Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 17 augustus 2004

Weet niemand een antwoord op mijn vraag over het verschil in stroomverbruik tussen een athlon xp(m) en een epia?? Weet inmiddels dat een xp2200 ongeveer 55 w trekt

E6600, DS4, Corsair

Reg. datum: 08 maart 2000

quote:
Dijkstra schreef op 08 september 2004 @ 12:45:
Weet niemand een antwoord op mijn vraag over het verschil in stroomverbruik tussen een athlon xp(m) en een epia?? Weet inmiddels dat een xp2200 ongeveer 55 w trekt
Ik schat 20W ofzo.
quote:
Euh waar bazeer jij dat op? Op GOT lopen een aantal topics over stroomverbruik en geloof mij maar, een 300watt omvormer is geen overbodige luxe

quote:
Megamind schreef op 08 september 2004 @ 14:29:
[...]

Euh waar bazeer jij dat op? Op GOT lopen een aantal topics over stroomverbruik en geloof mij maar, een 300watt omvormer is geen overbodige luxe

geloof me.. een Epia systeempje met een Laptop HDD en slimline DVD spelertje komt echt niet over de 40watt heen..

gemeten met een stroommeter en voltage meter

P=U*I ;) (dus zit ik met m'n 60Watt carputer voeding aardig in de ruime kant)

quote:
Megamind schreef op 08 september 2004 @ 14:29:
[...]

Hij heeft het over het vermogen van het Epia procje, en niet over het geheel, ik denk dat het geheel zo'n 50Watt ofzo zal zijn. Zodra je flinke hardeschijven etc, en dikke videokaarten gaat gebruiken zal dit wel fors stijgen, ik heb een 300Watt omvormer, en een 200Watt pc voeding, die nu alles trekt, mobo + proc, 80gb hd, schermpje, gf2mx, usb-bluetoothding. Gaat allemaal prima.

Mex wijzigde dit bericht 08-09-2004 15:46 (38%)

Heeft er iemand nog een leuk idee om een dvdspelertje aan te sluiten. Het allerliefste wil ik een pioneer slot-in dvdspeler op plek van de normale autoradio hebben. Alleen met een IDE kabel van 3 meter gaat dit niet werken, via usb kan, maar dat is een vrij dure oplossing (45¤~50¤), iemand een ander ideetje?
quote:
nIghtorius schreef op 08 september 2004 @ 15:30:
[...]

geloof me.. een Epia systeempje met een Laptop HDD en slimline DVD spelertje komt echt niet over de 40watt heen..

gemeten met een stroommeter en voltage meter

P=U*I ;) (dus zit ik met m'n 60Watt carputer voeding aardig in de ruime kant)
Ja maar hij heeft het over een 2200+ en die zuigt wel harder ;) Als je idd deze dingen hebt dan heb je een erg zuinig pctje!

beroeps prutser

ik ga ook een car pc in mijn auto bouwen, maar dan meer om te wardriven, ik gebruik helemaal geen 12 V DC --> 230V AC omvormers, ik doe alles 12V, epia, scherm, de hele ratteplan.

zo'n omvormer is aleen maar verlies, beetje onzinnig om eerst 12 naar 230 en dan weer terug te converteren.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Reg. datum: 11 november 2003

quote:

Door Mex - woensdag 08 september 2004 16:17
Heeft er iemand nog een leuk idee om een dvdspelertje aan te sluiten. Het allerliefste wil ik een pioneer slot-in dvdspeler op plek van de normale autoradio hebben. Alleen met een IDE kabel van 3 meter gaat dit niet werken, via usb kan, maar dat is een vrij dure oplossing (45¤~50¤), iemand een ander ideetje?

Ik heb op ebay een usb2-ide kabeltje gekocht, is inclusief verzendkosten prima te betalen! Dan kun je elk soort ide apparaat aansluiten, heel gemakkelijk.
Komt helemaal uit Hong Kong, maar sneller en goedkoper dan de meeste nederlandse webshops.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...41994&item=6706110803

quote:
aufl schreef op 08 september 2004 @ 20:05:
[...]

Ik heb op ebay een usb2-ide kabeltje gekocht, is inclusief verzendkosten prima te betalen! Dan kun je elk soort ide apparaat aansluiten, heel gemakkelijk.
Komt helemaal uit Hong Kong, maar sneller en goedkoper dan de meeste nederlandse webshops.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...41994&item=6706110803
Wat was je in totaal kwijt aan verzendkosten dus, en hoe lang duurde het?
48k was toen meer dan genoeg.

Bij Mycom heb je een 2.5" behuizing met USB-IDE converter voor 19 euro.

Doe er je voordeel bij.....

quote:
Sinclair schreef op 08 september 2004 @ 21:01:

Ik heb het gezien inderdaad:

http://silverapp1.mycom.n...D=65162&productType=1

Wel stom dat een 3.5" ding meteen meer als 2x zo duur moet kosten, zal wel met voeding te maken hebben ofzo.

quote:

Door Mex - woensdag 08 september 2004 21:16

quote:
Sinclair schreef op 08 september 2004 @ 21:01:

Ik heb het gezien inderdaad:

http://silverapp1.mycom.n...D=65162&productType=1

Wel stom dat een 3.5" ding meteen meer als 2x zo duur moet kosten, zal wel met voeding te maken hebben ofzo.
Ik was in totaal 18 euro kwijt, inclusief voeding en verzenden (4 dagen). Groot voordeel is dat je 'normale' ide apparaten kunt gebruiken.

quote:
aufl schreef op 08 september 2004 @ 21:41:
[...]

Ik was in totaal 18 euro kwijt, inclusief voeding en verzenden (4 dagen). Groot voordeel is dat je 'normale' ide apparaten kunt gebruiken.
Dan is dat zeker het overwegen waard, ding van de mycom kan evt ook met nog een extra omvormertje.
Devt

* BreeeZe gaat ook eindelijk zijn plannen uitvoeren :)

Heb gister een schermpje en gps ding besteld (bij stanet, bedankt voor dit topic _o_)
Helaas was het gps ding niet binnengekomen gister bij hun, hopelijk vandaag wel, dan heb ik het morgen binnen :9

Als basis gebruik ik een afgedankte sony laptop, pcg-r600hek, PIII-600
Het scherm was defect, maar dat maakt niet uit,die heb ik eraf gehaald en nu is ie lekker compact :)

Ga straks een fm-modulator halen voor de audio en een universele laptop adapter voor in de auto bij de kijkshop.

Voordeel bij een laptop is dat er een batterij inzit die de buffer vormt tijdens het starten van de auto zodat hij niet uitgaat.

De voeding ga ik dmv een relais schakelen op de stuurspanning van m'n radio, dus radio uit, geen oplaad spanning meer.
Tevens zit ik eraan te denken om zo ook de aan/uit knop te schakelen, dus dat hij een korte puls krijgt als de radio aan gaat, afsluiten doe ik dan via windows zelf.

Uiteraard komt er ook WiFi op, maar het schijnt nogal lastig te zijn een 54Mbit pcmcia kaartje te vinden met externe antenne aansluiting, dus ik denk dat ik maar een asus kaartje met opstaand antennetje ga modden.

Is het overigens mogelijk om een IDE dvd-speler via een usb-hdd interface aan te sluiten? LEZEN |:(

* BreeeZe heeft er zin in :D

1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V

quote:
BreeeZe schreef op 09 september 2004 @ 11:39:
Uiteraard komt er ook WiFi op, maar het schijnt nogal lastig te zijn een 54Mbit pcmcia kaartje te vinden met externe antenne aansluiting, dus ik denk dat ik maar een asus kaartje met opstaand antennetje ga modden.
Of een 3Com kaartje, die hebben ook een uitklapantennetje :)
Devt

Even een vraagje over een pulse laten geven dmv de 12v stuurspanning van m'n autoradio.

Ik zag hier laatst in een topic een schema wat zoiets was als dit:
http://got.breeeze.com/schema.gif
Het idee is dat als er spanning op komt dat het relais schakeld, totdat de condensator vol is en niet meer geleid (wat dus al vrij snel is)

Klopt dit?
En zo ja, wat moet de waarde van de condensator ongeveer zijn voor +/- 0.5 sec spanning.

1979 Chevrolet Camaro Z28<- Online fotoalbum
1993 Mazda 626 1.8i 16V

Voor iedereen die nog met de voeding bezig is:
Ik heb de schema's van m'n voeding (12V ATX 150W) gevonden en op m'n site gezet, evenals de beschikbare commando's voor de seriele poort. Misschien steken jullie er nog wat van op. Het is overigens niet mijn eigen ontwerp.

http://home.zonnet.nl/a.flapper/atx.htm

Reg. datum: 16 februari 2001

quote:
RoBBS schreef op 24 augustus 2004 @ 13:08:
http://www.swingstar.com/dashboard/IM001645.JPG

fototje van de voorgang van het project. -=let op! niet voor de 56k'ers onders ons=-
kerel kan je ons nog wat fotos laten zien van het project. Ben zeer benieuwd, want als je een mooi resultaat neerzet wil ik het ook gaan proberen !!!

The Joy of Posting

Als ik binnenkort een rijdend monster van mezelf heb wil ik er ook een carPC-tje inbouwen. Nu is dat allemaal met deze tutorials wel redelijk duidelijk geworden, maar ik had toch nog wat punten.
Ik wil dus een mobo+proc. en alles lekker zuinig. In tegenstelling tot de meeste mensen in deze topic wil ik juist GEEN scherm. Een simpel LCD-tje is al meer dan zat. Het gaat er namelijk om dat ik mijn MP3 collectie in de auto kan afspelen. Dat moet dus heel wat energie schelen maar heeft 1 van jullie een ID hoe ik de controls het beste kan regelen ? Ik hoef alleen maar wat simpele knoppen te hebben (next , previous , play , stop , pause etc )

Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !

matsimitsu.nl
Reg. datum: 03 oktober 2001

quote:
BreeeZe schreef op 09 september 2004 @ 11:39:

Ga straks een fm-modulator halen voor de audio en een universele laptop adapter voor in de auto bij de kijkshop.

Waar ga je die FM modulator halen?

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling. - dailypicture.nl - mysnaplog.com | PSN ID: Tgmessi

quote:
Khaine666 schreef op 10 september 2004 @ 14:02:
Als ik binnenkort een rijdend monster van mezelf heb wil ik er ook een carPC-tje inbouwen. Nu is dat allemaal met deze tutorials wel redelijk duidelijk geworden, maar ik had toch nog wat punten.
Ik wil dus een mobo+proc. en alles lekker zuinig. In tegenstelling tot de meeste mensen in deze topic wil ik juist GEEN scherm. Een simpel LCD-tje is al meer dan zat. Het gaat er namelijk om dat ik mijn MP3 collectie in de auto kan afspelen. Dat moet dus heel wat energie schelen maar heeft 1 van jullie een ID hoe ik de controls het beste kan regelen ? Ik hoef alleen maar wat simpele knoppen te hebben (next , previous , play , stop , pause etc )
Welk os + mp3-software ga je gebruiken? Als je Windows + Winamp gebruikt kun je een oud tobo slopen of met com-control werken, je sluit dan een aantal knoppen aan op de compoort waarmee je Winamp kan bedienen.
quote:
Xenation schreef op 10 september 2004 @ 01:43:
[...]

kerel kan je ons nog wat fotos laten zien van het project. Ben zeer benieuwd, want als je een mooi resultaat neerzet wil ik het ook gaan proberen !!!
Ik hoop zondag weer verder te gaan, wegens overlijden van een aantal mensen ben ik er niet meer aan toe gekomen om verder te gaan. Maar het project loopt nog wel hoor. het duurt nu alleen wat langer.

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

The Joy of Posting

quote:
Mex schreef op 10 september 2004 @ 15:26:
[...]

Welk os + mp3-software ga je gebruiken? Als je Windows + Winamp gebruikt kun je een oud tobo slopen of met com-control werken, je sluit dan een aantal knoppen aan op de compoort waarmee je Winamp kan bedienen.

Jah dat is zeker een heel goed plan ! Thnx voor de tip.

Zelf weet ik nog niet welke OS ik gebruiken ga. Linux leek mij het meest effecient. Als dat zo is misschien wel in combo met een command-line MP3 speler. Het mag allemaal heel simpel namelijk. De enige vorm van output moet een LCD-schermpje zijn (ala oude mobiele telefoon) met de info welk Mp3-tje zich afspeelt momenteel.

Dit is namelijk makkelijk te Stealthen wat de anti-inbraak weer ten goede komt.

Let's put a smile on your face! VCA Direct Examen & Cursus !

Heeft iemand een goeie tut hoe ik van een oud tobotje de toetsen zelf kan aansluiten? Ik heb wel wat kunnen vinden op google maar snap er nog bar weinig van :(

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: