Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 augustus 2001

quote:
Ik denk eerder de T742 waar hij op doelt.

Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?

Spaart...
Reg. datum: 08 september 2003

quote:
Roet schreef op 22 augustus 2004 @ 12:46:
[...]

Ik denk eerder de T742 waar hij op doelt.
Klopt :Y).

...voor een HTS-upgrade

Ze zijn nog niet helemaal af, er moet nog een doek voor en er moeten nog wat draden weggewerkt worden... maar ik kon niet wachten of even hier een foto te dumpen; mijn elektrostaten :*)

http://img6.imgspot.com/u/04/234/14/0000580Small.jpg

Die akai stereo toren die is tegen alle verwachtingen in gewoon in staat om de esl's aan te sturen. bijkomend voordeel is ook dat het apparaat kortsluitproof is, zo kan ik lekker experimenteren :P

als het allemaal af is, dan gaat die akai de deur uit, en koop ik een fatsoenlijke 5.1 versterker.

hilbren wijzigde dit bericht 23-08-2004 22:57 (3%)

Ohjajoh?!

Wow, stoere dingen! Heb je die nou zelf gemaakt? Is het rendement van electrostaten eigenlijk te vergelijken met die van normale electrodynamische speakers?

quote:
StarTAC schreef op 22 augustus 2004 @ 15:48:
Wow, stoere dingen! Heb je die nou zelf gemaakt? Is het rendement van electrostaten eigenlijk te vergelijken met die van normale electrodynamische speakers?

zelf gemaakt idd.
Voor het rendement moet je het niet doen, dat is echt waardeloos. De volume knop van die akai moet ik 3/4 keer verder draaien als normaal. maargoed hij houdt het goed uit en ik zie geen problemen.... O-)

hilbren wijzigde dit bericht 22-08-2004 15:53 (3%)

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
PsychoRealm schreef op 22 augustus 2004 @ 12:46:
[...]

Voor de T742... heb ik Dupje al proberen aan te praten, maar hij wil per se de T743 ;)
Mja, kan moeilijk naar me vaste winkel gaan en vragen of ze een oud model bestellen...

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Reg. datum: 01 oktober 2000

quote:
Dupje schreef op 22 augustus 2004 @ 18:18:
[...]

Mja, kan moeilijk naar me vaste winkel gaan en vragen of ze een oud model bestellen...
Ben je nou al gaan luisteren naar die NAD? :)

Hackintosh: Core 2 Duo 4GHz | Gigabyte P35-DS3P | 8GB OCZ Platinum PC1000 | PoV 8800 GTS

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
PsychoRealm schreef op 22 augustus 2004 @ 18:20:
[...]

Ben je nou al gaan luisteren naar die NAD? :)
Ja en nee, de 743 stond er niet in de winkel, wel de 763 en de 773. Dan maar even de 763 beluisterd met de Kef Q7 eraan, want die ken ik het best van de luidsprekers die dr stonden. En ik moet zeggen, dat klonk helemaal niet mis :P . De 763 is natuurlijk way te duur voor mij. En ja ik twijfel tussen 742/752/743, tis om gek van te worden :+

TCF Specs - Forza Scuderia Ferrari

Happy-Happy Joy-Joy
Reg. datum: 31 december 2001

weet iemand of er nog zo'n platte luidspreker met impedance van bijna 0 (had en verre kennis wel een set, vergeet toen die naam weer). te koop is.
Platte bedoel ik geen sateliet speakers. Gewoon lekker ouderwets boxen dus.

GrittyKitty wijzigde dit bericht 22-08-2004 18:32 (5%)

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Reg. datum: 30 maart 2003

Jij bedoelt waarschijnlijk een Apogee Scintilla, of in elk geval een Apogee ;)
Die waren bekend om hun extreem lage impedantie, rond de 1 ohm.
Daarmee was je bijna verplicht om een Krell te kopen.
Ik heb er ooit nog maar 1 te koop weten staan, een hele poos terug.
Er zijn er niet heel veel van, en ik denk niet dat de huidige eigenaars 'm snel zullen verkopen, schijnt heel speciaal te zijn.
Ik heb ze nog nooit gehoord maar een collega van mij heeft ooit Duetta's gehad en die is er ook echt lyrisch over.
Tegenwoordig zijn er denk ik geen ribbon fabrikanten meer over, enkel nog magnetostaat (Magnepan) en elektrostaat (ML, Final, Audiostatic, ...).

Bij deze even mijn home cinema:

1x Marantz DV4200 DTS DVD Speler
1x Onkyo TX-DS494 DTS Receiver
1x Sony KV-21FX30 Television
1x Pioneer SUB
5x JVC Speakers voor overig geluid
1x GMV 126 cm diagornaal scherm
1x Mitsubishi HC3 Beamer 16:9

En dan hier een paar pics:

http://www.fxp-network.nl/friedchicken/beamer/images/DSCF0115.jpg

http://www.fxp-network.nl/friedchicken/beamer/images/DSCF0117.jpg

http://www.fxp-network.nl/friedchicken/beamer/images/DSCF0146.jpg

Meer pics kan je hier vinden:

http://www.fxp-network.nl/friedchicken/beamer

BlackBerry 8100 | OS 4.5.0.10 | Platform 2.7.0.40

KEFalicious..
Reg. datum: 06 december 2003

is het plafond niet recht, of hangt je beamer scheef :?

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Feel the BASS!!
Reg. datum: 10 april 2004

Mooi hoor :)
Maar waar hangt je 5e box?

Op die foto's ziet het beeld er erg mooi uit! :9

fun...anyone?

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

Mooie LG dvd-speler ;)
ghehe, 5 speakers zijn er wel en het is een Marantz DVD speler :P

Plafond is idd beetje scheef maar gelukkig is die vogels ophangen goed te verstellen !

Aanrader dus !

http://www.vogels.com/data/PP/EPEPC40101.jpg

Friedchicken wijzigde dit bericht 23-08-2004 11:53 (15%)

BlackBerry 8100 | OS 4.5.0.10 | Platform 2.7.0.40

Reg. datum: 25 mei 2004

Njoe Tjoeb 4000 cd speler
NAD C370 2 kanaals versterker
Quadral Pico speakers
Nordost blue heaven interconnect
Van de Hull royal jade speaker kabel
Solidsteel audiorek

http://members.brabant.chello.nl/~j.bal/1.jpg

http://members.brabant.chello.nl/~j.bal/2.jpg

http://members.brabant.chello.nl/~j.bal/3.jpg

http://members.brabant.chello.nl/~j.bal/4.jpg

I am a shaman magician, the sun is purple.

Reg. datum: 17 december 2003

quote:
Zeer mooie set, maar ook een hele goeie box set die daar staat. Kheb um zelf ook, we hebben het natuurlijk dan over Godfather ;)

[ help me (A) ]

bikkelpower

quote:
hilbren schreef op 22 augustus 2004 @ 15:41:
Ze zijn nog niet helemaal af, er moet nog een doek voor en er moeten nog wat draden weggewerkt worden... maar ik kon niet wachten of even hier een foto te dumpen; mijn elektrostaten :*)

[afbeelding]

Die akai stereo toren die is tegen alle verwachtingen in gewoon in staat om de esl's aan te sturen. bijkomend voordeel is ook dat het apparaat kortsluitproef is, zo kan ik lekker experimenteren :P

als het allemaal af is, dan gaat die akai de deur uit, en koop ik een fatsoenlijke 5.1 versterker.
Wat zijn dat voor boxen, kun je er iets meer uitleg over geven?
Naimoholic
Reg. datum: 18 maart 2001

quote:
Simon schreef op 23 augustus 2004 @ 14:26:
[...]

Zoek anders even met google op elekctrostatische luidspreker of electrostatic loudspeaker. Dan kom je een heel eind :) .

Music Addicted

quote:
Simon schreef op 23 augustus 2004 @ 14:26:
[...]

normale speakers
werken dmv magnetische velden
nadelen:
meerdere speakers voor het gehele frequentie bereik (en dus onderlinge fase verschillen)
voordeel:
goed rendament
en je kan ze goed hard zetten

elektrostatische luidspreker
werkt met elektrische velden
nadelen:
hoogspanning 7 KV (dat zegt al genoeg)
beroerd rendement
en die stepup trafo's zijn allemaal waardeloos :(
het is ook erg moeilijk voor een esl om een fatsoenlijke bas weer te geven, vaak moet de speaker onmetelijk groot worden om aan een magnetische weergever te kunnen tippen.
voordelen:
1 membraam voor het hele frequentiebereik geen fase verschillen, erg transparant geluid.
en ze zijn erg mooi O-) je kijkt er dwars doorheen

en veel normale speakers moet je op een bepaald niveau zetten voordat ze tot "leven" komen, een elektrostaat geeft bij elk volume hetzelfde geluid. (wist ik eerst nog niet, je merkt het pas als je ze zelf in je kamer hebt staan)

vooral Akoestische nummers worden beter weergegeven, maar ook in films zijn meer details hoorbaar.

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
hilbren schreef op 23 augustus 2004 @ 23:08:
[...]

normale speakers
werken dmv magnetische velden
nadelen:
meerdere speakers voor het gehele frequentie bereik (en dus onderlinge fase verschillen)
voordeel:
goed rendament
en je kan ze goed hard zetten

elektrostatische luidspreker
werkt met elektrische velden
nadelen:
hoogspanning 7 KV (dat zegt al genoeg)
beroerd rendement
en die stepup trafo's zijn allemaal waardeloos :(
het is ook erg moeilijk voor een esl om een fatsoenlijke bas weer te geven, vaak moet de speaker onmetelijk groot worden om aan een magnetische weergever te kunnen tippen.
voordelen:
1 membraam voor het hele frequentiebereik geen fase verschillen, erg transparant geluid.
en ze zijn erg mooi O-) je kijkt er dwars doorheen

en veel normale speakers moet je op een bepaald niveau zetten voordat ze tot "leven" komen, een elektrostaat geeft bij elk volume hetzelfde geluid. (wist ik eerst nog niet, je merkt het pas als je ze zelf in je kamer hebt staan)

vooral Akoestische nummers worden beter weergegeven, maar ook in films zijn meer details hoorbaar.
Persoonlijk vind ik het geluid niet denderent van een els, het is mij te eerlijk ;) Ik zie die dingen altijd icm met een subwoofer voor de bas. Heb jij die ook?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Moet je er wel even bij vertellen naar welke esl's je hebt geluisterd??
Die quad's van tegenwoordig vindt ik ook niet echt super...

ik gebruik voor muziek geen sub, mijn esl's gaan tot 50 hz, op 40 hz zit een resonantiepiek van het membraam dus die moet ik eruit filteren.

maar voor films heb ik wel een sub nodig.

hilbren wijzigde dit bericht 24-08-2004 10:31 (4%)

Two Thoughts Ahead!
Reg. datum: 07 november 2001

Dat waren MartinLogan Ascent's (Toch? (De eigenaar surft hier ook altijd langs)). Hoewel het wel mooi klinkt veraad het geluid echt alles 8)7 . En ik vind ze echt te groot. :D

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

die MartinLogan esl zijn idd erg groot, maar die kunnen ook wel wat harder dan mijn bescheiden esl's (1meter40 hoog, 30cm breed)

KEFalicious..
Reg. datum: 06 december 2003

mijn oom heeft 2 paar van dat soort dingen, en hij wilde mij toen ook van die dingen aansmeren.. Nou ja, het heeft wel wat natuurlijk, dus ik luisteren! Maar het geluid kon mij niet echt bekoren.. Misschien is het wennen nadat je een conventionele luidspreker gewend bent..

nou jongens; we willen meer updates en pics daarvan!!! :P

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: