Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 maart 2000

quote:
messi schreef op 13 september 2004 @ 13:21:
[...]

Hoe bevalt deze moduldator. Ik heb er zelf ook een gekocht die je vlak achter je radio moet leggen omdat hij uitzend op 88.9 , liefst had ik er een gehad die je echt tussen de antene kabel koppelt, maar die zijn bijna nergens te krijgen?
quote:
Heb de modulator ook even getest, vallen een aantal dingen mee en een aantal dingen tegen.
de min punten:
- hij ruist lichtjes...
- Als hij aan is, is de ontvangst op de andere kanalen veel slechter.

Valt inderdaad een beetje tegen, hoewel de kwaliteit van het geluid (op de ruis na) best ok is.
matsimitsu.nl
Reg. datum: 03 oktober 2001

quote:

Ik heb die van mij net getest en kom tot dezelfde conclusie

- Hij ruist
- Hij drukt andere zenders weg

Opzich ruist hij niet zo veel (nauwelijks hoorbaar), maar er zit een hele irritante soort piep in net zoals je bij sommige tv's hebt.
Ik raad iedereen dan ook aan om gewoon een autoradio met AUX in te kopen, werkt veel beter :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling. - dailypicture.nl - mysnaplog.com | PSN ID: Tgmessi

quote:
messi schreef op 13 september 2004 @ 17:08:
[...]

Ik heb die van mij net getest en kom tot dezelfde conclusie

- Hij ruist
- Hij drukt andere zenders weg

Opzich ruist hij niet zo veel (nauwelijks hoorbaar), maar er zit een hele irritante soort piep in net zoals je bij sommige tv's hebt.
Ik raad iedereen dan ook aan om gewoon een autoradio met AUX in te kopen, werkt veel beter :)
Of direct via een amp, en je radio laten vervallen :*)
Kwa tunerding heb ik zelf de Linex

http://www.myfmstation.com/html/linex_portable.html

Ding werkt prima... Ik ga als ie in de auto komt alleen even zelf een verloopje modden dat ie direct op de antenne input komt, een soort antenne-T-stukje dus solderen ;)

edit: officieel mag ie niet in NL, maar op marktplaats is ie prima te krijgen, voor een eur of 30

Er is ook een USB versie van, die haalt z'n power uit de USB poort.. nog handiger ;)

Ik ga die van mij denk ik ff modden tbv USB power, of een apart schakelingetje in batterijvak zodat ie op 12V kan

DJSmiley wijzigde dit bericht 13-09-2004 20:45 (40%)

AMD MP²
Reg. datum: 28 april 2002

hoe ga je die dan op een antenne aansluiten? die link van je is een ordinaire FM oscillator
quote:
GigaTexel_BE schreef op 13 september 2004 @ 23:20:
hoe ga je die dan op een antenne aansluiten? die link van je is een ordinaire FM oscillator
antenne uitvoer van mn fm oscilatortje aansluiten op de kern van mn antennekabel...

Devt

quote:
messi schreef op 13 september 2004 @ 13:21:
[...]

Hoe bevalt deze moduldator. Ik heb er zelf ook een gekocht die je vlak achter je radio moet leggen omdat hij uitzend op 88.9 , liefst had ik er een gehad die je echt tussen de antene kabel koppelt, maar die zijn bijna nergens te krijgen?

Modulator is inmiddels weer terug naar de winkel.
Ik heb nu een aantal onderdelen thuis liggen waarvan ik een unilink dongle ga knutselen.

1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V

quote:
BreeeZe schreef op 14 september 2004 @ 13:11:
[...]

Modulator is inmiddels weer terug naar de winkel.
Ik heb nu een aantal onderdelen thuis liggen waarvan ik een unilink dongle ga knutselen.

8)
go for it :)
... (ing. van weinig woorden)

quote:
Mex schreef op 12 september 2004 @ 17:00:
[...]

Lijkt me het meest makkelijke, de cam moet dan aangaan zodra je de auto in z'n achteruit zet. Je kan ook gewoon leren parkeren :D

Duh :)
Parkeren is niet 't probleem, met een bus kun je alleen niet zien of er van lieve kleine kutkoters achter zitten :)

Achter de voorgrill is inderdaad wel een gaaf plan, ook nog minder vandalisme gevoelig :)

Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL

Devt

* BreeeZe heeft net voor de eerste keer een pic geprogrammeerd \o/

Morgen komt het schermpje en de gps module binnen, ik heb de hele dag vrij dus ik kan me flink uitleven :P
Moet de dongle zelf ook nog even af solderen.

1993 Mazda 626 1.8i 16V

Reg. datum: 12 november 2001

quote:
BreeeZe schreef op 16 september 2004 @ 23:14:
* BreeeZe heeft net voor de eerste keer een pic geprogrammeerd \o/

Morgen komt het schermpje en de gps module binnen, ik heb de hele dag vrij dus ik kan me flink uitleven :P
Moet de dongle zelf ook nog even af solderen.

en hoe bevalt het scherm en de gps dongle..

Heb ze vandaag ook besteld.. hoelang duurde het ?

Ok, voor iedereen die mijn project een beetje gevolgd heeft, Ik ben weer verder gegaan vandaag, en heb het hele frame voorzien van een dubbele laag kippengaas, de randen zijn afgetaped met duct-tape, en na het eten ga ik met papiet-mache de eerste laag maken. deze week bestel ik polyesther en ga dat woorschijnlijk volgend weekend verwerken. Daarna komen er 2 kleuren Skai-leer overheen om het een echt dashboarduiterlijk te geven. maar,.... de pics volgen :D

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

Mijn projectje ligt even stil, mijn moederbordje is gestorven, waardoor ik op het moment even niet verder kan :( Denk dat ik nu maar meteen wat neem waarmee ik ook dvd en divx kan afspelen, de mensen die nog wat hebben liggen aan mobo's + proc, laat het me maar weten :)
Nog even voor de echte caputers ;)

http://www.digitenne.nl/n...gers/strong-srt-5000t.asp
http://www.digitennedirec...etails.aspx?productID=407

Key Specifications
- Compacte vormgeving
- Volledig te gebruiken met DVB-T specificaties
- 12 volt aansluiting voor mobiel gebruik
- Elektronische Programma Gids
- Tuner input bereik van 474 Mhz tot 858 Mhz.
- Automatische zenderzoekfunctie
- Scart connector met composite video en RGB support
- Audio L & R uit RCA connectors
- Gebruiksvriendelijke afstandsbediening met kleurcodes
- Vrij te programmeren voorkeurlijsten
- MPEG Main Profile @ Main level decoder, 1-15 Mbps.
- Enkelvoudig smartcardslot
- Ingebouwde Conax CAS decoder voor toegang Digitenne pakket
- Geschikt voor gebruik in combinatie met actieve & passieve antenne
- Eenvoudige bediening door duidelijk menu met weergave via TV-beeld

TV kijken met digitenne in je auto, alleen is het nog niet landelijke dekking, randstad heeft wel complete dekking

¤139,- alleen moet je wel abotje hebben bij digitenne..

Devt

Vrijdag m'n scherm en gps module binnen gehad :)
Duurde wat langer als normaal omdat de gps modules niet bij stanet bezorgd waren maar heel ergens anders, dus zijn leverancier moest het eerst weer op laten halen en opnieuw laten bezorgen.
Donderdag had hij ze weer binnen en binnen een dag lag het bij mij op de stoep.

Van het weekend flink aan het knutselen geweest, ik heb op de plek waar normaal bovenin de autoradio zit (opel astra) een schuifsysteem geknutseld en de radio naar het onderste vak verplaatst
Een vereiste was dat alles zou passen zonder de auto zelf aan te passen, het is namelijk een lease auto.
Ik heb de plastic houder die achter het dashboard zit eruit geschroeft, en aan de hand daarvan een metalen beugel gemaakt met 2 kogelgelagerde lade geleiders.
Ik had zaterdag eerst iets snel in elkaar geknutseld, was een beetje scheef en slap, om het hele idee te testen, zondag de definitieve versie gemaakt

Het schermpje is precies de goede breedte (aan beide kanten 1mm over) om plat in het dashboard te schuiven, hierbij gebruik makend van 2 uitsparingtjes onder aan de zijkant van het autoradio gat.
Ik kan nu het scherm zo uit het dashboard schuiven en dan omhoog klappen, er moet alleen nog even een klepje voor en je ziet niet dat er iets zit als je hem inschuift. :7

GPS module zit nu op het dak, ik ga hem nog verplaatsen, maar kan hem iig nu gebruiken. :)

Schermpje geeft een prima beeld, touchscreen werkt super ! :D
Ik heb alleen wat problemen dat de spanning nog niet helemaal stabiel is waardoor ik wat ghosting en wat strepen heb, er moeten nog wat onstoorders tussen.

M'n unilink dongle voor de radio werkt helaas nog niet, ik had de spannings regelaar verkeerd op het printje gesoldeerd, het enige wat hij deed was roken :P
Ik heb nu tijdelijk de speakers in de hoedeplank aangesloten op de laptop, heb ik iig audio voor de route planner (alturion) die overigens begint te zeuren als je te hard rijd :D

Foto's ter verduidelijking volgens zsm !

1993 Mazda 626 1.8i 16V

Reg. datum: 29 maart 2002

BreeeZe

alturion die overigens begint te zeuren als je te hard rijd.

werkt inderdaad irriterend, maar deze optie kan je uitvinken en dan zegt de stem niets meer als je 10% over de snelheid zit.

Wat me opvalt dat iedereen hier bezig is met een line of een fm module.

Is er niemand die het via een versterker aansluit ?

Ik ga het via me huidige installatie aansluiten, zonder headunit...
(morgen komt me scherm en gps module binnen, dan word het maar eens tijd voor foto's )

Bij een kameraad hebben we alles alleen via de versterkers laten spelen.
Werkt echt perfect en je kunt je 5.1 makkelijk afstellen.

http://arjants.xs4all.nl/alberto/foto860.JPG

Ik zal de foto's maar weer es updaten, zit nu een touchpad + mini toetsenbordje bij :D

de rest van de foto's

http://www.twennetforum.nl <- Glasvezel Rijssen / Holten

quote:
arjants schreef op 20 september 2004 @ 23:05:
Bij een kameraad hebben we alles alleen via de versterkers laten spelen.
Werkt echt perfect en je kunt je 5.1 makkelijk afstellen.

[afbeelding]

Ik zal de foto's maar weer es updaten, zit nu een touchpad + mini toetsenbordje bij :D

de rest van de foto's

Versterkers worden lekker gekoeld zo :/

Ik heb een CD wisselaar ingang en een AUX ingang op mn radio dus dat werkt nog beter :)

quote:
macmouse schreef op 20 september 2004 @ 22:43:
Wat me opvalt dat iedereen hier bezig is met een line of een fm module.

Is er niemand die het via een versterker aansluit ?

Ik ga het via me huidige installatie aansluiten, zonder headunit...
(morgen komt me scherm en gps module binnen, dan word het maar eens tijd voor foto's )
Ik ga het op dezelfde manier doen als jij, geen hu meer, alles via versterker(s). 8)
quote:
Megamind schreef op 21 september 2004 @ 07:02:
[...]

Ik heb een CD wisselaar ingang en een AUX ingang op mn radio dus dat werkt nog beter :)
Dat gaat prima zo hoor, de warmte gaat omhoog, en kan op deze manier prima weg. Mijn versterker ligt onder m'n stoel, en zelfs dat ging prima, in de zomer. In de winter is m'n stoel lekker warm na een kwartiertje volume open :D

Mex wijzigde dit bericht 21-09-2004 08:17 (34%)

quote:
Megamind schreef op 21 september 2004 @ 07:02:
[...]

Nog beter ?
Leg eens uit ?

Ik ben juist blij dat ik dan van die radio af ben, op de plek waar normaal me radio zit, zit nu me 7" indash scherm dus heb er ook geen eens plek voor op me dashboard..

http://www.dghostingworld.com/~sander/r19c/images/inet/HPIM0666.jpg

macmouse wijzigde dit bericht 22-09-2004 03:41 (14%)
Reden: foto toegevoegd

quote:
Megamind schreef op 19 september 2004 @ 20:13:
Nog even voor de echte caputers ;)

http://www.digitenne.nl/n...gers/strong-srt-5000t.asp
http://www.digitennedirec...etails.aspx?productID=407

Key Specifications
- Compacte vormgeving
- Volledig te gebruiken met DVB-T specificaties
- 12 volt aansluiting voor mobiel gebruik
- Elektronische Programma Gids
- Tuner input bereik van 474 Mhz tot 858 Mhz.
- Automatische zenderzoekfunctie
- Scart connector met composite video en RGB support
- Audio L & R uit RCA connectors
- Gebruiksvriendelijke afstandsbediening met kleurcodes
- Vrij te programmeren voorkeurlijsten
- MPEG Main Profile @ Main level decoder, 1-15 Mbps.
- Enkelvoudig smartcardslot
- Ingebouwde Conax CAS decoder voor toegang Digitenne pakket
- Geschikt voor gebruik in combinatie met actieve & passieve antenne
- Eenvoudige bediening door duidelijk menu met weergave via TV-beeld

TV kijken met digitenne in je auto, alleen is het nog niet landelijke dekking, randstad heeft wel complete dekking

¤139,- alleen moet je wel abotje hebben bij digitenne..

Ben hier wel eens mee bezig geweest ,maar ligt niet in mijn bereik, dus voorlopig nog niet.

Toch ben ik wel heel erg benieuwd hoe die nieuwe mercedes S klasse dat toch heeft, die heeft hier ook gewoon 100% bereik, iemand die daar iets over weet ?

Reg. datum: 22 oktober 1999

Dat is wel een mooi oplossing met dat indash TFT scherm. Wat zijn de prijzen van dit soort indash schermpjes eigenlijks? en waar kan je ze het beste aanschaffen?

Tranq maakt meer kapot dan je lief is

I'm French...et alors?!?
Reg. datum: 16 juli 2001

Ff een post van mij.
Ik lees deze topic al met veel spanning. Ik heb ook de grootste respect voor de mensen die dit verwezelijken.
Kan ik met deze componeten is beginnen?
- mobo tusl2-c
- P celeron 1000mhz 256kb Tualatin (kan op 667mhz lopen op 1 volt)
- Sd-ram geheugen 256mb
- voeding kan ik zo op de kop tikken
- beeldscherm uit laptop...schat 12/13inch (deze wordt removeable... ga niet de hele tijd met dat ding in de auto zitten :P)
- wat pci kaartjes (tv tuner/geluidskaarte/lan etc)
- grafische kaartje is een 4mb velocity kaartje van nvidia... echt begin zooi maar werk nice

Wat heb ik nog meer nodig?

-= G P P =-

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: