Hoofdcategorieën
Topicacties

Zelf TV Meubel maken - vraagjes

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
Dual Xeon Enabled
Reg. datum: 02 december 2000

quote:
Willemse schreef op 11 juli 2004 @ 20:13:
Welk programma heb je hiervoor gebruikt bootsman
Dat is nu al 2 keer gezegd ...

Dual Xeon Klik Dual P3-866 Klik + Cel1200TU, 256 MB, 40 GB 7200 rpm, 17" Iiyama, P2-450, 196 MB + Cel333, 128 MB + wat minder interessant spul ;)

Element 4 Life
Reg. datum: 23 maart 2004

quote:
Willemse schreef op 11 juli 2004 @ 20:13:
Welk programma heb je hiervoor gebruikt bootsman

als je even leest zie je 3ds staan :Z

(Sorry was al gezegd) |:(

paazei wijzigde dit bericht 11-07-2004 20:28 (8%)

P4 3.00HT, 1280MB DDR, ATI RADEON x1600 PRO 512MB, 410GB

Do the Mojito!
Reg. datum: 27 augustus 2001

Heb tijden geleden zelf ook een TV-meubel gebouwd :Y) Ik heb het toen echter simpel gehouden (dus geen lades). Picje:

http://muller.homelinux.org:8888/GoT/meubel1_small.jpg
http://muller.homelinux.org:8888/GoT/meubel2_small.jpg

Een tip voor je lades:
Als je een rail wilt gebruiken en toch de maximale breedte wilt benutten, maak dan een gleuf in de zijkanten van de laden (met een (boven)frees), waarin je de rail monteert. Ik zal even een picje schieten van wat ik bedoel:
http://muller.homelinux.org:8888/GoT/rail_small.jpg

Een andere tip (wat Sjoewe al zegt) is om het meubel niet direct op de grond te plaatsen. Ik zou er pootjes of wieltjes (makkelijk bij verplaatsen :) ) onder zetten. Daarbij moet je echter wel rekening houden met doorzakken, wat ik dus niet heb gedaan |:( Vandaar dat je op mijn pics ook heel mooi de Telefoongidsen kunt zien liggen onder het midden :P

In Memoriam: Lars Toenk Muller (27-06-2005 - 28-06-2005) :'(
Ook AutoFan?
fotospullekes

Acties: [view][quote]

Door: André
Moderator WEB/GFX/DTE
Schroef er dan nog 2 wieltjes onder :)

andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics

Do the Mojito!

quote:
André schreef op 11 juli 2004 @ 21:38:
Schroef er dan nog 2 wieltjes onder :)

I know... :P

Elke keer zeg ik tegen mezelf dat ik nog een wieltje in het midden moet schroeven, maar ik daar domweg te lam voor.. |:( Heb geen zin om m'n installatie eruit te halen, want het is een pokkewerk om alles weer aan te sluiten..

Ook AutoFan?
fotospullekes

@ Internet

Zo, na een tijdje rust, en wat heen en weer gebel met houthandelaren, tot de volgende conclusie gekomen.
Eiken-fineer/MDF, massief eiken = onbetaalbaar (ongeveer 800 euro, zonder montage).

Dus maar ff naar de gamma, en daar 3 plaatjes MFD van 244cmx122cmx22mm laten zagen. Kostte in totaal 90 eurootjes...
Verfje laten mengen en nu maar bouwen.
Zie hier de eerste twee fotootjes van het "poject".
http://www.bootsman.org/images/temp/kast-detail-la.jpg
wat een preciezie, op de millimeter nauwkeurig tekenen in 3ds is toch best cool :)

http://www.bootsman.org/images/temp/kast-totaal.jpg
het bijna-eindresultaat van de kale kast

Nog te doen:
- laatjes afwerken (handvaten)
- schuren
- de boel verlijmen
- gronden (2x)
- lakken (zijdeglans)(3x)

Ik hou jullie op de hoogte ;)

Asus P5K/EPU, Intel Core 2 Duo E8400, Kingston 4Gb PC2-6400, Sappire Radeon HD 3850 Utimate 51MB, Seagate Barracuda 360Gb, 320Gb, 320Gb, Asus DRW 1814DL

Do the Mojito!

Netjes! :) Wel een kolossale kast trouwens :P

Ik zie dat je voor de conventionele oplossing bent gegaan m.b.t. de rails van de lades?

Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat :)

Ook AutoFan?
fotospullekes

Reg. datum: 20 oktober 2003

Waar is de rest? Of is het nog niet af?

Reg. datum: 07 januari 2004

Het ziet er erg netjes uit petje af :) :*)

QsT wijzigde dit bericht 23-08-2004 15:08 (65%)

@ Internet

quote:
Kingskawn schreef op 23 augustus 2004 @ 15:02:
Waar is de rest? Of is het nog niet af?
Uhmm, zegt dit genoeg:
quote:

het bijna-eindresultaat van de kale kast

Nog te doen:
- laatjes afwerken (handvaten)
- schuren
- de boel verlijmen
- gronden (2x)
- lakken (zijdeglans)(3x)

Ik hou jullie op de hoogte
8)7

ik ga vanavond de laatjes in elkaar zetten en de voorkanten ervan iets afschaven met een electrische schaaf. (ivm verfdikte)
Als ik weer nieuwe fotootjes heb, laat ik ze wel ff zien.

Asus P5K/EPU, Intel Core 2 Duo E8400, Kingston 4Gb PC2-6400, Sappire Radeon HD 3850 Utimate 51MB, Seagate Barracuda 360Gb, 320Gb, 320Gb, Asus DRW 1814DL

Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

MDF lakken? Wordt dat wel mooi?
Ben wel benieuwd dat ga ik mn binnenkort te bouwen monitorstand/versterker kast ook lakken :)

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Goingfast.nl

quote:
Sjoewe schreef op 23 augustus 2004 @ 17:10:
MDF lakken? Wordt dat wel mooi?
Ben wel benieuwd dat ga ik mn binnenkort te bouwen monitorstand/versterker kast ook lakken :)

Hij lakt niet het MDF direct... erboven staat namelijk: "Gronden 2x".
Ook spreekt hij eerder over dat hij verf heeft laten mengen, dus het gaat hier waarschijnlijk om een kleurtje 8)7

Yamaha RX-V757 & CDX-596, Denon DVD1920, Marantz MA-500 & MordauntShort 906, 905c, 904.

Jammer dat ik dit topic te laat zie. Die prijs voor hout en fineer ligt namelijk wel èrg hoog. Een plaat van 122x244 fineer (met papieren drager) kostte bij mijn locale fijnhouthandel ongeveer ¤100. Als je heel luxe hout had, was het iets meer en de bekendere soorten als eik en beuk waren iets minder (¤90 oid).

Fineren is wel mooi en geeft makkelijker een goed resultaat dan lakken (Je ziet ècht ALLES als je mdf lakt :'( )
Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
Offtrack schreef op 23 augustus 2004 @ 17:14:
[...]

Hij lakt niet het MDF direct... erboven staat namelijk: "Gronden 2x".
Ook spreekt hij eerder over dat hij verf heeft laten mengen, dus het gaat hier waarschijnlijk om een kleurtje 8)7
Ik dacht al... ;) :+

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

@ Internet

Ik ga straks beginnen met de eerste grondlaag, en dan ga ik eens kijken hoe het wordt.
Na de eerste laag meteen een tweede laag grond erop en dan licht schuren.
Dan volgt inderdaad de (gemengde) zijdeglans verf, ik denk een laagje of 3 voor de zekerheid. Met die 3 lagen vang ik ook meteen kleine oneffenheden op.

Als ik dan nog zin heb gooi ik doe boel ook nog even in de parketlak (zijdeglans), maar ik weet niet of dat verstandig is. Het geeft in ieder geval wel een behoorlijk krasvaste laag.

KEFalicious..
Reg. datum: 06 december 2003

mdf wel heel goed schuren en ontvetten he, voordat je gaat verven ;)

edit:
dus ook voordat je gaat gronden! dat geeft t gladste resultaat enzo.. maar dat wist je natuurlijk al..

Gemineye wijzigde dit bericht 24-08-2004 16:53 (47%)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

@ Internet

hehe schuren heb ik al gedaan voor het in elkaar lijmen, en heb de boel vanmorgen al ontvet, maar bedankt voor de tip
:)

KEFalicious..

quote:
mbootsman schreef op 24 augustus 2004 @ 16:53:
hehe schuren heb ik al gedaan voor het in elkaar lijmen, en heb de boel vanmorgen al ontvet, maar bedankt voor de tip
:)
:Y)

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

ik zeg toch nee
Reg. datum: 25 februari 2004

let op met 3 dunne lagen aflak vang je geen enkele ongelijkheid op.
ten minste als je 3 mooi dunne lagen wilt doen bij dikke lagen kan je wel wat opvangen maar dat eind resultaat is niet mooi.
je kunt beter tussen de 2 grondlagen met lakplamuur aan de gang of 2componenten epoxy plamuur want dat krimpt niet na.
ook zou ik als ik jou was de randen licht afronden/breken dat voelt en schildert veeeeel beter.
die parketlak is idd een goed id als je het teveel vind glanzen kan je het nl altijd nog met een fijne staal wol matter poetsen.

de vorm is leuk lijkt wel wat om mijn meubel maar die is asymetrich van indeling en helemaal open.
waar ga je hem op zetten pootjes of wieltjes?

doneer nu in mijn wintersport fonds !!!!

KEFalicious..

let er wel op dat als je meerdere lagen van verschillende producten gebruikt, je producten gebruikt van hetzelfde merk, of spuit anders een proefstukje. (dit is eigenlijk sowieso wel aan te raden) Bij producten van verschillende merken heb je vaak weer het risico dat het op elkaar gaat werken en dat het eindresultaat niet mooi is..

Isha = hooked on tweakers

Ik ben ook net klaar met het maken van een nieuw TV-Meubel... gekozen voor een ontwerp met hoge WAF (wife acceptance factor). Het meubel bestaat uit 6 vakken. de bovenste 3 hebben klapdeurtjes. Hierachter komen de receiver, cd-speler en dvd-speler te staan. Daaronder 3 laden voor onder andere de cd- en dvd collectie.

Het geheel is gemaakt van 18mm MDF. maten: 168 breed, 50 diep en 46 hoog.
alles is geschroefd/gelijmd, waarna mijn vriendin de boel geverfd heeft. (eerst MDF grondverf van international, daarna afgelakt met hoogglans wit van Sikkens)

ff een paar plaatjes:

http://www.mindwipe.nl/tweakers/meubel01.jpg
deurtjes dicht

http://www.mindwipe.nl/tweakers/meubel03.jpg
receiver zichtbaar

http://www.mindwipe.nl/tweakers/meubel02.jpg
....en een laatje open

Al met al een beste klus waar we flink wat tijd in gestoken hebben, maar het resultaat is echt perfect geworden. :) enige nadeel is dat een la vol CD's zo zwaar is dat de boel met de la open de neiging heeft om naar voren te tippen. niks meer aan te doen ben ik bang.
HONK!

...erg fraai meubel.

Ooit zal iemand van je houden.

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
MindWipe schreef op 26 augustus 2004 @ 19:47:
Ik ben ook net klaar met het maken van een nieuw TV-Meubel... gekozen voor een ontwerp met hoge WAF (wife acceptance factor). Het meubel bestaat uit 6 vakken. de bovenste 3 hebben klapdeurtjes. Hierachter komen de receiver, cd-speler en dvd-speler te staan. Daaronder 3 laden voor onder andere de cd- en dvd collectie.

Het geheel is gemaakt van 18mm MDF. maten: 168 breed, 50 diep en 46 hoog.
alles is geschroefd/gelijmd, waarna mijn vriendin de boel geverfd heeft. (eerst MDF grondverf van international, daarna afgelakt met hoogglans wit van Sikkens)

ff een paar plaatjes:

[afbeelding]
deurtjes dicht

[afbeelding]
receiver zichtbaar

[afbeelding]
....en een laatje open

Al met al een beste klus waar we flink wat tijd in gestoken hebben, maar het resultaat is echt perfect geworden. :) enige nadeel is dat een la vol CD's zo zwaar is dat de boel met de la open de neiging heeft om naar voren te tippen. niks meer aan te doen ben ik bang.
Misschien de laden iets minder vullen het zou zonde zijn, dat het kapot gaat. Kvind het een erg fraai meubel overigens mooi gemaakt!

[ help me (A) ]

ik zeg toch nee
Reg. datum: 25 februari 2004

@mindwipe
piept die sony tv van jou ook zo debiel hard ? en dan bedoel ik echt veel harder dan een normale tv piep?
m'n moeder heeft nl volgens mij dezelfde en daar is het niet te harden.
sorry voor het hoge offtopic gehalte

doneer nu in mijn wintersport fonds !!!!

Isha = hooked on tweakers

quote:
no_no_no schreef op 26 augustus 2004 @ 20:32:
@mindwipe
piept die sony tv van jou ook zo debiel hard ? en dan bedoel ik echt veel harder dan een normale tv piep?
m'n moeder heeft nl volgens mij dezelfde en daar is het niet te harden.
sorry voor het hoge offtopic gehalte
offtopic:
nee geen last van gepiep.

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: