)quote:jbakx schreef op 05 oktober 2004 @ 22:43:
Ik ben ook bezig aan mijn Car PC en ik wil dit het liefste doen met een laptop die ik nog heb... het is in mijn geval alleen voor navigatie. Nu heb ik al heel wat mooie progjes gezien hier, maar zijn er ook progs die ook kunnen draiien op een CPU met "maar" 266mhz?
Ik weet het is weinig, maar aangevuld met 128 mb intern, zou dat niet genoeg zijn?
GRZ JORDY
quote:BreeeZe schreef op 03 oktober 2004 @ 20:51:
Hier een closeup van het scherm aan de onderkant zie je een deel van de bevestigingsbeugel
[afbeelding]
Hier het scherm naar beneden geklapt, klaar om ingeschoven te worden
[afbeelding]
En hier, volledig in het dashboard geschoven, er moet nog een afdek klepje voor gemaakt worden
[afbeelding]
Heb je mischien nog wat meer info over hoe je dit gefixt heb?
Wil hem zelf namenlijk ook indash hebben, vindt dit een mooie oplossing
Klepje er voor, niemand die het ziet.
Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.
Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 39 40 41 42 last