Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
Dure hobby....:\
Reg. datum: 08 maart 2002

Ik heb de Inspire 6700 gehad, vond em opzich wel goed klinken.
Als je een cheap-ass geluidskaart hebt, zul je weinig verschil merken tussen beide setjes.

beide setjes zijn goed, nu moet je je zelf alleen nog afvragen welke design je mooier vind, en welke prijs je beter ligt.

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?

Slr altijd op zak :p
Reg. datum: 20 augustus 2003

Ik denk dat ik het gewoon koop, als het niet bevalt breng ik hem gewoon terug.

Aan mijn reacties zijn geen rechten te ontlenen. Ik kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade aan personen en of goederen die vloeien uit het opvolgen van mijn advies.

Reg. datum: 04 april 2004

quote:
Croq schreef op 08 september 2004 @ 16:50:
[...]

In de Computer Totaal van deze maand stond deze ook bij de test van speakersets en kwam er als slechtste van de 7 uit:

"Ozaki is helaas iets doorgeschoten in het verwijderen van hoge tonen en deze set mist ook wat helderheid. Het volume aanpassen van de hoge tonen lost veel op, maar echt helder klinkt de set dan nog steeds niet. Toch is de set niet slecht, maar er is beter te krijgen voor dit geld"

Lijkt me dus niet echt een goede keuze als speakersetje...
Cool, wil je even die top 7 hier posten? Ben ik wel beniewd naar.

quote:
Cavorka schreef op 05 september 2004 @ 13:15:
Omdat ik toch in de (zeer complete!!) lijst van Play het merk Ozaki miste, zoals eerder opgemerkt, heb ik geprobeerd om maar een overzicht te geven. Als je wilt Play kan je dit toevoegen aan de startpost. :Y)

Ozaki spreekt mij aan omdat ze echt een super-design hebben en ik dat nogal belangrijk vind, mocht ik nieuwe speakers gaan kopen. Een redelijk geluid zullen ze wel hebben, ik ben toch niet zo'n audiofreak dat ik echt hoor of iets teveel middenbas heeft. Voor mij moet het er mooi uitzien en gewoon hard kunnen.

Call me simple, call me stupid, I don't care. :+

------------------------------------------------

Reviews en de pricewatch ga ik nu toevoegen.
Dat ga ik doen, maar wil jij dan nog wel linkjes naar eventuele reviews toevoegen? Wat je ook kunt doen om het wat schoner te houden, is de linkjes naar de grote versie van de foto in een thumbnail te verwerken. Zo dus:

http://www.ozaki.nl/nl/producten/images/HM080_325x290.gif

Als ik tijd heb zal ik meteen enkele pricewatch opgaven bijwerken. :)

www.hospitalitylife.nl

3D Artist

Ik zal die linkjes meteen aanpassen.

edit:
Edit 1: Plaatjes + Links aangepast, nu alle (op 1 na) thumbnail clickable for mega-res versie.

Reviews zijn echt totaal niet te vinden helaas. :/ Ik zal even goed nog wel proberen wat te vinden...

edit:
Edit 2: 1 review gevonden, maar daar hield het ook mee op.

Cavorka wijzigde dit bericht 13-09-2004 17:44 (68%)

onnovanbraam.com | The Blueprints - Ref. Image Database
You're good, you're real good, but as long as I'm around, you'll always be second best

Zo, ik heb de 2.1 en 5.1 sectie toegevoegd, ik ben nog bezig met de pics, deze zullen allemaal in dezelfde stijl als de huidige pics van logitech e.d. worden geplaatst en uiteraard gehost worden op de Tweakers.net server. :)

Bedankt voor je input!

@edit 3: http://dit???

Zo, alle pics zijn aangepast zodat het weer mooi 1 geheel is, daarnaast zijn alle pics nu ook op de t.net server gehost.

Het heeft me (ondanks je voorwerk ;) ) een dagdeel gekost, maar nu is ook Ozaki vertegenwoordigd. :)

Play wijzigde dit bericht 13-09-2004 15:00 (38%)

www.hospitalitylife.nl

Reg. datum: 17 juni 2003

Ik sta nu voor de keus om een Creative Inspire P380 of een Logitech X-220 speakerset te kopen.. Welke raden jullie me aan?

Athlon xp1800+ | Asus a7n8x | 256 DDR266 | 120 Gb maxtor 7200rpm | Geforce 4mx440se | Chieftec DG-01BD-U / Philips 170s4

Ik heb besloten de Creative I-trigue 3300 aan te schaffen. Ik heb echter op dit moment alleen onboard sound (AC'97 op een MSI K8t NEO FSR).
Nu zou ik graag willen weten of het heel veel zal uitmaken als ik bij de speakers ook de Creative SoundBlaster Live 5.1 Digital geluidskaart koop. Zal ik met deze geluidskaart veel verschil merken in geluidskwaliteit in vergelijking met de onboard sound (rekening houdende met de creative speakers.)?

Ik heb eerlijk gezegd nogal haast.... O+ (het gaat om een aanbieding, de boxen plus de geluidskaart voor 105 Euro.
Dus zie post boven, weet iemand hier het antwoord op. Is het zinvol om ook nog de nieuwe geluidskaart te kopen of is het onboard geluid ongeveer net zo goed?

Reg. datum: 13 juli 2004

Ook hier maar even, want dit is toch het topic waar ik mijn vraag eigenlijk dien te stellen :)

Ik ben op zoek naar een 5.1 setje voor mijn pc (stereo / tv). Maximaal 80 euro. Wie heeft er nog wat advies. Het gaat dienen voor algemeen gebruik (games, muziek, films) en zoals gezegd heb ik een budget ;) Ik zit te denken aan de Logitech Z 640, waar ik van 2 vrienden wel wat goede dingen over heb gehoord, aangezien zij hem ook hebben. Ik heb hem ergens kunnen vinden voor 60 euro, is niet erg veel lijkt me. Wie heeft er wat tips :)

Reg. datum: 25 maart 2003

quote:
UltraR-pc schreef op 13 september 2004 @ 11:49:
[...]

Cool, wil je even die top 7 hier posten? Ben ik wel beniewd naar.

Op pagina 6 van dit topic heb ik de top 4 beschreven:

MaTr1x in "Het kiezen van een PC-Speakersysteem top..."

Ik ben vooral geinteresseerd in de top 'zoveel als je maar op wilt schrijven' van de 2.1 sets.... so pleeeeaaase? :*)

pretty please with sugar on top? ;) Om maar ff met Pulp Fiction te spreken :)
Ben alleen op werk dus heb de CT niet bij de hand...

Ja, 'the wolf' de gekste! :P
'A please would be nice' was nu niet nodig want oh wat was ik toch vriendelijk in mijn vraagstelling :+

Well then, 'ketch-up' ;)

De geteste 2.1 speakersets © Computertotaal

Vermogen (RMS)GeluidskwaliteitMaximaal volumePrijsStraatprijsLeverancierOordeel
Terratec HomeArena TXR 3352x5W, 1x25W+++¤55¤60Terratec****
Philips MMS4302x10W, 1x30W++¤70¤65Philips****
Creative Travelsound 2002x2W+/--¤85¤60Creative***
Hercules XPS2.100 Silver2x12,5W, 1x35W+/-+¤80¤65Hercules***
Logitech Z32x8,5W, 1x23W+-¤100¤70Logitech***
Creative I-Trigue 2.12x9W, 1x25W-+/-¤113¤80Creative**
Ozaki VA 40348W totaal-+¤70¤60Alternate*

De geteste 5.1 speakersets © Computertotaal

Vermogen (RMS)GeluidskwaliteitMaximaal volumePrijsStraatprijsLeverancierOordeel
Philips A5.6005x10W, 1x50W++++¤120¤90Philips*****
Creative T54004x8W, 1x20W, 1x24W+++¤100¤80Creative****
Terratec HomeArena TXR 6655x40W, 1x25W+++¤119¤100Terratec****
Logitech Z-5300280W totaal++++¤230¤170Logitech****
Philips MMS4605x10W, 1x30W++¤100¤80Philips***
Altec Lansing 25145W totaal++¤100¤89Pirox***
Ozaki Q3 HM030185W totaal++/-¤150¤125Alternate***
quote:
Conclusie
Als u voornamelijk muziek luistert op uw pc, raden wij u aan een degelijke 2.1-set aan te schaffen, zoals de Terratec HomeArena TXR 335. Tenzij u een groot muziekliefhebber bent en van een weids geluid houdt. In dat geval is het een welkome aanvulling om een geluidskaart als de Audigy ZS te combineren met een prachtset als de Philips A5.600. Hiermee kunt u het stereogeluid door alle luidsprekers laten klinken, wat voor een prachtige beleving zorgt. Alleen zijn de kosten hier uiteraard ook naar.
Voor de filmliefhebber en gamer is een 5.1 eigenlijk een must. In dat geval zult u de keuze moeten maken tussen de Logitech Z5300, de Creative Inspire T5400, de Terratec TXR 665 en de Philips A5.600. Zelf zouden we voor de laatste kiezen, maar de andere twee zullen u ook niet teleurstellen. Het kwaliteitsverschil tussen deze sets en de rest is groot. Houd deze namen dus in uw achterhoofd als u naar de winkel snelt voor een spectaculaire geluidsupgrade. © Computertotaal
Zou was wel ff wat werk, maar ik hoop dat jullie er wat aan hebben :)

quote:
MaTr1x schreef op 15 september 2004 @ 23:42:
Well then, 'ketch-up' ;)

Tabelletjes :9

[...]

Die A5.600 werd ook getest in PCM, weenie welke nummer..zoek ik vanmiddag wel ff uit. Daar verloor de philips van de Logitech Z-5300

Yellowneck wijzigde dit bericht 16-09-2004 07:57 (78%)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

Mmm, Melk!

Ik heb een creative 1024 (oid) en deze heeft een 4.1 ondersteuning. Ik zie echter bijna alleen maar 2.1 of 5.1 setjes. Is het verschil echt zo groot tussen 4.1 en 5.1 dat een 4.1 niet echt de moeite waard is? Ik heb een redelijk gelimiteerd butget (¤100) dus zou het het waard zijn om een betere (5.1) geluidskaart te kopen?

-Barba non fecit filosofum-

Sound is no voodoo!

quote:
YellowNeck schreef op 16 september 2004 @ 07:57:
Die A5.600 werd ook getest in PCM, weenie welke nummer..zoek ik vanmiddag wel ff uit. Daar verloor de philips van de Logitech Z-5300
Letten ze daar dan ook op de prijs? Het verschil is wel erg groot (dubbele zowat), als de logitech een klein beetje beter klinkt, wint de philips het kwa prijs/prestatie nog steeds!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

quote:
Well then, 'ketch-up' ;)

[...]

Hartstikke bedankt _/-\o_
Waarom komt die Creative I-trique 2.1 set er zo slecht uit? Ik was van plan die aan te gaan schaffen. Nu zit ik te twijfelen. Want ik vind die philips dingen echt lelijk, en die creative set juist hartstikke mooi. Ik heb er ook al positieve reviews over gelezen. Geven ze er toevallig nog bij aan waarom die I-trique zo slecht is?

UltraR-pc wijzigde dit bericht 16-09-2004 13:24 (42%)

Reg. datum: 13 januari 2004

Zijn er nog steeds geen mensen die ervaring hebben met de setjes van ozaki? Volgens mijn local pc boer zijn t supersetjes, maar ik vertrouw t nog niet helemaal....
Ze zien er wel heerlijk uit, en de prijs valt ook wel best mee.
Ik zit er wel over te denken om voor de Ozaki HM050 te gaan, maar aangezien ik er verder geen info over kan vinden twijfel ik nog n beetje.

Ik hoor graag wat jullie van de setje denken/vinden.

Mijn poes popelt.
Reg. datum: 01 oktober 2001

quote:
Vortex V schreef op 16 september 2004 @ 12:46:
Ik heb een creative 1024 (oid) en deze heeft een 4.1 ondersteuning. Ik zie echter bijna alleen maar 2.1 of 5.1 setjes. Is het verschil echt zo groot tussen 4.1 en 5.1 dat een 4.1 niet echt de moeite waard is? Ik heb een redelijk gelimiteerd butget (¤100) dus zou het het waard zijn om een betere (5.1) geluidskaart te kopen?

Bij 4.1 mis je de center speaker. Bovenop je monitor bijvoorbeeld. Als de 2 fronts dicht bij je monitor staan zeg ik dan maakt het niet uit dat er geen center bij staat. Maar als je fronts allebei meer dan anderhalve meter van je monitor staan komen de stemmen niet echt uit de buurt van het beeld.

Het zou raar zijn als ik tegen je praat maar m'n stem vanaf de gang zou komen bijvoorbeeld.

Het enige nadeel van je fronts dicht bij elkaar zetten is dat het stereobeeld een beetje verloren gaat. Als je goed tussen de speakers zit klinkt het nog wel redelijk maar als je links niet echt van rechts kan onderscheiden (zoals ik bij veel stereo televisies eigenlijk al vind) is dat natuurlijk zonde voor de game en filmeffecten maar ook muziek.

Het is dus een beetje afwegen en kijken waar je prioriteiten liggen. Als je veel muziek luistert en bijna nooit films met surround geluid kijkt dan zou ik er niet extra veel aan besteden. Anders zou je er nog eens voor door kunnen sparen natuurlijk.

Reg. datum: 13 juli 2004

quote:
Joster schreef op 15 september 2004 @ 14:17:
Ook hier maar even, want dit is toch het topic waar ik mijn vraag eigenlijk dien te stellen :)

Ik ben op zoek naar een 5.1 setje voor mijn pc (stereo / tv). Maximaal 80 euro. Wie heeft er nog wat advies. Het gaat dienen voor algemeen gebruik (games, muziek, films) en zoals gezegd heb ik een budget ;) Ik zit te denken aan de Logitech Z 640, waar ik van 2 vrienden wel wat goede dingen over heb gehoord, aangezien zij hem ook hebben. Ik heb hem ergens kunnen vinden voor 60 euro, is niet erg veel lijkt me. Wie heeft er wat tips :)
Nogmaals :) aangezien ik geen reactie heb gehad :) Hetgene wat ik hier boven las is ook wel interessant trouwens. 4.1 zou voor mij ook voldoen, omdat ik toch zeker de linker box redelijk dicht naast mijn beeldbuis moet zetten. 5.1 kan ook nog steeds want dan plaats ik de center tussen mijn 2 beeldbuizen in. Nah graag wat meer reacties :) :P

3D Artist

quote:
Well then, 'ketch-up' ;)
(...tabular ownage...)

Mijn hartelijke dank hiervoor, echter, nu ik dit zo zag, dacht ik: waar de heck zijn de Philipsen in de startpost? Afwezig! Juist.

Dus heb ik maar even wat in elkaar gedraaid (zou je dit kunnen toevoegen aan de startpost Play? :Y) Cheers!)

---------------------------------------

Philips
http://images.google.com/images?q=tbn:-twLgOCh-xwJ:www.mgm.com/mgm/images/h_images/white.gif
2 Channel Speakersets

Philips DGX220/00

Specificaties
Pricewatch: ¤35

Review

http://www.consumer.philips.com/catalog/DG/DGX220_00_webImageFullSize.jpg

Philips MMS221/00C

Specificaties
Pricewatch: ¤5

http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS221_00C_webImageFullSize.jpg

Philips MMS221/00

Specificaties
Pricewatch: ¤5

http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS221_00_webImageFullSize.jpg

Philips MMS222/00C

Specificaties
Pricewatch: ¤15
Pricewatch (grafiet): ¤20

http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS222_00C_webImageFullSize.jpg

Philips MMS223/00S

Specificaties
Pricewatch: ¤20

http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS223_00S_webImageFullSize.jpg

Philips MMS223/00

Specificaties
Pricewatch: ¤20

http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS223_00_webImageFullSize.jpg
2.1 Channel Speakersets

Philips A3.310/00

Specificaties
Pricewatch: ¤60
Pricewatch (Acoustic Fusion): ¤60

http://www.consumer.philips.com/catalog/A3/A3_310_00_webImageFullSize.jpg
5.1 Channel Speakersets

Philips A3.610/00

Specificaties
Pricewatch: ¤175

http://www.consumer.philips.com/catalog/A3/A3_610_00_webImageFullSize.jpg

Philips MMS260/00

Specificaties
Pricewatch: ¤55

http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS260_00_webImageFullSize.jpg

Philips MMS460/00

Specificaties
Pricewatch: ¤80
Pricewatch: ¤75

Review

http://www.consumer.philips.com/catalog/MM/MMS460_00_webImageFullSize.jpg

Cavorka wijzigde dit bericht 18-09-2004 19:36 (13%)
Reden: Ik bliif editten zo... :P, Edit 7

You're good, you're real good, but as long as I'm around, you'll always be second best

Iemand ervaringen met die laatste; mms460? (kzie dat je niet de A5.600 in je tabel hebt opgenomen; hoewel deze via de webshops niet meer leverbaar zijn, heb ik er zo'n 11 a 13 zien liggen (in een verrekt kleine doos! :? ) bij de Makro in Hengelo...echter....113 euro oid :| )

Yellowneck wijzigde dit bericht 18-09-2004 19:35 (8%)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

3D Artist

quote:
YellowNeck schreef op 18 september 2004 @ 19:34:
Iemand ervaringen met die laatste; mms460? (kzie dat je niet de A5.600 in je tabel hebt opgenomen; hoewel deze via de webshops niet meer leverbaar zijn, heb ik er zo'n 11 a 13 zien liggen (in een verrekt kleine doos! :? ) bij de Makro in Hengelo...echter....113 euro oid :| )
Ik heb alleen de speakers die op de website van Philips zelf stonden, overgenomen... als hij daar niet staat, dan wordt hij denk ik dus ook niet meer gemaakt, en is het vinden ervan, zoeken naar overstock. Niet echt heel makkelijk denk ik. Maar toch goed opgemerkt!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: