Hoofdcategorieën
Topicacties

Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

Reageer Nieuw Topic
Another crazy Belgian
Reg. datum: 14 oktober 2002

Heeft er iemand ervaringen met de Hercules XPS 5.100?

Ik heb momenteel een zelf samengesteld surroundsysteem, met twee gepoorte 25cm woofers waar ik _uitermate_ tevreden van ben; maar door tweede pc én TV binnenkort ga ik geen plaats meer hebben voor mijn 50liter kisten... :X

Reviews van die Hercules set vindt ik gewoon _niet_... Did the force left me alone? :P

Anyway, misschien dat iemand een beter alternatief heeft in de prijsklasse ¤0-¤180

Just let me know, uw bijdrage zal op prijs gesteld worden ;)

/edit: what about Ozaki Q3 of B5?

ZMarre wijzigde dit bericht 22-08-2004 14:15 (4%)

www.SamenKopen.net

Dure hobby....:\
Reg. datum: 08 maart 2002

Ik heb de Hercules 5.100 gehoord, en vind et een vrij helder geluid geven. Echter, de bass laat te wensen over. Er zit letterlijk bijna GEEN bass in. Design is wel supergeil :9~
Mocht je een low-budget hebben, dan raad ik je de Philips A5.600 aan. Een speakerset die 77 euro kost, en goed voor zijn prijs is. Deze was tevens best getest in Computertotaal van augustus. Ik ga em zelf ook binnenkort halen, eerst mijn Creative 6700 verkopen

Yellowneck wijzigde dit bericht 22-08-2004 15:43 (14%)

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?

Another crazy Belgian

quote:
YellowNeck schreef op 22 augustus 2004 @ 15:42:
Ik heb de Hercules 5.100 gehoord, en vind et een vrij helder geluid geven. Echter, de bass laat te wensen over. Er zit letterlijk bijna GEEN bass in. Design is wel supergeil :9~
Mocht je een low-budget hebben, dan raad ik je de Philips A5.600 aan. Een speakerset die 77 euro kost, en goed voor zijn prijs is. Deze was tevens best getest in Computertotaal van augustus. Ik ga em zelf ook binnenkort halen, eerst mijn Creative 6700 verkopen

Crap, slecht nieuws voor iemand die twee diep gepoorte 25 cm subs gewoon is...

Design is idd übergeil, alleen daarom wou ik het al doen... :( Maar ja no option dus want ik ben echt wel basverslaafd :P

Hmmmz, die Philips is goed voor zijn prijs zeg je. Maar ik wil gerust tot ¤150 gaan ofzo, en dan vindt ik denk ik toch wel enkele betere dan die Philips nee?

Thx anyway :)

www.SamenKopen.net

drum- & forumfreak

Als je bass verslaafd bent moet je uiteraard voor de Logitech Z-560/Z-680 gaan, krachtigere subwoofers voor de pc zijn er niet.

pricewatch: Logitech Z-680 (5.1)

of deze

pricewatch: Logitech Z-560 (4.1)

als je geluidskaart al een DD/DTS decoder heeft.

Reg. datum: 27 januari 2004

Ik zat eraan te denken om een Creative DDTS-100 decoder te kopen met een Gigaworks s750, de decoder omdat ik de set ook op m'n xbox en tv aan wil sluiten.
Is dit een goede keus? De logitech z-680 vind ik te boomy, en de Klipsch Promedia 5.1 (ultra), zijn duur en slecht of niet verlrijgbaar. Ik begrijp ook niet hoe je een 7.1 set (analoog) op die decoder aan moet sluiten. er zitten namelijk 3, 3.5 jacks in. Terwijl de specs wel aangeven dat dat kan.
Of kan ik beter voor een Audigy 2 zs platinum pro gaan, en m'n xbox op de optical in aansluiten? Dit lijkt me handig omdat ik dan ook op m'n pc van die eax effecten gebruik kan maken.

Another crazy Belgian

quote:
Yokozuna schreef op 22 augustus 2004 @ 18:12:
Als je bass verslaafd bent moet je uiteraard voor de Logitech Z-560/Z-680 gaan, krachtigere subwoofers voor de pc zijn er niet.

pricewatch: Logitech Z-680 (5.1)

of deze

pricewatch: Logitech Z-560 (4.1)

als je geluidskaart al een DD/DTS decoder heeft.

Sja, budget is net niet groot genoeg daarvoor, hoezeer het mij ook spijt... :(

/edit: gebruik Soundstorm, dus dat is geen probleem ;)

ZMarre wijzigde dit bericht 22-08-2004 20:42 (6%)

www.SamenKopen.net

Ga eens naar een Mediamarkt, staan meestal wel een paar midrange highend boxen op een rij, welke je kan beluisteren.

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

Another crazy Belgian

quote:
YellowNeck schreef op 22 augustus 2004 @ 22:01:
Ga eens naar een Mediamarkt, staan meestal wel een paar midrange highend boxen op een rij, welke je kan beluisteren.
Bestaat dat in .be? :?

Maar de lokale hardwareboer heeft wat Ozaki's en die Hercules set staan. Dinsdagvoormiddag moet ik niet werken, zal dan eens gaan zien :)

/edit: heb gewoonweg de Z-5300 gevonden in Belgie voor ¤163 incl. verzending. _/-\o_

Ik denk dat de knoop reeds is doorgehakt :P :Y)

www.SamenKopen.net

Reg. datum: 30 augustus 2002

quote:
Kotor schreef op 22 augustus 2004 @ 18:24:
Ik zat eraan te denken om een Creative DDTS-100 decoder te kopen met een Gigaworks s750, de decoder omdat ik de set ook op m'n xbox en tv aan wil sluiten.
Is dit een goede keus? De logitech z-680 vind ik te boomy, en de Klipsch Promedia 5.1 (ultra), zijn duur en slecht of niet verlrijgbaar. Ik begrijp ook niet hoe je een 7.1 set (analoog) op die decoder aan moet sluiten. er zitten namelijk 3, 3.5 jacks in. Terwijl de specs wel aangeven dat dat kan.
Of kan ik beter voor een Audigy 2 zs platinum pro gaan, en m'n xbox op de optical in aansluiten? Dit lijkt me handig omdat ik dan ook op m'n pc van die eax effecten gebruik kan maken.

Lijkt me wel een goede combinatie. Weet alleen niet of die DDTS-100 ook volledig 7.1 analoog ondersteunt.

Creative maakt vaak gebruik van geen stereo minijacks (3pole), maar 4poles, die downwards compatible zijn met 3poles. Bij een 4pole heb je ruimte voor 3 kanalen. Bij 3 connectors kan je dan dus al 3x3=9 kanalen hebben, wat meer dan genoeg is voor 7.1. Of die DDTS-100 dat ook ondersteunt weet ik niet, maar de Audigy 2 ZS ondersteunt het wel.

Reg. datum: 27 januari 2004

quote:
Cyb schreef op 23 augustus 2004 @ 01:53:
[...]

Lijkt me wel een goede combinatie. Weet alleen niet of die DDTS-100 ook volledig 7.1 analoog ondersteunt.

Creative maakt vaak gebruik van geen stereo minijacks (3pole), maar 4poles, die downwards compatible zijn met 3poles. Bij een 4pole heb je ruimte voor 3 kanalen. Bij 3 connectors kan je dan dus al 3x3=9 kanalen hebben, wat meer dan genoeg is voor 7.1. Of die DDTS-100 dat ook ondersteunt weet ik niet, maar de Audigy 2 ZS ondersteunt het wel.

bedankt voor de info,
Ik denk dat ik toch voor de Audigy zs platinum pro ga, dan kan ik m'n xbox op de optical in aansluiten, en hij ondersteunt (echt) 7.1 geluid. En heb ik gelijk een goede geluidskaart voor de PC. Het maakt me toch niet uit dat m'n pc dan aan moet staan als ik aan het xbox-en ben. Ik doe niet aan geluidsbewerking, maar ik denk niet dat er in deze prijsklasse een betere kaart is die een optical in/out heeft, eax ondersteunt en al die dolby decoders heeft. Of zijn er alternatieven? Ik ga sowieso voor de gigaworks s750.

I Am The Devil!

Ik ben al een tijdje aan rond kijken naar nieuwe geluidskaart in samenwerking met een neiuw paar boxen. Nou is mijn oog gevallen op de Audigy 2 ZS (zonder front bay) maar welke boxen zouden daar beste bij passen? er zijn zoveel mogelijkheden dat je door de bomen het bos niet meer kan zien. Budget voor boxen is 100 a 150 euro.

PC: E8500@4,2Ghz 30idle/51stressed | Sapphire ATI HD4870 800/1100 | 4GB DDR2-1066 Kingston Hyper X | Cooled by Scythe Mugen

Reg. datum: 06 maart 2004

Heeft iemand ervaringen met de:

Philips A5.600 Seismic Power 600

Ik ben van plan om deze aan te schaffen. Voor zo'n prijs verwacht ik natuurlijk niet een superset maar ik wilde gewoon even weten of dit een redelijke keuze is.

Reg. datum: 08 september 2003

quote:
kousje schreef op 23 augustus 2004 @ 12:45:
Heeft iemand ervaringen met de:

Philips A5.600 Seismic Power 600

Ik ben van plan om deze aan te schaffen. Voor zo'n prijs verwacht ik natuurlijk niet een superset maar ik wilde gewoon even weten of dit een redelijke keuze is.
ja dat wil ik ook nog steeds graag weten (M55 in "Het kiezen van een PC-Speakersysteem top...") :)

quote:

Ik ook, wil em ook binnenkort kopen. Enige wat ik weet ja..is dus dat ie idd best getest is in CT Augustus.
*Draadloze AB erg geeiill voor die prijs van 72 @ Informatique..(geldig tot 9 Sep d8 ik) :9~

Hij is iig beter als de
• Creative T5400
• Terratec TXR 665
• Logitech Z5300
• Altec Lansing 251
• Ozaki HM030

Zegt niet veel, maar als je een van de bovenstaande setjes hebt gehoord, geeft dat dus wel een beetje een indicatie

Weet iemand btw hoelang die kabels zijn voor de front en rear speakertjes?

Yellowneck wijzigde dit bericht 25-08-2004 21:29 (45%)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

Reg. datum: 19 juni 2003

Ik zocht ook een 5.1 set; vooral voor Games (ook voor dvd's en wat muziek). Mijn oog is gevallen op de Z-5300 van logitech. Redelijk duur, maar valt wel binnen mijn budget (veel vakantiewerk gedaan)

Anders wordt het de Creative 5900 Inspire.

Ik heb deze 2 sets uitgekozen, vooral ook door de liggende center speaker; dit omdat ik hem vóór mijn TFT (172x) wil plaatsen. Deze TFT is namelijk niet/amper in hoogte verstelbaar, en ik heb geen zin om tegen die center-speaker aan te kijken (hoe mooi hij ook is) in plaats van me beeldscherm.

Mijn vraag dan ook:
Hoe hoog is de center speaker van de Z-5300 (en creative inspire 5900) (gemeten vanaf de onderkant van de voet tot de bovenkant van de speaker. Gemeten in centimeter. Eventueel ook hoe diep hij is. (ik heb op google/got niks kunnen vinden)

Creative 5900:
http://images.creative.com/products/images/sku/prod_10323.jpg

jeroen-v wijzigde dit bericht 25-04-2006 19:25 (17%)

quote:
YellowNeck schreef op 25 augustus 2004 @ 21:24:
[...]

Ik ook, wil em ook binnenkort kopen. Enige wat ik weet ja..is dus dat ie idd best getest is in CT Augustus.
*Draadloze AB erg geeiill voor die prijs van 72 @ Informatique..(geldig tot 9 Sep d8 ik) :9~

Hij is iig beter als de
• Creative T5400
• Terratec TXR 665
• Logitech Z5300
• Altec Lansing 251
• Ozaki HM030

Zegt niet veel, maar als je een van de bovenstaande setjes hebt gehoord, geeft dat dus wel een beetje een indicatie

Weet iemand btw hoelang die kabels zijn voor de front en rear speakertjes?

Ehm ik wil niet lullig doen maar ik denk dat je je Philips iets overschat als je hem beter vindt dan de Logitech Z5300 met zijn 280 watts RMS (die logitech)
OK die IR afstand bediening is leuk maar daar heb ik er al 5 van :O Dan vindt ik de controls van de logitech set veel beter. Ze zitten trouwens ook in een andere prijsklasse..

Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
jeroen-v schreef op 26 augustus 2004 @ 17:37:
[...]

Ehm ik wil niet lullig doen maar ik denk dat je je Philips iets overschat als je hem beter vindt dan de Logitech Z5300 met zijn 280 watts RMS (die logitech)
OK die IR afstand bediening is leuk maar daar heb ik er al 5 van :O Dan vindt ik de controls van de logitech set veel beter. Ze zitten trouwens ook in een andere prijsklasse..

Het punt is juist dat uit de test in Computer!Totaal de Philips set er als beste uitkomt. Men vindt deze set in absolute zin beter klinken dan de genoemde sets waaronder de Z5300 terwijl deze meer dan 2x zo duur is.
De logische vraag is dan of iemand kan bevestigen dat de A5.600 inderdaad zeer goed is, of dat de redacteur van C!T een gehoorapparaat nodig heeft.

46664
Reg. datum: 19 november 1999

quote:
jeroen-v schreef op 26 augustus 2004 @ 17:04:
Mijn vraag dan ook:
Hoe hoog is de center speaker van de Z-5300 (en creative inspire 5900) (gemeten vanaf de onderkant van de voet tot de bovenkant van de speaker. Gemeten in centimeter. Eventueel ook hoe diep hij is. (ik heb op google/got niks kunnen vinden)

Heb ff geen meetlat bij de hand (ben net verhuisd), maar de center spieker is zo hoog als een cd-hoesje als je 'm 'normaal' neerzet. De diepte is ongeveer 3 kwart daarvan.

De center spieker kan je kantelen, dus de hoogte is lichtelijk variabel.

Live by the jumpshot. Die by the jumpshot.

quote:
ginkgo schreef op 27 augustus 2004 @ 00:53:
[...]

Het punt is juist dat uit de test in Computer!Totaal de Philips set er als beste uitkomt. Men vindt deze set in absolute zin beter klinken dan de genoemde sets waaronder de Z5300 terwijl deze meer dan 2x zo duur is.
De logische vraag is dan of iemand kan bevestigen dat de A5.600 inderdaad zeer goed is, of dat de redacteur van C!T een gehoorapparaat nodig heeft.

Idd, mijn argumenten zijn gebaseerd op de Speakertest in CT Augustus.
Nou, ik ga de Philips A5.600 kopen, zal mijn bevindingen hier posten.

Ik zal ff CT quoten:
quote:
De A5.600 steekt met kop en schouders uit boven de rest van de geteste modellen. De Subwoofer levert diep en een enorm strak geluid, hij lijkt niet kapot te krijgen. De satellieten zijn erg helder en kunnen ook het middengebied goed weergeven. Het hoog blijft erg strak en deze set weet als enige de hoge tonen exact in verhouding weer te geven. Zelfs op hogere volumes - en die zijn bij deze set dan ook echt hoog - is deze set een genot om naar te luisteren. Sterker nog, hij lijkt dan nog beter te klinken. De A5.600 is onze eerste keus als we niet op de prijs hoeven te letten en krijgt daarom het keurmerk "Best Getest"
nog een quote van de Z-5300 door CT;
quote:
Logitech heeft duidelijk meer aandacht besteed aan de 5.1-set dan aan het eerder geteste 2.1-systeem. De doos van de Z-5300 is niet voor niets zo groot. De speakers zijn ook groter en van betere kwaliteit - veel beter zelfs. Hoewel we de hoge tonen een tikje moesten ophogen met de AB, kon de Logitech ons vrijwel direct overtuigen. Wat de Z-3 mist maakt de Z-5300 helmaal goed. Alleen mag Logitech het geluid nog wel iets strakker maken, vooral in het laag. verder een voortreffelijke set.

Yellowneck wijzigde dit bericht 27-08-2004 17:57 (55%)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

Ja dank je ik ben benieuwd.

Bij mij komt hij in een kamer van 4 bij 4 schat ik, en wel ff goed gepositioneerd, schuin achter me op de kasten enzo. Dus ik ben wel benieuw of de sattelieten ook van redelijk verre afstand nog goed zuiver klinken enzo. Ik kan wel het volume instellen van elke afzonderlijke speaker m.b.v. Soundstorm dacht ik.

Reg. datum: 17 januari 2004

Ik heb dus gisteren de Hercules XPS 5.100 binnen gekregen en het klinkt gewoonweg fantastisch, super helder geluid en de bass is klinkt ook lekker. Echt een aanrader voor wat mij betreft. En het ziet er nog mooi uit ook :9~

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er allemaal niet veel vanaf weet, dit is dus mijn 1e 5.1 systeem wat ik heb gekocht dus weet het ook niet te vergelijken met de andere setjes die in dit topic staan, maar ik ben heel erg tevreden met mijn koop. ;)

Samsung 913N//Asus A8N5X//AMD Athlon 64 3800+ X2 Dual-core//Asus Geforce 7800 GTX//Corsair DDR PC-3500LL Pro 2GB Dual Channel DDR//Creative Audigy 2 ZS//2x Maxtor Diamondmax 9 80 gb Sata 8MB Cache//1xMaxtor Diamondmax 250gb Sata 16MB Cache

quote:
rADIOUS schreef op 28 augustus 2004 @ 01:22:
Ik heb dus gisteren de Hercules XPS 5.100 binnen gekregen en het klinkt gewoonweg fantastisch, super helder geluid en de bass is klinkt ook lekker. Echt een aanrader voor wat mij betreft. En het ziet er nog mooi uit ook :9~

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er allemaal niet veel vanaf weet, dit is dus mijn 1e 5.1 systeem wat ik heb gekocht dus weet het ook niet te vergelijken met de andere setjes die in dit topic staan, maar ik ben heel erg tevreden met mijn koop. ;)

Huh, zit er echt een lekkere bass in, flinke bass die je goed hoort?
Anders koop ik ook de Hercules 5.100 :Y) , hoor net van Informatique dat de Philips A5.600 is uitverkocht :'(

Volgens mij is deze net uit, de X530, bij 4Launch kun je em pre-orderen. Ik ga em orderen..hehe...design ziet er goed uit..
http://www.logitech.com/lang/images/0/4218.jpg

edit:
Inmiddels de X530 besteld, wordt gebeld zodra ie op voorraad is.
Volgens de verkoper van 2 verschillende webshops zijn de Philips A5.600 niet meer leverbaar (Sommige webshops hebben er nog wat over, maar nieuwe zijn niet meer leverbaar). Volgens de ene is Philips de speakersets weer aan het produceren, en volgens de ander is de productei van de A5.600 speakersetjes geheel stopgezet en worden deze niet meer geproduceerd.

Yellowneck wijzigde dit bericht 28-08-2004 16:04 (37%)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

Panasonic 42PZ85

ik heb de A2.610 (das de voorganger van de A5.600, zegmaar de zwakkere uitvoering) maar ik vind hem hard genoeg gaan :), en geen kraakje te horen als je hem op max volume hebt staan :P. Ik vind hem in vergelijking met Logitech Z-640/Creative Inspire 4.1 4400/5.1 5300 beter klinken, en de BASS verspreid zich veel beter, bij mij staat die in de huiskamer en ik kan in de hele huiskamer de bass goed horen :), dat komt door het down-firing systeem van philips waarmee de speaker op de grond gericht is :) en dus alles over de grond verspreid wordt en weer naar boven weerkaatst :). en ik denk dat de A5.600 dus nog beter zal zijn :)...

Gallery | Sony VAIO FZ21M | ASUS EeePC 901

Hehe..nie voor de buren, bass verspreid zich via de grond?...damn...stoere tactiek van Philips

offtopic:
Yeah, go Final Fantasy! :P

Yellowneck wijzigde dit bericht 28-08-2004 22:46 (22%)

Specs or Specs
Peugeot 308 fan?

fortes fortuna iuvat
Reg. datum: 14 februari 2004

Als ik het geld had, (of een nieuw speakersetje nodig had :P ) ging ik zeker weten voor die Wavemaster MX5. Bij mn werk staat er eentje in de winkel, en aangezien een klant hem vanmiddag wel mooi vond (goh), was dat DE gelegenheid om hem eens uit zn doos te halen en even op te stellen bij de demo pc. Dat geluid is echt perfect. Ik heb verschillende US Blaster surround setjes staan op mn werk, evenals een 2.1 Ozaki en ook de Trust 5.1 set (weet ff niet meer welk type precies) Maar de Wavemaster ziet er niet alleen het allermooiste uit, hij klinkt ook nog het beste.

En die bass: ik weet niet of je nog een kopje koffie op je bureau wilt kunnen laten staan >:) maar als je van plan bent om hem voluit te zetten, zet het kopje koffie er niet recht voor.

Op die remote control (wat trouwens de enige mogelijkheid is om hem aan/uit te doen en het volume te veranderen) zitten 3 volume knopjes, Center/ Subwoofer, Front en Rear.

Die drie "kanalen" zijn tegelijk ook de drie stekkertjes die je pc in gaan, dus daar moet je dan wel rekening mee houden. de geluidskaart van de demopc heeft wel een aparte "rear-speaker" uitgang maar dan heb je er nog steeds 1 te kort.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 59 60 61 62 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: