Reg. datum: 09 augustus 2004
Het Grote Printer Topic - Deel 1
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 09 augustus 2004
Reg. datum: 10 augustus 2002
Ik zou dit graag willen uitbreiden maar ik weet niet of dit mogelijk is en zo ja met welk geheugen kan ik het uitbreiden?

Een kleurenlaser voor een dergelijke prijs. Misschien wel interessant, zelfs voor thuisgebruik en kleine kantoren. Iemand al ervaring?
Zin om een leuk project te programmeren (netjes betaald) in PHP/MySQL op het CakePHP framework. http://tentoday.com !
Reg. datum: 21 oktober 2001
liefst zowel printen als scannen, maar alleen printen is ook goed.
ik vraag dit omdat er nog al wat problemen schijnen te zijn met printservers en all-in-one's
Star LC-10 Dot Matrix Printer: hangt ook hier aan een server voor een printe over datagebruik e.d...... het apparaat is al 16 jaar ofzow in gebruik en ONVERWOESTBAAR...Pelikan levert ook nog steeds cartridges voor dit apparaat, Klasse!
Olivetti JP190: Voorganger van de JP192 en nagenoeg identiek, dingetje werkt al 7 jaar vlekkeloos, alleen zijn de cartridges tegenwoordig wat moeilijker te krijgen..
Epson Stylus C42UX: Mijn eerste miskoop. Het is bekend dat deze printer het standaard begeeft na 14 maanden.... zo ook 2 weken terug bij mij. Daarnaast zuipt deze printer inkt en moet ie om de 10 kantjes de koppen eens schoonmaken wat FLINK wat inkt kost...
Eergister heb ik de printer opengemaakt en zag ik ook meteen waar de helft van mijn cartridges heen is gegaan: het waste-ink reservoir (grote spons)...
Mijn laatste aankoop: Canon I560.
Zeer degelijk apparaat. 4 aparte cartridges die als imitatie 6-9 euro per stuk kosten.
Inktverbruik is ook zeer laag..... nu al zo`n 50 kantjes geprint en inktpeil is maar 1mm gedaald op de monitor (totaal 2cm)... tot nu toe zeer tevreden over dit apparaat.
Ook de afdrukken zijn erg scherp en ik heb nog geen last gehad van verstopte koppen.
Zet- en drukfouten voorbehouden.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe printer, en heb me oog laten vallen op de nieuw Pixma serie van Canon. Ik zit nu te twijfelen tussen de IP3000 en de IP4000.
Wat doe ik met de printer: printen van: cdcovers/verslagen voor school (veelal met kleur) /foto's/dvdcovers.
Kan iemand mij een advies geven welke ik het beste kan aanschaffen? Het hele "seperate-inkttanks" is me volledig nieuw, aangezien ik bij de epson gewoon 2 cartridges had die als die leeg waren vervangen moest worden.
Volgens http://www.tweakers.net/n...order=&highlight=inkt is de IP3000 het goedkoopst/zuinigste in de serie, maar kan iemand dit al bevestigen?
http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253
Reg. datum: 02 december 2003
Ik vroeg me ook af of er al namaak inkt is want kon het niet vinden. Ik kan geen eens normale inktpatronen vinden. Hoe duur zulle die zijn?
quote:jassie256 schreef op 16 september 2004 @ 20:41:
IK wil ook de IP4000 aanschaffen omdat die 5 verschillende inktpartonen gebruikt. Ook scheelt het in aanschafprijs niet veel met de IP3000 en hij print (denk ik)scherper als ik zo die revieuw las.
Ik vroeg me ook af of er al namaak inkt is want kon het niet vinden. Ik kan geen eens normale inktpatronen vinden. Hoe duur zulle die zijn?
Als je productvergelijking doet op canon.nl, zie je welke cartridges de printer gebruikt.
deze zijn:
quote:Single Ink technology - vijf afzonderlijke inkttanks (BCI-3eBK, BCI-6BK, BCI-6C, BCI-6M, BCI-6Y)
Dat betekend dat je voor de zwarte (3eBK) 11 euro neerlegt, voor de kleur (BCI-6C, BCI-6M, BCI-6Y) 8.75 euro.
De 6BK is ook zwart, en die kost 8 euro (prijzen volgens http://www.tweakers.net/pricewatch )
http://weblog.sjowhan.nl/http://specs.tweak.to/5253
Reg. datum: 16 november 2001
Nu heb ik natuurlijk op de pricewatch gekeken.. maarja die prijzen zeggen me daar niet zoveel.
Bv de hp3520 is te koop voor nog geen 40 euri. Maar als ik die koop zit er dan al wel een usb kabel bij, en ook zwarte en kleur inkt?
Plus bij zo'n oud model zijn volgens mij de inkt cartridges ook duurder dan van modellen die nog wel gemaakt worden.
Immers er moet ook nog wat inkt in. En dat schijnt het dure grapje te zijn.
Dus mijn vraag:
- Waar tover ik zo goedkoop mogelijk een NIEUWE printer vandaan
- waar moet ik op letten als mijn eis is, dat de printeraanschaf zo goedkoop mogelijk moet zijn?
onder de voorwaarde:
- geen Lexmark
- snelheid en resolutie niet van belang
- als t kan incl inkt. (misschien iemand die goedkope inktmerken weet)
ik heb nu de iP4000 staan en het is echt een fijne printer, duplex (dubbelzijdig) printen, cd's printen, randloos foto's printen, en de kwaliteit is top. Daarnaas is ie ook vrij stil, en als ie eenmaal "warm" is gaat het printen ook lekker snel.
Guitar Zero
live / psn : phusebox | F1 = L1FE |
Zelfde hier heb nu 40 DVD hoesjes afgedrukt en ze zijn nog steeds niet leeg bij www.inkclub.com haal ik alle 4 de cartridges voor iets meer als 20 ¤ Dus geen geld. Maar nog niet nodig gehad.. Vraaf me af hoeveel kantjes ik ermee kan printen. Hij geeft nu wel de melding na 40 dvd hoesjes dat de zwart op zou zijn. Maar dat zei ie al bij 30 hoesjes..quote:Michael Knight schreef op 15 september 2004 @ 23:36:
Even mijn printerervaringen op een rijtje:
Star LC-10 Dot Matrix Printer: hangt ook hier aan een server voor een printe over datagebruik e.d...... het apparaat is al 16 jaar ofzow in gebruik en ONVERWOESTBAAR...Pelikan levert ook nog steeds cartridges voor dit apparaat, Klasse!
Olivetti JP190: Voorganger van de JP192 en nagenoeg identiek, dingetje werkt al 7 jaar vlekkeloos, alleen zijn de cartridges tegenwoordig wat moeilijker te krijgen..
Epson Stylus C42UX: Mijn eerste miskoop. Het is bekend dat deze printer het standaard begeeft na 14 maanden.... zo ook 2 weken terug bij mij. Daarnaast zuipt deze printer inkt en moet ie om de 10 kantjes de koppen eens schoonmaken wat FLINK wat inkt kost...
Eergister heb ik de printer opengemaakt en zag ik ook meteen waar de helft van mijn cartridges heen is gegaan: het waste-ink reservoir (grote spons)...
Mijn laatste aankoop: Canon I560.
Zeer degelijk apparaat. 4 aparte cartridges die als imitatie 6-9 euro per stuk kosten.
Inktverbruik is ook zeer laag..... nu al zo`n 50 kantjes geprint en inktpeil is maar 1mm gedaald op de monitor (totaal 2cm)... tot nu toe zeer tevreden over dit apparaat.
Ook de afdrukken zijn erg scherp en ik heb nog geen last gehad van verstopte koppen.
Missing Heaven Like Hell
Nog steeds zie ik veel mensen die goedkoop willen printen zoeken naar printers voor een eurotje of 40..
hier moet je niet naar kijken!!
Kijk naar de aanschafprijs van de inkt!
Als je zonodig een printer van zoveel centjes wil, koop dan een 2de handse voor dat geld..CANON!!! wel te verstaan.
Ik heb nu een jaar of 3 een Canon S500 een zwarte cartridge kost mij 7 euri
een kleurencartridge 6!!!
deze zijn dan van het namaakmerk Pelikan.
Even het prijsvershil uitleggen..
Bij niet Canon printers zit de printkop op de cartridge zelf..dit kost je een vermogen
Bij canon koop je een plastic tankje met inkt <punt> =goedkoop.
Nu zijn er natuurlijk wat dingen te zeggen over "nep" inkttankjes
1. de inkt gaat ongetwijfeld veel sneller op..
antw.> Nee, de inkt wordt afgegeven door de printkop zelf die bepaalt hoeveel inkt eruit komt dus dat is altijd evenveel..
2. de kwaliteit is ook minder..
antw.> Nee, de kleur inkt is exact hetzelfde en ze garanderen dezelfde kwaliteit bij Pelikan en dat is de kwaliteit ook.
dan zou je nog kunnen denken dat Canon inkt zuipt..
Ik heb op mijn ouwe maatje (Canon S500) mijn zo'n 100 foto's afgedrukt van de vakantie prachtig natuurlijk en heb nog geen catridge hoeven vervangen..en een maatje groter als 10x15 ook nog..
nog vragen?
quote:
Ja... Hoe zit dat nu met die koppen vervangen bij Canon. Ik lees daarover verschillende berichten op internet en zelfs op Tweakers. Is dat bij die nieuwe canon's (ip4000 is mijn oog op gevallen) ook nog nodig na een cardridge of 5? En hoe duur is dat? Tevens lees ik naast epson's ook van canon dat ze vaak na 12 a 13 maanden de geest geven.
Heb nu een Xerox Docuprint, maar die is aan het einde van zijn levensduur
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
Bij deze printer is dat helaas niet mogelijkquote:brambel schreef op 14 september 2004 @ 19:38:
Ik heb een HP 1005W gekocht, er zit maar 1 Mb geheugen in.
Ik zou dit graag willen uitbreiden maar ik weet niet of dit mogelijk is en zo ja met welk geheugen kan ik het uitbreiden?
Ook 2x 020 is geen 040
Overigens: ik hoorde ook dat je een pakket kon kopen met 4 cartridges (zwart, r/g/b) + printerkop voor 45 euro...iemand hier ervaring mee?
De printerkop is daarbij zo te verwijderen in mijn I560.
Zet- en drukfouten voorbehouden.
Reg. datum: 21 mei 2004
maar tot nu toe een topprinter, alleen een laserprinter is scherper qua tekst, maar qua foto's heb ik ze nog nooit zo realistisch gezien (behalve een officiele afdruk bij een goede winkel)
msi neo platinum - amd64 3000+ - xfx 6800gt - 1024 mb corsair cas2 - 36,7 gb wd - 17" philips tft
Reg. datum: 21 mei 2004
Bij mij was de reden om voor de 4000 te gaan het geringe prijsverschil (zeker met computer etc. erbij), + de 4000 is de opvolger van de i865 die ik eerst wilde.
msi neo platinum - amd64 3000+ - xfx 6800gt - 1024 mb corsair cas2 - 36,7 gb wd - 17" philips tft
-hp 5150 ą 70 Euro bij Dixons
-hp 3845 ą 90 Euro bij Norrod
-hp 3745 ą 70 Euro bij Norrod
over de 5150 kan ik redelijk veel vinden en dat klinkt allemaal vrij posties (ben nu de epson c20ux gewend dus is logisch).
Over die andere 2 kan ik niet zo veel reviews vinden. Misschien omdat ze vrij nieuw zijn? Heeft iemand ervaring met die aparaten? Mijn voorkeur gaat nu uit naar de 5150 (sneller en kan meer papier in de la dan 3745). Ik moet het ding vandaag ff kopen want heb hem dringend nodig dus sneller reacties zijn gewenst.
[xp] Asus a7N8x-x; Amd Athlon +2400; Asus FX 5200 128MB; 512 ddr;
Reg. datum: 16 september 2002
Het grote verschil is natuurlijk de cartridges, maar het prijsverschil tussen de cartridges is gemiddeld een euro of 5, dus het duurt wel een tijdje voordat je dat eruit het. Want het prijsverschil tussen de printers is 50 euro. Terwijl de printkwaliteit gelijk is.
Je zou dan als enige voordeel hebben dat er iets sneller geprint wordt, en dat je duplex kan printen. Dat vind ik bij lange na geen 50 euro waard.
Of zie ik nu echt veel dingen over het hoofd?
Maar aan de andere kant wat voldoet dat voldoet. Ik heb zelf gekozen voor de ip4000, juist vanwege zijn gescheiden inkttanks en zijn betere beoordeling als photoprinter. Maar als ik wat minder ruim in mijn geld had gezeten was ik ook voor de ip2000 gegaan.
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
Prijs verschil in pricewatch is 8 euro.. Daarvoor krijg je dan wel een 5 kleurenprinter ipv een 4 kleuren printer.quote:bloodnose schreef op 28 september 2004 @ 15:33:
Ik wil em alleen maar voor foto's, hoesjes, cd's etc gebruiken, voor tekst heb ik wel een laserprinter.. Ik hoor echter alleen maar reacties over de ip4000 en niemand over de ip3000 terwijl er niet echt veel verschil is tussen beide printers of ben ik nu
D8 dat tegenwoordig de inktjetprinters vooruit waren gegaan in het printen van tekst ivm laserprinters.
Kan een IP4000 eigenaar iets kwijt over de kwaliteit van geprinte tekstdocumenten.
I am not malevolent, I simply am
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last