Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 maart 2000

quote:
yash schreef op 23 augustus 2004 @ 22:48:
Ik vraag me de heletijd af hoe het dan met de radio zit ? Hoe kan je radio via de comp luisteren als je je steeds verplaatst in de auto?

:?

Of je laat de normale radio zitten en schakelt tussen radio en pc, of, zoals ik van plan ben, je laat de complete autoradio achterwege omdat je toch nooit naar de radio luisterd. Je zou evt een radiokaartje in de pc kunnen zetten, ter vervanging van de radio.
SMSUseNet.nl

ik ben al weer een tijdje bezig met een computer voor in de auto en nou heb ik laatst toch iets leuks binnen weten te halen :)

een mini pctje (alleen het mobo)
P2 300 mhz, 64 MB ram, onboard LCD controller, usb, netwerk, audio, etc...

10 bij 8 cm en zo dik als een gewoon mobo zeg maar, (3 a 4 cm)

met een 12" tftje :)

voor het schitterende bedrag van 75 euro :D

draait volledig vanaf 5volt (heb alleen 12volt nodig voor de backlight van de TFT)
ben nou dus hier mee bezig

http://www.oversoft.nl/minipcthumb.jpg

Let overigens niet op de zooi... was ff aan het meten hoeveel het totale systeem trekt. (Met laptop hddtje 1.6A op 5 volt en 330mA op 12 volt)

OverSoft wijzigde dit bericht 24-08-2004 00:27 (13%)

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

FKA 'bobje86nl' \o/
Reg. datum: 25 maart 2003

quote:
OverSoft schreef op 24 augustus 2004 @ 00:26:
ik ben al weer een tijdje bezig met een computer voor in de auto en nou heb ik laatst toch iets leuks binnen weten te halen :)

een mini pctje (alleen het mobo)
P2 300 mhz, 64 MB ram, onboard LCD controller, usb, netwerk, audio, etc...

10 bij 8 cm en zo dik als een gewoon mobo zeg maar, (3 a 4 cm)

met een 12" tftje :)

voor het schitterende bedrag van 75 euro :D

draait volledig vanaf 5volt (heb alleen 12volt nodig voor de backlight van de TFT)
ben nou dus hier mee bezig

[afbeelding]

Let overigens niet op de zooi... was ff aan het meten hoeveel het totale systeem trekt. (Met laptop hddtje 1.6A op 5 volt en 330mA op 12 volt)
Leuk moederbordje. Waarvoor ga je precies de PC gebruiken, ik denk niet dat een DVDtje erop kijken mogelijk is.

Waar heb je dat bordje vandaan en hoe zit het met die onboard LCD controller? Is die snel genoeg voor het fijnloos aansturen van het scherm. Welke resolutie pakt hij trouwens?

75 euro? Lucky bastard :9.
SMSUseNet.nl

quote:
Bobje schreef op 24 augustus 2004 @ 00:47:
[...]
Leuk moederbordje. Waarvoor ga je precies de PC gebruiken, ik denk niet dat een DVDtje erop kijken mogelijk is.

Waar heb je dat bordje vandaan en hoe zit het met die onboard LCD controller? Is die snel genoeg voor het fijnloos aansturen van het scherm. Welke resolutie pakt hij trouwens?

75 euro? Lucky bastard :9.

toevallig via het buurbedrijf van een van m'n leverancier (deze maken CNC machines), ik ga de naam van het bedrijf hier niet posten om dat ze dan waarschijnlijk overspoelt worden met mailtjes :P

DVD kijken is ook helemaal niet de bedoeling (er komt ook helemaal geen optical in m'n auto)
Ik ga em meer gebruiken voor mp3tjes en navigatie.

Onboard LCD controller ondersteund een hoop verschillende TFT, plasma, LCD (en nog meer vreemde technieken). De controller kan tot max 1024x768, het schermpje is echter maar 800x600.

Ben nou een beetje opzoek naar een goed stabiele voeding, nou is die 5V niet zo heel erg moeilijk te verkrijgen, maar de stabiele 12volt is al iets moeilijk (nou hoeft et niet veel te zijn voor 330mA). En ik vraag me af of de backlight het niet doet op 10V (als ik er namelijk gewoon een 7812 tussen gooi is dit ongeveer het laagste waar deze op uit komt).

FKA 'bobje86nl' \o/

quote:
OverSoft schreef op 24 augustus 2004 @ 00:55:
[...]

DVD kijken is ook helemaal niet de bedoeling (er komt ook helemaal geen optical in m'n auto)
Ik ga em meer gebruiken voor mp3tjes en navigatie.
Welke software ga je daarvoor gebruiken, Windows of een ander OS? Ik denk dat je met die 64 mb niet verder komt dan Windows 98.
quote:
Onboard LCD controller ondersteund een hoop verschillende TFT, plasma, LCD (en nog meer vreemde technieken). De controller kan tot max 1024x768, het schermpje is echter maar 800x600.
Dat is wel wat jammer, maar dat maakt niet uit. 12" is namelijk groot genoeg om 1024 op weer te geven. Ga je de kabel tussen het moederbordje en het scherm verlengen? Ik denk niet dat dat gaat, of teminste niet erg veel. Je zou dus het PCtje vlak bij het scherm moeten monteren, heb je al iedeeën daarover?
quote:
Ben nou een beetje opzoek naar een goed stabiele voeding, nou is die 5V niet zo heel erg moeilijk te verkrijgen, maar de stabiele 12volt is al iets moeilijk (nou hoeft et niet veel te zijn voor 330mA). En ik vraag me af of de backlight het niet doet op 10V (als ik er namelijk gewoon een 7812 tussen gooi is dit ongeveer het laagste waar deze op uit komt).
Hierboven wordt een voeding aangeboden, misschien een optie :). Welke voeding heb je momenteel er op aangesloten op het plaatje?

Hopelijk komen er meer foto's van je carputer (in actie), als je verder bent :).

Voor de echte low-budget freaks, zoals ikzelf:

http://www.nedgame.com/ht...p;productid=0711719123002

Gaat om het volgende schermpje:

http://starfox.ucc.asn.au/carcomp/serio_lcd.htm

http://starfox.ucc.asn.au/carcomp/images/sony-lcd-azubeach2.jpg

Met een resolutie van 720x576

Mex wijzigde dit bericht 24-08-2004 09:17 (9%)

quote:

Hmm geinig :P Toch wel heel erg klein ;) Dan is een los grafisch LCDtje toch nog goedkoper denk ik.

Ik zoek trouwens een inbouw unit voor mijn eigen controller waar ik een frontje vanaf kan halen.. Een soort autoradio alleen dan helemaal leg en een leeg frontje :P

Megamind wijzigde dit bericht 24-08-2004 09:18 (11%)

quote:
Megamind schreef op 24 augustus 2004 @ 09:17:
[...]

Dat is alleen geen VGA scherm, daar zie je geen drol op van je windows scherm :/

Ik zoek trouwens een inbouw unit voor mijn eigen controller waar ik een frontje vanaf kan halen.. Een soort autoradio alleen dan helemaal leg en een leeg frontje :P
Schermpje is om te bouwen naar vga, zie de 2e link in mijn post, met foto's waarop je ziet dat het allemaal duidelijk leesbaar is.
quote:
Mex schreef op 24 augustus 2004 @ 09:18:
[...]

Schermpje is om te bouwen naar vga, zie de 2e link in mijn post, met foto's waarop je ziet dat het allemaal duidelijk leesbaar is.
Ik zie het ja :)

Voor de mensen met grote plannen
http://62.75.177.102/mod_show_image.php?user=gadaffy&urlimage=TFTKit.jpg&width=270
Featueres:

o Size: 10,4"

o Resolution: XGA (1024 x RGB x 768)

o Aspect Ratio: 4 : 3

o Luminance (typ.): 200 cd/m²

o Interface: 6-Bit LVDS

o Outline Dimension (H/W/D): 171,9 / 241,5 / 5,1

o Contrast: 250:1

o Power Consumption: 3,8 W

o Temp. Range: 0°C - +50°C

o Weight: 265g

quote:
Bobje schreef op 23 augustus 2004 @ 21:58:
[...]
Leuk dingetje:
[...]
Wat voor resolutie is dat? Zou ik zo'n schermpje kunnen gebruiken om dvd's af te spelen en dat de ondertiteling dan nog een beetje leesbaar is? Wat voor aansluitingen zitten erop? In dat geval ben ik best wel bereid om z'o'n scherm te kopen.
quote:

Bij dit soort schermpjes geven ze altijd het aantal subpixels, en aangezien de 3 subpixels op lcd's meestal horizontaal naast elkaar zitten zitten er op de horizontale lijn 3x zoveel subpixels als er echte pixels zijn.

de 'netto' resolutie van dit schermpje is dan ook ( 960 / 3) x 234, dus 320x234.

bij computerschermen enzo geven ze altijd wel de 'netto' resolutie aan.

Mex wijzigde dit bericht 24-08-2004 09:42 (6%)

SMSUseNet.nl

quote:
Bobje schreef op 24 augustus 2004 @ 02:16:
[...]
Welke software ga je daarvoor gebruiken, Windows of een ander OS? Ik denk dat je met die 64 mb niet verder komt dan Windows 98.

Windows 98SE met alturion

quote:

[...]
Dat is wel wat jammer, maar dat maakt niet uit. 12" is namelijk groot genoeg om 1024 op weer te geven. Ga je de kabel tussen het moederbordje en het scherm verlengen? Ik denk niet dat dat gaat, of teminste niet erg veel. Je zou dus het PCtje vlak bij het scherm moeten monteren, heb je al iedeeën daarover?

De PC is klein genoeg om in mijn dashboard te bouwen, deze komt onder mijn blower (hij is ongeveer even groot als een diskdrive :))

quote:

[...]
Hierboven wordt een voeding aangeboden, misschien een optie :). Welke voeding heb je momenteel er op aangesloten op het plaatje?

Op dit moment een gemodde atx voeding (intern de poweron draad doorgelust). Zodat ik em aan/uit kan zetten met het knopje op de voeding.

quote:
Hopelijk komen er meer foto's van je carputer (in actie), als je verder bent :).
Dat zal wel goed komen :)

Heb alles wat leeft lief
Reg. datum: 06 maart 2001

quote:
Daar heb je (ik) dus niks aan want het heeft geen touch gedeelte. Alleen de 10 inch maat is wel erg mooi. Heb nu 12,1" inch erin hangen en dat is net ffies te groot. 10 is dan wel mooier.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)

http://www.swingstar.com/dashboard/IM001645.JPG

fototje van de voorgang van het project. -=let op! niet voor de 56k'ers onders ons=-

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

quote:
Lamborghini schreef op 24 augustus 2004 @ 13:00:
[...]

Daar heb je (ik) dus niks aan want het heeft geen touch gedeelte. Alleen de 10 inch maat is wel erg mooi. Heb nu 12,1" inch erin hangen en dat is net ffies te groot. 10 is dan wel mooier.
Ik het het touchgedeelte niet nodig, ook weinig zin om daar zo belachelijk veel meer voor te gaan betalen. In eerste instantie ga ik Winamp gebruiken + een compoortplugin met een aantal knoppen. Voor noodgevallen een toetsenbordje achterin ofzo.
FKA 'bobje86nl' \o/

quote:
Jammer van die lage resolutie, dat maakt het scherm zo goed als onbruikbaar.
Heb alles wat leeft lief
Reg. datum: 06 maart 2001

quote:
Mex schreef op 24 augustus 2004 @ 13:15:
Ik het het touchgedeelte niet nodig, ook weinig zin om daar zo belachelijk veel meer voor te gaan betalen. In eerste instantie ga ik Winamp gebruiken + een compoortplugin met een aantal knoppen. Voor noodgevallen een toetsenbordje achterin ofzo.
Dan maakt het idd weinig uit.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)

Reg. datum: 16 februari 2001

quote:
RoBBS schreef op 24 augustus 2004 @ 13:08:
http://www.swingstar.com/dashboard/IM001645.JPG

fototje van de voorgang van het project. -=let op! niet voor de 56k'ers onders ons=-

hoeveel inch mag dit wel niet wezen, want ik wil ook zoiets gaan maken.

alleen is er op de markt geen touchscreemfolie te koop? dat je van een non-touchscreem gewoon een touchscreem kan maken, want met een toetsenbord in de auto lijkt me helemaal nix.

het moet patserig zijn en niet computernerd-achtig O-)

ook wel interessant voor op je autoradio:

FM Modulator CONRAD voor 49,95 EURfixed link, megamind die van jou heeft dezelfde problemen, cookies..
http://image01.conrad.com/m/3000_3999/3700/3790/3790/379062_BB_00_FB.EPS.jpg
heb 'm al besteld. en als 't goed is komt ie morgen binnen, zoniet overmorgen. en dan post ik de resultaten van hoe goed het signaal is van dat ding

die heb je vaak wel nodig.. veel "AUX" ingangen op autoradio's zijn onbegonnen werk (werken vaak alleen met de bijbehorende CD-wisselaar)

nIghtorius wijzigde dit bericht 24-08-2004 16:23 (43%)

quote:
nIghtorius schreef op 24 augustus 2004 @ 16:01:
ook wel interessant voor op je autoradio:

FM Modulator CONRAD voor 49,95 EUR
[afbeelding]
heb 'm al besteld. en als 't goed is komt ie morgen binnen, zoniet overmorgen. en dan post ik de resultaten van hoe goed het signaal is van dat ding

die heb je vaak wel nodig.. veel "AUX" ingangen op autoradio's zijn onbegonnen werk (werken vaak alleen met de bijbehorende CD-wisselaar)
Ik sluit alles aan op mijn versterker, heb je zo'n ding niet nodig. Ik laat mijn complete radio vervallen...

Mex wijzigde dit bericht 24-08-2004 16:15 (7%)

Blijvend oranje..

Hier ook nog een 7inch TFT LCD High Quality Scherm voor ¤189,90.

Is wel een vet scherm, en niet duur.
quote:
GGS_106 schreef op 24 augustus 2004 @ 16:28:
Hier ook nog een 7inch TFT LCD High Quality Scherm voor ¤189,90.

Is wel een vet scherm, en niet duur.
Probleem met deze schermpjes is dat je geen kloot ziet als je de TV-out van je PC gebruikt aangezien er geen VGA ingang op zit zal het alleen leuk zijn als je een goed media center gebruikt..

quote:
Megamind schreef op 24 augustus 2004 @ 16:35:
[...]

Probleem met deze schermpjes is dat je geen kloot ziet als je de TV-out van je PC gebruikt aangezien er geen VGA ingang op zit zal het alleen leuk zijn als je een goed media center gebruikt..
Of een kaart met een fatsoenlijke tv-out, ik gebruik een G400.
quote:
Xenation schreef op 24 augustus 2004 @ 14:42:
[...]

hoeveel inch mag dit wel niet wezen, want ik wil ook zoiets gaan maken.

alleen is er op de markt geen touchscreemfolie te koop? dat je van een non-touchscreem gewoon een touchscreem kan maken, want met een toetsenbord in de auto lijkt me helemaal nix.

het moet patserig zijn en niet computernerd-achtig O-)
dit is 12.1"

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: