3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier
[Discussie] AMD Athlon 64 & Opteron - Deel 5
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Nieuw Topicquote:g00fy schreef op 28 juli 2004 @ 15:44:
Heb zojuist mn Athlon 64 3500+ binnen voor 375 euro (incl 10 euro rembourskosten) van Komplett.nl (ja, kzag net dat ie 6euro goedkoper geworden was...helaas) en er staat op de zijkant Operates at 2200MHz with 640kb cache. Zijn de pricewatch vermeldingen gewoon fout of wat?
512kb L2 cache + 128kb L1 cache = 640kb
Zo fout als wat natuurlijk.
Die van jou is gewoon 2,2ghz met 512kb L2 cache.
Het gaat niet om de grootte van de meloenen, maar om de smaak...
bedankt voor deze duidelijke toelichtingquote:Legion schreef op 28 juli 2004 @ 16:22:
[...]
512kb L2 cache + 128kb L1 cache = 640kb
Zo fout als wat natuurlijk.
Die van jou is gewoon 2,2ghz met 512kb L2 cache.
Wacht maar niet op dit nieuwe AMD 8132 chipset, het is postponed naar november. Een van de belangerijkste verschillen zijn 1000FSB en PCI-X 2.0 support. Echter boeit dat voor de meeste interconnects niets dus de meeste serieuze fabrikanten zullen geen mainboard met dit chipset uitbrengen. Dit omdat in januari de opvolger hiervan al weer geplanned staat met PCI-E support. Daarbij is het niet echt nuttig om een nieuw server mainboard met een levensduur van 3 maanden op de markt te zetten.quote:Tr1gg3R schreef op 26 juli 2004 @ 18:59:
[...]
Hacku heb je hier soms een bron van?
Ik sta zelf op het punt om een Dual Opteron WS aan te schaffen maar ik maak mij zorgen over de continuiteit van het Socket 940 platform met de huidige AMD8000 series chipsets.
Dingen als USB 2.0 zijn niet beschikbaar vanwege (alweer) een bug in de chipset.
Als jij mij meer informatie over die nieuwe AMD chipset zou kunnen geven, dan ben ik je erg dankbaar
Er gingen geruchten dat rond de herfst S939 boards zouden komen gebaseerd op nForce3 250 met PCI-Express.
Is het nog reeel om te verwachten dat deze komen, of is PCI-Express geschrapt voor nForce3?
Dit vanwege de hardnekkige geruchten(o.a. Inquirer) dat er eind van dit jaar/begin volgend jaar een nForce4 chipset gaat komen. (met een vernieuwde soundstorm, aldus de geruchten)
Nou hoop ik natuurlijk dat de geruchten betreffende soundstorm waar zijn, maar moeten we nog tot volgend jaar wachten tot PCI-Express voor het AMD64 platform uitkomt
quote:D3ton4tor schreef op 28 juli 2004 @ 21:20:
Ik heb al eerder iets soortgelijks gevraagd, maar ik vertaal het nu naar de huidige (markt)situatie:
Er gingen geruchten dat rond de herfst S939 boards zouden komen gebaseerd op nForce3 250 met PCI-Express.
Is het nog reeel om te verwachten dat deze komen, of is PCI-Express geschrapt voor nForce3?
Dit vanwege de hardnekkige geruchten(o.a. Inquirer) dat er eind van dit jaar/begin volgend jaar een nForce4 chipset gaat komen. (met een vernieuwde soundstorm, aldus de geruchten)
Nou hoop ik natuurlijk dat de geruchten betreffende soundstorm waar zijn, maar moeten we nog tot volgend jaar wachten tot PCI-Express voor het AMD64 platform uitkomt![]()
![]()
nVidia CK8-04 (volgens sommige geruchten de nForce4) is eigenlijk een nForce3 chipset met PCI-E support. Zal niet voor Q4 op de markt zijn. Ik zal wel eens kijken of ik niet wat details kan vinden.
ff gezocht...
Volgende komt uit Preliminary data sheet van CK8-04, wordt gek genoeg helemaal niet gesproken over SoundStorm2... enkel over AC97. Dus dit zou betekenen dat als SoundStorm2 erop zit het een apart chip is en niet integrated in de CK8-04 zit. Ik heb het vermoeden dat de SoundStorm2 chip iig backwards compatible is met High Difinition Audio, dus of minimaal die spec, of nog hogere spec. Het is immers een open standaard en ATI, SiS en VIA komen ook met HDA.
quote:The NVIDIA® CrushK8-04 (CK8-04) media and communications processor
(MCP) is a single-chip, highly integrated, high-performance HyperTransport
peripheral controller. It has a ×16, two ×1 and one ×2 or ×1 PCI Express
interfaces. It has a 16 × 16 HyperTransport interface to an AMD Athlon 64/Athlon
64 FX processor, four Serial-ATA (SATA) interfaces, NVIDIA MAC with either
RGMII or MII, dual ATA-133 interfaces, ten USB2.0 ports, audio/modem, and
support for five PCI slots. These interfaces support the NVIDIA processor bridge
functionality for next-generation PCs using the AMD Athlon 64/Athlon 64 FX
CPUs. The level of integration and functionality offered by the CrushK8-04 media
and communications processor is unmatched by any other single chip-device
controller.
The Source wijzigde dit bericht 28-07-2004 22:24 (41%)

En een iets minder officiele versie:

quote:The Source schreef op 28 juli 2004 @ 21:41:
[...]
nVidia CK8-04 (volgens sommige geruchten de nForce4) is eigenlijk een nForce3 chipset met PCI-E support. Zal niet voor Q4 op de markt zijn. Ik zal wel eens kijken of ik niet wat details kan vinden.
ff gezocht...
Volgende komt uit Preliminary data sheet van CK8-04, wordt gek genoeg helemaal niet gesproken over SoundStorm2... enkel over AC97. Dus dit zou betekenen dat als SoundStorm2 erop zit het een apart chip is en niet integrated in de CK8-04 zit. Ik heb het vermoeden dat de SoundStorm2 chip iig backwards compatible is met High Difinition Audio, dus of minimaal die spec, of nog hogere spec. Het is immers een open standaard en ATI, SiS en VIA komen ook met HDA.
[...]
Ja volgens de ene bron zit er Soundstorm2 op, volgens de andere bron niet.
We zullen het wel merken als ie uiteindelijk uitkomt.
De rest van de specs zijn natuurlijk wel
Overigens geen 2x PCI-express 16x sloten voor deze chipset, of valt dit later te realiseren?(zal ook nog wel niets over bekend zijn).
edit board --> chipset
nieuws: nVidia nForce 4 met dual PCI Express verwacht in Q4 '04quote:Overigens geen 2x PCI-express 16x sloten voor deze chipset, of valt dit later te realiseren?
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Front anti-front. || T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068), Email: zie@profi.le, Registratiedatum: 2000-10-29 16:00:38 || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Dat hangt voor een groot deel van de stepping/revisie af, maar ik denk dat over het algemeen lager geklokte modellen percentueel beter over te klokken zijn.quote:fw schreef op 29 juli 2004 @ 16:18:
Wat is nu in de praktijk eigenlijk de betere keuze, als men bijvoorbeeld ook de overclockbaarheid meetelt. De 3200+ op 2200mhz met 512kb L2 of de 3200+ op 2000mhz met 1mb L2?
quote:
X-bit labs schrijft dat Advanced Micro Devices (AMD) mogelijk werkt aan een nieuwe PGA939-processor. De nieuwe chip zal 1MB aan cache aan boord hebben, evenals een 1.000MHz HyperTransport-bus en zal door het leven gaan als de Athlon 64 3600+. De mannen van X-bit labs zijn op dit spoor gekomen doordat moederbordproducent ECS aan de lijst met ondersteunde cpu's op zijn VIA K8T800 Pro-chipset deze nieuwe processor had toegevoegd. De cpu is nog niet officieel door AMD gepresenteerd en woordvoerders van het bedrijf wilden ook geen commentaar geven. De verwachting is echter dat de introductie binnen afzienbare tijd zal gaan plaatsvinden. Een analist van X-bit labs meent dat de Athlon 64 3600+ een aangepaste versie is van de AMD Athlon 64 FX-53. Om de nieuwe cpu te verkrijgen is onder meer de werkelijke processorsnelheid verlaagd naar 2,20GHz en is er een 1.000MHz HT-bus toegevoegd; deze bus wordt op dit moment nog niet geleverd door AMD.
nieuws: Mogelijk AMD Athlon 64 3600+ onderweg
Is dat laatste niet verkeerd? Alle s939 hebben toch al een 1000MHz HT-bus?
Dit is eigenlijk een FX51 (1MB L2) snap alleen niet waarom ze deze een gewone Athlon 64 gaan noemen
quote:The Source schreef op 18 juli 2004 @ 01:56:
[...]
Dan zal Intel de lead weer nemen want de P4 4Ghz komt in week 40 gok ik.
MAKER OF computer gubbins, Intel has pushed back its 4GHz Pentium 4 until next year. The formal announcement follows a month where delays of products and manufacturing glitches at Chipzilla have been coming thick and fast.
A spokesman for Intel tried to put a brave face on it. He said that the delay was part of a "top-to-bottom look at all our processors" and "We're making sure volume aligns with our customer demand".
However the comments cover up the fact that Intel’s roadmap is so out of wack that anyone who follows it may end up in Scotland when they want to go to Brighton. Now it looks like many of the predicted chips, including the next-generation Centrino mobile chipset will be delivered sometime at the beginning of next year… maybe.
Meanwhile the company is rumoured to be planning to double the Pentium 4's onboard cache memory from 1MB to 2MB sometime next year. This will happen only a year after the introduction of the Prescott processor series of processors raised cache capacity from 512K to 1MB.
http://www.theinquirer.net/?article=17541
Hacku wijzigde dit bericht 30-07-2004 10:43 (42%)
quote:Hacku schreef op 30 juli 2004 @ 09:03:
Is dat laatste niet verkeerd? Alle s939 hebben toch al een 1000MHz HT-bus?
Dit is eigenlijk een FX51 (1MB L2) snap alleen niet waarom ze deze een gewone Athlon 64 gaan noemen
Een op 2.2GHz geklokte socket 939 64-bits Athlon met 1MB L2 cache zou gewoon Athlon64 FX-51+ heten. En anders krijgt deze een PR van 3700+, en niet 3600+.
Op de website van ECS is er niets over te vinden. Ga er maar van uit dat het bericht gewoon niet waar is.
En ja, alle Socket 939 processoren hebben een HTT van 1GHz. Met die 800MHz HTT doelen ze waarschijnlijk op de Socket 940 Athlon64 FX-53+, wat het hele verhaal nog vreemder maakt.
silentsnow wijzigde dit bericht 31-07-2004 00:20 (15%)
Hier een foto.
hmm lekker die core zeg xpmw wil meestal wel een behoorlijke oc halen 2,5ghz op lucht moet piece of cake zijnquote:Tutti-frutti schreef op 02 augustus 2004 @ 11:09:
Ik heb mn 3500+ net binnen gehadMaar waar kan ik zien of ik een beetje goede core heb, waar kan ik de informatie vinden. Ik heb namelijk nog geen moederboardje voor m'n nieuwe vriend.
Hier een foto.
Athlon64 3000+@?mhz|DFI Lanparty UT 250GB|Radeon 9800pro@XT@435core 395mhz memory
Reg. datum: 23 maart 2004
Want ik wil binnen kort een systeemje aan schaffen met een pci-e vidoekaart
(De x8000xt)
BF2 nick = Black_lagon en Krysiss . Xfire=Krysiss
Reg. datum: 23 maart 2004
Effe off-toppic zou een moederbord topic voor amd en intel niet handig zijn? of bepaalde merken!
Ace Lightning wijzigde dit bericht 02-08-2004 12:57 (15%)
BF2 nick = Black_lagon en Krysiss . Xfire=Krysiss
Reg. datum: 09 november 2003
Hebt er ook nog eens een raptor HDD inzitten waar ik het besturingsysteem op hebt staan en ga er ook nog een bepaalde programma's erop zetten.
maarre is het al bekend welke merken als eerste gaan komen met zo'n pci-e bordje?
want dat is eigenlijk nog het enigste wat mij tegenhoud.
3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier
laat ik toch maar dat pci-e zitten
quote:beastlock schreef op 02 augustus 2004 @ 11:25:
[...]
hmm lekker die core zeg xpmw wil meestal wel een behoorlijke oc halen 2,5ghz op lucht moet piece of cake zijn![]()
2.5GHz is met elke 3500+ wel te halen
De Winchester gaat de gehele Socket 939 Athlon64 serie overnemen. De huidige Socket 939 NewCastles gaan er (net zoals de Socket 754 ClawHammers, behalve de 3700+) allemaal uit, en maken plaats voor de goedkopere 90m Wincheter core. AMD pakt dan breed uit en gooit direct de 3000+, de 3200+, de 3500+, de 3800+ en de 4000+ op de markt. Allemaal rev D0.
Als het kan zou ik nog even wachten met de aankoop van een Athlon64, totdat deze Winchesters op de markt komen. Hopelijk zijn deze 90nm processoren iets koeler en de overclock mogelijkheden beter dan die van de huidige 130nm modellen. 2.4GHz is de snelste K8 processor die momenteel leverbaar is, en 90nm moet daar makkelijk overheen kunnen.
silentsnow wijzigde dit bericht 03-08-2004 08:59 (58%)
quote:silentsnow schreef op 03 augustus 2004 @ 08:28:
[...]
Als het kan zou ik nog even wachten met de aankoop van een Athlon64, totdat deze Winchesters op de markt komen. Hopelijk zijn deze 90nm processoren iets koeler en de overclock mogelijkheden beter dan die van de huidige 130nm modellen. 2.4GHz is de snelste K8 processor die momenteel leverbaar is, en 90nm moet daar makkelijk overheen kunnen.
Ik wilde al een athlon 64 in januari, ik heb al gewacht op de 939, nu wacht ik op de nforce3 voor de 939, dan dus weer wachten op de winchester, en dan wachten op de pci-express moederborden voorde 939, dan wachten op de nieuwe generatie radeon/geforce omdat die weer 2x zo snel zijn/de oude goedkoper wordt, dan weer op de hardeschijven met NCQ, maar wacht! Dan komt BTX eraan, dus effe wachten nog
Doe eens gek, ik koop gewoon deze week m'n pc, de a8v deluxe als het moet...
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.