Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
Another crazy Belgian
Reg. datum: 14 oktober 2002

quote:
Tjapperonnetje schreef op 16 september 2004 @ 13:39:
Zijn er nog steeds geen mensen die ervaring hebben met de setjes van ozaki? Volgens mijn local pc boer zijn t supersetjes, maar ik vertrouw t nog niet helemaal....
Ze zien er wel heerlijk uit, en de prijs valt ook wel best mee.
Ik zit er wel over te denken om voor de Ozaki HM050 te gaan, maar aangezien ik er verder geen info over kan vinden twijfel ik nog n beetje.

Ik hoor graag wat jullie van de setje denken/vinden.
I second that :X

www.SamenKopen.net

Denknoutochisnajoh!
Reg. datum: 21 januari 2000

Heb zelf die A3.600 al meer dan 2 jaar. Ik gebruik ze als speakers in de woonkamer en dat is redelijk indrukwekkend zij het dat ik een extra subwoofer heb gebruikt omdat de geluidsdruk anders tegenvalt(wat wil je in 30 4kante meter). De satelites zijn erg cute en cool om te zien.
De Center is al een beetje kapot omdat daarvan de lage tonen (denk ik) niet gefilterd worden.
Deze set zou ik niet meer gebruiken samen met de acoustic edge van Philips, heb ik nu wel maar ze hebben dezelfde eigenschappen (midlaag valt weg) en dan merk je dat dus dubbel. Het surroundgeluid is wel vet, zeker bij films.

Zelf zou ik nu de A3.610 zeker kopen omdat deze set een stuk beter is dan de A3.600, betere subwoofer en de sat's zijn verbeterd in hun afstraalgedrag(maakt me niet zoveel uit, ik hou wel van een beetje BOSE-geluid, dwz niet echt een geluidsfront maar meer een omgeving). bovendien is de versterker zwaarder uitgevoerd en zijn de sat's ook beter belastbaar

CPUverzamelaar: wat heb jij nog liggen? ik heb interesse

Panasonic 42PZ85

Volges mij is dit setje ook nog niet langsgekomen:
Labtec Pulse 475:
http://www.labtec.com/lang/images/0/322.jpg
Package Contents:
2 satellites
1 subwoofer
All necessary cables
Documentation in English
Full product support
2-year manufacturer's guarantee
Specifications:
Total power output: 28 W RMS; subwooofer: 12 W RMS; satellites: 2 x 8 W RMS
Total peak power: 56 W
Frequency response: 48 Hz - 20 kHz

Drivers:
subwoofer: 12.7 cm Max-X™ driver
satellites: 7 cm high-excursion driver
Speaker dimensions (H x W x D)
subwoofer: 19.1 x 26.7 x 15.2 cm
satellites: 17.8 x 10.2 x 5.7 cm
Signal to noise ratio: > 80dB

¤29,59

ik vind het zelf een supersetje, lekkere bass, en hoge tonen, de middentonen ontbreken ook niet :) hij klinkt beter dan de Creative T2900 :P en het prijsverschil is flink, enige nadeel is, dat de controls op de achterkant van de subwoofer zitten... dus subwoofer volume, volume, on/off... gelukkig heb ik een toetsenbord met volume knopjes erop :) maar het kan wel irri zijn... maar voor de rest superset :) kan best hard, en de bassen klinken diep :P...

offtopic:
sorry weet niet hoe ik zo'n mooie tabel kan maken :), als iemand me kan vertellen hoe, of een linkje kan geven :)

Gallery | Sony VAIO FZ21M | ASUS EeePC 901

Dream on
Reg. datum: 07 december 2001

Iemand die toevallig nog ergens een Klipsch ProMedia 5.1 THX in een winkel heeft zien staan? Kan hem nergens meer krijgen.

Team-NL Return to castle Wolfenstein You SuCK http://members.lycos.nl/iuwr/untitled.JPG

Reg. datum: 14 augustus 2004

Ik denk dat deze niet zo gemakkelijk meer te vinden valt. Neem dan misschien de creative gigaworks S750 ? Ik denk niet dat er veel hoorbaar kwaliteitsverschil zal zijn ...

Dream on
Reg. datum: 07 december 2001

Dan ken jij de Klipsch ProMedia niet.

Creative komt bij mij over als goedkoop en plastic. Zelfs mijn 2 Magnat Vector Needle zuilen blaast dat setje er zo uit (in combinatie met Yamaha RX-V1400 RDS receiver) 8)

Team-NL Return to castle Wolfenstein You SuCK http://members.lycos.nl/iuwr/untitled.JPG

Ik ken ze wel, maar op een gewone kamer ( waar ik mijn boxen gebruik ) maakt het denk ik niet veel uit of je creative, logitech op klipsch gebruikt . . . ( weliswaar de beste versies ervan )

Administrator
Reg. datum: 04 mei 2000

quote:
_Fonz schreef op 22 september 2004 @ 08:02:
Dan ken jij de Klipsch ProMedia niet.

Creative komt bij mij over als goedkoop en plastic. Zelfs mijn 2 Magnat Vector Needle zuilen blaast dat setje er zo uit (in combinatie met Yamaha RX-V1400 RDS receiver) 8)

Ik heb zelf de Gigaworks S750 en dan ken jij die dus niet ;)

Tis wel plastic maar heel erg degelijk.

Ik ben voor de S750 gegaan na toch wel een aardig aantal vergelijkingen te hebben gelezen tussen de klipsch en de gigaworks. Steeds weer doet de Gigaworks niets onder voor de klipsch en andersom. Er zijn een aantal dingen die in het voordeel van de klipsch spreken maar ook andersom. Ik ben toen bij de S750 uitgekomen maar uiteindelijk heb je met allebei gewoon goed spul in handen. Stukken beter dan het spul wat je voor dezelfde prijs op de hifi markt kan kopen.

Tom (tomshardware) heeft deze speakers in combinatie met de ddts-100 zelfs tegenover behoorlijk hifi spul durven zetten.

quote:
We tested the decoder in 5.1 and 6.1 with all the available Dolby and DTS standards associated with Creative Labs' Gigaworks S750 in comparison with a system using a Pioneer VSXAX3S 7.1 amplifier and Mission Idoines speakers, in other words, top-of-the-range Hi-Fi.

Reg. datum: 19 januari 2004

Voor de mensen die een 2.1 setje zoeken: De Philips mms430 is het beluisteren waard!

Ik heb dit setje vanmiddag gekocht en weet een ding zeker: voor muziek is dit beter dan mijn Creative p380.

Vooral de woofer is veel beter, en de satelieten hebben door hun vormgeving geen last van staande golven, iets wat je duidelijk merkt.

De set klinkt erg dynamisch en gedetailleerd en gaat best hard zonder te vervormen. (arme buren >:) ) En dat terwijl de set nog niet echt ingespeeld is...

Klein nadeel: Door de 5 cm grote weergevers in de satelieten mis je wat hoog boven de 10 kHz, maar dit vind ik niet echt storend.

Voor 70 euro vind je imho niet snel iets beters. De Logitech z-3 is vergelijkbaar maar die set vind ik een mindere kwaliteit woofer hebben. (teveel boembas)

Edit: Mijn geluidskaart: Creative Live player in 2 kanaals modus.

Richub wijzigde dit bericht 22-09-2004 20:29 (5%)

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

Dure hobby....:\
Reg. datum: 08 maart 2002

quote:
richub schreef op 22 september 2004 @ 20:27:
Voor de mensen die een 2.1 setje zoeken: De Philips mms430 is het beluisteren waard!

Ik heb dit setje vanmiddag gekocht en weet een ding zeker: voor muziek is dit beter dan mijn Creative p380.

Vooral de woofer is veel beter, en de satelieten hebben door hun vormgeving geen last van staande golven, iets wat je duidelijk merkt.

De set klinkt erg dynamisch en gedetailleerd en gaat best hard zonder te vervormen. (arme buren >:) ) En dat terwijl de set nog niet echt ingespeeld is...

Klein nadeel: Door de 5 cm grote weergevers in de satelieten mis je wat hoog boven de 10 kHz, maar dit vind ik niet echt storend.

Voor 70 euro vind je imho niet snel iets beters. De Logitech z-3 is vergelijkbaar maar die set vind ik een mindere kwaliteit woofer hebben. (teveel boembas)

Edit: Mijn geluidskaart: Creative Live player in 2 kanaals modus.

Mja... Philips MMS430 vs. Creative P380...
die P380 is wel best wel de lowbudget-set van Creative terwijl de MMS430 zo'n beetje als de budget\midrange? wordt gezien door philips...
Tsja..hoe verwoordt je dat...de speakersets zijn beide voor verschillende doelgroepen denk ik zo
Verder is de Creative P380 iets van 35% goedkoper...

Zal de MMS460 ook zo goed zijn?
Ben nu momenteel aan het wachten op de X-530 van Logitech die ik besteld heb, maar nog steeds nie leverbaar in NL :(

Yellowneck wijzigde dit bericht 22-09-2004 20:36 (7%)

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?

Reg. datum: 19 januari 2004

De mms460 heeft dezelfde woofer en satelieten, het verschil zit alleen in de versterking en 3 extra sats (goh, je meent 't... :+ )

Kortom: Dezelfde kwaliteit!

Everybody minds about their make-up, while they should be making their minds up.

Immer positief! +1,6*10^-19 C
Reg. datum: 28 december 2001

Ik heb bij Central Point al ongeveer een maand een Philips A5.600 setje in bestelling, maar het schiet echt niet op. Hij wordt maar niet geleverd. :( Ik betaal er bovendien ongeveer 80 euro voor, terwijl de set daar nu 120 euro kost.. Ik heb er geen haast mee, maar het begint allemaal lang te duren..

Ik heb deze set overigens gekozen voor het design en de goede testresultaten van de CT!.

Kennis is macht, karakter is meer.

Ik heb de creative 5.1 550 besteld. Om de box rechts achter in de kamer te zetten, zou ik langs de deur moeten, dus ga ik liever langs de andere (langere kant ). Nu zou die kabel dan wel ongeveer 10 meter worden. Heeft dit invloed op de kwaliteit ?

quote:
Positron schreef op 22 september 2004 @ 20:55:
Ik heb bij Central Point al ongeveer een maand een Philips A5.600 setje in bestelling, maar het schiet echt niet op. Hij wordt maar niet geleverd. :( Ik betaal er bovendien ongeveer 80 euro voor, terwijl de set daar nu 120 euro kost.. Ik heb er geen haast mee, maar het begint allemaal lang te duren..

Ik heb deze set overigens gekozen voor het design en de goede testresultaten van de CT!.
Mail of bel ze eens, vragen of ie uberhaupt nog wordt geleverd, de set wordt namelijk niet meer door philips geproduceerd, dus mss wacht je op iets wat nooit komt

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

vv delta
Reg. datum: 25 mei 2003

quote:
Positron schreef op 22 september 2004 @ 20:55:

Ik heb m pas ook bij 2 winkels besteld en hij blijkt nergens meer leverbaar te zijn. Kortom: eis je geld terug en zoek een andere leuke set.
Ik had daarna gekozen voor de Creative T5400 »was ook niet meer leverbaar :( dus ik wacht nu op Logitech Z-640 :P

Athlon XP 3100+ systeem | Asus A6Va | HTC Touch Diamond
Nikon D50 | Nikkor 18-55mm 3.5-5.6 | Tamron AF 70-300 LD 4-5.6 | Nikkor AF-D 50MM 1.8 | en wat filters

Reg. datum: 08 maart 2004

Van de Philips A3.310/00, wat is het verschil tussen de gewone, en de Acoustic Fusion ?
En heeft er al iemand ervaringen met deze speakers?
Reg. datum: 26 september 2004

Ik ben van plan een 5.1 speakerset te kopen. Nu zit ik met de volgende kwestie:

Speelt de vorm van de kamer waarin de speakers staan een grote rol in het uiteindelijke resultaat dat je speakerset oplevert? Dat wil zeggen, klinkt je speakerset het best in een rechthoekige of vierkante kamer?
Ik heb een zolderkamer, de muren lopen dus taps toe tot de nok van het dak. Dat is mijn plafond. Is het mogelijk dat dit een vertekend geluid oplevert?

Zijn er speakersets waarbij je afzonderlijk de linker- en de rechterkant een volume kan toekennen? Of is dit een standaard optie... Dit ivm de plaats van mijn pc in mijn kamer, die staat aan de rechterkant. Dus wil ik de twee linker speakers iets harder zetten zodat ik toch optimaal stereo geluid hoor.

quote:
supern0va schreef op 27 september 2004 @ 19:20:
Ik ben van plan een 5.1 speakerset te kopen. Nu zit ik met de volgende kwestie:

Speelt de vorm van de kamer waarin de speakers staan een grote rol in het uiteindelijke resultaat dat je speakerset oplevert? Dat wil zeggen, klinkt je speakerset het best in een rechthoekige of vierkante kamer?
Ik heb een zolderkamer, de muren lopen dus taps toe tot de nok van het dak. Dat is mijn plafond. Is het mogelijk dat dit een vertekend geluid oplevert?

Zijn er speakersets waarbij je afzonderlijk de linker- en de rechterkant een volume kan toekennen? Of is dit een standaard optie... Dit ivm de plaats van mijn pc in mijn kamer, die staat aan de rechterkant. Dus wil ik de twee linker speakers iets harder zetten zodat ik toch optimaal stereo geluid hoor.
Dat laatste is meestal softwarematig te regelen

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

quote:
Cavorka schreef op 18 september 2004 @ 19:16:
[...]

Mijn hartelijke dank hiervoor, echter, nu ik dit zo zag, dacht ik: waar de heck zijn de Philipsen in de startpost? Afwezig! Juist.

Dus heb ik maar even wat in elkaar gedraaid (zou je dit kunnen toevoegen aan de startpost Play? :Y) Cheers!)

---------------------------------------

Als ik de tijd ervoor kan vinden zal ik de .1 sets toevoegen. Ik heb er in het begin voor gekozen om de 2.0 setjes buiten beschouwing te laten en op dit moment wil ik daar bij blijven. Maar wie weet als ik nog eens de kriebels krijg, ik de logitech creative en dus ook Philips 2.0 setjes toevoeg. :)

www.hospitalitylife.nl

Another crazy Belgian
Reg. datum: 14 oktober 2002

quote:
In_The_Aire schreef op 25 september 2004 @ 18:21:
[...]

Ik heb m pas ook bij 2 winkels besteld en hij blijkt nergens meer leverbaar te zijn. Kortom: eis je geld terug en zoek een andere leuke set.
Ik had daarna gekozen voor de Creative T5400 »was ook niet meer leverbaar :( dus ik wacht nu op Logitech Z-640 :P

Makro heeft er nog een hoopje van liggen ;)

Helaas wel iets duurder...

www.SamenKopen.net

Reg. datum: 25 maart 2003

Ja ik zag een aantal dozen van de A5.600 gisterenavond liggen bij de Makro voor 129,- (inc.). En op marktplaats biedt iemand een nieuwe set aan in beschadigde doos voor 75,-

Heb sinds vandaag de creative 5.1 550 Thx boxen in combinatie met de audigy2 zs. Ik moet zeggen, daar komt nogal eens mooi hgeluid uit, zeg ! :9

Reg. datum: 27 april 2002

Hallo,

Mijn keuze is gevallen voor de logitech Z 5300 omdat er zeker nogal wat prijs verschil is tussen de 680. In de verschillende revieuws die ik gelezen heb waren ze erg te spreken over de Z 5300 en zn grote subwoofer wat voor een aardige bass zorgt.

Maar deze 5.1 geluidset werkt dat goed op mijn
Creative Soundblaser live player 1024?
Of is het upgraden naar een live 5.1 of audigy beter, tgaat voornamelijk om muziek.

Greetz

Reg. datum: 13 december 2003

Ik zat te twijfelen tussen de volgende twee speakersystemen (+/- 50 euro) :

Creative Inspire 2.1 T3000

Logitech X-230 2.1 speakerset

Ik heb naar reviews gezocht maar daar kwam niet echt veel van.

Hebben het aantal watts invloed op de geluidskwalitiet of niet ??

--++--++--

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Bij PC speakersystemen eigenlijk wel, omdat ze vaak al een matig aantal Echte watts hebben. Mijn Creative 4.1 krijg ik al aan het vervormen op een normaal muziek volume! Ik zou voor Logitech gaan, zij besteden toch wat meer aandacht aan SPL dan Creative. Eigenlijk moet je zelf eens even gaan luisteren.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: