Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
[CM] De mislukkelingen - deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 23 augustus 2003
ik heb ook een keer zelf wat heatsinks op me asus gf4 gebouwd maar die kwamen te dich in de buurt van sommige electronische componente zodat ik ook allemaal rare kleurtjes kreeg, dingen der weer afgehaal alls goed schoon gemaakt en draait weer als een zonnetje.
Hmmm misschien nog effe een keertje schoonblazen met perslucht...quote:solslice schreef op 31 juli 2004 @ 20:45:
pkijk eens goed of je geen kontactjes ergens maakt,
ik heb ook een keer zelf wat heatsinks op me asus gf4 gebouwd maar die kwamen te dich in de buurt van sommige electronische componente zodat ik ook allemaal rare kleurtjes kreeg, dingen der weer afgehaal alls goed schoon gemaakt en draait weer als een zonnetje.
Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
Reg. datum: 19 april 2004
Gelukkig hoefde ik alleen maar de powerknop van de PSU weer om te zetten en alles liep weer. Wat was ik blij met mijn Antec voeding...
AMD Athlon 64-bit 3200+(Swiftech MCW6002-64), MSI K8T NEO FIS2R, Corsair TWINX1024-3200LL 2x512MB 400MHZ, Asus ATI Radeon 9800 Pro 256MB (Dangerden MAZE4)
Reg. datum: 08 januari 2001
Heeft zo'n 9600 Pro niet ook een shim die je beter kan verwijderen omdat je Zalman anders geen perfect (thermisch) contact maakt?... De 9800 Pro heeft die shim in ieder geval wel, en voor de beste resultaten moet je die shim er helaas afslopen...quote:sebastius schreef op 31 juli 2004 @ 20:41:
Radeon 9600 pro. Zalman ding. Lichte mod op radeon gedaan om heatpipe te kunnen monteren, een paar heatsinkjes een stukje afslijpen.
Alles ging goed, en eerst wel goed beeld. Minuut of twee later allemaal bagger in beeld. Exit Radeon. 9 maanden oud ofzo.
G*dver wat baal ik.
Look at it this way... in a million years, who's gonna care?
- Oude pentium twee, verjaardagsfeestje, blikjes Aldi cola, lekker geschud. Ik zit op internet, net een nieuwe geheugenreep in die pc gedrukt, trek mijn blikje open.. pSSSHHhhSTt.. een mobo, cpu, nieuwe geheugenstrip en hdd naar de knoppen
- AMD 2400+, stock cooler, 60 graden idle. Dat kan niet. ik ben paranoïde wat betreft temperaturen. Nieuwe koeler gekocht, na 2 weken pas gekregen, met een platte kop schroevendraaier de koeler vastzetten.. ik schiet uit, dikke kras op moederbord. Kassa, er moest een nieuw mobo komen.
- De koeler bevalt niet, Aero 7 Lite gekocht, en nieuw mobo (msi-kt4v). Ik leg mijn nieuwe mobo op tafel, pak de cpu van het kapotte moederbord en laat deze vallen. Resultaat; 2 pinnetjes verbogen nadat de hond anthousiast op de cpu sprong.
- Ik buig de pinnetjes terug, zet de cpu in de socket, breng Arctic silver aan, haak de éne kant in de socket, zet die koeler neer, zet een schroevendraaier op de andere kant en zet kracht. KrAk. oO? AMD 2400+ aan barrels, vraag me niet hoe.
- Nieuwe 2600+ gehaald, VOORZICHTIG op mobo gezet en koeler er op. Werkt nog steeds prima.
- Nieuwe 9800Pro kaart, slechte koeling. Ik koop een HP2, zet deze met geduld en presicie op de kaart, fan (OP1) op de HP. 2 weken later wil ik mijn flesje Hertog Jan pakken, kom met mijn vinger in de Zalman fan. Resultaat; een bloedende vinger en een fan met 5 in plaats van 7 vinnetjes.
Dat was het ongeveer wel, leuke hobby dit.
You've got to be kidding me..
Hardware ruiltopic! Starbucks spullen gezocht!
De fan van Zalman bij de HP, die aangeraden wordt bij 9800 en sneller, is niet stevig. Ik heb er nu een thermal controlled Coolermaster fannetje op zitten, met een eigen constructie vast gezet, bij deze heb je alleen die zere vinger idd.quote:amour021 schreef op 05 augustus 2004 @ 02:17:
Ik snap niet hoe iedereen de bladen van de fans kan laten afbreken met hun vingers. Als ik weer eens met m'n fikken tussen een fan zit doet dat even zeer (en soms met wat bloed) maar er breekt nooit iets af hoor
You've got to be kidding me..
Reg. datum: 23 december 2003
maar evt oplossing: CDBremse kun je je cd-rom langzaamer laten lopen handig proggie
enigste wat ik heb gehad is een ati radeon 9200 op een ecs K7VZA zetten (om te testen) maar je raad het al, dat kaartje heeft agp8 en die k7vza dus niet
resultaat: vreemd soortig ide kabeltje van kaartje naar de vga connector vliegt in de fik
toen ik op de dvi aansluiting een dvi to vga blokje gezet had deed hij het nog
(was niet mijn kaartje
Reg. datum: 05 augustus 2004
Memory overflow !
Reg. datum: 14 september 2002
Ik heb eent tiijd geleden m´n standaard stock CPU koelertje vervangen door een 80mm fan met molex aansluiting. Dit heeft 2 maand goed gewerkt tot toenstraks.
Ik druk een spelletje aan het spelen wat nog goed ging, toen in windows.... ging ook nog eventjes goed totdat ik opeens een geheugen error krijg. Ik wou net de temps in asus probe gaan controleren toen ik nog een partij geheugen errors kreeg, de comp vastliep en uiteindelijk uit ging.....
SHIT?!?!?! dacht ik dus
edit:
Er is dus niks kapot en m´n 2500+ wil nog steeds stabiel op 3200+ draaien met normale temps
m33p wijzigde dit bericht 05-08-2004 11:24 (9%)
De heatsink ging er met "wat moeite" (lees:grof geweld) op, en uiteindelijk dus fannetje inprikken en booten met die bak.
Een wat vreemde maar toch vagelijk bekende geur steeg op, en de XP was smoked: ik had met m'n brakke kop de heatsink er 180 graden gedraaid opgezet
Specs Desktop Specs Notebook Consoles: 4x XBoX 360 - PSP - PS3 Auto: Daihatsu Charade 1,3i TX
Reg. datum: 07 januari 2004
Wij werkten toen bij een bedrijf wat veel met koolstof werkt.(o.a. verspanen)
Nu levert dat ook een heeeeeeel fijn poeder op en dit dwarrelt door de lucht.
Pc's zijn daar allergisch voor en dikwijl waren er voedingen en monitoren prooi aan deze vijand. Nu had de klant daar een leuke oplossing voor. plaats voor de fans een luchfiltertje. Dit werkt perfect totdat die collega er tegenaantikte . klein stof wolkje gevolgd door een klein rookwolkje, en weer waren wij een voeding lichter.
Happy grooving!
Duron 1600 ergens gekocht, maar dat pakte het mobo niet, omdat ik me schuldig voelde heb ik toen maar een nieuw mobo gekocht (in plaats van een langzamere CPU). Grapje koste me dus 99 euro
Maar misschien dat ik m'n server een upgrade geef, ik heb nu immers nog een mobo liggen...Hmm...
Zo inspiratieloos dat ik niet eens een sig kan bedenken...
Verder 2 hdd's van 120 gb op raid terwijl de pc draaide van stroom ontdaan. vonden ze niet leuk. bij beide allemaal cluster-fouten.
m'n eerste videokaart: asus geforce fx 5900 nogwat een beetje hard laten vallen, dus ik denk dat m'n kaart compleet kapot is, maar nee hoor, alleen de fan die erop zat een beetje ontwricht. kaartje maar teruggestuurd wegens defect geleverd...
m'n tweede videokaart een beetje verkeerd aangesloten. vroeg me toch al af waarom hij toch zo ver naar achteren stak vergeleken met de andere exp. kaarten. wist van tevoren ook niet dat het mogelijk is om een vga-kaart in een pci-slot te duwen. btw. mijn geluidskaart zat dus in m'n vga-slot
m'n derde videokaart (sapphire ati radeon 9800 xt 256 mb) aangesloten op waterkoeling. alles gaat paar maanden goed, totdat ik de waterkoeling eens ga omspoelen en nieuw water erin pleur. ik pc ontkoppelen en naar beneden slepen. ik alles omgespoeld nieuw watr erin, pomp aan, mooi lucht eruit. ik alles weer aansluiten, maar vergeet de pomp. het koelblok van de vga-kaart dus een beetje warm geworden, waar ik nog een tweede graads verbranding aan opgelopen heb!!! en dus vond de slang het niet fijn, dus die smolt en het koelblok was zo heet dat het water niet eruit liep, maar gewoon verdampte en mijn videokaart molde...
verder heb ik nog eens 3 cd-rom drives gesloopt. dacht dat je die ook op de kop kon plaatsen en toen kwam de cd er niet meer uit, dus ik dat ding opendraaien. terug wilde hij niet meer, ik een beetje doordrukken: printplaat in 2
en de ergste fout was nog wel dat ik mijn eheim 1048 pomp ging testen in mijn systeem. alles nagekeken, maar niet de uitgang van de pomp. daar zat nog gen slang op!!! dus ik zet dat ding aan, schiet het water tegen de bovenkant van de behuizing aan. alles naar de tering, want pc stond aan!
maar ik heb voor alle ongelukken die ik heb gehad gewoon nieuwe onderdelen ontvangen in de garantie-periode. vond ik best wel netjes van die bedrijven!!!
hw-photo.nl v2!
40D || 400D || 24-105 F4L IS || 70-200 F4L || 100 F2.8 Macro || 430EX
* amour021 geeft trancesetter de "Onhandigste Tweaker" trofeequote:trancesetter schreef op 11 augustus 2004 @ 01:53:
ik heb al een stuk of 8 ccfl's gebroken... en das best knap want ze zaten in zo'n mooi stevig plexiglas buisje!
Verder 2 hdd's van 120 gb op raid terwijl de pc draaide van stroom ontdaan. vonden ze niet leuk. bij beide allemaal cluster-fouten.
m'n eerste videokaart: asus geforce fx 5900 nogwat een beetje hard laten vallen, dus ik denk dat m'n kaart compleet kapot is, maar nee hoor, alleen de fan die erop zat een beetje ontwricht. kaartje maar teruggestuurd wegens defect geleverd...
m'n tweede videokaart een beetje verkeerd aangesloten. vroeg me toch al af waarom hij toch zo ver naar achteren stak vergeleken met de andere exp. kaarten. wist van tevoren ook niet dat het mogelijk is om een vga-kaart in een pci-slot te duwen. btw. mijn geluidskaart zat dus in m'n vga-slot
m'n derde videokaart (sapphire ati radeon 9800 xt 256 mb) aangesloten op waterkoeling. alles gaat paar maanden goed, totdat ik de waterkoeling eens ga omspoelen en nieuw water erin pleur. ik pc ontkoppelen en naar beneden slepen. ik alles omgespoeld nieuw watr erin, pomp aan, mooi lucht eruit. ik alles weer aansluiten, maar vergeet de pomp. het koelblok van de vga-kaart dus een beetje warm geworden, waar ik nog een tweede graads verbranding aan opgelopen heb!!! en dus vond de slang het niet fijn, dus die smolt en het koelblok was zo heet dat het water niet eruit liep, maar gewoon verdampte en mijn videokaart molde...
verder heb ik nog eens 3 cd-rom drives gesloopt. dacht dat je die ook op de kop kon plaatsen en toen kwam de cd er niet meer uit, dus ik dat ding opendraaien. terug wilde hij niet meer, ik een beetje doordrukken: printplaat in 2
en de ergste fout was nog wel dat ik mijn eheim 1048 pomp ging testen in mijn systeem. alles nagekeken, maar niet de uitgang van de pomp. daar zat nog gen slang op!!! dus ik zet dat ding aan, schiet het water tegen de bovenkant van de behuizing aan. alles naar de tering, want pc stond aan!
maar ik heb voor alle ongelukken die ik heb gehad gewoon nieuwe onderdelen ontvangen in de garantie-periode. vond ik best wel netjes van die bedrijven!!!
Het is best wel grappig om te lezen wat er allemaal bij een Tweaker verkeerd kan lopen (ik kon achteraf ook wel om mijn mislukkingen lachen hoor
Hardware ruiltopic! Starbucks spullen gezocht!
quote:happygroover schreef op 05 augustus 2004 @ 13:52:
Een blunder van een collega.
Wij werkten toen bij een bedrijf wat veel met koolstof werkt.(o.a. verspanen)
Nu levert dat ook een heeeeeeel fijn poeder op en dit dwarrelt door de lucht.
Pc's zijn daar allergisch voor en dikwijl waren er voedingen en monitoren prooi aan deze vijand. Nu had de klant daar een leuke oplossing voor. plaats voor de fans een luchfiltertje. Dit werkt perfect totdat die collega er tegenaantikte . klein stof wolkje gevolgd door een klein rookwolkje, en weer waren wij een voeding lichter.
Ik werk ook in een bedrijf waar veel koolstof wordt verspaand, maar aan dit verhaal te horen hebben jullie geen goede afzuiging... hier zou ik zeker eens werk van maken want als mijn baas denkt dat ik elke dag zwarte troep uit mn neus ga snuiten, dan denk ie verkeerd.
quote:amour021 schreef op 11 augustus 2004 @ 02:20:
[...]
* amour021 geeft trancesetter de "Onhandigste Tweaker" trofee
Het is best wel grappig om te lezen wat er allemaal bij een Tweaker verkeerd kan lopen (ik kon achteraf ook wel om mijn mislukkingen lachen hoor)
Dat niet alleen, je vergeet de Prutser van het jaar en Oplichter van het jaar troffee
Niet een beetje lame hoor, je zelf getrashde hardware RMA sturen
Dye, Biatch!
Reg. datum: 09 augustus 2004
CCFL kwam naar beneden (plakkertjes zijn echt heel brak op die dingen)
Ik dacht slim te zijn: kast open, stekkertje uit de CCFL, hele ding met secondenlijm vastplakken.
Verkeerd geplakt, de kast kon niet meer dicht.
CCFL eindelijk goed geplakt, stekkertje er weer in: "BAM!"
Dat gaat dus niet als je PC aan staat. Het feest kon niet zonder muziek...
quote:jopionozem schreef op 05 juli 2004 @ 16:06:
[...]
Je kunt wel 230 uit 3 draden 400 volt halen, maar dan moet je wel een rechtlijnige belasting hebben.Of met andere woorden je moet de belasting exact over de 3 fasen verdelen en daarna alle aders in ster bij elkaar laten komen. Dat werkt ook zo bij motoren en lichtlijnen. Maar op zo'n lan zou ik het niet proberen, geheid dat het mis gaat.
Sorry, maar dit is redelijk onzin. In een huis worden namelijk ook gewoon de 3 fasen afzonderlijk gebruikt. Dit wordt inderdaad redelijk gelijk verdeeld, maar in principe maakt het niets uit als 1 ader wat meer stroom krijgt te verdragen. Het enige nadeel is dat als elk huis dat op de zelfde ader doet dat er één fase uit het hoofdnet zwaarder wordt belast.
Het is zelfs zo dat de paddestoelen die bij lan-party's gebruikt worden ook gewoon de 3 fasen aftappen en daar 230V groepen van maken. Daar wordt ook niet altijd elke fase gelijk belast.
[/off-topic]
Ik heb inmiddels meerdere AT-voedingen omgemod qua fan. Deze liet ik dan op 7V lopen om de server (was toch maar een simpel licht ding) stiller te maken. Het nare effect was er bij mij echter wel bij dat na verloop van tijd deze voedingen een flinke doorbrandlucht begonnen te verspreiden. Af en toe heb ik het idee dat ze niet zo goed hier tegen kunnen
Tikt zijn reacties altijd in 2 delen...
Omdat het toch een overbodig ding was hebben we hem voor de zekerheid maar weggeflikkerd
@Bakfiets: Je kan die fans vaak ook op 5V laten lopen, daar kan je voeding beter tegen
VROEM! wijzigde dit bericht 11-08-2004 20:35 (11%)
ieeeepppppp :P
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.