[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw Topicquote:Dijkstra schreef op 25 augustus 2004 @ 19:54:
Wil ook wel graag carputertje bouwen. Probleem is echter de prijs. Ik kom op ongeveer 500 eurie's, waarvan het scherm de helft voor zijn rekening neemt. Vindt het toch wel veel geld voor een gadget. Hoe lossen jullie dit op? Of ben ik de enige met een lege bankrekening??
Ja joh, tis gewoon een dure hobby
En jij hebt waarschijnlijk nog geen eens de GPS erbij gerekend.
Lamborghini wijzigde dit bericht 26-08-2004 00:13 (24%)
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)
Ik wil het uiteindelijk zo gaan inbouwen:

Mex wijzigde dit bericht 26-08-2004 08:16 (35%)
quote:Mex schreef op 26 augustus 2004 @ 08:08:
Bij mij heeft het tot nu toe pas 35¤ voor de 300 Watt omvormer en 50¤ voor het schermpje gekost, ik zit nog in de verzamelfaseHeb nog een hele hoop oude hardware, enige wat ik nog niet heb is een hardeschijf. Zal een 40gb WD schijfje worden waarschijnlijk. Op de omvormer zit ik nog te wachten (ia) daarna kan ik beginnen met knutselen
Er komen zeker nog kosten bij voor een paneeltje + knopjes voor de bediening via de compoort, kabels en een (mdf)behuizing.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoiets had ik in eerste instantie ook in gedachten,. let er dan wel op dat je de hele tijd naar beneden moet kijken en dat je je aandacht niet bij de weg hebt. we willen hier geen massaal gecrashte tweakers omdat de carputer crashte,. of wel soms?
weet iemand btw of het eigenlijk wettelijk is toegestaan om zelf een dashboard te bouwen?
je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....
quote:RoBBS schreef op 26 augustus 2004 @ 08:20:
[...]
Zoiets had ik in eerste instantie ook in gedachten,. let er dan wel op dat je de hele tijd naar beneden moet kijken en dat je je aandacht niet bij de weg hebt. we willen hier geen massaal gecrashte tweakers omdat de carputer crashte,. of wel soms?![]()
weet iemand btw of het eigenlijk wettelijk is toegestaan om zelf een dashboard te bouwen?
In eerste instantie ga ik het ding gebruiken voor Winamp, navigatie heb ik niet nodig, filmpjes kijken doe ik wel als ik stil sta.
quote:Keuringseisen
Personenauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Wijze van keuren
1. De afleesbaarheid wordt visueel gecontroleerd, waarbij de verlichting wordt ingeschakeld.
2. Indien op grond van een ander keuringsvoorschrift een rijproef wordt uitgevoerd, wordt daarbij de werking van de snelheidsmeter gecontroleerd.
© RDW (opgemaakt door RDW)
Quote's van een ander forum waar ik veel rondhang.quote:Geachte heer xxxx,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Indien de snelheidsmeter ook bij nacht zichtbaar is en voor de rest het scherm niet het uitzicht naar voren belemmerd is dit toegestaan.
Indien het voertuig voorzien is van ABS en/mistachterlicht dan moeten de verplichte controlelampjes wel blijven functioneren!
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Mex wijzigde dit bericht 26-08-2004 08:30 (22%)
quote:Mex schreef op 26 augustus 2004 @ 08:08:
Bij mij heeft het tot nu toe pas 35¤ voor de 300 Watt omvormer en 50¤ voor het schermpje gekost, ik zit nog in de verzamelfaseHeb nog een hele hoop oude hardware, enige wat ik nog niet heb is een hardeschijf. Zal een 40gb WD schijfje worden waarschijnlijk. Op de omvormer zit ik nog te wachten (ia) daarna kan ik beginnen met knutselen
Er komen zeker nog kosten bij voor een paneeltje + knopjes voor de bediening via de compoort, kabels en een (mdf)behuizing.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb exact z'n indeling (Honda Civic '97), maar ik denk dat dan me pook 'altijd' voor het beeld zit (1e,3e en 5e versnelling).
Ik doe m'n scherm nu tijdelijk 'op' me dashboard, maar hij moet later 'uit' de radio komen.
PS: Gister me mobo binnen gehad, vandaag ff begin van de behuizing bouwen zodat ieder geval de voeding op z'n plek kan. Dan ff testen.
Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.
Ik heb vanmorgen even gekeken, ik heb er niet zo heel veel last van. Dit komt door mijn shortshifter (ding wat de schakelweg een stuk korter maakt) Dus misschien is dat een oplossing voor je.quote:[]InTeR[] schreef op 26 augustus 2004 @ 09:20:
[...]
Ik heb exact z'n indeling (Honda Civic '97), maar ik denk dat dan me pook 'altijd' voor het beeld zit (1e,3e en 5e versnelling).
Ik doe m'n scherm nu tijdelijk 'op' me dashboard, maar hij moet later 'uit' de radio komen.
PS: Gister me mobo binnen gehad, vandaag ff begin van de behuizing bouwen zodat ieder geval de voeding op z'n plek kan. Dan ff testen.

Mex wijzigde dit bericht 07-09-2004 13:38 (6%)
Radio niet gezekerd aangeslotenquote:Megamind schreef op 29 augustus 2004 @ 15:38:
Zorg wel dat je de aarding van dit omvormertje aansluit want ik heb een autoradio gesloopt omdat deze niet was aangesloten
Of is dit niet mogelijk?
unihockey rules
Dat kan gewoon. Je gebruikt dan een "normale" TV-tuner die je in je pc prikt en waar je dan normaal de TV-kabel in plugt, plug je nu een antenne.quote:hitchhacker schreef op 29 augustus 2004 @ 16:41:
Wat ik me afvraag: Zijn er ook tv-tuners? Zodat je bv ned 1,2 en 3 kan ontvangen?
Of is dit niet mogelijk?
Jawel alleen via de boxen is het gegaan.. Dus uitgang van rechterkanaal verrotquote:
nou heb ik het een en ander bij elkaar gezocht maar nou vraag ik me af of dit de goeie keus is voor in de auto ivm evt. stroomverbruik of andere dingen?
mijn keus is gevallen op deze onderdelen:
http://www.myelectronics.nl
Cubid 3688 Mini-ITX Case Black mo.nr. 4408-B
P4-ITX Mini-ITX mainboard for P4/Celeron 478, 533/400 MHz FSB up to 3,06 GHz
DDR 512Mb PC266 (voor mini-ITX ME/CL/M6000/10000/P4 & Light/NEO CLE266)
http://www.euromaxi.nl
Intel Celeron 2.8Ghz 400 box
stanet.nl
Newision NW619VT 7" lcd
Slimline Teac 8x DVD-ROM Zwart
Toshiba 060GB 2.5' 9.5mm 4200rpm ATA-5
GLOBALSAT GPS Antenne USB Sirf-Star II/LP Chipset
AMD Sempron 2600+, ASRock K7VT4A+, geforce 2 mx/mx400, MAXTOR 40Gb 7200rpm,Seagate Baracuda 4 80GB 7200rpm, PIONEER DVD-ROM DVD106, AOpenCD-RW CDRW2040, deskjet 930c, WingMan Attack 2
het wordt dusz waarschijnlijk een uitneembare pjoeter.
is ook handig tegen diefstal
AMD Sempron 2600+, ASRock K7VT4A+, geforce 2 mx/mx400, MAXTOR 40Gb 7200rpm,Seagate Baracuda 4 80GB 7200rpm, PIONEER DVD-ROM DVD106, AOpenCD-RW CDRW2040, deskjet 930c, WingMan Attack 2
Reg. datum: 13 augustus 1999
beetje overkill die Celeron 2.8Ghz. Vast ook niet zo zuinig...quote:tha_pietah schreef op 29 augustus 2004 @ 18:18:
nou vraag ik me af of dit de goeie keus is voor in de auto ivm evt. stroomverbruik of andere dingen?
mijn keus is gevallen op deze onderdelen:
Intel Celeron 2.8Ghz 400 box
j-w wijzigde dit bericht 29-08-2004 21:44 (50%)
quote:dread schreef op 25 augustus 2004 @ 10:07:
[...]
iemand een idee waar ik een klein usb toetsenbord kan bestellen voor een mooie prijs.
iemand een idee waar je een klein toetsenbord vind op usb met trackbal in verwerkt?
Het kleinste ,mooiste en duurste
http://www.sforh.com/keyboards/touchstr-mini-onehand.html
Ook heel handig voor de mensen die geen touch screen hebben!
ik heb storing op de audio-uitgang van m'n carputer. Ik kan namelijk m'n dynamo erdoor horen wanneer de motor draait.. systeemkast verbinden op het chassis lijkt niet te helpen. (storing word wel behoorlijk minder)
koptelefoon apart aangesloten op het systeem. komt duidelijk daar weg.. dus niet van m'n FM-modulator. het klinkt als een mislukte turbo (fluittoon, toonhoogte afhankelijk toerental
wat ik maandag ga proberen is de massa aansluiten op de min-pool van de accu (kijken dat dit enigzins nut heeft)..
wie heeft tips voor dit probleem?? mainboard isoleren van het systeemkast?? computer zelf heeft al een spanningsregulator van 12 volt.
als de motor niet loopt zit er gewoon PERFECT ubergeluid in..
topics die ik al gevonden heb:
CarPC: Geluid van dynamo stoort geluid [0:21]
nIghtorius wijzigde dit bericht 30-08-2004 00:21 (16%)
server || workstation || carputer || lifestory
Stel dat ze je auto jatten...Zorg dat je een wireless netwerkkaart hebt, en laat de pc de GPS coordinaten doorgeven van de auto via een emailadres als ie een open netwerk vindt. Je kan ook een mobieltje eraan koppelen (prepay).
Handig?
unihockey rules
quote:hitchhacker schreef op 30 augustus 2004 @ 00:01:
Ik bedacht met net een leuke feature:
Stel dat ze je auto jatten...Zorg dat je een wireless netwerkkaart hebt, en laat de pc de GPS coordinaten doorgeven van de auto via een emailadres als ie een open netwerk vindt. Je kan ook een mobieltje eraan koppelen (prepay).
Handig?
idd leuk id. en dan is de prepay oplossing stuk beter lijkt mij. Coordinates on request: Wachtwoord naar je gsm sms'en, en dan stuurd ie zen locatie terug
Misschien meteen webcam achter je dashbord zetten, kan je meteen foto van dader naar politie sturen
quote:dread schreef op 25 augustus 2004 @ 10:07:
[...]
yeah right !! todat je het gaat bestellen. Dan ben je 40 euro kwijt.
try it for yourself
iemand een idee waar ik een klein usb toetsenbord kan bestellen voor een mooie prijs.
iemand een idee waar je een klein toetsenbord vind op usb met trackbal in verwerkt?
http://users.pandora.be/flubberr/cheaplace
hier staat er bijna helemaal onderaan een klein toetsenbordje voor 14 euro inclusief verzending (wel binnen belgie, maar ik denk dat naar nederland niet veel extra zal zijn)
voor mensen die ergens (in de asbak bijvoorbeeld) een klein USB hubje met 4 poortjes en USB 2.0 compatibel willen wegwerken staat er een klein beetje hoger ook nog zo eentje.
van de toetsenbordjes weet ik dat hij er nog 6 op stock heeft liggen, die hubjes weet ik niet.
Als je zo een toetsenbordje, hubje of iets anders van op die page ziet kan je info en bestellingen aanvragen of plaatsen door te mailen naar flubberketje [at] hotmail [dot] com, in de mail vermelden dat je deze link gekregen hebt van mij (DaPew dus) en bij "CC" benjaminverschaeve [at] hotmail [dot] com invullen, anders kun je niet meer profiteren van deze prijzen.
Je kan ook ff een filter kopen, die filtert het geluid er voor je uit, ik geloof een low-pass filter oid..quote:nIghtorius schreef op 29 augustus 2004 @ 23:39:
ik hik tegen een klein technisch probleempje aan..
ik heb storing op de audio-uitgang van m'n carputer. Ik kan namelijk m'n dynamo erdoor horen wanneer de motor draait.. systeemkast verbinden op het chassis lijkt niet te helpen. (storing word wel behoorlijk minder)
koptelefoon apart aangesloten op het systeem. komt duidelijk daar weg.. dus niet van m'n FM-modulator. het klinkt als een mislukte turbo (fluittoon, toonhoogte afhankelijk toerental). stereo-plug van FM-mod uit de carputer trekken duidt aan dat de storing helemaal niet bij de FM-mod ligt (krijg een perfecte stilte).
wat ik maandag ga proberen is de massa aansluiten op de min-pool van de accu (kijken dat dit enigzins nut heeft)..
wie heeft tips voor dit probleem?? mainboard isoleren van het systeemkast?? computer zelf heeft al een spanningsregulator van 12 volt.
als de motor niet loopt zit er gewoon PERFECT ubergeluid in..
topics die ik al gevonden heb:
CarPC: Geluid van dynamo stoort geluid [0:21]
quote:Megamind schreef op 30 augustus 2004 @ 07:08:
[...]
Je kan ook ff een filter kopen, die filtert het geluid er voor je uit, ik geloof een low-pass filter oid..
probleem is. als ik een low-pass filter (filter die de lage frequenties eruit filtert) dat ik tot aan het begin van de fluittoon door moet laten (fluittoon begint voor m'n gevoel bij 1200 hertz en gaat tot 8000 hertz). dus als ik een low-pass filter van 10->1100 hertz plaats blijft er helaas niks over van m'n geluid.
ik ga gewoon een zware condensator over m'n accu polen plaatsen.. filtert dan wel het meeste eruit.
server || workstation || carputer || lifestory
Reg. datum: 29 januari 2004
http://www.dashpc.com/
Vooral bij de pictures kan je zien hoe bizar leuk ze het inbouwen.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last