Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 05 juni 2003
quote:Nonkel pleuris schreef op 25 augustus 2004 @ 20:18:
[...]
Aha, hier heb ik ook enorm op gevloekt. Kijk eerst in de instellingen van de Audigy (bij audioHQ, device regelingen), En dan zorgen dat het op SPDIF passthrough staat
Hou er ook rekening mee dat het testen van de speakers niet gaat met het zwoel vrouwenstemmetje van creative.
thx dude!,het werkt!
@shunt,
Ik heb mijn Z-680 gedurende 7 maand gebruikt op mijn stand alone-dvd.2 weke geleden heb ik deze naar mijn pc beneden gebracht en via coax geprobeert...Daar dit niet werkte heb ik dan maar zo'n Coax to Optical-doosje gekocht en een optische kabel(19¤+7¤) en vanavond getest maar dit bleek ook niet te werken
ThE BooGyMaN wijzigde dit bericht 25-08-2004 21:12 (3%)
to tweak or not to tweak,that's the question! ^^
Reg. datum: 17 november 2003
Heb deze info ook door dit forum gevonden. Je moet ook beter leren lezenquote:
JanWillem wijzigde dit bericht 28-08-2004 08:49 (11%)
MSI K8T Neo2 s939 | AMD Athlon64 3000+ | 2x 512MB DDR PC3200 Kingston | Maxtor 160GB 8mb | Ati Radeon 9800pro | NEC 3520
Je zal natuurlijk zelf de keuze moeten maken. De Z-680 is een enorm goede set. En op zo een kamer een écht 5.1 systeem zetten zal niet makkelijk zijn. Wat natuurlijk een feit is (en blijft) is dat je met zo een set geen uitbreidingsmogelijkheden hebt, en dat heb je met een normale set natuurlijk wel. Andere versterker, andere rears, ...quote:Y0ur1 schreef op 28 augustus 2004 @ 01:48:
Ik ben (ook) van plan de Z-680 te kopen, ik heb maar een kleine kamer (2.5 bij 3.5 ofzo) en zit te twijfelen tussen een losse versteker en dit setje.
De Z-680 kan alleszins zeker lekker luid. Mijn muis ging er al van gaan lopen. De trillingen van de sub gaan door merg en muur heen. Maar ongeveer alles van meer dan 35w per kanaal zijn overkill voor zo een ruimte. Maar vooruit kijken naar groter kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik heb nu ook een 5.1 setje (philips a5.600) maar ben hier niet heel tevreden over, ik merk dat ik wat meer power wilquote:Nonkel pleuris schreef op 28 augustus 2004 @ 08:52:
[...]
Je zal natuurlijk zelf de keuze moeten maken. De Z-680 is een enorm goede set. En op zo een kamer een écht 5.1 systeem zetten zal niet makkelijk zijn. Wat natuurlijk een feit is (en blijft) is dat je met zo een set geen uitbreidingsmogelijkheden hebt, en dat heb je met een normale set natuurlijk wel. Andere versterker, andere rears, ...
De Z-680 kan alleszins zeker lekker luid. Mijn muis ging er al van gaan lopen. De trillingen van de sub gaan door merg en muur heen. Maar ongeveer alles van meer dan 35w per kanaal zijn overkill voor zo een ruimte. Maar vooruit kijken naar groter kan natuurlijk nooit kwaad.

Specs
Ik ben op dit moment zoekende naar een speakerset en vroeg aan 4Launch welke ik beter kon nemen, dit setje van Logitech, de Philips A5.600 of de Hercules 5.100.
Als antwoord kreeg ik dat ik het beste met de Logitech uit de voeten kon, gezien de specs. (maar ik vind de specs niet erg verbluffend, sub van 25W rms , totaal van 70W RMS incl satellieten. Ben niet erg thuis op het gebied van Audio en shit, dus kan zijn dat ik et helemaal verkeerd zie.)
Heb de speakerset inmiddels besteld
Yellowneck wijzigde dit bericht 28-08-2004 16:01 (7%)
Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?
Systeem Barbone Epox Ex5 met een onboard Realtec ALC655 AC “97 Codec
6 kanalen.
3 audio Jacks
• line in / Rear out
• Line out / Front out
• Mic-in / Centre & subwoofer
S/PDIF out Coax
SPDIF out Optical
Verder zit er in de barbone een Hercules AIW 9800 Se
Situatie voorheen
Logitech 2.1 Z3 setje aangesloten op de line out van de audio jacks
Het geluid van de AIW op de line in van de audio jacks. Gewoon goed.
Situatie heden:
Eindelijk gekocht de Logitech Z 680 perfect geluid niets aan de hand, echt bruut geluid.
Zoals hier al vaker is geschreven.
De Z680 op de SPDIF out Optical aangesloten. Echter daar komt het: ik wil ook nog geluid van mijn AIW doorsluizen naar mijn geluidskaart, dus op de line in van de audio jacks. En dat lukt dus niet, zogauw ik dat doe krijg ik een melding van AC software dat er iets niet goed is aan gesloten. Dit komt door de automatic jack-sensing.
Dus heeft iemand hiervoor de oplossing, natuurlijk kan ik het geluid ook via controlepanel van de Z680 laten lopen maar dat wil ik niet en is niet handig. Met het aanwezige snoertje van de AIW kom ik niet een in de buurt van het controlepanel Met de software / configuratie kom ik nog niet verder.
Het is al laat maar wel gelukt, toch wel in de instellingen o.a. analoog en digitaal.
Dus hierop is geen respons meer nodig.
Montana wijzigde dit bericht 29-08-2004 00:42 (10%)
FUJI FILM FINEPIX S100FS # ASUS T2 AH1 # AMD Athlon 64 x2 4200 # 2GB # ASUS 7300LE 256 MB # Logitech DiNovo # Logitech Z5500 # Canon Pixma IP5000 # Dell 2407WFP-HC # EGREAT NMT
Reg. datum: 19 juni 2003
In de centre speaker zou nog beter zijn..
Maar het beste natuurlijk met een wired-remote.
Wel nieuwe geluids-technieken enzo maar ik weet niet of je dat ook gaat merken.
Specs or Specs
Peugeot 308 fan?
Alvast Bedankt
AMD 3000+ @ 2.7GHz Soon >>> FX60 :) | DFI LanParty UT RDX200 CF | G.E.I.L One Serie 1GB | ATi Radeon X1800XT 512MB | Maxtor DiamondMax 10 250GB 16MB | 3DMark05 Score = 10108
quote:Dangerous1986 schreef op 03 september 2004 @ 00:15:
betere speaker kabels ( betere kwalitijd ) zou kopen, want deze zijn niet veel ( erg dun )
Alvast Bedankt
Kwalitijd klinkt als de tijd die gescheiden ouders met hun kinderen mogen doorbrengen
Veel verschil zal het denk ik niet maken. Straks ga ik hier wel een andere kabel aansluiten (deze zijn net niet lang genoeg). Maar ja, vaak heb je het idee van betere kabel beter geluid.
Eenmaal geluid erdoor hoor je het toch echt niet (althans de 3 sets die ik al heb versleten
MSI K8T Neo2 s939 | AMD Athlon64 3000+ | 2x 512MB DDR PC3200 Kingston | Maxtor 160GB 8mb | Ati Radeon 9800pro | NEC 3520
Kabels kunnen absoluut GEEN ruis veroorzaken. En zeker geen speakerkabels aangezien speakers zo laagohmig zijn dat elke invloed teniet gedaan wordt. En verder, let's face it: als PC speakers zijn ze leuk maar serieus beschouwd hebben we het zelfs bij de Z-680 nogsteeds over bagger als we over serieuze audio praten. Betere kabels kopen heeft zin bij goeie speakers met een goeie versterker, maar bij dit soort setjes zul je echt geen verschil horenquote:Dangerous1986 schreef op 03 september 2004 @ 00:15:
hoi, ik heb een Z-680 . maar heb best wel last van ruis , nou mijn vraag, zou misschien dat ruis niet weg gaan als ik betere speaker kabels ( betere kwalitijd ) zou kopen, want deze zijn niet veel ( erg dun )
Alvast Bedankt
Ik neem even aan dat de Logitech Z-2200 ongeveer in dezelfde klasse ligt als de Creative Megaworks 250D, de prijzen liggen niet ver uit een en het zijn allebei de beste 2.1 systemen van de desbetreffende merken. Nu heeft de Creative als voordeel dat hij digitale en analoge ingangen heeft, maar verder zijn er geen heel belangrijke verschillen. Ik weet geen adres waar je beide setjes beluisteren kan, dus ik vraag hier naar ervaringen, dus....
Iemand die weet welk van de 2 setjes beter is? Ik heb nu een oude Soundworks Digital 2.1 set, waar ik best tevreden over was (voor bij de pc) maar de boxjes vallen wel eens uit, dit heeft te maken met de powercable-ingang die niet helemaal tof is. Maarja, op zich wil ik sowieso wel weer eens (euh
Ik weet dat beide setjes geen superstereosetjes zijn dus ik weet dat ik geen wonderen verwachten moet, maar ik ben best kritisch (binnen het niveau dat ik verwacht zeg maar). M'n huidige set ruist niet, klinkt netjes voor muziek en spellen en heeft geen "vieze" bas ofzo. Zoiets wil ik dus graag weer
Van de 250D vallen btw weinig reviews te vinden, das wel jammer.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Reg. datum: 07 juli 2002
heeft iemand al meer info over de opvolger?
het volgende heb ik al gevonden (schiet me nie af als het foute info is
Logitech Z-5500 digital
infobrochure gevonden via een onlineshop in Australië, PCAU . Let daar ook ff op ETA: "Stock on hand: Estimated time of arrival 14-11-04."
Nog een andere Australische webshop die em al in prijslijst heeft staan: Gamesmen . Alletwee met zorgwekkende prijzen vind ik (edit: sorry, aan prijzen van cpus enz te zien is ongeveer alles er beetje duurder dan hier?), aangezien wattage o.a. exact hetzelfde is als de z680....
hier een soort van wedstrijd ofzo, met o.a. een Z-5500 te winnen
In deze duitse forumthread zegt ook nog iemand dat de Z-5500 de opvolger is van Z680.
edit: hier ook nog een duidelijker fototje van de set. Ziet er wel
Vooral die brochure vind ik toch heel overtuigend, en tegelijk best raar dat ik hem op de logitech site nie vind...
SPIKY_FRE wijzigde dit bericht 05-09-2004 15:08 (17%)
Reden: nog wat info
quote:SPIKY_FRE schreef op 05 september 2004 @ 14:59:
Ik was zo een beetje van plan om een Z680 te kopen, maar door de geruchten dat binnekort een nieuwe set zou uitkomen begin ik toch heel sterk te twijfele
heeft iemand al meer info over de opvolger?
het volgende heb ik al gevonden (schiet me nie af als het foute info is)
Logitech Z-5500 digital
infobrochure gevonden via een onlineshop in Australië, PCAU . Let daar ook ff op ETA: "Stock on hand: Estimated time of arrival 14-11-04."
Nog een andere Australische webshop die em al in prijslijst heeft staan: Gamesmen . Alletwee met zorgwekkende prijzen vind ik (edit: sorry, aan prijzen van cpus enz te zien is ongeveer alles er beetje duurder dan hier?), aangezien wattage o.a. exact hetzelfde is als de z680....
hier een soort van wedstrijd ofzo, met o.a. een Z-5500 te winnen
In deze duitse forumthread zegt ook nog iemand dat de Z-5500 de opvolger is van Z680.
edit: hier ook nog een duidelijker fototje van de set. Ziet er weluit
Vooral die brochure vind ik toch heel overtuigend, en tegelijk best raar dat ik hem op de logitech site nie vind...
Stoer..wa kosda? ...meestal minder leuk aan zulke setjes
Staat wel op de site van Logitech, ik gok dat jij op de Nederlandse site zit te kijken, ga maar eens naar de US of Global versie... dan staat ie dacht ik er gewoon tussen.
Specs or Specs
Peugeot 308 fan?
Ik denk dat deze set de Z-680 zal vervangen. Ik zie het iig niet als opvolger maar als een versie van ze z680 die iets mooier vormgegeven is
Ben benieuwd wat er op de site van Logitech komt te staan
Edit: Op http://www.logitech.com/i...productlist/US/EN,CRID=18 is niets te vinden over deze set.
JanWillem wijzigde dit bericht 05-09-2004 15:23 (11%)
alleen de 5300...
edit: na ff op Z-5500 te zoeke (stom streepke
nog een webshop, dus zal wel correcte info zijn, nu alleen nog benieuwd wanneer die beschikbaar word, ik haat wachten
SPIKY_FRE wijzigde dit bericht 05-09-2004 15:25 (78%)
Reden: nog een webshop
Ik zou heel graag willen wetne wanneer deze beschikbaar is in europese winkels...
kheb alvast naar EU_Customer_Service@logitech.com gemaild (had ik nog van support voor muis).
\/ ikke doelde eigenlijk op dat telefonische gedoe
Yellowneck wijzigde dit bericht 05-09-2004 15:50 (65%)
Specs or Specs
Peugeot 308 fan?
Die zijn echt sweet
Maar nu zegt mijn ma de hele tijd:
Ma: "Waarom koop je van die dure pc speakers"
Ik: "Ik wil mooi en zuiver geluid"
Ma: "Met dat geld kun je toch iets veel mooiers kopen?"
Ik: "Dit is mooi en heb ik nodig"
Ma: "Je moet het zelf weten maar ik ga niet mee betalen"
Ik: "Hoef niet"
(Zo denkt mij broer er ook over en die heeft medion speakers waar een k*t geluid uit komt
Wat hier aan te doen?
Opel Corsa GSi 16v
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.