Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... deel XI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Mixer afgedekt terwijl hij niet in gebruik was? ;)

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
[b]JT schreef op 22 september 2004 @ 02:28:
Vind jij de oude hardstyle echt klote, zoals de hardstyle uit 2001 en 2002 ? Bijvoorbeeld Technoboy @ Qlubtempo in de HMH in juni of juli ?

Het gaat.. er zitten een aantal mooie klassiekers onder maar het mist veel energie en tempo in vergelijking met wat er vandaag gedraaid wordt. De BPM ligt nu 10 a 15 hoger :D
Ik ben wel in 2001 begonnen met 'hardstylen' overigens ;)
Maar ik bedoelde de zgn 'early-hardstyle' ook niet met hardhouse

ScuL wijzigde dit bericht 22-09-2004 14:44 (17%)

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

Het Begin niet echt je-van-het :(

• te druk
• chuckie draaide urban (kende hem niet :r)
• Luke (my man!) opende ffs!
• Jean sloot af, en draaide weer eens als een ouwe lul

Verder was het wel ok :) ;)

BezurK wijzigde dit bericht 22-09-2004 14:36 (6%)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
-ScuL- schreef op 22 september 2004 @ 14:32:
[...]

Het gaat.. er zitten een aantal mooie klassiekers onder maar het mist veel energie en tempo in vergelijking met wat er vandaag gedraaid wordt. De BPM ligt nu 10 a 15 hoger :D
Ik ben wel in 2001 begonnen met 'hardstylen' overigens ;)
Maar ik bedoelde de zgn 'early-hardstyle' ook niet met hardhouse

Ik vind er juist veel meer variatie in zitten. Nu is het allemaal dezelfde (soort) bassline, het gaat alleen om hard hard hard en ik vind echt dat er afbreuk is. Neem nou nummers als Danielle Mondello - Assassins of The New Frontier - Musica Che Domina. DJ Vortex vs Arpa's Dream - Incoming!, Mass Effect - Alpha Scan, Tatanka & Ado The Dream - Kriminal Flash, die creativiteit vind je tegenwoordig niet meer terug. Ik zou zelfs zover gaan als zeggen dat de oude hardstyle gewoon een compleet ander genre is dan de nieuwe hardstyle.

Als je trouwens hard wil en meer BPM dan snap ik niet dat je geen terror/speedcore luistert :)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Hardstyle = de bassline .. Zonder dat kun je het eigenlijk niet in de stijl definiëren.
Een aantal van die nummers die je daar noemt zijn leuk maar passen niet meer in de huidige stijl. Eigenlijk kun je ze ook definiëren als 'early-hardstyle' -> kom naar Scantraxx daar is een early zaal hehe :)
Ik kom van de ouderwetse hardcore af (170-190 BPM) .. Nieuwe hardcore spreekt me TOTAAL niet aan.. (op een paar uitzonderlijke nummers na) ... en is over het algemeen ook langzamer. Hardstyle raakt me iig meer..
Mountainbike t3h pwn

Um...langzamer ??? :X Dan weet ik niet wat jij luistert :X Ga is ff snel Darkcore 666 downloaden halen of nummers van de Epileptik cd's of het Core-tex label luisteren om er maar is een paar te noemen :P En niet te vergeten: Micropoint :Y) En dat ze niet meer in de huidige stijl passen is wat ik bedoel met dat het eigenlijk gewoon 2 genres zijn :) Wat ik ook erg jammer vind voor de sfeer van de feesten is het gehalte meelopers :(

En ik kom ook van de ouderwetse hardcore hoor :) Luister het al 9 jaar, Aussie draag ik nog steeds :) En ook bij de "early" hardstyle zoals jij het noemt was het de bas. Sterker nog, das bij bijna alle electronische muzieksoorten zo: trance, hardtrance, techno, hardcore, drum 'n bass, hardstyle hardhouse en noem maar op :)

JT wijzigde dit bericht 22-09-2004 18:06 (5%)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

quote:
JT schreef op 22 september 2004 @ 18:04:
Um...langzamer ??? :X Dan weet ik niet wat jij luistert :X Ga is ff snel Darkcore 666 downloaden halen of nummers van de Epileptik cd's of het Core-tex label luisteren om er maar is een paar te noemen :P En niet te vergeten: Micropoint :Y)

Mja ik weet niet hoe dat klinkt maar het klinkt als industrial en dat is iets dat ik echt heeeeeeeeeeel erg slecht trek. Darkcore/terror/speedcore trouwens ook met 1 uitzondering: DJ Skinhead - Extreme Terror >:)
Ik heb het meer over de bekende namen zoals Promo, Catscan en Outblast. Ze draaien af en toe wel lekkere nummers maar over het algemeen ligt de snelheid lager dan vroeger.

quote:
En dat ze niet meer in de huidige stijl passen is wat ik bedoel met dat het eigenlijk gewoon 2 genres zijn :) Wat ik ook erg jammer vind voor de sfeer van de feesten is het gehalte meelopers :(
.. Mja daar kijk ik dan maar doorheen, ik feest voor mezelf niet voor anderen :) .... En je hebt gelijk, veel mensen lachen om de naam 'early-hardstyle' maar het is de enige correcte manier om onderscheid te maken tussen hardstyle van 2001-2002 en die van nu.
Ik sta liever tussen meeloop-breezers die er een beetje blij uit zien dan tussen kale koppen met knarsende kaken, bretels, lonsdale en kisten eerlijk gezegd :X

ScuL wijzigde dit bericht 22-09-2004 18:41 (8%)

Mountainbike t3h pwn

quote:
-ScuL- schreef op 22 september 2004 @ 18:40:
[...]
Ik sta liever tussen meeloop-breezers die er een beetje blij uit zien dan tussen kale koppen met knarsende kaken, bretels, lonsdale en kisten eerlijk gezegd :X

Sorry, maar hier moest ik nou hartelijk om lachen :D Dat soort mensen heb ik toen letterlijk NOOIT gezien op die feesten, waar je dit nou op basseert :D Mensen die van de vroegere hardstyle houden zijn geen skinheads enzo. Verwar jezelf niet met de grote hardcore newstyle feesten :) Als je het daar over hebt dan ben ik het zeker met je eens :) Op HouseQlassics waren die mensen nergens te bekennen en stond iedereen gewoon te hakken 8) En 30 oktober is er in Zaandam een feestje waar alles met rechtse uitingen echt wordt geweigerd en je krijgt korting met je Aussie >:) :Y)

Het is goed dat je er doorheen kan kijken, dat is iets wat ik helaas niet kan. Ook de mensen maken de sfeer. En dat is voor mij dan het probleem.

Extreme Audio

Beetje vreemde discussie in dit topic? :)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Reg. datum: 12 oktober 2003

Toch jammer dat er gezegt word dat de goede oude hardstyle niet meer gemaakt word.....

Jongens als Daniele Mondello en Deepack maken naar mijn idee nog erg goeie dingen.... en zo zijn er nog wel veel meer.
Natuurlijk heb je bij elke style ook dat er mensen mee gaan wandelen op het succes van een style met mindere producties. Maar die hoef je niet te kopen.
Het kost alleen wat meer zoek werk om het betere te vinden.

Reg. datum: 16 februari 2002

quote:
Acolyte57 schreef op 22 september 2004 @ 04:36:
[...]
Hmmmmmmmmm.... ander verhaal. In mijn studentenvereniging hebben we de DX-1000.... Leuk apparaat, veel functies voor zijn prijs. Nu gebruiken we 'm niet zoveel omdat het bedoelde gebruik (lekker veel crossfaden als DJ) niet kan bij de default instellingen... de crossfader is verkeerd afgesteld. Dus in feite is hij nu een jaar lang niet gebruikt (behalve de main aan/uit zetten).

Na 1 jaar heel licht gebruik van een DX-1000 hebben we 2 dode ingange, 1 dode subwoofer uitgang en heel stroefe faders.

Leuk zeg, Behringer. :r

[Edit]
Kut, ik lees nu pas dat het over de VMX serie gaat. Mijn fout, sorry.

En dat is nou precies wat iedereen dus zegt :*)
Vmx = goed _/-\o_ DX = slecht })

Relax, we understand j00

quote:
Sid_6.8 schreef op 22 september 2004 @ 20:33:
[...]

En dat is nou precies wat iedereen dus zegt :*)
Vmx = goed _/-\o_ DX = slecht })
:/

quote:
JT schreef op 22 september 2004 @ 19:08:
Sorry, maar hier moest ik nou hartelijk om lachen :D Dat soort mensen heb ik toen letterlijk NOOIT gezien op die feesten, waar je dit nou op basseert :D Mensen die van de vroegere hardstyle houden zijn geen skinheads enzo. Verwar jezelf niet met de grote hardcore newstyle feesten :) Als je het daar over hebt dan ben ik het zeker met je eens :)

Lol ik had het niet over early-hardstyle hoor maar over idd de hardcore feesten. Ik heb er een aantal bezocht en heb geconcludeerd dat het ÉCHT niets meer is voor mij. Feesten als Mindcontroller en HouseQlassics zijn idd nog ouderwets zoals het hoort..

quote:
Het is goed dat je er doorheen kan kijken, dat is iets wat ik helaas niet kan. Ook de mensen maken de sfeer. En dat is voor mij dan het probleem.

De sfeer is veelal super hoor op hardstyle evenementen, afgezien van het publiek wat er komt

quote:
Empathy schreef op 22 september 2004 @ 20:06:
Beetje vreemde discussie in dit topic? :)

Klopt daarom wilde ik 'm ook liever niet voeren maar nu ik er eenmaal in zit wil ik het ook afronden ;)

quote:
DJKylian schreef op 22 september 2004 @ 20:13:
Toch jammer dat er gezegt word dat de goede oude hardstyle niet meer gemaakt word.....

Jongens als Daniele Mondello en Deepack maken naar mijn idee nog erg goeie dingen.... en zo zijn er nog wel veel meer.
Natuurlijk heb je bij elke style ook dat er mensen mee gaan wandelen op het succes van een style met mindere producties. Maar die hoef je niet te kopen.
Helemaal mee eens, er zijn nog zat goede producties te vinden. En als DJ behoort dat natuurlijk tot 1 van je taken ;)

ScuL wijzigde dit bericht 22-09-2004 20:51 (22%)

quote:

Zeg ik iets fout? :|
Je maakt trouwens goeie mixen :*), mijn complimenten.

Sid_6.8 wijzigde dit bericht 22-09-2004 21:46 (11%)

Omnia Mutantur, Nihil Interit

quote:
Vash schreef op 22 september 2004 @ 08:41:
Mixer afgedekt terwijl hij niet in gebruik was? ;)
Hij zit verticaal in een rack vastgebouwd, dus afdekken is niet echt een mogelijkheid. En hoewel dat de stroeve faders kan verklaren, slaat het alsnog nergens op dat er ingangen/uitgangen kapot gaan.

101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file

Relax, we understand j00

Waarom niet? Ik weet niet wat er met die mixer is gedaan, maar met een beetje troep heb je zo'n fader zo kapot, en dan kan het best zijn dat de fader van dat kanaal gewoon hardstikke dood was.

Besides, Behringer is niet echt het meest betrouwbare merk om op een feest te gebruiken ;) (hoewel vele drive in shows het daar niet mee eens zijn).

Wat ik hier mis over behringer is simpel, behringer maakt verschillende productlijnen. In tegenstelling tot andere merken zit hier een immens verschil tussen. Juist op kwalitatief gebied. Behringer maakt gewoon hele goede dingen en hele slechte dat lees je uit ervaringen oa op new-line. Het commentaar bij de vmx 300 is zeer goed terwijl enkele dx'en compleet worden afgekraakt.

Mountainbike t3h pwn

quote:
DJKylian schreef op 22 september 2004 @ 20:13:

quote:
-ScuL- schreef op 22 september 2004 @ 20:50:
[...]
Helemaal mee eens, er zijn nog zat goede producties te vinden. En als DJ behoort dat natuurlijk tot 1 van je taken ;)
Ben ik het niet mee eens...het is ook niet voor niks dat je bijna niks meer ziet van de oude producers. Kunnen jullie mij dan is wat titels geven over wat je schaart onder de oude hardstyle ? Voor mij is elk jaar een andere stijl met 2001 en 2002 het beste, tot ongeveer ocotober ofzo van 2003 aanvaardbaar en daarna helemaal niks meer. Onder welk jaar qua stijl zou je de platen dan zetten waarvan je me (hopelijk) de titels van gaat geven ? En kom aub niet met producties aanzetten als Deepack - Here's Johny :P Das best een aardig nummer maar valt onder de 2003 stijl :)
quote:

[...]
De sfeer is veelal super hoor op hardstyle evenementen, afgezien van het publiek wat er komt
En ik heb het dus juist over de mensen :)

Mountainbike t3h pwn

quote:
Vash schreef op 22 september 2004 @ 21:28:
Besides, Behringer is niet echt het meest betrouwbare merk om op een feest te gebruiken ;) (hoewel vele drive in shows het daar niet mee eens zijn).
In een rack achter de bar of veilig op je DJ booth is net ff anders imho ;)

quote:
JT schreef op 22 september 2004 @ 21:51:
Ben ik het niet mee eens...het is ook niet voor niks dat je bijna niks meer ziet van de oude producers. Kunnen jullie mij dan is wat titels geven over wat je schaart onder de oude hardstyle ? Voor mij is elk jaar een andere stijl met 2001 en 2002 het beste, tot ongeveer ocotober ofzo van 2003 aanvaardbaar en daarna helemaal niks meer. Onder welk jaar qua stijl zou je de platen dan zetten waarvan je me (hopelijk) de titels van gaat geven ? En kom aub niet met producties aanzetten als Deepack - Here's Johny :P Das best een aardig nummer maar valt onder de 2003 stijl :)

Je ziet niks meer van de oude producers? Wie bedoel je dan? Tom-X, Pep'n'Up dat soort zeker? Komt omdat het eigenlijk een verlengd stuk hardtrance was en geen hardstyle. De echte founders zoals Technoboy produceren nog giga veel..
Wat ik eronder schaar is moeilijk te zeggen.. Eigenlijk alles voor Qlubtempo 2002 als je je dat kan herinneren :D .... Wat wil je precies zien? Dat ik oude nummers ga opsommen of nieuwe nummers die ook goed zijn?

quote:
En ik heb het dus juist over de mensen :)
ja zoals gezegd ik kom voor het feest die mensen boeien me niet. ze zijn allicht vriendelijker als de stijve lonsdale koppen (ik val in herhaling) ;)
Mountainbike t3h pwn

quote:
-ScuL- schreef op 22 september 2004 @ 22:09:
[...]

Je ziet niks meer van de oude producers? Wie bedoel je dan? Tom-X, Pep'n'Up dat soort zeker? Komt omdat het eigenlijk een verlengd stuk hardtrance was en geen hardstyle. De echte founders zoals Technoboy produceren nog giga veel..
Wat ik eronder schaar is moeilijk te zeggen.. Eigenlijk alles voor Qlubtempo 2002 als je je dat kan herinneren :D .... Wat wil je precies zien? Dat ik oude nummers ga opsommen of nieuwe nummers die ook goed zijn?
Ja, dat bedoel ik inderdaad :) En vergeet niet, Technoboy draaide ook al in 2001 en dan de hardstyle die inderdaad in relatie stond met hardtrance. En die vind ik nog steeds het best. Maar spul als Technoboy - Harddrive is ook zeer goed te pruimen >:) Jij zei dat er genoeg nieuwe nummers waren die nog op de oude hardstyle leken of hetzelfde zijn. Ik hoor dan graag welke :)

Reg. datum: 12 oktober 2003

quote:
JT schreef op 22 september 2004 @ 22:51:
[...]

Ja, dat bedoel ik inderdaad :) En vergeet niet, Technoboy draaide ook al in 2001 en dan de hardstyle die inderdaad in relatie stond met hardtrance. En die vind ik nog steeds het best. Maar spul als Technoboy - Harddrive is ook zeer goed te pruimen >:) Jij zei dat er genoeg nieuwe nummers waren die nog op de oude hardstyle leken of hetzelfde zijn. Ik hoor dan graag welke :)

Het is en blijft goed zoeken naar de goede producties.
Julian DJ en Davide Sonar zijn ook erg goed bezig.
Daniele Mondello maakt ook nog steeds geweldige platen.
Deepack - Kick this mutha en Stomper zijn ook erg lekker.
Midi J, Ado Montorsi
Moet ik nog even door gaan? Dit zijn toch wel de beter uit gedachte tracks en niet de simpele "Breezahr" tracks zoals ze hier ook wel genoemd worden.

Relax, we understand j00

quote:
Sid_6.8 schreef op 22 september 2004 @ 21:02:
[...]

Zeg ik iets fout? :|
Je maakt trouwens goeie mixen :*), mijn complimenten.
Ja eigenlijk wel: Die VMX mixers zijn troep 1e klas. De DX valt nog mee maar in principe nog steeds troep (tenzij je er echt voorzichtig mee omgaat met afdekken e.d.)

Bedankt voor je feedback :)

quote:
JT schreef op 22 september 2004 @ 21:52:
[...]

In een rack achter de bar of veilig op je DJ booth is net ff anders imho ;)
Dat probeer ik te zeggen: Voor thuisgebruik kan hij een leuke budgetmixer zijn, maar ga er dan ook echt wel voorzichtig mee om, want je zal niet de 1e zijn die zo'n ding sloopt ;)

Mountainbike t3h pwn

Ik doelde meer op de DJ Booth van een drive-in show :) Maar waarom vind jij de VMX300 paneeltjes dan troep ? Je ziet er echt veel positieve dingen over. Ook een paar van mensen die hem al lang gebruiken. Of is de 300 een uitzondering ?

Relax, we understand j00

quote:
JT schreef op 23 september 2004 @ 00:25:
Ik doelde meer op de DJ Booth van een drive-in show :) Maar waarom vind jij de VMX300 paneeltjes dan troep ? Je ziet er echt veel positieve dingen over. Ook een paar van mensen die hem al lang gebruiken. Of is de 300 een uitzondering ?
Ik heb überhaupt alleen maar slechte ervaringen met Behringer VMXjes.

Ik ken een aantal mensen die d'r 1 hebben dus ik kan er wel een aardig oordeel over geven. Veel last van krakende faders / potfaders (die we gezellig schoonmaken waar ze na een maand weer gaan kraken). Als je de opbouw van dat ding ziet weet je meteen waarom je geen Behringer servicemedewerker moet worden: Er valt echt niet mee te werken. Alles zit muurvast op 1 print zowat. Een nette subchassis ontbreekt.

Ook moet je niet raar kijken als je linker en rechterkanaal na een tijdje gebruik opeens VOLLEDIG uit balans raken.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: