Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 juli 2002

Das dan minder, ik heb echt geen geld om zowel nieuwe cpu/mobo/mem te kopen als een dure pci express kaart van ruim 300 euro.

Welk chipset zal naar verwachting de beste worden trouwens? nvidia?

Als het ze niet lukt voor de p4 zal het me verbazen als het voor de amd wel lukt.

Hertog_Martin wijzigde dit bericht 28-08-2004 20:37 (15%)

qx6700 overclocked
Reg. datum: 16 april 2004

quote:
Hertog_Martin schreef op 26 augustus 2004 @ 14:36:
Komt er binnenkort een socket 939 mobo met dual pci-express x8 voor SLI nvidia kaarten?

Inderdaad, dat wil ik ook graag weten.
Socket 939 of 940 met dual pci-e x8 (of x16?)

catscit wijzigde dit bericht 28-08-2004 22:37 (11%)

Reg. datum: 29 september 2000

Ik heb afgelopen week een Asus K8N-E (nForce3 250Gb) mobo met een Athlon 64 3200+ processor en 2x 512MB Corsair ValueSelect PC3200 CAS 2,5 geheugen besteld bij Salland Automatisering. Inmiddels is het al afgeleverd, maar jammer genoeg ben ik nu niet thuis, dus ik kan 't pas maandag in m'n computertje prutsen. Volgens mij heb ik wel een aardig setje bij elkaar gezocht, ik ben erg benieuwd wat voor boost 't zal opleveren ten opzichte van mijn tweeëneenhalf jaar oude Athlon XP 1800+. :9

Specs! | Xbox 360 Gamertag: Ocin NL

« '-_-' »
Reg. datum: 06 maart 2001

quote:
catscit schreef op 28 augustus 2004 @ 22:33:
[...]

Inderdaad, dat wil ik ook graag weten.
Socket 939 of 940 met dual pci-e x8 (of x16?)

Op die vraag is het antwoord al gegeven:

The Source in "[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - De..."

nForce4 logo's:

nForce4:
http://www.tweakers.net/ext/f/39953/full.png

nForce4 SLI:
http://www.tweakers.net/ext/f/39954/full.png

nForce4 Ultra:
http://www.tweakers.net/ext/f/39955/full.png

Hiernaast komt er nog een Pro versie, zoals eerder al duidelijk werd. Deze pro versie heeft ondersteuning voor een "companion chip" (IO-4 I/O, via HyperTransport link) waarmee de moederbord fabrikant (waarschijnlijk) extra PCI-Express lijnen kan benutten. Standaard zijn er 20 PCI-Express lijnen tot beschikking, over 4 controllers (maximaal 4 PCI-Express sloten). De Pro versie heeft ondersteuning voor AC'97 2.3, geen HD Audio of SoundStorm 2.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

« '-_-' »
Reg. datum: 06 maart 2001

AMD Opteron Dual PC zMAXdp gaat in de verkoop (ja, dat lees je goed: DUAL Opteron SFF)

http://www.iwill-japan.co.jp/Pict/zMAXdp02.gif

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

kampioenen !!
Reg. datum: 06 mei 2003

quote:
Devil N schreef op 28 augustus 2004 @ 23:12:
Ik heb afgelopen week een Asus K8N-E (nForce3 250Gb) mobo met een Athlon 64 3200+ processor en 2x 512MB Corsair ValueSelect PC3200 CAS 2,5 geheugen besteld bij Salland Automatisering. Inmiddels is het al afgeleverd, maar jammer genoeg ben ik nu niet thuis, dus ik kan 't pas maandag in m'n computertje prutsen. Volgens mij heb ik wel een aardig setje bij elkaar gezocht, ik ben erg benieuwd wat voor boost 't zal opleveren ten opzichte van mijn tweeëneenhalf jaar oude Athlon XP 1800+. :9

ik ben erg benieuwd naar de performence van dit moederbordje, ik ben van plan om een asus bordje te kopen, maar ik weet nog niet welke chipset en
volgens mij ben jij de enige die asus k8n-e heeft :)

AMD 64
Reg. datum: 02 augustus 2004

Ben op zoek naar een s754/939 plankje dat flink wat geheugen ondersteund, zoals PC4400 (of iets minder). Welk mobotje doet dit? Bij de s939 kan ik er al geen vinde, maar dat is logisch want er zijn er niet zoveel van. |:(

Life's a game...game on!

doing IT

Blijkbaar kan ik niet zoeken: de dual-core CPU'S, voor welke socket komen die? Ik verwacht voor de Opterons 940 en voor het FX-model 939. Maar dat heb ik nergens terug kunnen vinden.
Eind dit jaar een nieuwe pjuter en eind volgend jaar dualcore leek me wel wat.

To boldy nerd where no one has nerded before.

quote:
Joost E. Boere schreef op 31 augustus 2004 @ 14:38:
Blijkbaar kan ik niet zoeken: de dual-core CPU'S, voor welke socket komen die? Ik verwacht voor de Opterons 940 en voor het FX-model 939. Maar dat heb ik nergens terug kunnen vinden.
Laatste alinea van het bericht op The Inquirer (enkele posts hierboven gelinkt).

Be Cool, Be Roel || Specs

Reg. datum: 28 juni 2001

http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=353499

Weet niet of dit al gemeld was...
wel interresant denk

Amd en Windows XP SP2 niet compatible?

doing IT

"The tech is much as we described recently. AMD said that it will intro a full dual processor line up for the one to eight socket server and workstation market in the middle of next year, using 940 pin sockets. Desktop versions will follow in the second half of 2005, it said."
Men zegt hier niets over de socket van de desktopversie. Wel kom ik op heel veel plekken tegen dat "men er van af begin af aan rekening mee gehouden heeft" en "AMD is all about maintaining socket compatibility..." etc. De Toledo wordt de dualcore versie van de 64 FX. Maar ik heb nog niets over de socket gehoord.
Update, bron the inquirer: "A REPORT ON AMD Board claims that Advanced Micro Devices is testing a 90 nanometre DDR silicon on insulator (SOI) processor using a new- fangled 900 pin socket and codenamed Toledo."

Milmoor wijzigde dit bericht 31-08-2004 18:33 (18%)

LANparty hulp gezocht Heerlen

quote:
ATIm schreef op 31 augustus 2004 @ 08:29:
Ben op zoek naar een s754/939 plankje dat flink wat geheugen ondersteund, zoals PC4400 (of iets minder). Welk mobotje doet dit? Bij de s939 kan ik er al geen vinde, maar dat is logisch want er zijn er niet zoveel van. |:(
Als boven de PC3200 is nog niet goedgekeurd door de JEDEC Standards.

AMD Athlon 64 3500+/1GB DDR3500 Level 2 Mushkin/ATI Radeon 200 128MB/2x S-ATA 250GB MaxtorMaxLine Plus II/Sound Blaster Audigy 2 ZS Platinum Pro/

Reg. datum: 24 juli 2000

Nu is het dus zeker:
quote:
Dual-core AMD Opteron processors are said to be compatible with Socket 940 infrastructure for AMD Opteron processors produced using 90nm process technology. The only thing, AMD said, needed to drop the dual-core chips into 4-way HP ProLiant DL535 server was simple BIOS upgrade.
De Dual Core Opteron zal DDR(1) ondersteunen !!!!

Beth
Reg. datum: 26 januari 2002

quote:
Joost E. Boere schreef op 31 augustus 2004 @ 14:38:
Eind dit jaar een nieuwe pjuter en eind volgend jaar dualcore leek me wel wat.

Dual core Opterons s940 en dual core A64 FX s939. De gewone A64 volgt pas later.
De K9 versies krijgen wss een nieuwe socket.

quote:
grizzlybeer schreef op 31 augustus 2004 @ 22:06:
Nu is het dus zeker:

[...]

De Dual Core Opteron zal DDR(1) ondersteunen !!!!

Was wel te verwachten.
DDR2 voor AMD mag je pas met de K9 verwachten, ergens in 2006.

Hacku wijzigde dit bericht 31-08-2004 23:21 (23%)

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

doing IT

Hack: volgens het dual-core overzicht is de Toledo dual-core voortzetting van de FX. Op meerdere plekken heb ik gelezen dat de Toledo een nieuwe socket met 900 pinnen gaat gebruiken. Maar dan danken ze het 939 platform wel weer erg snel af. Kortom, ik weet het nog niet.

Beth

Socket 900 was een typfout :) Het blijft gewoon s939 en s940 tot de K9 er is.

Reg. datum: 02 januari 2001

quote:
pelican schreef op 31 augustus 2004 @ 16:12:
http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=353499

Weet niet of dit al gemeld was...
wel interresant denk

Amd en Windows XP SP2 niet compatible?

Heerlijke berichtgeving van pcmweb.

Die problemen zijn er net zo goed voor die "andere" x86 fabrikant:

"The boot problem mentioned below effectively prevents the system from booting (normal, safe, lastknown, or anything else). You get the BSOD, an error message, and a recommendation to reload the entire system"

"[Boot or shutdown problems after Service Pack 2 installation]

Intel P4 Prescott, Celeron D, or Extreme Edition processor:

Motherboards with one of these types of processor may need a BIOS update. One emergency measure is to either boot into safe mode or disable both L1 and L2 caches in the BIOS to get the machine to boot, then uninstall Service Pack 2, then wait for an updated BIOS."

De problemen liggen aan de software kant, en kunnen dus "makkelijk" verholpen worden. Niets om je druk over te maken. Het zal misschien een poosje duren voordat alles draait zoals het hoort onder SP2. Maar goed zo staan de zaken nou eenmaal :/

EaS wijzigde dit bericht 01-09-2004 17:31 (14%)

quote:
clmann schreef op 31 augustus 2004 @ 07:42:
[...]

ik ben erg benieuwd naar de performence van dit moederbordje, ik ben van plan om een asus bordje te kopen, maar ik weet nog niet welke chipset en
volgens mij ben jij de enige die asus k8n-e heeft :)

Nou, tot nu toe kan ik zeggen dat alles prima werkt.

Ik had in eerste instantie wat problemen met Windows opnieuw installeren -m'n Windows XP cd wilde niet booten en Windows 98 ook al niet- maar dat bleek aan m'n HD te liggen (partitietabel zal wel wat rariteiten bevatten), en Windows 2000 deed 't gelukkig wel gewoon, dus ik heb uiteindelijk met wat omwegen Windows XP weten te installeren.

Ik ben nu ook eindelijk toegekomen aan het draaien van wat tests en voor zover ik kan zien presteert m'n Athlon 64 op het niveau waar hij op hoort te draaien, dus dat zit allemaal wel snor.
Qua games is het verschil nogal variabel. Doom 3 draait wel wat sneller, maar m'n Geforce4 Ti4600 was al de grootste bottleneck, dus echt merkbaar is het verschil niet. Wel leuk om te zien dat High texture detail (wel met anisotropy teruggezet op 1) nu even snel is op m'n 128 MB kaart als Medium detail, blijkbaar doet m'n PC3200 geheugen en de bijbehorende bus niet onder voor het videogeheugen op m'n Geforce4. :)
Het grootste verschil merk ik bij UT2004. Dat draaide voorheen wel goed, maar niet meer dan dat. Gewoon okee, rond de 30-40 fps ofzo. Ik wist ook wel dat m'n CPU in die game de meest limiterende factor was. Nu loopt 't echt heerlijk vloeiend, meestal rond de 60 fps en hoger. Qua speelbaarheid maakt 't niet veel uit, maar het oogt wel een stuk prettiger.

Wat betreft de synthetische CPU benchmarks, tja, daar valt niet zo heel veel over te zeggen. Hij presteert gewoon zoals een Athlon 64 3200+ hoort te presteren. In SiSoft Sandra haalt ie ongeveer gelijke scores als een AMD Opteron van 2.2 GHz en 1 MB cache, zoals wel te verwachten is. (Overigens raar dat in Sandra geen voorbeeldscores staan van Athlon 64 CPU's - alleen XP's en Opterons.)
Veel meer CPU benchmarks heb ik ook nog niet geprobeerd, maar ik verwacht niet veel schokkende resultaten in dat opzicht.

En de stabiliteit... sja, hij draait gewoon als een tiet. Geheugencompatibility is geen probleem, ik heb 2 dual-bank Corsair ValueSelect reepjes met verschillende geheugenchips van 512 MB erin zitten en dat slikt ie prima. 400 MHz, CAS 2.5, geen probleem. Geen crashes gehad, geen raar gedrag (afgezien van dat meningsverschil tussen m'n HD en Windows XP dus, maar dat lag niet aan het mobo), hij doet gewoon wat ie moet doen.

Tot nu toe dus niks dan lof over de Asus K8N-E Deluxe, maar misschien komen eventuele gebreken pas later aan het licht ;)

Reg. datum: 19 juni 2003

Gister heb ik ook een pc geinstalleerd met een k8n-e deluxe (nforce 3 250gb, s754,6xSATA) i.c.m. 3400+NC en 2x512mb twinmos pc3200.

Liep perfect stabiel, niks van voltages of iets dergelijks ingesteld, geheugen goed herkend e.d. Geen klachten dus :)

Reg. datum: 02 januari 2001

Eerste foto's van de 90 nm dual core opteron zijn ook opgedoken:

http://www.amdzone.net/pics/cpus/dualcore/1stdemo/opt13090dualcore.jpg

Voor de rest zie hier en hier

Beth

Die dual core lijkt wel 1 core, ik had 2 cores verwacht.

quote:
Hacku schreef op 02 september 2004 @ 19:12:
Twee onder één kap, dunkt me... :/

Ek een sterke Jerke !!!

quote:
Hacku schreef op 02 september 2004 @ 19:12:

Tuulijk is 't maar 1 plak silicium, wat had je anders verwacht;
Alles intergreren en als ze met 2 core's beginnen 2 plakke maken en er een speciale externe verbinding maken, is niet echt handig he.

ze zouden wel meer kunne schuiven met core's dan, maar dat zal wel niet echt uit kunnen vooral neit wanneer yields goed zijn.

T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: