Je hebt ervoor getekend dat je de vragen niet mag doorgeven op wat voor manier dan ook.
CPUverzamelaar: wat heb jij nog liggen? ik heb interesse
quote:/downtime/ schreef op 08 februari 2004 @ 16:49:
[...]
Natuurlijk doet ie dat niet in z'n eentje. Daar gaat het ook niet om. Punt is dat een foutje in zo'n omgeving gevolgen kan hebben voor maximaal 33.000 werknemers. Je wilt daar dus mensen hebben die weten waar ze mee bezig zijn en die niet alleen maar de examenvragen uit het hoofd hebben geleerd. Een kritische applicatie die een uurtje niet kan draaien vanwege een configuratiefout kan verschrikkelijk veel geld kosten als 33.000 man daardoor een uur duimen zitten te draaien.
Dank je voor je bijval. Was precies wat ik bedoelde.
Wat betreft de vragen; met google kom je een heel eind, ik heb helaas geen fotografisch geheugen. Maar ze zijn weer weg. Maar kan je me dan vertellen hoe dat zit met al die braindump sites? Waarom zijn deze nog steeds niet opgedoekt?
Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net
kon het niet meer vinden op gg of GoT
quote:Nulnulnix schreef op 10 februari 2004 @ 09:58:
[...]
Kijk, gozers als jij brengen het hele MCSE gebeuren naar niveau nul.
Dus ben je weer een papieren MCSE'er. Maar wat weet je nu daadwerkelijk?
Je knalt de vragen van buiten, maar weet dus blijkbaar nul comma nul!
Sorry, maar voor dit soort praktijken heb ik geen goed woord over!
Examens kosten ¤140 ex btw...
beter kon ik het niet vertellen!
Ik heb net even een tests gedaan en ik kwam uit 40 vragen op 'slechts' 78% goed.
Ik vraag me af of dat genoeg is
Duinkonijntje is lief :D
Reg. datum: 06 augustus 2003
daarbij komen de examens van 150 euro per stuk....
dat is zo'n 4500 paginas lezen
de papieren om te hebben is zeer handig omdat ze daar naar kijken, maar je moet wel computer(s) hebben om te kunnen oefenen wat je leert, anders heb je er nog niets aan
zonder ervaring zijn die papieren waardeloos helaas
maar als je systeem beheer wilt gaan doen zou ik dus zeker wel voor MCSE gaan, en dan thuis ervaring opdoen
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
quote:PrettyInsane schreef op 18 september 2004 @ 16:04:
In aanvulling op dit topic een vraag die ik op diverse examensites niet beantwoord kreeg: hoe lang duurt zo'n examen, hoeveel vragen krijg je en hoeveel % mag je daarvan fout beantwoorden?
Verschilt van module tot module... van 2 uur tot 4.5 uur
Ook het aantal fouten dat je mag hebben verschilt per module.
Op www.cramsession.com kan je van veel MCSE-examens de passing-scores zien, en de tijdsduur.
Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl Spamklachten indienen? SpamCop
quote:wildhagen schreef op 18 september 2004 @ 16:28:
[...]
Verschilt van module tot module... van 2 uur tot 4.5 uur
Ook het aantal fouten dat je mag hebben verschilt per module.
Op www.cramsession.com kan je van veel MCSE-examens de passing-scores zien, en de tijdsduur.
Voor 70-270 (Win XP Pro) staat een passing score van 700 en een pakket van 110 vragen, ongeveer.
Houd die passing score in dat ik dus 70% goed moet hebben? Of zijn er ook nog vragen die zwaarder meewegen dan andere?
Uiteraard ga ik voor 0 fout in mijn examen, maarja, een keertje fout gokken is best mogelijk
Duinkonijntje is lief :D
quote:PrettyInsane schreef op 18 september 2004 @ 17:12:
[...]
Voor 70-270 (Win XP Pro) staat een passing score van 700 en een pakket van 110 vragen, ongeveer.
Houd die passing score in dat ik dus 70% goed moet hebben? Of zijn er ook nog vragen die zwaarder meewegen dan andere??
Sommige vragen wegen idd zwaarder dan anderen. Click&Connect en Drag&Drop vragen wegen bijv zwaarder dan een multiple choice-vraag. Iig vaak, of het altijd zo is weet ik niet.
Verder loop je ook de kans dat er beta-vragen tussen je examen zitten. Die tellen niet mee voor de uitslag, maar worden door MS gebruikt om het niveau van het examen in de gaten te houden en indien nodig bij te stellen. Alleen weet je dus niet of het betavragen zijn of niet, het word er niet bijgemeld
wildhagen wijzigde dit bericht 18-09-2004 17:59 (16%)
Virussen? Scan ze hier! | Anti-spam? Stichting Spamvrij.nl Spamklachten indienen? SpamCop
quote:technopeuter schreef op 20 september 2004 @ 09:01:
Wildhagen; hoe weet jij dit? Kan die info over de examens nergens vinden...
omdat wildhagen zelf examens gedaan heeft waarschijnlijk
neem van mij maar aan dat het zo is!
er zijn zelfs vragen waar je geen punten voor krijgt (testvragen), en anderen tellen weer heel zwaar mee!
Je ziet trouwens niet hoeveel punten je voor een vraag krijgt!
Je krijgt als non native english country er ook 30 minuten per examen extra bij. Totale tijdsduur examen is afhankelijk per examen.
en hoe weet ik dit ...omdat ik zelf ook MS examens doe.
Bij de laatste MS examens welke ik gedaan heb zag ik m'n score op het eind ook niet meer, alleen passed or failed.
Ook ben ik mij nog aan het orienteren hoe ik de examens ga doen. Met training of juist alleen zelfstudie. Ik heb iig voldoende pc's tot mijn beschikking, dus om te oefenen zou een zelfstudie ideaal zijn. Weet iemand trouwens de kosten daarvan? (Van zelfstudie dus)
-
2003. zou ik doen. anders moet je zometeen weer een upgrade doenquote:SysRq schreef op 20 september 2004 @ 14:30:
Ik zou eigenlijk ook willen beginnen met MCSE. Ik zit er alleen nog mee: kies ik 2000 of direct 2003? Op dit moment draaien we hier met 2000 server, maar dat gaat waarschijnlijk binnen nu en een jaar of 2/3 veranderen.
Ook ben ik mij nog aan het orienteren hoe ik de examens ga doen. Met training of juist alleen zelfstudie. Ik heb iig voldoende pc's tot mijn beschikking, dus om te oefenen zou een zelfstudie ideaal zijn. Weet iemand trouwens de kosten daarvan? (Van zelfstudie dus)
Van strip naar chip geen gezeik meer met niet werkende strips
Precies, daar dacht ik ook aan. En de boeken van MSCE2000 zijn nu misschien ook goedkoper/aanbieding? Of dat toch niet?quote:mutsje schreef op 20 september 2004 @ 15:22:
als je eerst mcse2000 doet hoef je daarna maar 2 examens te doen om te upgraden naar mcse2003 en 2x mcse staat beter op een CV dan 1 keer.
-
Reg. datum: 25 oktober 2001
Dus als ik een advies moet geven, doe het volgende:
- MCSA (ruim voldoende)
- Exchange (is elective, maar bijna ieder bedrijf heeft er één staan of de kennis is handig)
- IIS (intranetje etc)
- ISA Server (internet toegang)
- uiteraard parate kennis over TCP/IP (firewall's, poorten, internet toegang)
Kortom, je moet je niet blind staren op MCSE, maar je meer verdiepen in wat bedrijven hebben staan.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive?
Ik ben MCSA/MCSE heb een 5 daagse cursus gehad en voorderest me exames puur op ervaring gehaald.
Het is zeker geen verspilde moeite om het papiertje te halen. Buiten de basis die je legt zijn er ook bedrijven zat die er specifiek naar kijken/vragen.
als je tijd/zin/de mogelijkheid hebt en het uberhaupt nog mogelijk is, dan zou ik beginnen met 2000 en een upgrade naar 2003 doen.
NEMESIS23 wijzigde dit bericht 20-09-2004 16:12 (19%)
AMD 64 3400+ | Asus V9999GT | 1536MB DDR | WD Raptor 36GB | Audigy 2 | Cistron MAXX 1024/7800
Voor jezelf wel ja, maar er zijn nogal wat bedrijven die gewoon vragen om MCSE (2003) ook al is die kennis niet perse noodzakelijk.quote:asing schreef op 20 september 2004 @ 15:48:
Ik ben ooit begonnen op NT4, en ben daar ook MCSE. Voor W2K ben ik alleen MCSA. Dat staat voor administrator, en voorziet in de basiskennis die je nodig hebt voor beheer. MCSE is bedoeld voor als je gaat ontwikkelen/migreren/opzetten etc. En dan ook nog eens grootschalig.
Dus als ik een advies moet geven, doe het volgende:
- MCSA (ruim voldoende)
- Exchange (is elective, maar bijna ieder bedrijf heeft er één staan of de kennis is handig)
- IIS (intranetje etc)
- ISA Server (internet toegang)
- uiteraard parate kennis over TCP/IP (firewall's, poorten, internet toegang)
Kortom, je moet je niet blind staren op MCSE, maar je meer verdiepen in wat bedrijven hebben staan.
Online opbrengst van m'n zonnepanelen: http://solar.reinieren.net
Bij sommige van jullie vraag ik me af hoe jullie dat allemaal weten van de examens MS geeft nl heel weinig info over de puntenberekening bij vragen.
Ikzelf heb 2000 en 2003, de upgrade naar 2003 en dan vooral de 70-296 is erg pittig.
quote:technopeuter schreef op 20 september 2004 @ 09:01:
Wildhagen; hoe weet jij dit? Kan die info over de examens nergens vinden...
Omdat ik al 14 MCSE-examens heb gedaan (incl een zwikje electives). Ik ben dus momenteel MCSE-NT4 én MCSE-2000, en voor het eind van dit jaar hopelijk ook MCSE-2003.
quote:SysRq schreef op 20 september 2004 @ 14:30:
Voor examens moet je rekenen op 140 euro per module als je hem bij Prometric doet (een van de bekendste examencentra). Voor MCSE2000 heb je 7 modules nodig, en dan nog 2 voor de upgrade naar MCSE-2003. Da's dus 9x 140 euro voor de examens.
Studiekosten... tsja, hangt er een beetje vanaf wat je allemaal nodig hebt aan boeken en van welk merk. Reken op 50-100 euro per module, dat ben je snel kwijt. Voor boeken zou ik trouwens óf die van Sybex nemen, óf die van Microsoft Press. Dat zijn imho de twee besten.
quote:technopeuter schreef op 20 september 2004 @ 19:35:
Ikzelf heb 2000 en 2003, de upgrade naar 2003 en dan vooral de 70-296 is erg pittig.
Ik heb gehoord dat 70-296 qua niveau ongeveer vergelijkbaar is met 070-216, klopt dat ongeveer? 216 was een hell of a job... niet zozeer door de stof op zich (die gaat wel), maar door de gigantische hoeveelheid stof.
070-292, de andere upgrade-module van 2000>2003 schijnt relatief eenvoudig te zijn. Ik mag hem eind oktober gaan doen, als alles volgens planning verloopt...
Het maakt in principe weinig uit dat je in totaal 9x140 euro kwijt bent want dat vertaald zich echt wel terug in jou loon wat je krijgt bij een bedrijf als je daar begint te werken. Mits je natuurlijk de kennis echt in huis hebt als ze je doorzagen... en niet zoals we hier onlangs hadden iemand die exchange 2000 certified is en niet eens verschil tussen 5.5 en 2000 kon vertellen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.