Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Reageer Nieuw Topic
FKA 'bobje86nl' \o/
Reg. datum: 25 maart 2003

quote:
heino76 schreef op 20 augustus 2004 @ 20:14:
Kom vaak de webshop stanet tegen bij de replies en ben daar maar eens gaan kijken. Vervolgens kwam ik deze aanbieding tegen :

[<specificaties>]

Alles compleet voor 900 Euro's.

Misschien niet zo spannend, wat zelf uitzoeken blijft het leukste maar wel een om eens over na te denken. Proven technoligy zeg maar. Dat neem ik aan tenminste :)

Klik hier om direct naar het item op de website te gaan :

http://www.stanet.nl/new/index.asp?ProductID=3414011
Ik heb hem al gezien, maar het blijft makkelijk. Kant en klare oplossing, je moet alleen de software zelf regelen. Dan komt er nog een hoop geld bij (er vanuitgaande dat het legaal gebeurd). Alleen jammer van het geheugen, ik zou zelf voor de 512MB gaan. Ook de HD (4800 rpm) vind ik te langzaam. In de startpost heb je voor nog geen 2 tientjes meer een HD van 5400 rpm met 16MB cache.
quote:
Bobje schreef op 20 augustus 2004 @ 20:37:
[...]
Ik heb hem al gezien, maar het blijft makkelijk. Kant en klare oplossing, je moet alleen de software zelf regelen. Dan komt er nog een hoop geld bij (er vanuitgaande dat het legaal gebeurd). Alleen jammer van het geheugen, ik zou zelf voor de 512MB gaan. Ook de HD (4800 rpm) vind ik te langzaam. In de startpost heb je voor nog geen 2 tientjes meer een HD van 5400 rpm met 16MB cache.
900 euro.. Best wel veel, als je kijkt naar die [carputer] install in een nissan 100 NX dan kan je ook zo'n mobo halen en zelf wat sleutelen ;) wat veel leuker is natuurlijk

Mag ik ook wat zeggen?

quote:
[...]

Geheugen ben ik met je eens. Je lijkt alleen te vergeten dat de aangeboden harddisk een 2.5" (notebook) versie is. Die zijn altijd iets duurder, en voor de performance is meer echt niet nodig...

edit:

verkeerd gelezen in de startpost dus, da's ook een 2.5" drive. Da's zeker geen slechte...

Poltergeist wijzigde dit bericht 20-08-2004 22:05 (8%)

Icon is gone | dit gaat over deze shop

FKA 'bobje86nl' \o/

quote:
Poltergeist schreef op 20 augustus 2004 @ 22:04:
[...]

Geheugen ben ik met je eens. Je lijkt alleen te vergeten dat de aangeboden harddisk een 2.5" (notebook) versie is. Die zijn altijd iets duurder, en voor de performance is meer echt niet nodig...
Bij Informatique ook hoor: Hier kan je hem kopen voor 113 euro. Vind ik toch wat beter qua prijs/kwaliteit verhouding.
edit:
Ik zie je edit ;).

Bobje wijzigde dit bericht 20-08-2004 22:08 (4%)

Ben nu bezig met mn 2e carputer. maar aangezien ik nu een kleinere auto heb past het scherm niet mooi zoals me ook al verteld wel maar ik was compleet gevallen voor die 12,1" touch screen tft :D

dus dan maar dashboard eruit en een nieuw dashboard bouwen.
van mn eerste carputer zijn www.swingstar.com/car <-- daar pics te vinden
van mn 2e zijn de pics www.swingstar.com/car/2nd <--- :D

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

BoingBoing

quote:
...Dan komt er nog een hoop geld bij (er vanuitgaande dat het legaal gebeurd)...

ONZIN
Denk toch eens een beetje Linux ofzo http://pcpitstop.ibforums.com/html/emoticons/icon_tux.gif
dan ben je klaar voor €0,00 + een beetje tijd om programma's te zoeken a €0,00/u

het hoeft echt niet veel te kosten hoor, software...
kijk voor de gein eens op www.sourceforge.net als je een keer een klein handig proggie nodig hebt, is ook veel voor windows te vinden!

en nee, ik ben geen Linux freak, ik werk zelf ook veel met windows, maar voor dit soort toepassingen zou windows nooooooit mijn keuze zijn

ExploWare wijzigde dit bericht 21-08-2004 16:37 (3%)

. . . . . Youp.net . . . . .

FKA 'bobje86nl' \o/

Ik heb een probleem met Meedio Essentials. Als i k voor My Movies kies, dan naar een bepaalde map met een film erin browse, en de film open, dan loopt Meedio vast.

http://rijnaard.tweakdsl.nl/pcinauto/meedio1.jpg
Soms wordt de film in Windows Media Player (9) geopend. WMP9 als standaard speler uitschakelen werkt niet, dan wordt RealPlayer geopend. Ditzelfde gebeurd er als ik voor DVD Player kies. Hoe is dit op te lossen?
The Phenom
Reg. datum: 11 augustus 2002

quote:
ExploWare schreef op 21 augustus 2004 @ 16:36:
[...]

ONZIN
Denk toch eens een beetje Linux ofzo [afbeelding]
dan ben je klaar voor €0,00 + een beetje tijd om programma's te zoeken a €0,00/u

het hoeft echt niet veel te kosten hoor, software...
kijk voor de gein eens op www.sourceforge.net als je een keer een klein handig proggie nodig hebt, is ook veel voor windows te vinden!

en nee, ik ben geen Linux freak, ik werk zelf ook veel met windows, maar voor dit soort toepassingen zou windows nooooooit mijn keuze zijn

Inderdaad, kijk eens op http://www.dashpc.com/ daar kan je van alles vinden:

Linux From Scratch v5.0 - Custom made Linux™ operating system
Dashboard Linux / DashPC - The modular interface
XMMS (Linux) - The MP3/CD player software
tkradio (Linux) - The Radio tuner software
GPSdrive (Linux) - The Navigation software
Kismet - The wardriving / WiFi network discovery software
Festival - The text-to-speech software
MPlayer(Linux) - The DVD/MPEG/AVI/DIVX software
tvtime (Linux) -The broadcast / composite input / game / webcam input software
FreeDiag - The ODBII interface
LIRC - Linux Infrared Remote Control[/url] - The IR (Infrared) control software
xOSD - On Screen Display for X
hotkeys - Assign applications & keyboard sequences to the "granny" keys on your keyboard
LCDproc - A great modular interface for displaying text from various applications to a serial text-display

The Undertaker wijzigde dit bericht 21-08-2004 18:33 (53%)

[b]The Reaper of Wayward Souls...[/b]
New Project Development...

Ik gebruik ook linux op m'n carpc. daar ben er opzich zeer tevreden mee en ik ga niet overstappen op windows. het enige nadeel is dat gpsdrive in principe geen mogelijkheden heeft voor navigatie en er ook geen alternatieven zijn voor linux behalve een windows programma onder wine draaien. Het enige wat je er mee kan is op een zelf gedownload kaartje(kan met het programma zelf) zien waar jij je op dat moment bevind.

Een body om in te bijten.
Reg. datum: 03 april 2004

1000 maal excuses als dit al eerder gevraagd is, maar ik weet niet hoe ik het beste deze vraag kan zoeken met de search. Op hoop van zegen dan maar...

Ik kan via mijn oom aan een oude laptop komen (1.4 Ghz, 256MB), en deze wilde ik gaan gebruiken als Carputer. het voordeel van zo'n laptop is, dat je alles hebt wat nodig is; scherm, toetsenbord, DVD speler, HDD, én een voeding.

Nu is het voor mij de uitdaging om die laptop netjes te gaan verwerken in een auto. Helaas heb ik die nog niet, maar ik ben wel vooruit aan het denken.

Is het mogelijk om de hele laptop te demonteren, en waardat normaal de radio/cd speler zit, de onderdelen van de PC er netjes in te verwerken. Het scherm wil ik uit de behuizing halen, en er een nieuwe behuizing om heen zetten (een simpel iets, waardoor het er wel netjes afgewerkt uitziet, is geen probleem die afwerking). Kan ik een scherm uit een laptop halen en dan gewoon gebruiken? Of gaat dat niet?

Ook het toetsenbord gaat eruit, en die wil ik verwerken in het dashboard kastje. Dan zit er natuurlijk een toutchpad muisbesturing bij. Hiervoor had ik ook al wat leuks bedacht. Je hebt namelijk van die afstandsbedieningen voor navigatie systemen en radio's, die je aan je stuur vast klikt. Vervolgens kun je tijdens het rijden, met je duim de radio besturen (play, stop, volume enz). In plaats van knoppen, wil ik die pad erin verwerken. Zo kun je dus gewoon tijdens het rijden je carputer besturen met je duim! Veilig én handig!

Ook de stroomvoorziening is aan gedacht. Ik heb namelijk twee accu's voor die laptop. Ik maak een switch zodat er gewoon te wisselen valt tussen de twee accu's. Zo kan ik dus lekker op de accu werken. Ik rij toch nooit ver met mijn auto (denk ik!). Om het af te maken, zorg ik voor een stekker, naast de bezine takt (achter het klepje), waardoor ik de laptop op 220v kan zetten, zodra hij in de garage staat. Zo kan de accu van de carputer gewoon makkelijk opgeladen worden!

Lul ik nu onzin, was dit al bekend, of is dit een gat in de markt?

© 2004 Proller ;)

Hoe dan ook, er zitten voor mij veel voordelen aan (goedkoop, leuk om te doen, ik hou wel van doe het zelf, doe het goedkoop!). Een nadeel zal zijn, om alles aan te sluiten. Immers, er zullen draden verlengt moeten worden. Maar daar maak ik me niet zoveel zorgen over. Als je een "normale" carputer zou maken (gewone PC) zit je ook met aansluitingen zoals de 12V omvormers en weet ik het allemaal wat niet.

Iemand een tip, een suggestie, of commentaar?

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

Mag ik ook wat zeggen?

Je kunt de kabels wel verlengen, maar hou er wel rekening mee dat de signalen ook redelijk snel zullen verzwakken (zeker van het TFT scherm). Bovendien is het scherm van een TFT behoorlijk aan de maat (14 of 15"), en wordt dat ook al moeilijk in te passen.

De onderdelen verwerken in het vak waar normaal gesproken de radio zit kan lukken, maar hangt heel erg van de laptop af. Het moederboard van zo'n laptop is meestal niet al te groot, maar meestal niet klein genoeg om in een 1DIN behuizing te passen.

Het pad aan het stuur is denk ik niet heel erg handig. De knoppen op een afstandbediening van een radio zijn zo gemaakt dat je ze voelt, en dat je dus niet hoeft te kijken. Met een pad zul je altijd op je scherm moeten kijken waar je je vingers zet (maar dat vind ik een algemeen probleem met car PCs)

Icon is gone | dit gaat over deze shop

Een body om in te bijten.
Reg. datum: 03 april 2004

OKe die kabels verlengen gaat dus een probleem worden. Dat is wel erg jammer. Ik denk dat dat ook de reden is dat ik het niet (meer) ga proberen (tenzij iemand kan confirmen dat het weldegelijk kan, op de een of andere manier). En dat een 14.1" (dat is het) te groot is, vind ik zelf wel meevallen. Ik bedenk wel een manier waarop je het ding weg kan klappen of iets dergelijks, en dat het niet in de weg zit. Maar dat komt later wel.

Over die onderdelen verwerken, ik kan zelfs de laptop onder mijn stoel kwijt, maar ik wil heel graag de CD-Rom drive hebben waar normaal de radio zit. Lijkt me wel zo handig (en mooi) als ik er een net frontje voor maak! Ook het powerknopje van de laptop kan ik er in verwerken, volume knoppen, en nog wat klein spul zoals een USB connector en dergelijke.

Over dat pad, ik denk niet dat je steeds moet kijken waar je je vingers zet, immers, ik ben al een laptop gewend, en ik kijk NOOIT op dat pad. Natuurlijk moet je wel op je scherm kijken waar je je muis naartoe beweegd, maar dat terzijde. Ik vind een pad veel makkelijker dan een losse muis of een trackball (persoonlijke smaak).

Het enige opstakel is dus het vergengen van de bekabeling, met name die van het scherm. ALs iemand hier een oplossing voor zou weten, ga ik er nog eens over denken of ik het zal doen of niet.

EOS 30D | EOS 350D | BG-E2 | BG-E3 | E1 | 430EX | 17-55 /2.8 IS USM | 70-200 /2.8 IS USM | 10-22 USM | 50 /1.8 II | 18-55 II | Fancier 6307 | 2x 2GB CF | MiniTrekker | Spider 3

Reg. datum: 11 november 2003

Heb op m'n werk een flink aantal 12 V ATX voedingen ontdekt, die we gebouwd hebben voor een klant die falliet gegaan is. Zijn gestabiliseerde voedingen van ca. 150 W, ideaal als car-pc voeding. Als er veel belangstelling voor is kan ik m'n baas vragen of hij er afstand van wil doen. Uiteraard heb ik er zelf al een getest, m'n oude P3 550 met harddisk en videokaart heeft maar ongeveer 3 A nodig bij 12 V, dus nog geen 40 W!

48k was toen meer dan genoeg.

quote:
aufl schreef op 22 augustus 2004 @ 13:33:
Heb op m'n werk een flink aantal 12 V ATX voedingen ontdekt, die we gebouwd hebben voor een klant die falliet gegaan is. Zijn gestabiliseerde voedingen van ca. 150 W, ideaal als car-pc voeding. Als er veel belangstelling voor is kan ik m'n baas vragen of hij er afstand van wil doen. Uiteraard heb ik er zelf al een getest, m'n oude P3 550 met harddisk en videokaart heeft maar ongeveer 3 A nodig bij 12 V, dus nog geen 40 W!

ik ik ik ik ik ik ik ik !!!
...heb wel interesse :)
quote:
Maar is het ook een 12v input, dus rechtstreeks vanaf je accu?

GTI power!
Reg. datum: 10 september 2000

quote:
Als je 'm direct op de accu van de auto aan kunt sluiten heb ik ook zeker interesse.

Check Golf V GTI.tk voor het laatste nieuws over de Golf V GTI.

Reg. datum: 08 maart 2000

quote:
Accu van de auto is verre van een stabiele 12V, wat voor ingangsspanning kunnen die voedingen van jou hebben?
BoingBoing

@Aufl
Klinkt leuk, laat maar weten als je ze mag verkopen, k ben geinterreseerd...

@Mex, Byte & Megamind:
als die zegt ideaal als car-pc voeding zal de input zeker wel 12/accu volt zijn...

Reg. datum: 11 november 2003

Oke, ik zal morgen gelijk vragen of ze beschikbaar zijn / wat het prijskaartje is. Wat m'n collega ervan zei was dat de ingangsspanning tussen 10 en 16 V moet liggen, en je kan 'm ook zo instellen dat hij op 24 V werkt, dan moet de ingang tussen 20 en 32 V liggen. Lijkt me dus prima werken in de auto, zolang je de startmotor niet gebruikt. Verder zit er een zekering in de ingang opgenomen, een male ATX connector, een male ATX 12 V, een male molex voor HD/CD, een male header voor floppyvoeding, een fan voeding header en een rs232 poort op. Ik heb dus zelf een aantal kabels moeten maken om 'm op m'n moederboard en HD aan te sluiten. De rs232 schijn je uit te kunnen lezen, o.a temp en inschakeltijd. Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb er wel schema's van, maar een passende rs232 kabel heb ik nog niet gemaakt. Met mijn moederboard wordt 'ie niet erg warm, een fan was niet nodig, maar als je 'm inbouwd is het wel handig.

Reg. datum: 08 maart 2000

quote:
aufl schreef op 22 augustus 2004 @ 17:28:
Oke, ik zal morgen gelijk vragen of ze beschikbaar zijn / wat het prijskaartje is. Wat m'n collega ervan zei was dat de ingangsspanning tussen 10 en 16 V moet liggen, en je kan 'm ook zo instellen dat hij op 24 V werkt, dan moet de ingang tussen 20 en 32 V liggen. Lijkt me dus prima werken in de auto, zolang je de startmotor niet gebruikt. Verder zit er een zekering in de ingang opgenomen, een male ATX connector, een male ATX 12 V, een male molex voor HD/CD, een male header voor floppyvoeding, een fan voeding header en een rs232 poort op. Ik heb dus zelf een aantal kabels moeten maken om 'm op m'n moederboard en HD aan te sluiten. De rs232 schijn je uit te kunnen lezen, o.a temp en inschakeltijd. Dit heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb er wel schema's van, maar een passende rs232 kabel heb ik nog niet gemaakt. Met mijn moederboard wordt 'ie niet erg warm, een fan was niet nodig, maar als je 'm inbouwd is het wel handig.
Hoop dat je ze kunt leveren voor een leuk prijsje, ik heb in ieder geval grote intresse.
outdated icon
Reg. datum: 16 december 2000

quote:
RoBBS schreef op 21 augustus 2004 @ 13:22:
Ben nu bezig met mn 2e carputer. maar aangezien ik nu een kleinere auto heb past het scherm niet mooi zoals me ook al verteld wel maar ik was compleet gevallen voor die 12,1" touch screen tft :D

dus dan maar dashboard eruit en een nieuw dashboard bouwen.
van mn eerste carputer zijn www.swingstar.com/car <-- daar pics te vinden
van mn 2e zijn de pics www.swingstar.com/car/2nd <--- :D

Zo zie je toch geen ***** meer op de weg met die Compaq TFT middenin de auto :?

Hmm ohja zo'n voedinkje heb ik ook wel intresse in.

dreeke wijzigde dit bericht 22-08-2004 19:40 (5%)

P4 2,67 / 1024MB / 160GB / GF6600GT / DVDRW
AMD XP1700+ / 512MB / 80GB / DVD

quote:
dreeke schreef op 22 augustus 2004 @ 19:38:
[...]

Zo zie je toch geen ***** meer op de weg met die Compaq TFT middenin de auto :?

Hmm ohja zo'n voedinkje heb ik ook wel intresse in.
dat was mijn eerste carputer he ;)maar je zag nog genoeg,. miste nagenoeg niets van de weg. Degene die er nu in komt heeft een 12,1" touch screen :D en daarvoor moeten we een compleet nieuw dashboard bouwen.www.swingstar.com/dashboard

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

Heb alles wat leeft lief
Reg. datum: 06 maart 2001

quote:
RoBBS schreef op 22 augustus 2004 @ 20:02:
Degene die er nu in komt heeft een 12,1" touch screen :D en daarvoor moeten we een compleet nieuw dashboard bouwen.www.swingstar.com/dashboard
Ben ik blij dat ik mijn 12,1" scherm zo in mijn auto kon krijgen zonder me dashboard te verbouwen.

Lamborghini wijzigde dit bericht 22-08-2004 20:13 (4%)

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)

Je kan van die slots kopen voor liliput schermen die je in 1 zo'n hoogte (DIN) kan proppen en dan kan die ook naar binnen toe..

http://digitalww.com/images/In_Dash_LCD_Case.jpg

deze dus.. wel 100$..

Volgens mij is stiekem deze nog niet genoemd..

Megamind wijzigde dit bericht 22-08-2004 20:29 (50%)

BoingBoing

Ik zit net even bij die IA te kijken, is echt oplichting (er staat dan ook wel Commercieel)
voorbeeld: Epia M10000 voor 160 euro, kost bij www.MyElectronics.nl 123 euro ex BTW (146,37 incl. BTW)...
dus dan denk ik al, laat maar

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: