Prometeia 2 GT OWNAGE
[CM] PC in je Auto. Info en How-to's.
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:Brabus Freak schreef op 28 juli 2004 @ 20:55:
Zo als het er nu uitziet komt ook in mijn auto een pc, maar na dit topic gelezen te hebben weet ik toch nog steeds niet wat ik het beste met de voeding kan doen...
Ik denk zelf aan een 2de accu, en die elke nacht opladen ofzo?![]()
Ik heb nl geen zin om met platte accu te staan wegens pc...
Of toch nog een andere oplossing beter?
tweede accu is heeel goede oplossing vind ik...(i.c.m andere hulpmiddelen!)
Ik zou gewoon een tweede accu aansluiten in je auto, dus deze wordt wel opgeladen tijdens het rijden maar niet aangesproken tijdens het starten....
Hieraan zou ik een via epia aansluiten met een dc-dc converter en zo'n klik ding voor je epia wat helpt bij het opstarten..vaag uitgelegt maar als je gaat zoeken dan weet je precies wat ik bedoel...volgens mij moet dit het beste werken,,
ehhhh..HOI
Reg. datum: 01 februari 2001
quote:kRiZzZiZ schreef op 28 juli 2004 @ 23:05:
[...]
tweede accu is heeel goede oplossing vind ik...(i.c.m andere hulpmiddelen!)
Ik zou gewoon een tweede accu aansluiten in je auto, dus deze wordt wel opgeladen tijdens het rijden maar niet aangesproken tijdens het starten....
Hieraan zou ik een via epia aansluiten met een dc-dc converter en zo'n klik ding voor je epia wat helpt bij het opstarten..vaag uitgelegt maar als je gaat zoeken dan weet je precies wat ik bedoel...volgens mij moet dit het beste werken,,
Ligt er maar net aan wat je wil. Ikzelf vind het geen nut hebben. Als je die computer vooral voor tijdens rijden hebt (dus weinig tot nooit gebruikt als de motor niet draait) is er niets mis met het gebruik maken van de beschikbare accu.
Het is een ander verhaal als je lekker wil computer wanneer de auto stil staat (zonder draaiende motor dus)
quote:Jospfh schreef op 29 juli 2004 @ 13:48:
[...]
Ligt er maar net aan wat je wil. Ikzelf vind het geen nut hebben. Als je die computer vooral voor tijdens rijden hebt (dus weinig tot nooit gebruikt als de motor niet draait) is er niets mis met het gebruik maken van de beschikbare accu.
Het is een ander verhaal als je lekker wil computer wanneer de auto stil staat (zonder draaiende motor dus)
Je wil bijvoorbeeld toch wel met je draadlooze nic mp3'tjes naar je auto sturen zonder dat ie aan staat
Tsja...het is idd maar wanneer en waarvoor je het gebruikt...en ik schreef mijn stukje ui het oogpunt dat je het niet alleen onderweg gebruikt maar ook wanneer de auto stilstaat..
ehhhh..HOI
Reg. datum: 01 maart 2002
Deze zou ik graag willen inbouwen in mijn auto, maar bestaat er ook navigatiesoftware (inclusief GPS) voor dit apparaat/besturingssysteem.
Ik kan wel citymaps vinden en dergelijke, maar dit is niet met GPS en maar van 1 stad.
quote:ursel schreef op 02 augustus 2004 @ 14:34:
Ik heb nu deze link gevonden waar ze powersupplies verkopen.
Alleen snap nog steeds niet echt hoe het qua voeding allemaal in elkaar zit.
Ben ik met deze op de goede weg, of zit ik hiermee verkeerd??
Alle raad is iig welkom.
Je kan er idd zo'n Lex 120W PSU and DC-DC Converter Kit alleen deze zijn in de NL best prijzig..
Ik heb iig gewoon zo'n ding gehaald:

werkt ook perfect
Heeft er iemand een schema voor een startup controller? Ik wil graag dat mn pc aangaat als ik stroom op de convertor zet..
http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=11#vk
Zit wel redelijk wat in, en ik ga hem kopen zonder dvd speler - cd brander denk ik. Komt ie totaal op ¤593.34.
Content:
VIA EPIA MII 10000 Motherboard
256MB DIMM of PC2100 memory
Flat IDE Cable
20GB Seagate Momentus 5400RPM 2.5in HDD
Panasonic Slimline Slotload CDRW/DVD Combo Drive - play DVDs and record CDs!
Morex 60W Vehicle PSU Kit
all wrapped up in a lovely Morex 3688 Mini-ITX case
(zelf al een pcmcia w-lan, 7" touchscreen, auto
Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.
quote:Roger_Rabbit schreef op 24 februari 2004 @ 17:06:
Weten jullie welk merk scherm dit is?
[afbeelding]
Is dit dezelfde als die hierboven genoemd word?
beetje late reactie..
maar het bovengenoemde schermpje is voorzien van een VGA aansluiting en bevat ook een afstandbediening en het is touchscreen.
en de beeld van dat schempje is super op de VGA aansluiting. 800x600 op 7"..
server || workstation || carputer || lifestory
mijn W.I.P. Carputer systeem..

to-do:
kabels beter wegwerken. (laatste foto). heb al een aardig idee hoe.
audio op de line-in zetten.. zodat ik die nav-software kan horen spreken.
display en "carputer"-unit zijn removable als ik het idee heb dat de plek waar ik parkeer niet zogeheel veilig is
op de één-na laatste foto kun je de GPS-muis zien..
beetje specs:
hardware
• Via Epia 10000N
• 256MB DDR400
• Toshiba laptop HDD 40GB
• Slim-line DVD 8x
• 50Watt carpowersupply..
• 12V regulator
• Newision 7" touchscreen TFT (lees lillyput 7" touchscreen TFT)
• 54MBps WiFi wireless netwerk
Software
• Windows XP Tablet PC Edition (mooi met combi touchscreen)
• Alturion 5.2 GPS navigation (BeNeLux)
• xVid/DivX/AC3 codecs natuurlijk
• WinDVD voor de DVD's
dit en alles draait lekker op 800x600. deze resolutie is vreselijk super leesbaar op de Newision 7" TFT.. het display'tje kost wat.. maar dan heb je ook wat
al deze hardware zit in een Honda Civic Coupé 1.5 LSi (105pk tuned naar 120pk). en heb de Computernaam liefkooselijk "honda15lsi" genoemd
nIghtorius wijzigde dit bericht 17-08-2004 23:49 (8%)
Reden: pics kleiner gemaakt
*Hoe doe je de tekstinvoer? (Heb je daarvoor een wireless keyboard? Of doe je dat via een on screen toetsenbord? of heb je niks?)
*Je hebt het over een 50 watt carpowersupply. Heb je daar meer info over? Want ik ken geen 50 watt carsupplies. En is die 50 watt niet te weinig, ok het is een epia bord, maar ook dat verbruikt wel meer dan 50 watt, zeker met die dvd erin.
*Is die Windows XP Tablet PC Edition gewoon in de winkel te koop?
*Wat is je hardware voor dat 54MBps netwerk? (Is dat een usb stick? Is dat een pci kaart? Heeft die kaart een externe antenne?)
Ik ben benieuwd naar je antwoorden.
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)
quote:
Heel netjes
Ik ben ook heel nieuwsgierig naar antwoorden op bovenstaande vragen
* Met behulp van tekenherkenning (vooral bij engelse teksten) of met behulp van een pop-up toetsenbordje (die getoggled wordt. zit een pictogrammetje in de quicklaunch gedeelte die 'm weergeeft en verbergt)
*Je hebt het over een 50 watt carpowersupply. Heb je daar meer info over? Want ik ken geen 50 watt carsupplies. En is die 50 watt niet te weinig, ok het is een epia bord, maar ook dat verbruikt wel meer dan 50 watt, zeker met die dvd erin.
* klein foutje aan mijn kant.. 't blijkt namelijk dat ik een 60 watt voeding heb..
het is een Morex 60W Carpower set. kan het volgende leveren:
| Output voltage | V | 5VSB | +3.3V | +5V | +12V | -12V |
| Current | A | 1.5 | 4.5 | 4.5 | 1.8 | 0.1 |
| Power output | W | 7.5 | 14.9 | 22.5 | 21.6 | 1.2 |
| Peak Current | A | 2.0 | 8.0 | 8.0 | 2.0 | 0.2 |
* heb al +/- 500km achterelkaar gereden als test en heb geen problemen ondervonden. (trekt ook niet je accu leeg in 10 minuten als je motor niet loopt).
hierbij dus DVD's afspelen / xVid / navigatie..
ik heb dus ook een Slimline DVD 8x speler gekozen + combinatie laptop schijf om de vermogen gebruik te drukken.
*Is die Windows XP Tablet PC Edition gewoon in de winkel te koop?
* Helaas niet
*Wat is je hardware voor dat 54MBps netwerk? (Is dat een usb stick? Is dat een pci kaart? Heeft die kaart een externe antenne?)
* 't is een USB 54MBps wireless netwerk een [b]SMC EZ Connect(tm) G 54MBps Wireless USB 2.0 Adapter
Ik ben benieuwd naar je antwoorden.
* En dat waren ze
quote:nIghtorius schreef op 18 augustus 2004 @ 12:29:
klein foutje aan mijn kant.. 't blijkt namelijk dat ik een 60 watt voeding heb..
het is een Morex 60W Carpower set.
Dat gaat er al meer op lijken, 50 watt zit namelijk net op de rand volgensmij
Die "12V regulator" die je vermeld in je hardware lijstje. Bedoel je daarmee de regulator die in die morex kit zit, of heb je nog een andere erbij?
quote:heb al +/- 500km achterelkaar gereden als test en heb geen problemen ondervonden. (trekt ook niet je accu leeg in 10 minuten als je motor niet loopt).
hierbij dus DVD's afspelen / xVid / navigatie..
ik heb dus ook een Slimline DVD 8x speler gekozen + combinatie laptop schijf om de vermogen gebruik te drukken.[/me]
Ok, nice
quote:'t is een USB 54MBps wireless netwerk een [b]SMC EZ Connect(tm) G 54MBps Wireless USB 2.0 Adapter
En heb je die direct in de poort van je pc gehangen? Of heb je die middels een usb verlengkabel in de buurt van je raam liggen.
Want ik vraag me namelijk af of wireless wel lekker werkt vanaf die plek onder je dashboard. Ik wil zelf ook wireless maken in me carpc maar twijfel of ik een externe antenne nodig heb of niet.
Heel erg bedankt.quote:En dat waren ze
Lamborghini wijzigde dit bericht 18-08-2004 14:29 (4%)
Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)
Wouw, dat ziet er leuk uit zeg! Heeft het veel tijd gekost om alles zo te krijgen? Ik heb ook van die 7" TFT's (zie mijn IA)en dat formaat bevalt me erg goed voor in de auto. Niet te groot en niet te klein. Wat ik me nog afvraag is hoe je de voeding van die PC hebt geregeld. Heb je dat DC-DC opgelost of met een invertor?quote:nIghtorius schreef op 17 augustus 2004 @ 23:45:
Om toch ff iets nuttigs te melden hebben in deze topic:
mijn W.I.P. Carputer systeem..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
to-do:
kabels beter wegwerken. (laatste foto). heb al een aardig idee hoe.
audio op de line-in zetten.. zodat ik die nav-software kan horen spreken.
display en "carputer"-unit zijn removable als ik het idee heb dat de plek waar ik parkeer niet zogeheel veilig is..
op de één-na laatste foto kun je de GPS-muis zien..
dit en alles draait lekker op 800x600. deze resolutie is vreselijk super leesbaar op de Newision 7" TFT.. het display'tje kost wat.. maar dan heb je ook wat
al deze hardware zit in een Honda Civic Coupé 1.5 LSi (105pk tuned naar 120pk). en heb de Computernaam liefkooselijk "honda15lsi" genoemd
edit: even beter leren lezen, kennelijk is die voeding DC-DC en zo direct compleet gekocht.
Hasse wijzigde dit bericht 18-08-2004 14:46 (5%)
Webmaster ADSLCentrale en ZigBee
*Spycams*
**
quote:Lamborghini schreef op 18 augustus 2004 @ 14:27:
[...]
Dat gaat er al meer op lijken, 50 watt zit namelijk net op de rand volgensmij
Die "12V regulator" die je vermeld in je hardware lijstje. Bedoel je daarmee de regulator die in die morex kit zit, of heb je nog een andere erbij?
[...]
Ok, niceSlimlines verbruiken idd stukken minder.
[...]
En heb je die direct in de poort van je pc gehangen? Of heb je die middels een usb verlengkabel in de buurt van je raam liggen.
Want ik vraag me namelijk af of wireless wel lekker werkt vanaf die plek onder je dashboard. Ik wil zelf ook wireless maken in me carpc maar twijfel of ik een externe antenne nodig heb of niet.
[...]
Heel erg bedankt.
Er zit een verlengkabel meegeleverd bij de Wireless USB adapter. maar met een laptop heb ik hetzelfde signaalsterkte voor m'n huis (dus sta ik helemaal buiten) als in de auto. ik heb een vermoeden dat de auto het signaal niet erg dempt.
de 12v regulator is degene die bij de morex zat.
quote:hasse_m schreef op 18 augustus 2004 @ 14:42:
[...]
Wouw, dat ziet er leuk uit zeg! Heeft het veel tijd gekost om alles zo te krijgen? Ik heb ook van die 7" TFT's (zie mijn IA)en dat formaat bevalt me erg goed voor in de auto. Niet te groot en niet te klein. Wat ik me nog afvraag is hoe je de voeding van die PC hebt geregeld. Heb je dat DC-DC opgelost of met een invertor?
edit: even beter leren lezen, kennelijk is die voeding DC-DC en zo direct compleet gekocht.
om zover te komen waarik gekomen ben. het heeft me in totaal 4 dagen gekost. En ben nu bezig met de afwerking. ben nu eigenlijk opzoek naar een goede maar niet al te duren draadloze FM-modulator om het geluid van de PC naar de autoradio te krijgen. (rotding van mij heeft natuurlijk geen Line-in/Aux, en bij veel fabrikanten blijkt een zwaar incompatibel CD-wisselaar aansluiting al te voldoen aan de AUX eis).
de ingebouwde speaker van het TFT-schermpje werkt natuurlijk alleen wanneer je de S-video input signaal gebruikt (alleen is het beeld natuurlijk weer zwaar brak i.v.g.t. het VGA-signaal, die namelijk een kraakhelder/scherp 800x600 weergeeft).
nIghtorius wijzigde dit bericht 18-08-2004 16:06 (37%)
quote:nIghtorius schreef op 18 augustus 2004 @ 16:01:
Er zit een verlengkabel meegeleverd bij de Wireless USB adapter. maar met een laptop heb ik hetzelfde signaalsterkte voor m'n huis (dus sta ik helemaal buiten) als in de auto. ik heb een vermoeden dat de auto het signaal niet erg dempt.
Ok, bedankt voor de info. Fijn om te weten
quote:om zover te komen waarik gekomen ben. het heeft me in totaal 4 dagen gekost. En ben nu bezig met de afwerking. ben nu eigenlijk opzoek naar een goede maar niet al te duren draadloze FM-modulator om het geluid van de PC naar de autoradio te krijgen. (rotding van mij heeft natuurlijk geen Line-in/Aux, en bij veel fabrikanten blijkt een zwaar incompatibel CD-wisselaar aansluiting al te voldoen aan de AUX eis).
Ikzelf heb een FM-modulator gebruikt, die niet draadloos is. Hij heeft 2 ingangen, antenne en pc-audiosignaal en 1 uitgang naar antenne ingang van autoradio. Het werkt perfect, geluid is ook mooi. Ding kostte iets van 50 of 60 euro.
quote:de ingebouwde speaker van het TFT-schermpje werkt natuurlijk alleen wanneer je de S-video input signaal gebruikt (alleen is het beeld natuurlijk weer zwaar brak i.v.g.t. het VGA-signaal, die namelijk een kraakhelder/scherp 800x600 weergeeft).
Al zou het wel werken, dan lijkt me die kwaliteit van het geluid niet mooi. Je speakers van de autoradio zijn veel mooier en kunnen harder.
Ik heb btw een 12,1" tft van een inkoopactie in mijn auto hangen. Het is vrij groot, en iedereen die naast me staat bij het stoplicht kijkt dan ook zijn ogen uit.
Misschien dat ik in de toekomst een 7 of 9" ga aanschaffen, maar voorlopig kachel ik door met deze joekel

Op deze foto's was ik aanhet proberen of het een beetje lekker bleef hangen. De bedrading zit daarom nog niet correct aangesloten en weggewerkt.
quote:Lamborghini schreef op 18 augustus 2004 @ 16:17:
[...]
Ok, bedankt voor de info. Fijn om te weten
[...]
Ikzelf heb een FM-modulator gebruikt, die niet draadloos is. Hij heeft 2 ingangen, antenne en pc-audiosignaal en 1 uitgang naar antenne ingang van autoradio. Het werkt perfect, geluid is ook mooi. Ding kostte iets van 50 of 60 euro.
[...]
Al zou het wel werken, dan lijkt me die kwaliteit van het geluid niet mooi. Je speakers van de autoradio zijn veel mooier en kunnen harder.
ik denk ik ook een FM-modulator (build-in) ga gebruiken.. (pff.. weer lekker met die gore 12V lijnen kloten
... dat geluid verhaal had wel een leuke tijdelijke oplossing geweest voor m'n sprekende navigatie software...
Hehe, ja joh, je krijgt het niet cadeau. Gelukkig heb je het nog niet helemaal weggewerkt, anders moest je het weer tervoorschijn halen.quote:nIghtorius schreef op 18 augustus 2004 @ 18:13:
(pff.. weer lekker met die gore 12V lijnen kloten).
voor de grap een webcam in m'n auto geplaatst.. en dus een beetje opnemen..
op een weg waar je 70km/u mag. kom ik een duitse auto tegen die daar zonodig 50 km/u moet rijden.. Ik denk.. nou ja.. ook goed..
Maar..... die had volgens mij iets te bewijzen ofzo
hier het filmpje:
Duitser met bewijsdrift
Misschien was het wel een crimineel en dacht hij dat je een undercover politieagent wasquote:nIghtorius schreef op 19 augustus 2004 @ 13:46:
Pfff,
op een weg waar je 70km/u mag. kom ik een duitse auto tegen die daar zonodig 50 km/u moet rijden.. Ik denk.. nou ja.. ook goed..
Maar..... die had volgens mij iets te bewijzen ofzo.. nadat ik een poosje achter hem zat (verreweg van bumperkleven. dus geen niks kwam van mijn kant) moest ie zonodig z'n "power" laten zien en accelereert tot boven 100 km/u. Dit geintje veroorzaakte bijna een botsing (auto die de wegopdraait);
hier het filmpje:
Duitser met bewijsdrift
Please could you stop the noise, I'm trying to get some rest
Je had het kenteken moeten noteren en dan het filmpje opsturenquote:nIghtorius schreef op 19 augustus 2004 @ 13:46:
Pfff,
Maar..... die had volgens mij iets te bewijzen ofzo.. nadat ik een poosje achter hem zat (verreweg van bumperkleven. dus geen niks kwam van mijn kant) moest ie zonodig z'n "power" laten zien en accelereert tot boven 100 km/u. Dit geintje veroorzaakte bijna een botsing (auto die de wegopdraait);
hier het filmpje:
Duitser met bewijsdrift
Ik heb ook een leuk filmpje van een camera in een auto: http://www.xs4all.nl/~mullerh/IJslandTrail.mpg (montage van verschillende bevestingsplaatsen)
Hasse wijzigde dit bericht 19-08-2004 16:09 (41%)
Webmaster ADSLCentrale en ZigBee
*Spycams*
**
Het volgende deel zal zo wel geopend worden, dan stel ik mijn vraag
Be aware of the _BoLLuH_
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.