Hoofdcategorieën
Topicacties

[Stampede] #3 Planning

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

Reageer Nieuw Topic
The LedZ Collective

http://www.funcracker.net/stampede/pics/trans.gif

Welkom in het allereerste Stampede 3 topic! Na alweer twee succesvolle Stampedes achter ons te hebben is er dan nu de grote plannings draad waarin we met zijn allen gaan bepalen wat we gaan doen en wanneer.

Alvorens je dingen gaat roepen: Lees deze draad aandachtig door!

Wat gaan we doen en hoe werkt het?

Ten eerste: Lees de SID Stampede FAQ!
Hij is volledig vernieuwd, dus mogelijk staan er ook interessante zaken in die je nog niet eerder hebt gezien.
Zeker als je nog nooit eerder van een Stampede gehoord hebt, of als je inhoudelijke opmerking wilt gaan maken: Zorg dat je de FAQ dan van voor naar achter hebt doorgelezen!

Als je wilt weten hoe dit alles is ontstaan en waarom bepaalde beslissingen bij de voorgaan de Stampede zo gemaakt zijn:
lees de draadjes die hier aan voorafgingen (in chronologische volgorde):

Meer links zul je via bovenstaande topics in de FP tegenkomen

Welk project gaan we doen?

De voorgaande twee keer waren er wat problemen bij het bepalen van het Stampede project. Om deze reden hebben we besloten geen alternatieve polls meer te proberen en voorlopig gewoon gebruik te maken van posts in dit draadje. Je kunt dus je stem uitbrengen door de naam van je project hieronder in een reply achter te laten.

http://www.funcracker.net/stampede/pics/mark.pngLet op! Bij wijze van experiment wil ik jullie verzoeken je project keuze vetgedrukt in je post op te nemen. En eventuele andere text in je post gewoon plat te houden.

Voor het stemmen zelf gelden nog twee belangrijke regels:

http://www.funcracker.net/stampede/pics/mark.png1) Stem niet op het project waar je zelf aan meedoet!
Het absoluut niet de bedoeling om op een project te stemmen waar je op dit moment actief aan meedoet!
Dit om de eenvoudige reden dat dan het project met de meeste leden automatisch zou winnen. Verder is het de bedoeling dat we polsen aan welk project DPC'ers van buiten jouw project wel mee zouden willen doen. Dit is nodig als we een succesvolle Stampede willen houden.

2) Stem enkel als je serieuze bedoelingen hebt om mee te gaan doen
Anders krijgen we geen goed beeld van wat er nu eigenlijk aan kracht bij komt.
Mensen die al meedoen met project A, willen ongetwijfeld dat men dat project ook steunt, maar als niemand buiten project A dit wil, dan is er dus een Stampede met enkel eigen, bestaande, leden.
Als je alleen maar mee wilt doen met je eigen project: Stem dan gewoon niet.
Verder is het slim om je subteam genoten op te roepen ook te stemmen als ze serieuze interesse hebben.

Mocht je op dit moment grazen voor meer dan 1 DPC project, dan mag je enkel op het project stemmen waar minder dan 50% van je power op staat te crunchen en als je bereid bent tijdens de stampede er meer dan 50% van te maken. Deze uitzondering is speciaal geintroduceerd voor de grotere subteams die vaak aan meerdere projecten meedoen.

De projecten waar je uit kunt kiezen zijn:[list]• DPAD
• Find a Drug (FaD)
• Folding@Home
• TSC
• Seventeen or Bust (SoB)
• UD Grid[/list]
RC5-72, OGR-25, OGR-24 en D2OL zijn uitgesloten omdat we daar reeds op #1 staan.
Distributed FOlding is geen mogelijkheid omdat we dat project de vorige keer hebben gedaan.
Seti@Home is niet opgenomen omdat het volkomen onzeker is wanneer dat het sluit.

Als iets je hiervan ontgaat: Lees de FAQ ;)

Deze poll sluit op 12 augustus om 23:59:59
Wanneer gaan we beginnen?

Wellicht hebben velen onder jullie zich afgevraagd waarom het zo lang heeft geduurd voor er weer een Stampede werd georganiseerd. Dat komt omdat we af willen van die irritante zomervakantie :P Door iets langer te wachten kunnen we hopelijk de volgende keer er mooi omheen plannen. Tevens hebben de koetjes dan minder last van oververhitting wat natuurlijk alleen maar beter is.

We wachten deze keer dus tot iedereen van vakantie terug is, dat is de reden waarom de maand september de eerste optie in onderstaande poll is.
Nogmaals: Stem alleen als je serieuze bedoelingen hebt om mee te doen!

Poll: Wanneer beginnen we?http://www.funcracker.net/poll/poll.php?id=5&ext=.gif

Deze poll sluit op 12 augustus om 23:59:59
Tot slot

In het verleden is de duratie van de Stampede door jullie gesteld op 1 maand. Het moet dus niet moeilijk zijn om de mogelijk einddata van de Stampede te verzinnen ;)

De Stampede begint altijd om 0:00 (het begin van de gekozen dag) en eindigt een maand verder om 23:59 van de dag ervoor (dus bijv. 1 september 0:00 t/m 30 september 23:59).

Funcracker wijzigde dit bericht 09-04-2005 14:22 (4%)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

The LedZ Collective

http://www.funcracker.net/stampede/pics/mark.pngLet op! Bij wijze van experiment wil ik jullie verzoeken je project keuze vetgedrukt in je post op te nemen. En eventuele andere text in je post gewoon plat te houden.

Voor hen die dit niet weten. Je kant tekst bold/vetgedrukt krijgen door deze tussen de volgende constructie/tags te plaatsen:
code:
1
 [b]hier de projectnaamt[/b]

Funcracker wijzigde dit bericht 25-07-2004 14:26 (20%)

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Reg. datum: 02 juni 2001

Find a Drug (FaD)

Nieuw project waar we nog heel wat kunnen stijgen :) Daar kunnen we iedereen lekker verstelt laten staan van onze power en door stampen naar de #1 :P

/63 Roeleert!!!
Reg. datum: 15 januari 2002

- = TSC For Stampede = -
http://www.tweakers.net/ext/f/30058/full.png
- = Statistieken = -
De huidige rangorde @ TSC:
[01] 7.982.067 Russia
[02] 6.552.613 BroadbandReports.com Team Discovery
[03] 5.318.504 TSC@Hope
[04] 5.195.416 Bodensee-Team
[05] 4.658.768 Dutch Power Cows
[06] 2.922.018 UDGermany @ TSC
[07] 2.638.581 The Possums
[08] 2.094.187 TSDeV-Koeln-Duesseldorf
[09] 1.894.880 DC-Gemeinschaft
[10] 1.008.034 Team-TNT.net

thumbnail
http://www.tweakers.net/ext/f/37980/full.gif
Daily output van DPC over de afgelopen 22 dagen.
statistieken geript van: TSC.Noizycows.nl

Uit de bovenstaande data kunnen we het volgende afleiden:
1. Van de afgelopen 22 dagen is de gemiddelde output per dag van DPC bij TSC 13.640 candidates.
2. Met een gemiddelde output van 13.640 candidates plaats DPC zich tussen de tiende en derde plek.
Dit is natuurlijk niet voldoende om aan de top te komen bij TSC.
- = Stampede #2 Statistieken = -
Hier volgen een aantal statistieken uit de vorige Stampede waarin Distributed Folding het project was:

Aantal punten Stampede eerste dag: 2.567.962.929
Aantal punten Stampede laatste dag: 4.803.065.564
Verschil: 2.235.102.635
Groeifactor: ~1,87

Gemiddelde dagelijkse output voor de Stampede: 2.420.033
Gemiddelde dagelijkse output tijdens de Stampede: 112.229.278
Verschil: 109.809.245
Groeifactor: ~45,375
- = TSC Stampede Prognose = -
Hier volgt een prognose gebaseerd op resultaten behaald in de vorige stampede:

Geschat aantal punten Stampede eerste dag: 5.000.000
Groeifactor: ~1,87
Geschat aantal punten Stampede laatste dag: 9.350.000
Verschil: 4.350.000

Gemiddelde dagelijkse output voor de Stampede: 13.640
Groeifactor: ~45,375
Geschat gemiddelde dagelijkse output tijdens de Stampede: 618.915
Verschil: 605.275
- = Conclusie = -
De conclusie moge duidelijk zijn:

- Als de nummer één in de ranglijst (Russia) niets vreemds gaat doen dan zullen zij na Stampede #3, met de huidige dagelijkse output, ongeveer 9 miljoen punten hebben. Wat dus 350.000 punten minder is dan onze geschatte uitkomst.

- Reken daarbij nog het feit dat tussen de bekendmaking van welk project de Stampede ingaat, en de aanvang van de Stampede zelf, er een aanwas van nieuwe leden zal zijn met de daarbij horende verhoging van de dagelijkse output.

Dit zal TSC op ongeveer 10 tot 12 miljoen punten brengen na de Stampede.
Russia zal waarschijnlijk van zich af gaan bijten door ook de output te verhogen wat ongetwijfeld voor een spannend einde van de stampede zal zorgen.

Een eerste plaats zit er zeer waarschijnlijk in, een tweede plaats absoluut.

Dus, STEM op TSC

Statistieken komen uit DPCH's, de DPC site en de stats site van NoizyCows.
- = TSC For Stampede = -
http://www.tweakers.net/ext/f/30058/full.png

NitroX infinity wijzigde dit bericht 25-07-2004 01:05 (82%)

Roelant, rob_erwt, crisp en moto-moi roeleren de pan uit!!!
Oh, en Femme natuurlijk ook :P

[DPC]Team_RC

TSC

Veranderd dus

PS. Ik doe mee met meerdere projecten, mag ik dan eigenlijk niet voor al die projecten stemmen? Zou flauw zijn imho.

dikkie_893 wijzigde dit bericht 31-07-2004 00:46 (8%)

#2 #1! op SoB || #16 op FaD | <*-*>Join<*-*> >>> Team-RC <<<<*-*Join*-*>

#1 R@H

TSC

Nuttig project waar een stampede absoluut het verschil zou kunnen maken!

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

#1 R@H

quote:
dikkie_ schreef op 24 juli 2004 @ 22:22:
SOB

PS. Ik doe mee met meerdere projecten, mag ik dan eigenlijk niet voor al die projecten stemmen? Zou flauw zijn imho.
quote:
Mocht je op dit moment grazen voor meer dan 1 DPC project, dan mag je enkel op het project stemmen waar minder dan 50% van je power op staat te crunchen en als je bereid bent tijdens de stampede er meer dan 50% van te maken.
Oftewel lees eerste post nog ff goed door :)

JustMe wijzigde dit bericht 24-07-2004 23:12 (18%)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Reg. datum: 16 juni 2003

TSC

TSC

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

(DPC) Team Zuid Holland
Reg. datum: 07 september 2002

:&#039;( quote]Funcracker schreef op 24 juli 2004 @ 21:43:
De projecten waar je uit kunt kiezen zijn:
    DPAD Find a Drug (FaD)Folding@Home TSC Seventeen or Bust (SoB) UD Grid
RC5-72, OGR-25, OGR-24 en D2OL zijn uitgesloten omdat we daar reeds op #1 staan.
Distributed FOlding is geen mogelijkheid omdat we dat project de vorige keer hebben gedaan.
Seti@Home is niet opgenomen omdat het volkomen onzeker is wanneer dat het sluit. :&#039;(

Seti@home is toch een verloren zaak, geen stampede kan ons daar naar de top brengen, de opvolger "boinc" die een maand geleden is gestart en waaraan dpc ook meedoet is volgens mij wel een mooie kandidaat, ik geef toe dat er op dit moment nog wat capaciteitsproblemen zijn bij berkeley waar vanuit de wu's worden verstuurd en ontvangen, maar ik het het volste vertrouwen erin dat dit spoedig verholpen wordt

pieie wijzigde dit bericht 25-07-2004 15:19 (16%)

Dual opteron 244, 2 150 GB schijven in raid 0 en een 6600gt videokaart

...ehh.......Mooh?!?
Reg. datum: 12 februari 2000

Mijn stem gaat naar Folding@Home aangezien we daar t.o.v. andere teams nogal ondervertegenwoordigd zijn.
We kunnen dan ook heel wat plaatsen stijgen.

Crack wijzigde dit bericht 24-07-2004 23:26 (52%)

TeamBVD rulez

IK zou voor Folding@Home gaan. Het lijkt mij een project wat wel wat steun kan gebruiken.

www.dutchpowercows.org | Member of TeamBVD

Member of [DPC]NGS

TSC

AlliedComputers wijzigde dit bericht 12-08-2004 16:26 (62%)

Los Alcoholicos (alc)

TSC
Daar staat nu ~15% van mijn power op en dat kan ik wel naar 50% krikken

Marcelloz wijzigde dit bericht 04-08-2004 08:27 (66%)

Kutkip!
Reg. datum: 07 september 2003

TSC

We kunnen daar net als met DF vorige keer best wat plaatsjes stijgen!!

membertje van tiem switsj
All my crazy pictures @ chickn.tk

Stampûh, wreed uit je dak!

FaD

Edit: En is het bericht van NitroX infinity trouwens niet een beetje niet netjes? Zo kan ik ook veel mensen die het niet echt zeker weten naar tsc halen. Of van alle projecten zo, of van geen lijkt mij ...

djklungel wijzigde dit bericht 02-08-2004 12:10 (70%)

Join ..:: DPC~Team~Switch ::..
~ Het switchersleven!!
If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the strategical flushers!

rm -rf /

UD-Grid is een leuk project. Jammer dat er alleen maar een windows client voor beschikbaar is, wat ook in een stampede best wel wat power zal schelen. Ik ga eerst nog even de overige projectjes bekijken voor ik m'n stem uitbreng.

/edit:

Even wat gelezen her en der. Ik ga voor FaD.

riotrick wijzigde dit bericht 24-07-2004 23:36 (14%)

Canon PowerShot S2 IS

Folding extremist
Reg. datum: 12 augustus 2003

Om dan ook wat statistiekjes te geven voor Folding@home:

- De hoogste notering van DPC de laatste paar maanden is nr17 geweest (daar waren we zeer trots op);
- De plaats die we nu bezetten is nr25, die zelfs nog wel in gevaar is door wat hard stuivende teams;
- De output ligt nu tussen de 20 en 35k. Tervergelijking: de nr1, Overclockers Australia, doet een slordige 250k per dag :);
- Een 58voudige productie zou betekenen dat er zon heeel veel puntjes per dag komen, waardoor we ook insane hard gaan :);
- Een Stampede zou betekenen dat de Knights een rolberoerte krijgen (alleen dit al zou voldoende kunnen zijn om een stampede te beginnen :7);

Ik bezit helaas niet de krachten om er een heel mooi verhaaltje + plaatjes erbij te maken maar ik laat liever de cijfertjes en het project voor zich spreken :)

Tootoo wijzigde dit bericht 25-07-2004 00:00 (6%)

Team Newton!
Reg. datum: 04 juni 2003

FaD

Team Newton -www.gromba.nl voor dagelijkse nutteloosheid

Le facteur de crainte

quote:
NitroX infinity schreef op 24 juli 2004 @ 22:18:
[blaah blaah voor TSC in mooie opmaak]
Vergeet je zelf niet te stemmen :P
Mijn stem gaat naar FaD (liever TSC... maar daar doe ik al aan mee :X )
Bij nader inzien onthoud ik mezelf van stemmen, ik ben bang dat wanneer we een stampede op FaD zouden doen de voorbereidingstijd te kort is.
Aangezien er nog geen fatsoenlijke FAQ voor FaD is, en de stampede volgens de stemming op 1 september zal beginnen (mijn stem ging naar 1 oktober).

Fear-factoR wijzigde dit bericht 05-08-2004 12:15 (38%)

Tijdreiziger @ 1sec/sec

FaD, goed begin is het halve werk :)
Reg. datum: 25 januari 2003

Folding@Home

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
Euler #1, Dimes #2, D2OL #19, TSC #28, SZTAKI #10, eOn #19, MJ12 #19

Kijk uit malloot een kokosnoot

FaD lijkt me een zeer nuttig project om een flinke boost te geven.
Reg. datum: 03 februari 2004

folding@home

burp :p

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: