Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 juni 2004

quote:
nIghtorius schreef op 29 augustus 2004 @ 23:39:
ik hik tegen een klein technisch probleempje aan..
knip
als de motor niet loopt zit er gewoon PERFECT ubergeluid in..
topics die ik al gevonden heb:
CarPC: Geluid van dynamo stoort geluid [0:21]

De vriendin van mijn broer heeft ook zo'n probleem als je een oplossing gevonden heb zou je die dan willen posten of mij willen mailen?

Ik was op zoek naar een handig klein toetsenbordje en zag bij de Dixons een een USB keyboard voor de PS2 het is wel een USB aansluiting (heeft een PS2 dat?). Ik vroeg me af of iemand weet of deze ook op een PC werkt.

FKA 'bobje86nl' \o/
Reg. datum: 25 maart 2003

quote:
nopi schreef op 30 augustus 2004 @ 18:13:
[...]

De vriendin van mijn broer heeft ook zo'n probleem als je een oplossing gevonden heb zou je die dan willen posten of mij willen mailen?

Ik was op zoek naar een handig klein toetsenbordje en zag bij de Dixons een een USB keyboard voor de PS2 het is wel een USB aansluiting (heeft een PS2 dat?). Ik vroeg me af of iemand weet of deze ook op een PC werkt.
Die werkt gewoon op de PC. Ik typ er nu op. Het is inderdaad USB, wat een PS2 ook heeft. Het toetsenbordje is zelfs van Logitech. Als je wilt kan ik wat (webcam)pics maken. Dit staat trouwens ook in de topicstart.
Reg. datum: 08 maart 2000

quote:
nopi schreef op 30 augustus 2004 @ 18:13:
[...]

Is nogal een prijsverschil zeg, ¤39,95 en 14¤!
FKA 'bobje86nl' \o/
Reg. datum: 25 maart 2003

quote:
Mex schreef op 30 augustus 2004 @ 19:20:
[...]

Is nogal een prijsverschil zeg, ¤39,95 en 14¤!
Totdat je gaat afrekenen. Dan komen er nog wat verzendkosten bij. Het maakt dus niet heel erg uit waar je het toetsenbord koopt.
[DPC]Team Grazzie

quote:
nIghtorius schreef op 30 augustus 2004 @ 13:06:
[...]
ik ga gewoon een zware condensator over m'n accu polen plaatsen.. filtert dan wel het meeste eruit.

Volgens mij werkt zoiets het beste als je de condensator bij de storingsbron plaatst, de dynamo dus.

Als je daar toch gaat prutsen, kijk de dynamo dan zelf ook even na! Stof, roet en andere troep kunnen ook "storing/sluiting" geven. :7

Veel succes

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

-=|[W4ck0]|=-

Zo'n dynamobrom kan ook door een aardlus veroorzaakt worden.. Kijk dat ook ff na.. Enne een dikke cap op de Dynamo zetten is ook nie altijd de juiste oplossing..

Probeer de combinatie van een spoel in serie en een ontstorings cap parallel aan je installatie.

Dit samen met een gezamelijk aardpunt (bij voorkeur direct van de accu) heft in de meeste gevallen deze brom op.

Tijd voor een klein schopje :) Even gecopy-paste van een ander forum:
Zoals ik een tijdje geleden al melde ben ik al ff bezig met de inbouw van een pc in de auto, ter vervanging van de autoradio. Het heeft tot afgelopen weekend geduurd voor ik alle spullen verzameld had. Ik heb alles nu in een testopstelling draaien en dat gaat allemaal prima, het spul kan dus spoedig ingebouwd worden :D Wat plaatjes van het schermpje:
http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/winamp1.jpg
http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/winamp2.jpg
Winamp bedien ik nu nog met mijn Nokia 6600 via bluetooth, als ik weer wat tijd over heb maak ik een knoppenpaneeltje op de plek van de autoradio waarmee ik alle functies kan bedienen. Op de Nokia ziet het er zo uit:
http://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/winamp3.jpghttp://www.rschouten.demon.nl/honda/carpc/winamp4.jpg
Hartstikke leuk natuurlijk, alleen zuipt hij batterijen als bluetooth aan staat.

Kort samengevat gebruik ik de volgende onderdelen:
Hardware
PII moederbordje
PII 266Mhz processor
64mb sdram
Asus V7100 GeForce2 MX-400
80Gb WD hardeschijf
200Watt voeding
10/100 netwerkkaartje, in de toekomst een WLANkaartje
Zanon 5,6" tft schermpje
300Watt omvormer
Zooi aan kabels

Software
WinXP-Pro
WinAmp 5
Controlfreak bluetooth plugin
Com-port Winamp control plugin om Winamp met knopjes te bedienen
WinLIRC om Winamp evt in de toekoms met een afstandsbediening te bedienen

Vragen staat vrij :*)
Reg. datum: 17 augustus 2004

Ben nog aan het inventariseren met wat ik nodig heb voor een carputer. Ik zit alleen te twijfelen of ik voor een via epia systeempje zal kiezen of voor een gewone xp2200 of zoiets. Deze laatste presteert denk ik wat beter, maar verbruikt ook meer stroom. Weet iemand ongeveer hoe groot dit verschil in stroomverbruik en prestaties is?? Mijn auto is trouwens een diesel, dus deze heeft wel een redelijk zware accu.

E6600, DS4, Corsair

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
Mex schreef op 07 september 2004 @ 09:01:
Tijd voor een klein schopje :)
Hardware
PII moederbordje
PII 266Mhz processor
64mb sdram
80Gb WD hardeschijf
200Watt voeding
Zanon 5,6" tft schermpje
300Watt omvormer
Zooi aan kabels

Software
WinXP-Pro
WinAmp 5

Hoe vlot draait windows XP op zulke oude hardware?
Met daar nog eens winamp 5 bovenop (of is het die lite versie die gewoon een update is van versie 2.9)
Hoe lang duurt het voor hij opgestart is?

keep trying...

quote:
Corpse2 schreef op 07 september 2004 @ 12:00:
[...]

Hoe vlot draait windows XP op zulke oude hardware?
Met daar nog eens winamp 5 bovenop (of is het die lite versie die gewoon een update is van versie 2.9)
Hoe lang duurt het voor hij opgestart is?
WinXP draait prima, heb alle visuele fratsen uitgezet, bootvis een keer gedraaid, het enige wat ie doet is Winamp draaien, het is inderdaad de lite versie. Ik gebruik de hibernate functie waardoor hij er zo'n 25 seconde over doet om op te starten, wat ik vrij acceptabel vind. De meeste tijd is hij kwijt aan het tellen van het geheugen :( Ik had er eerst 256mb inzitten, duurde het bijna een minuut! Met 64mb draait ie net zo goed, dus...

quote:
Dijkstra schreef op 07 september 2004 @ 11:09:
Ben nog aan het inventariseren met wat ik nodig heb voor een carputer. Ik zit alleen te twijfelen of ik voor een via epia systeempje zal kiezen of voor een gewone xp2200 of zoiets. Deze laatste presteert denk ik wat beter, maar verbruikt ook meer stroom. Weet iemand ongeveer hoe groot dit verschil in stroomverbruik en prestaties is?? Mijn auto is trouwens een diesel, dus deze heeft wel een redelijk zware accu.

Het ligt er maar net aan wat je met het systeempje wil gaan doen, ik wil het eigenlijk allemaal zo low-budget mogelijk houden. Het enige wat ik nieuw heb gekocht is de hd en de omvormer, samen zo'n 90¤. Het schermpje was 2e hands, 50¤ en de rest had ik nog. Ik heb voor een nieuwe hd gekozen ivm de garantie, ben er nog niet 100% van overtuigd dat zo'n schijf het relaxed vind in een verlaagde wagen :) Dvdtjes en divxen trekt de P2 uiteraard niet, ik heb nog een msi socketA bordje liggen met dode condensators, als ik zin heb fiks ik die en schroef ik er die in, met een athlon 1400 die ik nog heb liggen. Komt tzt wel.

Als je nog spullen moet kopen zou ik voor een 2e hands 440bx bordje oid gaan kijken, met een leuke p3 erop. Die verbruiken niet al te veel en zijn goed(koop) verkrijgbaar, en retestabiel. Je moet hier uiteraard wel de ruimte voor hebben, heb je die niet, dan zou ik idd een epia nemen.

Mex wijzigde dit bericht 07-09-2004 12:32 (5%)

WYSIWYG
Reg. datum: 10 september 2001

quote:
Mex schreef op 07 september 2004 @ 12:05:
[...]

WinXP draait prima, heb alle visuele fratsen uitgezet, bootvis een keer gedraaid, het enige wat ie doet is Winamp draaien, het is inderdaad de lite versie. Ik gebruik de hibernate functie waardoor hij er zo'n 25 seconde over doet om op te starten, wat ik vrij acceptabel vind. De meeste tijd is hij kwijt aan het tellen van het geheugen :( Ik had er eerst 256mb inzitten, duurde het bijna een minuut! Met 64mb draait ie net zo goed, dus...
Kan je het tellen van het geheugen niet uitzetten in je Bios. Kan geloof ik met een optie "Fast boot" o.i.d. Anders eens kijken voor een Bios update.

Pay peanuts get monkeys !

WYSIWYG
Reg. datum: 10 september 2001

quote:
Mex schreef op 07 september 2004 @ 09:01:
Tijd voor een klein schopje :) Even gecopy-paste van een ander forum:
Zoals ik een tijdje geleden al melde ben ik al ff bezig met de inbouw van een pc in de auto, ter vervanging van de autoradio. Het heeft tot afgelopen weekend geduurd voor ik alle spullen verzameld had. Ik heb alles nu in een testopstelling draaien en dat gaat allemaal prima, het spul kan dus spoedig ingebouwd worden :D Wat plaatjes van het schermpje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Winamp bedien ik nu nog met mijn Nokia 6600 via bluetooth, als ik weer wat tijd over heb maak ik een knoppenpaneeltje op de plek van de autoradio waarmee ik alle functies kan bedienen. Op de Nokia ziet het er zo uit:
[afbeelding][afbeelding]
Hartstikke leuk natuurlijk, alleen zuipt hij batterijen als bluetooth aan staat.

Hardware
PII moederbordje
PII 266Mhz processor
64mb sdram
80Gb WD hardeschijf
200Watt voeding
Zanon 5,6" tft schermpje
300Watt omvormer
Zooi aan kabels

Software
WinXP-Pro
WinAmp 5

Hoe heb je dat schermpje aangesloten ? Welke aansluitmogelijkheden heeft het ?

Pay peanuts get monkeys !

quote:
Dutch_guy schreef op 07 september 2004 @ 12:46:
[...]

Kan je het tellen van het geheugen niet uitzetten in je Bios. Kan geloof ik met een optie "Fast boot" o.i.d. Anders eens kijken voor een Bios update.
Laatste biosupdate zit erop, anders werkte die 80gb schijf ook niet. Fast boot staat al aan, is 440lx chipset die het woord fast nog niet begrijpt ;)

quote:
Dutch_guy schreef op 07 september 2004 @ 12:50:
[...]

Hoe heb je dat schermpje aangesloten ? Welke aansluitmogelijkheden heeft het ?
Schermpje heb ik via de tv-out (composiet) van de geforce aangesloten, beeldkwaliteit is goed genoeg voor mijn doeleinden. Als je perfect beeld wil zul je een vga schermpje moeten nemen, die zijn vaak wel meer als 2x zo duur.
pro

quote:
Mex schreef op 07 september 2004 @ 13:22:
[...]
Laatste biosupdate zit erop, anders werkte die 80gb schijf ook niet. Fast boot staat al aan, is 440lx chipset die het woord fast nog niet begrijpt ;)
* hasse_m heeft nog nooit een bios gezien waar je dat geheugen 'tellen' niet uit kon zetten.

quote:
hasse_m schreef op 07 september 2004 @ 17:39:
[...]

* hasse_m heeft nog nooit een bios gezien waar je dat geheugen 'tellen' niet uit kon zetten.
kom maar kijken :)
Take a Seat
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Welk mobo is het dan? Kon behalve de chipset geen merk vinden in dit topic.

quote:
MF schreef op 07 september 2004 @ 18:04:
[...]

Welk mobo is het dan? Kon behalve de chipset geen merk vinden in dit topic.
FIC VB-601
http://www.fic.com.tw/product/motherboard/images/legacy/vb-601.jpg
Reg. datum: 24 november 2000

Ik zat laatst te brainstormen over dit onderwerp met een goede vriend,

Dingen zoals Wifi Toevoegen en webcam zodat je met 2 autos kan netmeetingen.
Ik ben benieuwd of je de carroserie van je auto kan gebruiken als antenne voor je WIFI, Dit zou handig zijn om bijvoorbeeld vanaf je pc thuis Multimedia files te copieren naar je auto, (Die voor de deur staat B)

Where ever you go, there you are

Php counter foetsie

quote:
rikm schreef op 07 september 2004 @ 19:01:
Ik zat laatst te brainstormen over dit onderwerp met een goede vriend,

Dingen zoals Wifi Toevoegen en webcam zodat je met 2 autos kan netmeetingen.
Ik ben benieuwd of je de carroserie van je auto kan gebruiken als antenne voor je WIFI, Dit zou handig zijn om bijvoorbeeld vanaf je pc thuis Multimedia files te copieren naar je auto, (Die voor de deur staat B)
carroserie gaat niet lukken denk ik, maar met een kleine antenne wel. En wifi +webcam + netmeetingen voor onderweg, ik betwijfel 't of dat wel goed werkt, maar valt alijd te proberen. Maar muziek vanuit pc in je kamer naar auto gaat wel werken, maar verwacht geen hoge snelheden.

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Nissan 200SX owner :)

Ja we zaten er aan te denken om in iedergeval uit te zoeken wat het bereik is van de wifi in de auto (als accesspoint zijnde he) naar een client toe ook in een auto, is wel te testen met een laptop en netstumbler. daar zie je het heel precies op.

Eventueel kun je nagelang het signaal hier en daar nog wel wat versterken maar dan moet ik me ff wat verder in die Wifi gebeuren verdiepen...

Lijkt me hardstikke makkelijk om op die manier naar een meeting te rijden ofzo... Kun je met elkaar afspreken dat je ff ergens een korte pause houd etc...

Chieftec Bigtower | AMD Athlon 64 AM2 3500+ | Water-Cooled | ASUS M2N-E | 2GB Crusial DDR2 | Geforce 7600 | NEC 1300a DVD Bakker

Php counter foetsie

quote:
DAMAGE schreef op 07 september 2004 @ 19:57:
Ja we zaten er aan te denken om in iedergeval uit te zoeken wat het bereik is van de wifi in de auto (als accesspoint zijnde he) naar een client toe ook in een auto, is wel te testen met een laptop en netstumbler. daar zie je het heel precies op.

Eventueel kun je nagelang het signaal hier en daar nog wel wat versterken maar dan moet ik me ff wat verder in die Wifi gebeuren verdiepen...

Lijkt me hardstikke makkelijk om op die manier naar een meeting te rijden ofzo... Kun je met elkaar afspreken dat je ff ergens een korte pause houd etc...
je moet niet tever achter elkaar rijden, en webcamsessie trekt niet teveel van de bandbreedte, maar als er bijvoorbeeld auto's tussen jullie 2 inkomen, ja dan kan het wel eens wegvallen

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

quote:
DAMAGE schreef op 07 september 2004 @ 19:57:
Dit doen ze al 20 jaar ofzo op een vele simpelere manier:
http://www.mega-com.nl/media/Premier1000.gif

http://www.inkoopacties.net/ia/xmpnfmj4

ATI AIW Remote Controle I
Draadloze vrijheid door muren heen
- Door gebruik van radio-frequenties is het niet nodig om op de ontvanger te wijzen of je er dichtbij te bevinden
- Bedien door muren heen m.b.v. de radiosignalen. Bediening in het hele huis mogelijk
- Simpel te gebruiken, even de ontvanger in de USB poort en beginnen maar
- in tegenstelling tot wat fabrikant doet vermoeden is er _geen_ ATI kaart verplicht.

Full control
- Bedien je multimedia applicaties m.b.v. de knoppen en de muis-functie.
- Vrijwel volledige toegang tot je PC
- Lanceer met één druk op de knop je web-browser, TV-programma, DVD-programma etc.
- Programmeer zelf een programma / optie onder één van de 6 extra knoppen (A-F)
- Multimedia functies als forward, reverse, volume +/-, vorig/volgend kanaal etc. etc.

Ervaar vrijheid
- Bedien je Powerpoint presentatie met de zapper, web browser of multimedia programma.
- Vanuit je luie stoel i.p.v. achter de PC
- Beheer je MP3/film programma's overal in het huis

Vereist: Een USB aansluiting

http://www.ekpc.nl/webshop/images/RW1.jpg

€17,50

Mex wijzigde dit bericht 08-09-2004 12:26 (32%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: