Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
FKA 'bobje86nl' \o/
Reg. datum: 25 maart 2003

quote:
GGS_106 schreef op 24 augustus 2004 @ 16:28:
Hier ook nog een 7inch TFT LCD High Quality Scherm voor ¤189,90.

Is wel een vet scherm, en niet duur.
Ik leg denk ik liever 65 euro bij, om te gaan voor het schermpje dat ook in de TS staat, mede omdat de resolutie er ook veel hoger op kan.
Reg. datum: 08 maart 2000

quote:
Bobje schreef op 24 augustus 2004 @ 18:10:
[...]
Ik leg denk ik liever 65 euro bij, om te gaan voor het schermpje dat ook in de TS staat, mede omdat de resolutie er ook veel hoger op kan.

Volgens mij zit dat scherm in deze ia:

http://www.inkoopacties.net/ia/16g158w3/1
quote:
Als je m voor 150 euro kan krijgen is dat zeker niet duur!

In memoriam : De Gulden
Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
RoBBS schreef op 24 augustus 2004 @ 13:08:
http://www.swingstar.com/dashboard/IM001645.JPG

fototje van de voorgang van het project. -=let op! niet voor de 56k'ers onders ons=-

Vet, ik heb zelf een andere oplossing gekozen, maar ook een 12,1" tft.
Zal binnenkort eens pics posten.

Anyway, ga jij je dashboard opnieuw uitvinden soms, of ga je je gewone dashboard dusdanig modificeren dat het om je touch-tft heen past ?

Insert your txt here

quote:
Megamind schreef op 24 augustus 2004 @ 18:38:
[...]

Als je m voor 150 euro kan krijgen is dat zeker niet duur!
Alleen die ia ziet er niet echt profi opgezet uit...van het forum wordt je ook niet echt veel wijzer.
bla
Reg. datum: 04 mei 2002

jongens.. lilliput komt voor het eind van dit jaar nog met 7" touch build in dash schermen, dus zo`n klik-uit-dashboard-systeem
In memoriam : De Gulden
Reg. datum: 16 januari 2001

quote:
Mojo_PowaH schreef op 24 augustus 2004 @ 22:27:
jongens.. lilliput komt voor het eind van dit jaar nog met 7" touch build in dash schermen, dus zo`n klik-uit-dashboard-systeem
7" of 12" Vind het een erg groot verschil hoor 8)

BYM wijzigde dit bericht 24-08-2004 22:59 (3%)

Insert your txt here

Heb alles wat leeft lief
Reg. datum: 06 maart 2001

quote:
nIghtorius schreef op 24 augustus 2004 @ 16:01:
ook wel interessant voor op je autoradio:

FM Modulator
Zo een ding heb ik nu in gebruik, werkt perfect, geluid vind ik zelf zeer acceptabel.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)

Reg. datum: 16 februari 2001

quote:
is dit ook een touchscreen en wat mag de prijs hiervan zijn? Wil ook ziets gaan maken in mijn oude vectra :9

quote:
BYM schreef op 24 augustus 2004 @ 22:59:
[...]

7" of 12" Vind het een erg groot verschil hoor 8)

heb nu een 7" .. draait op 800x600.. geeft zeer strak beeld (film / windows GUI / navigatie software).

voor de auto is ie meer dan geschikt en is uitgerust met een touchscreen mogelijkheid (wat juist je carputer afmaakt).

quote:
nIghtorius schreef op 25 augustus 2004 @ 02:23:
[...]

heb nu een 7" .. draait op 800x600.. geeft zeer strak beeld (film / windows GUI / navigatie software).

voor de auto is ie meer dan geschikt en is uitgerust met een touchscreen mogelijkheid (wat juist je carputer afmaakt).
Ook een Honda zie ik, een lsi'tje zo te zien? Coupe volgens mij, toch? Hier moet mijn carputer in komen:
http://www.rschouten.demon.nl/honda/slh/gril1.jpg
http://members.chello.nl/~m.hernandezcalvo/Fok/IMG_0685.jpg

Foto's zijn alweer oud zie ik, ondertussen andere uitlaat en achterlichten.

Mex wijzigde dit bericht 25-08-2004 09:11 (25%)

12,1" tft met touchscreen à 299¤
http://www.tiebie.nl/image/000_360_graden.gif
pdfje
filmpje
quote:
Deze touch screen TFT is te gebruiken voor een heleboel doeleinden, denk bijvoorbeeld aan kassa's, auto's, caravan, camper, keukens, winkels, boten, jukeboxen, in de muur bouwen als MP3 speler.
Als je even je gedachten laat gaan dan verzin je er zo een heleboel handige toepassingen op.

De touchscreen TFT scherm is hagelnieuw in een ongeopende verpakking.
Het beeld gaat via de normale VGA aansluiting, deze aansluiting gebruikt elke monitor op een computer.
Er is ook een composiet of vhs aansluiting van te maken voor bijvoorbeeld een playstation, videorecorder, dvd etc. hiervoor is alleen een extra omvormer nodig, die het composiet of dergelijk signaal omzet naar VGA.
De gegevens van de touchscreen gaan via de com poort, (serial poort) deze aansluiting heeft ook elke computer.
Je hoeft dus met deze monitor geen muis erbij te hebben, deze wordt vervangen door de touchscreen, je kunt dus in principe je vinger als muis gebruiken op je monitor.
Aan de zijkant van het scherm zit een klein printje met smd knopjes waarmee je heet contrast en andere instellingen kunt doen(contrast etc.) Ook zit er een stand-by knopje op het printje, het printje is ook los te schroeven.
De schermen zijn verstevigd, dus niet als normaal tft als je er op tikt dat je dan een vlek ziet, ze kunnen dus goed tegen een stootje.
Op deze TFT schermen kan rustig een film of iets dergelijks worden afgespeeld, het word dan ook heel scherp en mooi weergeven, vroegere TFT (1e modellen) die hadden hiermee last mee de algemeen bekende vagen over het beeld.
Films zijn dus perfect af te spelen.

Ik heb er ook nog wel wat mooie software voor, de software die ik heb is speciaal ontwikkeld voor touch screen, dus alles met vrij grote knoppen zodat deze makkelijk kunnen worden aangetikt.Het mooiste programma dat ik heb is een audio/video/divx/dvd/radio player, met een fraai uiterlijk en gebruiksvriendelijk. Ideaal te gebruiken voor in de auto, caravan, jukebox etc. zie de foto's onderaan.

Winkelprijs ca tussen 800 en 1000 euro.

Let op!: Wij doen geen verzendingen meer van deze schermen, dit vanwege de vele schadeposten onder het versturen, denk aan gebroken glas etc.
Reg. datum: 08 maart 2002

quote:

Door Bobje - Thursday 19 August 2004 18:29
PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2
# Toetsenbord (optioneel)
Oke, je hebt niet gekozen voor een touchscreenschermpje. Toch wil je dat in kunnen voeren. PS2 heeft een mooi toetsenbordje ervoor gemaakt. Ze typen extreem lekker, er zit alleen geen Windows-toets op;

Te koop bij OBCS voor nog geen ¤27. Het toetsenbordje heeft overigens een USB-aansluiting.

yeah right !! todat je het gaat bestellen. Dan ben je 40 euro kwijt.

try it for yourself

iemand een idee waar ik een klein usb toetsenbord kan bestellen voor een mooie prijs.

iemand een idee waar je een klein toetsenbord vind op usb met trackbal in verwerkt?

Saai leven? Zware dag op kantoor? Follow the Dunetune Challenge!

48k was toen meer dan genoeg.

BTC heeft moeie kleine keyboards !

Anders moet je eens uitkijken naar zo'n IBM toetsenbord voor servers, lekker klein en een klitje in het missen....
do not feed the trolls
Reg. datum: 24 oktober 1999

...of een Frogpad misschien?

http://www.frogpad.com/Images/frogpads/greenblue.jpg

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

quote:
Mex schreef op 25 augustus 2004 @ 09:03:
[...]

Ook een Honda zie ik, een lsi'tje zo te zien? Coupe volgens mij, toch? Hier moet mijn carputer in komen:
[afbeelding]
[afbeelding]

Foto's zijn alweer oud zie ik, ondertussen andere uitlaat en achterlichten.

ahhh ;).. een honda-kenner. je hebt gelijk. het is een 5th gen Civic Coupé 1.5 LSi uit '94 :)

http://www.phibiansoft.net/files/honda1_480.jpg

http://www.phibiansoft.net/files/honda2_480.jpg

quote:
nIghtorius schreef op 25 augustus 2004 @ 12:43:
[...]

ahhh ;).. een honda-kenner. je hebt gelijk. het is een 5th gen Civic Coupé 1.5 LSi uit '94 :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb dezelfde gehad, in het rood (roze) ;)
Heb alles wat leeft lief
Reg. datum: 06 maart 2001

quote:
dread schreef op 25 augustus 2004 @ 10:07:
iemand een idee waar ik een klein usb toetsenbord kan bestellen voor een mooie prijs.

iemand een idee waar je een klein toetsenbord vind op usb met trackbal in verwerkt?
Bij www.myelectronics.nl hebben ze veel leuke stuff voor epia's en dus ook voor carpc's. Kijk eens onder de keyboards, ze hebben oprolbare, mini, lichtgevende, enz. enz. en de prijzen vallen nog wel mee vind ikzelf. Let wel op want het staat er allemaal excl btw.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)

quote:
BYM schreef op 24 augustus 2004 @ 18:57:
[...]

Vet, ik heb zelf een andere oplossing gekozen, maar ook een 12,1" tft.
Zal binnenkort eens pics posten.

Anyway, ga jij je dashboard opnieuw uitvinden soms, of ga je je gewone dashboard dusdanig modificeren dat het om je touch-tft heen past ?

Ik ga mn dashboard opnieuw bouwen om mn scherm heen,. zelf ontworpen dus het oude dashboard komt te vervallen.

quote:
Xenation schreef op 25 augustus 2004 @ 00:38:
[...]

is dit ook een touchscreen en wat mag de prijs hiervan zijn? Wil ook ziets gaan maken in mijn oude vectra :9
dit is inderdaad een touchscreen en ik heb er 2ehands 175 Euro voor betaald :) (mazzeltje)

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

Ik ben toch maar voor deze gegaan, kon hem goedkoop (50¤) krijgen op marktplaats, wel 2e hands, maar daar zie je gelukkig niks van.

http://www.zanon.biz/pictures/products/large/LCD56.jpg
FKA 'bobje86nl' \o/
Reg. datum: 25 maart 2003

quote:
Mex schreef op 25 augustus 2004 @ 19:11:
Ik ben toch maar voor deze gegaan, kon hem goedkoop (50¤) krijgen op marktplaats, wel 2e hands, maar daar zie je gelukkig niks van.

[afbeelding]
Hoe zit het met die resolutie? Krijg je goed en scherp beeld als je in Windows zit en heb je daar eventueel foto's van.

Ik heb hem ook op marktplaats gezien, de advertentie loopt nog.
Reg. datum: 17 augustus 2004

Wil ook wel graag carputertje bouwen. Probleem is echter de prijs. Ik kom op ongeveer 500 eurie's, waarvan het scherm de helft voor zijn rekening neemt. Vindt het toch wel veel geld voor een gadget. Hoe lossen jullie dit op? Of ben ik de enige met een lege bankrekening?? :+

E6600, DS4, Corsair

quote:
Dijkstra schreef op 25 augustus 2004 @ 19:54:
Wil ook wel graag carputertje bouwen. Probleem is echter de prijs. Ik kom op ongeveer 500 eurie's, waarvan het scherm de helft voor zijn rekening neemt. Vindt het toch wel veel geld voor een gadget. Hoe lossen jullie dit op? Of ben ik de enige met een lege bankrekening?? :+

je zal heus niet de enige zijn die een lege bankrekening heeft hoor :D
mijn 1e carputer kostte 80 euries. oude laptop had ik nog en voor wat draadjes+stekkertjes+12->220v omvormer was ik 80 kwijt,. het kan wel goedkoop :)

mijn nieuwe project waar ik mee bezig ben is
via epia 75,-
tft touchscreen 175,-
aluminium + kippengaas 75,-
polyesther 60,-

extra dingetjes (schroeven ed.) 50,-
dvd speler en hdd had ik nog. evenals de omvormer

is totaal: 435,- maar daar heb ik dan ook een compleet nieuw dashboard voor. het kostte mij ook 3 maanden om alles bij elkaar te krijgen maar als je goed zoekt dan kun je het goedkoop krijgen hoor (marktplaats en zo)

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

bla
Reg. datum: 04 mei 2002

edit: niet goed gelezen :/

Mojo_PowaH wijzigde dit bericht 25-08-2004 22:40 (69%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: