Hoofdcategorieën
Topicacties

[W&G FAQ] groepsproject

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: André
Moderator WEB/GFX/DTE
En wat about de <abbr> tag bij afkortingen, <cite> bij een citaat of een verwijzing naar een ander stuk.

En waarom <pre> ipv <code>? Code geeft IMO beter aan waar het om gaat, en in de CSS kun je altijd: white-space: pre; zetten als je de preformatted rendering nodig hebt.

André wijzigde dit bericht 28-07-2004 08:38 (41%)

andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics

CSS1Compat
Reg. datum: 21 november 2003

Er is geen BLOCKCODE. En PRE heeft "voorgedefinieerde" semantiek als block level element dat white-space e.d. behoud. (IE ondersteund 'white-space:pre' ook niet.)

CODE daarentegen kan bijna niet gebruikt worden, tenzij je het een CLASS attribuut gaat even als het 'display:block' en 'white-space:pre' nodig heeft. Daarnaast is CODE meer bedoelt voor kleine dingen zoals 'display:block', of 'application/xhtml+xml' of 'header("content-type:text/html;charset=utf-8")'. Een combinatie van CODE en PRE kan wel, maar dan ben je meer met markup dan met inhoud bezig: http://ln.hixie.ch/?start=1075242104&count=1 (het code voorbeeld uiteraar).

ABBR moet inderdaad wat meer toegepast worden, maar het gebruik van het TITLE attribuut kan beter beperkt worden tot de eerste keer wanneer de afkorting voorkomt binnen een stukje. Verder niet.

"Standards suck"

Moderator WEB/GFX/DTE
quote:
Anne schreef op 28 juli 2004 @ 09:09:

ABBR moet inderdaad wat meer toegepast worden, maar het gebruik van het TITLE attribuut kan beter beperkt worden tot de eerste keer wanneer de afkorting voorkomt binnen een stukje. Verder niet.

Oke, duidelijk.

Maar is een title niet de kracht van een abbr tag? Zodat mensen waar ze ook zitten altijd de betekenis kunnen zien?

cookie erbij?
Reg. datum: 25 oktober 1999

quote:
IE ondersteund 'white-space:pre' ook niet.

jawel hoor :) Maar alleen IE6 in strictmode:

code:
1
2
3
4
<code style="display:block; white-space:pre;">        
function test() {
   // dit doet nix
}
<code>

Peterned & Blog & Flickr
Man who say it cannot be done should not interrupt man doing it.

CSS1Compat

Vet! Maar PRE lijkt me toch handiger aangezien CODE toch meer is bedoeld voor een lijntje of stukje dan een blok code. Daarnaast: s/pre/blockcode/ is zo gebeurd.

André, ja, vandaar aan het begin van elk stukje (chapter), maar niet ook nog binnen elk stukje tenzij je die 'border-bottom' weghaalt en vervangt met 'cursor:help' oid. Misschien is dat een net iets betere oplossing.

(En ACRONYM gebruiken lijkt me niet echt nodig, sinds niemand het erover kans worden wat onder wat valt. De een pakt het woordenboek erbij, de ander voorbeelden van het W3C. Daarnaast heb je taalverschillen et cetera.)

"Standards suck"

Moderator WEB/GFX/DTE
IE6 strictmode gaan we toch niet redden aangezien de FAQ uiteindelijk in GoT verwerkt moet worden, dus dan idd <pre> :)

* André gaat zijn stukjes aanpassen

zie 23648

ik zal nog even een verhaaltje typen over hoe we alles zo netjes mogelijk kunnen schrijven HTML technisch gezien dan)

verder zijn afkortingen, verkorte woorden (zoals bijv.) en acronymen samenvoegingen van letters van woorden (meestal de eerste), zoals HTML.

Maar ja, drop die hele acronym maar vanwege brakke support

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

zie 23648

ik schop deze even omhoog, om het even onder de aandacht te brengen. Recent zijn Woudloper, Andre en mijzelf voornamelijk aan de gang geweest, maar meer inbreng is altijd welkom.

Dus mensen: share je kennis, ga er niet vanuit dat een ander het beter weet, maar produceer zelf wat. Als een ander het idd beter weet zal er vanzelf wel commentaar op komen, leer je zelf ook wat van :P

alert(_._);

« - _ - »
Reg. datum: 06 november 2001

Ik weet niet wie het 3D stuk zou gaan schrijven, maar anders kunnen we wat inhoud halen de startpost van het 3D topic: [3d] post je 3d stuff maar weer - part 22 Hier staan namelijk redelijk wat links, tutorials e.d. gemeld.

Verder zat ik bij het Javascript gedeelde (André?) te denken dat er wellicht ook nog wat kan komen over inlezen van XML. Wellicht dat je dat zelf wel kan, anders kan je ook nog bv. crisp vragen (als hij niet te druk is...)
edit:
@ mophor: Je had helemaal gelijk! Hetgene wat weggecomment is, kan ook gewoon weg. Ik wilde alleen combinaties uitleggen + dubbel gebruik van classes...

Kan de W&G FAQ Beter? Klik dan hier!
Tweelingpapa: Vader van twee dochters!!

Moderator WEB/GFX/DTE
quote:
Woudloper schreef op 05 augustus 2004 @ 09:35:
Verder zat ik bij het Javascript gedeelde (André?) te denken dat er wellicht ook nog wat kan komen over inlezen van XML. Wellicht dat je dat zelf wel kan, anders kan je ook nog bv. crisp vragen (als hij niet te druk is...)
[/edit]

Dat is misschien wel handig ja, ik zal daar eens wat over schrijven. Het voordeel van dit systeem is dat voor elk onderdeel een mooie basis geschreven kan worden die dan later door anderen hier en daar wat aangepast kan worden mocht het nodig zijn.

En over dat 3D: neem de teksten maar over uit dat topic, zodra er wat staat gaan mensen zelf wel aanpassing/aanvullingen maken.

« - _ - »

quote:
Pelle schreef op 27 juli 2004 @ 12:53:
[..] een tijd terug hebben we als W&G crew al diverse mensen benaderd om iets voor de FAQ te schrijven, [...]
Pelle, is het wellicht nog verstandig (mocht je de diverse benaderde personen hier nog niet hebben gezien) om hen 9de 'diverse mensen' dus) te wijzen op dit topic en het inititief van mophor?

zie 23648

@woudloper (en anderen)

Let even op het gebruik van <hx> tags. <h1> en <h2> zijn al in gebruik voor de boektitel resp. de chaptertitle, begin dus met <h3> in je hoofdstuk

Verder snap ik niet helemaal wat je nu probeert te bedoelen in de post hierboven, maar dat kan ook aan al die Leffe liggen :P

alert(_._);

Er zit een gat in deze post.

Is het niet een idee om een soort van 'bookmanager' aan te stellen die per book de boel kan regelen? Om te beginnen een To Do opstellen.
Anders schrijft iemand een stukkie en kiepert de volgende het er weer uit omdat het overbodig is.

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

Door: crisp
Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/
Reg. datum: 24 februari 2000

quote:
André schreef op 28 juli 2004 @ 09:24:
IE6 strictmode gaan we toch niet redden aangezien de FAQ uiteindelijk in GoT verwerkt moet worden, dus dan idd <pre> :)

* André gaat zijn stukjes aanpassen

De nieuwe layout wordt wel xhtml strict, maar met IE in quirks mode ;)

crisp wijzigde dit bericht 05-08-2004 23:30 (4%)

Er zit een gat in deze post.

Als er een nieuwe layout is zal React toch ook al wat beters hebben ipv. gewoon een topic met de FAQ?

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

Door: crisp
Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/
Reg. datum: 24 februari 2000

quote:
bredend schreef op 05 augustus 2004 @ 23:43:
Als er een nieuwe layout is zal React toch ook al wat beters hebben ipv. gewoon een topic met de FAQ?

Ik heb geen idee of een FAQ-O-MATIC ook in de to-do list van React staat; feit is wel dat ik in ieder geval het gebruik van HTML aan banden zou willen leggen; de meeste moderators met HTML-rechten kunnen w3c nog niet eens spellen :P

Hell, zelfs de rml-parser van React spuugt geen standards-compliant HTML uit, laat staan XHTML - dat moet dus allemaal custom aangepast gaan worden voor GoT - ook 1 van de redenen waarom het zo lang duurt allemaal.

crisp wijzigde dit bericht 05-08-2004 23:47 (21%)

RGGAAAAAAA!!!

Misschien te voorbarig bij een voorlopige FAQ, maar er zit (nog?) een tegenstrijdigheidje in:

Anne:
quote:
Zelfs nu hebben we nog geen elementen voor navigatie, winkelkarretjes en andere dingen die je tegenkomt op "moderne" websites. Uiteraard zijn er over deze dingen wel nagedacht en er is min of meer besloten om een lijst, UL, voor de navigatie te gebruiken. Binnen de LI elementen komen dan de diverse links naar de secties op de site. En op zich is dat ook wel logisch aangezien het gaat over een simpele lijst van links die je wilt structureren.
(er was trouwens ooit een MENU element, nu deprecated)

En op http://www.rikkertkoppes.com/gotfaq/showbook.asp geen UL

code:
1
2
3
4
5
6
<dl id="bookMenu">
<dt>available books:</dt>
<dd><a href="showbook.asp?bookId=4">dit systeem / howto</a></dd>
<dd><a href="showbook.asp?bookId=11">Algemeen</a></dd>
<dd><a href="showbook.asp?bookId=1">HTML</a></dd>
<dd><a href="showbook.asp?bookId=10">XML / XSL(T) / Schema</a></dd> 
(...)

Dat viel me op omdat ik de filosofie achter het gebruik van een DL voor een list-achtig menu nooit heb begrepen. (Ik meen dat Anne's vorige versie van annevankesteren.nl dat ook had)

CSS1Compat

quote:
(er was trouwens ooit een MENU element, nu deprecated)
En hij komt weer terug: 2.3.1. The menu element.
quote:
Dat viel me op omdat ik de filosofie achter het gebruik van een DL voor een list-achtig menu nooit heb begrepen. (Ik meen dat Anne's vorige versie van annevankesteren.nl dat ook had)
Maar het is toch niet tegenstrijdig? Ik zeg nergens dat DL per definitie verkeerd is, nietwaar?

"Standards suck"

RGGAAAAAAA!!!

Dat is waar, maar misschien kan je uitleggen waarom een menu een defenitie+uitleg is?

quote:
Woudloper schreef op 05 augustus 2004 @ 13:59:
[...]

Pelle, is het wellicht nog verstandig (mocht je de diverse benaderde personen hier nog niet hebben gezien) om hen 9de 'diverse mensen' dus) te wijzen op dit topic en het inititief van mophor?
* oh,when? krijgt een 'oh ja' gevoel... :+

Nu beschikbaar voor 'all things Flash & Flex': Mutoid | Blog: MX Traveler
"You're only as good, as what you did last week."

« - _ - »

* schop O-) (Weer even dit topic onder de aandacht brengen)

Is er nog een idee hoe het inhoud van een onderdeel precies vorm moet worden gegeven? Als je bijvoorbeeld nu kijkt naar CSS hebben we daar nu met name uitleg over diverse belangrijke onderdelen binnen CSS en deze komen ook regelmatig aan bod bij vragen in W&G.

Moeten we daarnaast niet nog elk onderdeel uitbreiden met Howto's. Er zijn diverse topics hier in W&G die daarvoor geschikt zijn (* Woudloper kan ze even niet vinden, kan maar niet met de search omgaan). Dan denk ik aan floating, CSS desing (ipv tabular design), etc. etc.

zie 23648

Ik zou denk ik even aan de modforce willen vragen wat ze zoal nodig hebben, wat mij betreft is denk ik elke uitbreiding welkom.

Verder zie ik hierboven onze flashheld oh,when? staan, misschien heb je wat toevoegingen voor de flash / actionscript faq? (ik denk aan preloaders, doorgeven van variabelen via js ofzo). Misschien dat B-Top hier ook wat over kan zeggen (is die jongen nog actief hier btw?). Andere GoTters met kennis zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Voor de rest is nog hulp nodig op het gebied van 2D, 3D, print / prepress, ontwerp / usability, auteursrecht, hosting (etc etc)

discussies over wat al geschreven is zijn altijd welkom, ik kan me niet voorstellen dat alles meteen perfect is.

Voor de mensen die ook input willen leveren: stuur me even een mailtje met gewenst username en password [mophor at hotmail], dan maak ik een user voor je aan.

De vorderingen tot nu toe zijn hier te volgen: http://www.rikkertkoppes.com/gotfaq

alert(_._);

.:.H.:.I.:.P.:.

quote:
mophor schreef op 11 augustus 2004 @ 10:05:
Voor de rest is nog hulp nodig op het gebied van 2D, 3D, print / prepress, ontwerp / usability, auteursrecht, hosting (etc etc)
Wat betreft print/prepress heb ik al een behoorlijke lap lopen tikken.. maar dat doe ik gewoon op mijn laptopje dus dat staat nog niet online.
zie 23648

*KLONT*

even de boel omhoogschoppen om het weer onder de aandacht te brengen. Wellicht zijn er nu mensen terug van vakantie ofzo die het hele project nog niet hebben gezien. Er begint al aardig wat info binnen te druppelen, maar we zijn er nog niet.

Zeker op het gebied van flash en 3d is input nog wel even nodig

alert(_._);

Moderator WEB/GFX/DTE
Aha, goed dat ik dit weer even zie. Had er al even weer niet naar gekeken. Mensen moeten wel input blijven leveren natuurlijk :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: