Reg. datum: 29 april 2003
Reg. datum: 29 april 2003
quote:dreamtheater schreef op 27 september 2004 @ 11:52:
[...]
Ik heb zojuist ff je team bekeken en je gaat het erg lastig krijgen. Ik denk dat je er alleen voor moet proberen te zorgen dat je een beetje extra geld binnenkrijgt per 2 weken (dus 1 uit en 1 thuiswedstrijd). Voorlopig geen stadion uitbreiden en 1 of 2 spelers verkopen, zodat je richting -250.000 gaat. Beperk je staf zoveel mogelijk (3/4 assistent coaches, 2/3 woordvoerders en dat was het) en probeer spelers te verkopen die een hoog salaris hebben (vaak keepers). De jeugdopleiding is belangrijk omdat een goede YP je ineens uit de zorgen kan helpen. Het is wel een soort staatsloterij en de kanst op een zeer goede YP is niet groot. Ik weet niet hoeveel je nu daarin investeert, maar beperk dat op maximaal 10.000. Het maximale niveau haalbaar met 10.000 is dacht ik redelijk.
Ik denk alleen niet dat er in jouw team spelers zitten die 100.000/150.000 op gaan brengen. Wat zeer belangrijk voor de lange termijn is dat je een paar redelijke trainees hebt. Die kunnen je binnen 2 seizoenen helemaal uit de schulden halen, maar tot die tijd zul je moeten overleven. Als ik het goed heb train je positiespel. Probeer begin volgend seizoen een stuk of 2 a 3 18-jarige redelijk positiespel jongens te kopen. Let er ook op dat die minimaal matig conditie hebben en misschien nog wel een bijstat zoals passen op zwak of beter. Die zou je voor rond de 20k per stuk moeten kunnen kopen. Als je ze wekelijks traint krijg je er over 2 seizoenen rond de 1,5/2 miljoen voor terug
Dit is hoe ik erover denk en dat wil niet zeggen dat dat de beste methode is. Het zal erg lastig voor je worden, maar helemaal onmogelijk is het nog niet...
Bedankt voor de tips!
In jeugdopleiding heb ik een hele tijd op het maximum van 20000 gehad, inmiddels heb ik dit teruggebracht naar 5000. Het niveau is nu matig. Ik was ook van plan dit weer te verhogen omdat ik het met je eens bent dat je jeugdopleiding veel kan brengen.
hier nog even een overzicht van mijn financiele problemen :
Deze week
Inkomsten Uitgaven
Kaartverkoop 52 583 Stadionkosten 5 158
Sponsorgeld 26 400 Spelersloon 11 702
Financieel voordeel 4 900 Rente 19 592
Tijdelijk 90 Tijdelijk 4 000
Personeel 33 000
Jeugdopleiding 5 000
Totale inkomsten 83 973 Totale uitgaven 78 452
Verwachte winst/verlies +5 521
De rente is natuurlijk ook een behoorlijke kostenpost en het personeel. Dit zijn de elementen waarop ik zou kunnen bezuiniginn. Ik heb nu de volgende mensen in dienst:
Keeperstrainers: 1
Assistent-trainers: 9
Sportpsychologen: 2
Woordvoerders: 2
Economen: 2
Fysiotherapeuten: 5
Dokters: 1
Welke kan ik het beste wegbezuinigen? De economen en de assistent-trainers wil ik heb liefst laten staan. Ik heb nu 2 spelers op de transferlijst staan, waarvoor ik nog een beetje geld zou kunnen vangen.