Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Is er ook helemaal klaar voor!

quote:
Pizzaboer_JA schreef op 21 juli 2004 @ 15:22:
Kan je ze niet thuis testen in je eigen situatie?
Ik zou denk ik voor de Acurus gaan, maar dat komt omdat ik MA700's heb gehad en hier niet echt kapot van was. Maar misschien zijn de MA500 wel een betere combi met je speakers dan de Acurus. Ik zou dus proberen om een testperiode te regelen :)
De MA-700's krijgen wel minder positieve reviews als de 500's. Go figure :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 27 oktober 1999

http://members.chello.nl/~a.vandegriendt/ht/tw10h.JPG
De beamer die ik gebruik, Epson TW10H, 1200 lumen, contrast ratio van 800. Fijne beamer voor relatief weinig geld, zeer goede instap beamer voor de beginnende HT-freak (like me. ;))

http://members.chello.nl/~a.vandegriendt/ht/DVD.JPG
Oud HT PC'tje, Celeron 500 @ 488, 160 MB ram, Matrox G200, Creative DXR3, draait Win98SE Lite en trekt eigenlijk alles wel qua films e.d.

http://members.chello.nl/~a.vandegriendt/ht/lx700.JPG
Versterker, Philips LX700, 6 x 50 watt RMS met tuner. Compacte versterker met voor mij voldoende aansluitingen.

http://members.chello.nl/~a.vandegriendt/ht/speak.JPG
Een van de 5 speakers, front en rear zijn 2 weg boxen, 50 watt RMS en de center is een 3 weg.

http://members.chello.nl/~a.vandegriendt/ht/sub1.JPG
Bijgeleverde passieve subwoofer. Geeft op zich een mooie bas maar is vind ik niet diep genoeg (is ook een 50 watt subwoofer, ik dacht dat subwoofers +/- dubbel wattage zouden moeten hebben.)

http://members.chello.nl/~a.vandegriendt/ht/sub2.JPG
2e sub, van m'n tante gekregen. De versterker heeft naast een passieve sub-uitgang ook nog een actieve sub-uitgang. Deze subwoofer heeft een eigen 50 watt versterker. De combinatie van de 2 maakt de bas een heel stuk voller.

http://members.chello.nl/~a.vandegriendt/ht/beeld.JPG
Beeld (al is het op foto bij lange na niet zo mooi als in het echt). Geprojecteerd op een scherm van 2,40 breed en 1,70 hoog (4:3)

Al met al geen top of the line home theater maar zeker voldoende voor mij. Al zit ik nog wel te denken om de PC te vervangen door of een systeem met betere videokaart (Radeon 9600, meer cpu power en evt satkaart) of een goede DVD speler zoals Philips 720SA of de 963SA ? Wat raden jullie me aan ?

No LOGIC7, No glory...
Reg. datum: 14 januari 2003

quote:
JT schreef op 21 juli 2004 @ 15:15:
Hmmm.....ik kan kiezen voor 5 MA500 monoblokjes, maar ik kan nu ook een 5x125@8ohm/5x175@4ohm Acurus krijgen voor 500e, deze dus.

Ik neig erg naar de laatste, ook vanwege de prijs, meningen ?
De Acurus is absoluut beter dan de Marantz monoblokjes. Veel meer kracht en eigenlijk een goedkope versie van Aragon eindversterkers. Bijna Parasound-terrein. Voor ¤500? Kopen! Had hem trouwens ook al zien staan op htforum... ;)

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

No LOGIC7, No glory...

quote:
Toewan schreef op 21 juli 2004 @ 15:35:
Al met al geen top of the line home theater maar zeker voldoende voor mij. Al zit ik nog wel te denken om de PC te vervangen door of een systeem met betere videokaart (Radeon 9600, meer cpu power en evt satkaart) of een goede DVD speler zoals Philips 720SA of de 963SA ? Wat raden jullie me aan ?
Ik zou je persoonlijk willen aanraden een van de Philips DVD-spelers te kopen en deze progressive component aan te sluiten op de beamer. Koop wel dus een progressive scan speler, want hier knapt de Epson enorm van op qua beeld t.o.v. interlaced, zeker met een Faroudja DCDi chipset, zoals de 963SA heeft. De bonus is dat je geluid veel beter is met een stand-alone DVD-speler en je het gezeur van een PC niet meer hebt.

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

Reg. datum: 27 september 2002

quote:
JT schreef op 21 juli 2004 @ 15:22:
Ik heb het idd gelezen, is ff kijken of ik ergens ff snel geld kan fixen :P Speakertjes idd mee en dan is gaan luisteren.

JT is WouterNeyn@HT?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=18958.0

quote:
garmtz schreef op 21 juli 2004 @ 16:36:
[...]
De Acurus is absoluut beter dan de Marantz monoblokjes. Veel meer kracht en eigenlijk een goedkope versie van Aragon eindversterkers.

Waar baseer je dat op dat hij "absoluut beter" is dan Marantz Monoblokjes?
Qua wattages zitten ze trouwens in exact dezelfde regio. De Marantz MA heeft misschien wel een kleinere voeding wat dat betreft, maar toch ..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Reg. datum: 27 oktober 1999

quote:
garmtz schreef op 21 juli 2004 @ 16:43:
[...]

Ik zou je persoonlijk willen aanraden een van de Philips DVD-spelers te kopen en deze progressive component aan te sluiten op de beamer. Koop wel dus een progressive scan speler, want hier knapt de Epson enorm van op qua beeld t.o.v. interlaced, zeker met een Faroudja DCDi chipset, zoals de 963SA heeft. De bonus is dat je geluid veel beter is met een stand-alone DVD-speler en je het gezeur van een PC niet meer hebt.

Ah, ok. Ik neig zelf ook meer naar stand alone dvd speler. Dan wordt het nog even wikken en wegen of ik de 963SA of de 720SA ga kopen. Deze zijn beide met progressive scan en ik heb ze zien staan in de "opruimhoek" van de Philips personeelswinkel, met gedeukte doos. De 720SA voor 132 euro en de 963SA voor 252 euro (wat volgens mij een mooie prijs is).

Nou weet ik dat de Philips 963SA een topspeler is, niet alleen qua beeld maar zeker ook qua geluid. Alleen is die speler niet overkill voor mijn surround-setje ?

Toewan wijzigde dit bericht 21-07-2004 16:58 (4%)

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
Nee :'( Dit wordt dus een failure aangezien er al 2 mensen voor me zijn :'(

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

No LOGIC7, No glory...

quote:
TomSwinnen schreef op 21 juli 2004 @ 16:57:
[...]

Waar baseer je dat op dat hij "absoluut beter" is dan Marantz Monoblokjes?
Qua wattages zitten ze trouwens in exact dezelfde regio. De Marantz MA heeft misschien wel een kleinere voeding wat dat betreft, maar toch ..
Ik ken ze beiden...Ik vind de Marantz MA500 gewoon echt niet mooi. De Acurus haalt niet het niveau van de duurste Rotels of goedkopere Parasounds, maar heeft wel het wat Amerikaanse geluid van laatstgenoemde, wat ik persoonlijk perfect vind voor HT.

Moolteepass
Reg. datum: 17 september 2001

quote:
Toewan schreef op 21 juli 2004 @ 16:58:
[...]

Nou weet ik dat de Philips 963SA een topspeler is, niet alleen qua beeld maar zeker ook qua geluid. Alleen is die speler niet overkill voor mijn surround-setje ?
misschien breid je later nog uit, ik heb mijn 963 ook nog maar net en kan er al niet meer zonder :p

quote:
garmtz schreef op 21 juli 2004 @ 17:16:
[...]
Ik ken ze beiden...Ik vind de Marantz MA500 gewoon echt niet mooi. De Acurus haalt niet het niveau van de duurste Rotels of goedkopere Parasounds, maar heeft wel het wat Amerikaanse geluid van laatstgenoemde, wat ik persoonlijk perfect vind voor HT.

Zo een beetje dat in-your-face geluid?
Ik verkies dan toch de warmte van de Ma-500 :)

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

quote:
cyberjoy schreef op 21 juli 2004 @ 17:47:
[...]

Nee, ik ben WouterNeyn@HT :)
Je hebt mazzel dat ik hier geen admin ben anders had ik je geband >:)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

No LOGIC7, No glory...

quote:
TomSwinnen schreef op 21 juli 2004 @ 17:29:
[...]

Zo een beetje dat in-your-face geluid?
Ik verkies dan toch de warmte van de Ma-500 :)
Tja, smaak... ;)

ads by Google
Reg. datum: 24 juni 1999

om even terug te komen op me NAD ruis probleem: de ruis scheen zo te horen.
heb nog een andere geprobeerd dus die had etzelfde.

ik heb nu de marantz 5400 te leen, en die ruist gewoon stukken minder (alle receivers schijnen te ruisen tot op zekere hoogte).

had ook een 6400 geprobeerd en daar hoorde ik praktisch niets, wat ook geldt voor een denon 1804 (kon dit aan de poorten liggen? dat ze niet open staan ofzo).

dit alles met een sennheiser koptelefoon getest.

iig was die NAD niet om aan te horen qua ruis.
Ohjajoh?!

Wel vreemd van die NAD. Ik heb met mijn C320BEE versterker totaal geen overmatige ruis.
Was het niet ook zo dat hij als de cdspeler op pauze stond veel ruis gaf? Bij die van mij hoor ik dan echt helemaal geen ruis, zelfs niet met volume op max.
De enige ruis die ik hoor is van de opname van de cd en verder niets. Erg jammer en eigenlijk slecht dat NAD zo'n product op de markt brengt...

Aaah, DAAROM moest die projector van je weg Anthrax ;)
Barco is wel een hele verbetering ja :p Naais ;)

electronica op mijn site

quote:
TomSwinnen schreef op 22 juli 2004 @ 02:56:
Aaah, DAAROM moest die projector van je weg Anthrax ;)
Barco is wel een hele verbetering ja :p Naais ;)
maar eerst afregelen , manmanman , dit is geen makkelijk jobke , ...zo voor de 1e keer
Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik zie bij veel liefhebbers enorme projectoren op korte afstand van de zitplek. Worden jullie niet helemaal gek van de herrie van de koeling? Dan heb je voor een fortuin aan HiFi staan met een signaal/ruis-verhouding van heb-ik-jou-daar en dan staat daar een stel fans constant in je oor te blazen... Of is daar een trucje voor?

offtopic:
Hé garmtz, mede MX5-rijder! Kijk eens op mijn site...

jfeelders wijzigde dit bericht 22-07-2004 11:18 (22%)

quote:

Wat een gruwelijke versterker heb je daar! :9~
Damn!

Echt breed worden? BodyBuilding Forum

quote:
Red devil schreef op 22 juli 2004 @ 10:13:
[...]

Wat een gruwelijke versterker heb je daar! :9~
Damn!
:o
http://users.skynet.be/HomeTheater/fotos/grDenonAVC-A1SE_rear.jpg

Wat moet je met zoveel ingangen als je er alleen een DVD speler aan hebt hangen? Of heb je ondertussen meer?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Everybody is wired

quote:
XanderH schreef op 22 juli 2004 @ 10:19:
[...]

[afbeelding]

Wat moet je met zoveel ingangen als je er alleen een DVD speler aan hebt hangen? Of heb je ondertussen meer?
Zoiets heet op de toekomst voorbereidt zijn. Hij kan er in de toekomst zo een babyphone extra aansluiten. Of een blueray speler.
Opnieuw opstarten...
Reg. datum: 21 juni 2001

Hoe zou de achterkant er uit zien met alle aansluitingen bezet?
Dan mag je wel 1 meter extra ruimte nemen voor alle kabels.
goede grote GOT, wat een aansluitingen.
Ik heb er maar 3 , optical,digital en line in...
En ik gebruik er maar 2.

Maar het is wel leuk om zeker te weten dat je nooit aansluitingen te kort komt.

Disclaimer: Apple iMac 17" (zomer 2006 , 1,83 Ghz, 2GB) Apple MacBook 13" (feb 2007 1,83CD2, 2,5 GB) Apple iPod 4 ,8 & 16 Gb, iPhone 16 GB En Leopard gekocht in de shop: Apple FanBoy!

electronica op mijn site

quote:
XanderH schreef op 22 juli 2004 @ 10:19:
[...]

[afbeelding]

ik gebruik de 220V uitgang , de digitale coax voor het geluid , en de subwooferuitgang , en de speakeruitgangen ,

Thats it :)

De versterker is op alles voorbereid , en alles is instelbaar.

Nu nog de barco instellen, dat is totaal andere soep.

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: